Jump to content

10.02.22 Wolves (B)


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 256
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 minute ago, elx said:

Er jo Podence som går med ball og Gabriel som takler???? Er vi på samme situasjon ? For jeg er på den med Podence hvor Gabriel får armen til Podence i det han blir takla i ansiktet.

Ja, og der tar Gabriel ballen, sparker den ut til innkast men blir truffet i ansiktet etterpå. Soleklart frispark. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Simbad said:

Ja, og der tar Gabriel ballen, sparker den ut til innkast men blir truffet i ansiktet etterpå. Soleklart frispark. 

Ikke faen om det er frispark.  Og dommer er enig med meg. 

Edited by elx
Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, elx said:

Ja det er helt korrekt. Men her er det mer måten det blir gjort på. 

Måten det blir gjort på? Den må du utdype. Han bruker relevant argumentasjon. Hva er feil måte å gjøre det på? Det er lov å la seg rive med i kampens hete, men Simbad har sitt på det tørre her.

Link to comment
Share on other sites

Dette var rett og slett en svært sterk seier. Hjertet kommer til å hamre langt ut i natten. Dømmingen preger kampen, som det så ofte gjør i denne ligaen. Det er altså så lite konsekvent håndtering av lovverket. 
 

Men fuck dommerstaben og fuck FA. Vi vant i dag, og det var intet mindre enn fortjent. Jeg digger samholdet i dette laget. Gratulerer alle sammen!

Link to comment
Share on other sites

Herlig innsats av alle gutta. Xhaka hadde en elendig inngripen da han fikk sitt gule, men ellers har han en god kamp.

Helt utrolig at Laca ikke scorer 1 mot 1 etter det røde kortet. Der kunne kampen vært død og begravet selv med 10 mann. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Verminator5 said:

Dette var rett og slett en svært sterk seier. Hjertet kommer til å hamre langt ut i natten. Dømmingen preger kampen, som det så ofte gjør i denne ligaen. Det er altså så lite konsekvent håndtering av lovverket. 
 

Men fuck dommerstaben og fuck FA. Vi vant i dag, og det var intet mindre enn fortjent. Jeg digger samholdet i dette laget. Gratulerer alle sammen!

Godt oppsummert. Dømmingen i PL er svært tvilsomt når de er så ikonsekvente. Samtidig har vi seriøse disiplinære problemer internt. Med jeg gir f når vi vinner borte med 10 mann mot ulver

Link to comment
Share on other sites

Enormt strekt seier. Det er et vanskelig sted å komme , og med 10 Mann i en lenger periode gjør det ekstra godt.

defensivt var det solid idag, offensivt har vi litt å gå på. Men elsker holdningen i denne kampen, den må bygges videre .

Gabriel er et jævla beist… Vår beste og viktigste spiller spør du meg.

 

deilig å vinne en runde der Spurs og United kløner det til

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Simbad said:

Herlig innsats av alle gutta. Xhaka hadde en elendig inngripen da han fikk sitt gule, men ellers har han en god kamp.

Helt utrolig at Laca ikke scorer 1 mot 1 etter det røde kortet. Der kunne kampen vært død og begravet selv med 10 mann. 

Forsetter med å hylle Holding når han kom inn, men mener vårt spisspar er samme kvaliteten som når når vi hadde John Hartson og Kiwomya på topp😄

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Rosicky07 said:

Enormt strekt seier. Det er et vanskelig sted å komme , og med 10 Mann i en lenger periode gjør det ekstra godt.

defensivt var det solid idag, offensivt har vi litt å gå på. Men elsker holdningen i denne kampen, den må bygges videre .

Gabriel er et jævla beist… Vår beste og viktigste spiller spør du meg.

