Jump to content

12.05.22 Tottenham (B) (Flyttet fra 16.01.22)


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 196
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

7 minutes ago, Bekkern said:

Latterlig at det først nå skal kritiseres fra alle hold når Arsenal får en kamp utsatt. Vi har dokumenterte skader, Covid og fire spillere i Afrikamesterskapet. Det er vi mot resten av verden, men ikke noe nytt det.

La det fortsette, og måtte Arteta bruke det for det det er verdt. 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Bekkern said:

Latterlig at det først nå skal kritiseres fra alle hold når Arsenal får en kamp utsatt. Vi har dokumenterte skader, Covid og fire spillere i Afrikamesterskapet. Det er vi mot resten av verden, men ikke noe nytt det.

Var ikke klar over at Afcon og skade(r) var grunnlag for utsettelse, er det noe nytt som har kommet den siste tiden?

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, pires said:

Var ikke klar over at Afcon og skade(r) var grunnlag for utsettelse, er det noe nytt som har kommet den siste tiden?

Når man har så mange ute slik at man ikke kan stille 13 + keeper fra førstelaget kan man søke om utsettelse. Det er vel flere covidtilfeller som har kommet i tillegg til skader etter siste kamp. Alle andre lag har jo fått utsatt sine kamper da de har mange ute. 

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, pires said:

Var ikke klar over at Afcon og skade(r) var grunnlag for utsettelse, er det noe nytt som har kommet den siste tiden?

De endret reglene i PL tidligere i sesongen. Vi måtte jo spille kampene mot Brentford og Chelsea med majoriteten av våre beste spillere ute med covid.

Reglene i PL sier at så lenge man ikke kan stille med 13 registrerte utespillere + keeper så kan man søke om å utsette kampen. I f.eks. FA Cupen så er reglene annerledes, og det var derfor Aston Villa forrige sesong måtte stille med reservene sine da det ikke er noen forhåndsregistrering av laget der som i PL.

Hadde vi ikke fått utsatt denne kampen hadde det ikke vært annet enn latterlig. Tottenham, United, Liverpool, Burnley etc. har alle fått utsatt flere kamper uten at det har vært ramaskrik, men så fort vi søker om en kamp (med god grunn og innafor regelverket) så hyler alle og en hvermann. Både Neville og Carragher har vært ute og slengt med leppa. Hvor faen var de forrige uke? 

Er så lei av anti-Arsenal agendaen til media, men sånn er det når det er tonnevis med misunnelige fans dere ute og majoriteten av "pundits" er eks Liverpool/Manure som ble ydmyket som spillere av Arsenal på 2000-tallet.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Stefanb said:

 Er så lei av anti-Arsenal agendaen til media, men sånn er det når det er tonnevis med misunnelige fans dere ute og majoriteten av "pundits" er eks Liverpool/Manure som ble ydmyket som spillere av Arsenal på 2000-tallet.

Jepp. Blir alltid forbausa når Danny Murphy snakker positivt om Arsenal. Ikke rart han er bitter, siden Henry og gutta ydmyka ham flere ganger da han spilte 🤣

Link to comment
Share on other sites

Landslagsoppdrag har alltid vært grunn hvis mange nok spillere er ute. 
Sykdom og landslagsoppdrag sammen er mer enn god nok grunn. 
Ekspertene hyler og skriker, men slik har reglene alltid vært. Covid er en del av det, men hadde dette vært gastroenteritt så hadde dette vært akkurat det samme. 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, RP7 said:

Landslagsoppdrag har alltid vært grunn hvis mange nok spillere er ute. 
Sykdom og landslagsoppdrag sammen er mer enn god nok grunn. 
Ekspertene hyler og skriker, men slik har reglene alltid vært. Covid er en del av det, men hadde dette vært gastroenteritt så hadde dette vært akkurat det samme. 

Jeg satt og lurte på om det hadde vært det samme med gastroentertitt og fikk heldigivis svar på det av nerden som kommenterte før meg. 
 

Takk @RP7

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, RP7 said:

Landslagsoppdrag har alltid vært grunn hvis mange nok spillere er ute. 
Sykdom og landslagsoppdrag sammen er mer enn god nok grunn. 
Ekspertene hyler og skriker, men slik har reglene alltid vært. Covid er en del av det, men hadde dette vært gastroenteritt så hadde dette vært akkurat det samme. 

Bare ikke i 2006 😂

Link to comment
Share on other sites

58 minutes ago, RP7 said:

Liten korreksjon:

Spurs hadde mer enn 13 spillere tilgjengelig og mageplagene var ikke gastroenteritt, men dårlig lasagne timer før avspark

Liten korreksjon av korreksjonen. Matforgiftning er en av årsakene til gastroenteritt. 

En akutt magetarminfeksjon, en gastroenteritt, er en betennelse i magesekken og tarmene.

