Jump to content

10.02.22 Wolves (B)


Simbad

Recommended Posts

On 2/11/2022 at 4:59 PM, Simbad said:

Uenig. Så lenge det normalt sett dømmes konsekvent ett gult kort i noenlunde lignende situasjoner, mener jeg at man ikke kan klage på at en spiller forventer lignende 'behandling'.

Det at Oliver denne gangen tar et helt annet valg enn det som både ville vært fornuftig, og som så å si samtlige andre spillere ville opplevd, er ikke idioti fra Martinellis side. 

Liker ikke at spillere saboterer spillet uansett hvilket lag det er.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 256
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

4 hours ago, Gunners77 said:

Liker ikke at spillere saboterer spillet uansett hvilket lag det er.

Det er greit nok. Problemet er at 'alle' lag gjør det nå i dagens fotball. Og veldig mange lag slipper unna med det i mye større grad enn det vi gjør. City er mestre i å stoppe overganger ved å lage frispark mot. Det er en av grunnene til at de har ligaens soleklart beste forsvar. Arteta har prøvd å implementere det til en viss grad hos oss, men har blitt straffet latterlig hardt av dommerstanden i motsetning til andre lag. 

Link to comment
Share on other sites

all denne inkonsekvente dømmingen som har gått så urimelig mye ut over Arsenal burde jo samles i en "rapport". Såkalt anekdotisk informasjon kommer man ingen vei med, men hvis noen kunne gjort en ordentlig statistisk analyse av dette, får man noe å slå i bordet med. Og ut fra det jeg har sett er jeg helt  overbevist om hva resultatet av dette ville blitt. For dette begynner nå å bli groteskt. Jeg er generelt sett svært lite konspiratorisk, men det vi nå ser er så systematisk at det knapt kan være innenfor det statistikere kaller tilfeldige variasjoner.

Link to comment
Share on other sites

Tenker vi skal ta en kamp av gangen. La oss ta 3 poeng mot Brentford først. De er for øvrig ikke dårligere en Burnley. Hengekampene våre vil nå etter hvert være mot Wolves , Spurs , Chelsea og Pool. 12 poeng i disse kampene så ser jeg lyst på det. Men , jeg tror vi skal få slite med det , da vi scorer for lite mål.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, piscator said:

all denne inkonsekvente dømmingen som har gått så urimelig mye ut over Arsenal burde jo samles i en "rapport". Såkalt anekdotisk informasjon kommer man ingen vei med, men hvis noen kunne gjort en ordentlig statistisk analyse av dette, får man noe å slå i bordet med. Og ut fra det jeg har sett er jeg helt  overbevist om hva resultatet av dette ville blitt. For dette begynner nå å bli groteskt. Jeg er generelt sett svært lite konspiratorisk, men det vi nå ser er så systematisk at det knapt kan være innenfor det statistikere kaller tilfeldige variasjoner.

Kan vel egentlig bare se på hvor mange 'kontroversielle' avgjørelser vi får mot oss kontra med oss. 

Jeg vil si at jeg ser nok fotball(med andre lag) til å se at andre lag også får kontroversielle avgjørelser mot seg, men de jevner seg som regel ut i løpet av en sesong.

Av situasjoner som har gått til vår 'fordel' denne sesongen er vel Ramsdale mot Burnley (kunne vært straffe selv om Ramsdale toucher ballen. Endret etter at dommer så på situasjonen selv), Coufal mot Laca (selv om det er en 'reckless' takling av Coufal som kun får bort ballen skikkelig etter at han har tatt mann), Xhaka mot Raphinha (burde vært gult, en Leedsspiller får gult for lignende ikke lenge etter).

Det er de jeg kommer på i farta denne sesongen. Kan være jeg glemmer noen, men det er iallefall de 'verste'. Og den eneste som faktisk er feil, er at Xhaka ikke får gult for stempling. 

Link to comment
Share on other sites

jo, alle lag får kontroversielle avgjørelser både med og mot i løpet av en sesong, og at det er noen små utslag kan være et resultat av tilfeldigheter. Men i dette tilfellet synes forskjellene å være så omfattende og systematiske at de vanskelig kan forklares med tilfeldigheter. Det hadde vært interessant om noen nøytrale med statistisk kunnskap hadde tatt seg bryet med å gå gjennom alle slike episoder. Det er nettopp slik faktisk kunnskap vi trenger hvis vi skal komme noen vei overfor dommerne. I mellomtiden må "the show go on", og Arsenal kan ikke gjøre noe annet enn å glemme det som har skjedd, og se frem mot neste kamp.

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, piscator said:

jo, alle lag får kontroversielle avgjørelser både med og mot i løpet av en sesong, og at det er noen små utslag kan være et resultat av tilfeldigheter. Men i dette tilfellet synes forskjellene å være så omfattende og systematiske at de vanskelig kan forklares med tilfeldigheter. Det hadde vært interessant om noen nøytrale med statistisk kunnskap hadde tatt seg bryet med å gå gjennom alle slike episoder. Det er nettopp slik faktisk kunnskap vi trenger hvis vi skal komme noen vei overfor dommerne. I mellomtiden må "the show go on", og Arsenal kan ikke gjøre noe annet enn å glemme det som har skjedd, og se frem mot neste kamp.

Det var en twitterbruker, ikke objektiv, som hadde lagt ut en del situasjoner(med bilder og videoklipp) hvor vi soleklart var blitt snytt for forskjellige dommeravgjørelser i fjor. Den brukeren er nå fjernet. Vet ikke hva som har skjedd.

PGMOL burde vært styrt av noen kompetente(og objektive), ikke en tidligere dommer som av mange blir sett på som tidenes verste i PL. Eller i det minste burde det være en tredjepart som kunne stilt spørsmål ved dommeravgjørelser og eventuelle dommer'suspensjoner'. Det har vært dommere som har blitt straffet for dårlige avgjørelser tidligere, men det begynner å bli en stund siden. Den eneste av dagens dommere jeg vet har vært 'straffet' for kontroversielle avgjørelser er Stuart Atwell, som ikke fikk dømme PL i 4 år. Han dømte kampen vår mot City og kampen mot Leicester. Han har også vært VAR i flere kamper for oss denne sesongen. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...