 

deilig å vinne en runde der Spurs og United kløner det til

Gabriel er i ferd med å utvikle seg til å bli en 'prime Sol Campbell' for oss slik jeg ser det. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, sas2002 said:

Forsetter med å hylle Holding når han kom inn, men mener vårt spisspar er samme kvaliteten som når når vi hadde John Hartson og Kiwomya på topp😄

De legger i det minste ned en veldig god innsats. Spesielt Laca. Han jobber som en gal, selv om han har store mangler som spiss. 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Marius- said:

Godt oppsummert. Dømmingen i PL er svært tvilsomt når de er så ikonsekvente. Samtidig har vi seriøse disiplinære problemer internt. Med jeg gir f når vi vinner borte med 10 mann mot ulver

Vi har seriøse problemer med disiplinen ja. Men vi har også et veldig ungt lag, og en manager som vil ha fandenivoldskhet og professional fouls. Gutta må finne balansen, og det kommer med rutinen (selv om det ofte er de eldre som drar på seg kortene).

Link to comment
Share on other sites

'Advantage

If the referee plays the advantage for an offence for which a caution/sending-off would have been issued had play been stopped, this caution/sending-off must be issued when the ball is next out of play. However, if the offence was denying the opposing team an obvious goal-scoring opportunity, the player is cautioned for unsporting behaviour; if the offence was interfering with or stopping a promising attack, the player is not cautioned''

Ifølge siste setninga(understreket) her er dytten Martinelli gjør på spilleren som tar innkast ikke et gult kort, fordi Oliver gir fordel. Taklinga derimot er ok å gi gult kort på, fordi den tar bort en kontring og det blåses frispark.

Ja, dommeren har lov til å gi to gule kort etter hverandre, men da er regelen:

'Where two separate cautionable offences are committed (even in close proximity), they should result in two cautions, for example if a player enters the field of play without the required permission and commits a reckless tackle or stops a promising attack with a foul/handball, etc. '

Martinellis takling var ikke 'reckless', men han stopper et 'lovende angrep'. Men denne regelen kan sees delvis bort i fra nettopp fordi Oliver først gir fordel på den første dytten(som poengtert i den første paragrafen) og dermed bare skal gi ett gult kort i denne situasjonen. 

Dette er reglene til FA. 

Link to comment
Share on other sites

En annen ting som man kan vise til er at siden Martinelli dytter Wolves spilleren så blir det et "feilkast". Det går ikke an å spille fordel i denne situasjonen som Oliver gjør her ifølge reglene.

Så uansett hvordan man vrir og vender på det, så er Michael Oliver en ræva dommer.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Stefanb said:

En annen ting som man kan vise til er at siden Martinelli dytter Wolves spilleren så blir det et "feilkast". Det går ikke an å spille fordel i denne situasjonen som Oliver gjør her ifølge reglene.

Så uansett hvordan man vrir og vender på det, så er Michael Oliver en ræva dommer.

Faktisk. Enten må han gi frispark for den første dytten og gult kort da, eller kun gult for taklinga når han først gir fordelen. 

'An opponent who unfairly distracts or impedes the thrower (including moving
closer than 2 m (2 yds) to the place where the throw-in is to be taken) is 
cautioned for unsporting behaviour, and if the throw-in has been taken, an 
indirect free kick is awarded'

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Eneste som gledet var 3 poeng i en ræva kamp. Her har arteta mye å ta tak i. Skulle aldri tatt ut ødegård. Martinelli hjernedød. Må bli slutt på alle disse kortene. Laca synes jeg ikke er god nok, hvor lenge gidder Smith R dette. Trudde vi skulle satse på ungdommen. Vi må prøve noe nytt, Martinneli som spiss og ut med Laca. Når skal Pepe få sjangsen? Dette holder ikke til top 4.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Gunners77 said:

Eneste som gledet var 3 poeng i en ræva kamp. Her har arteta mye å ta tak i. Skulle aldri tatt ut ødegård. Martinelli hjernedød. Må bli slutt på alle disse kortene. Laca synes jeg ikke er god nok, hvor lenge gidder Smith R dette. Trudde vi skulle satse på ungdommen. Vi må prøve noe nytt, Martinneli som spiss og ut med Laca. Når skal Pepe få sjangsen? Dette holder ikke til top 4.

Vi slo en av outsiderene til topp-fire, på bortebane og med en mann mindre i over tjue minutter. Vi ligger et fattig poeng bak WHU, som ligger på CL-plass, med to kamper færre spilt. 

Hvordan klarer du å komme til konklusjonen at dette ikke holder til topp-fire? 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...