Vanlige årsaker er:

  • Virus
  • Mat eller vann forurenset av bakterier eller parasitter
  • Reaksjon på ny mat. Spedbarn kan utvikle symptomer av denne grunn. Selv barn som ammes, kan reagere på forandringer i morens kosthold
  • Bivirkninger av medisiner
Link to comment
Share on other sites

On 1/17/2022 at 9:47 PM, Simbad said:

Liten korreksjon av korreksjonen. Matforgiftning er en av årsakene til gastroenteritt. 

En akutt magetarminfeksjon, en gastroenteritt, er en betennelse i magesekken og tarmene.

Vanlige årsaker er:

  • Virus
  • Mat eller vann forurenset av bakterier eller parasitter
  • Reaksjon på ny mat. Spedbarn kan utvikle symptomer av denne grunn. Selv barn som ammes, kan reagere på forandringer i morens kosthold
  • Bivirkninger av medisiner

Nope; matforgiftning er ikke en smittsom gastroenteritt. Det er faktisk feil

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, RP7 said:

Nope; matforgiftning er ikke en smittsom gastroenteritt. Det er faktisk feil. 

Gastroenteritt betyr (bare) betennelse i tarmen og/eller magesekken og kan ha mange forskjellige årsaker, som linken min i den forrige posten min viser. 

NHI, FHI, SNL og helsedirektoratet er enig med meg. 

Det som det virker som at du snakker om er smittsom diaré og/eller omgangssyke som ofte heller er forårsaket av virus. Altså en 'viral gastroenteritt'. 

Link to comment
Share on other sites

Nå er ikke jeg helsepersonell, slik som RP7 og Simbad, men når det kommer til gastroenteritt så påberoper jeg meg ekspertise fordi jeg spiser veldig mye, deriblant lasagne. 

SNL gir Simbad rett, hvis jeg forstår teksten korrekt. 

Tilstanden skyldes vanligvis at man har fått i seg enten mat som inneholder giftstoffer (toksiner) fra bakterier, eller mat og vann som inneholder virus eller bakterier som gir infeksjon i slimhinnene i tarmkanalen.

https://sml.snl.no/gastroenteritt

 

Link to comment
Share on other sites

On 1/19/2022 at 9:22 PM, Simbad said:

Gastroenteritt betyr (bare) betennelse i tarmen og/eller magesekken og kan ha mange forskjellige årsaker, som linken min i den forrige posten min viser. 

NHI, FHI, SNL og helsedirektoratet er enig med meg. 

Det som det virker som at du snakker om er smittsom diaré og/eller omgangssyke som ofte heller er forårsaket av virus. Altså en 'viral gastroenteritt'. 

Uten å trekke det lengre:

Matforgiftning er kommer fra toxiner fra bakterier eller virus. Det gir gastroenteritt i form av oppkast, diarée etc. Det er ikke smittsomt annet enn hvis man spiser av samme mat. 
Smittsom gastroenteritt er forårsaker av bakterier eller virus som er aktive og kan spres gjennom dråpesmitte eller kontaktsmitte. 
 

Sistnevnte kan gi grunn til avlysning av kamper i PL, matforgiftning gir ikke grunn. 
 

(jeg har vært lege både for klubblag og landslag så dette kan jeg😂😂)

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, RP7 said:

Uten å trekke det lengre:

Matforgiftning er kommer fra toxiner fra bakterier eller virus. Det gir gastroenteritt i form av oppkast, diarée etc. Det er ikke smittsomt annet enn hvis man spiser av samme mat. 
Smittsom gastroenteritt er forårsaker av bakterier eller virus som er aktive og kan spres gjennom dråpesmitte eller kontaktsmitte. 
 

Sistnevnte kan gi grunn til avlysning av kamper i PL, matforgiftning gir ikke grunn. 
 

(jeg har vært lege både for klubblag og landslag så dette kan jeg😂😂)

Her motsier du deg selv litt. Det var ingen snakk om 'smittsom gastroenteritt' før du trakk det inn. Og ja, de definisjonene du trekker frem nå er akkurat de definisjonene jeg dro frem tidligere i diskusjonen. Og de bekrefter det jeg har sagt hele tiden. 

Ordet som ble brukt var (kun) gastroenteritt, som kan ha flere årsaker. Matforgiftning(pga av toksiner som feks bakterier kan gi fra seg) er én av dem. Virus/aktiv bakterie er en annen. Gastroenteritt betyr 'kun' betennelse i tarmen og gir ikke noen beskrivelse om det er pga toksiner eller virus/aktiv bakterie.

Det var snakk om at Tottene dro frem 'lasagne-gate'/gastroenteritt og prøvde å sammenligne med utsettelsen vi fikk forrige helg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg foreslår at vi setter en strek for denne diskusjonen.

Bare et lite spørsmål til @RP7. Du var ikke tilfeldigvis 'legen' til Tottenham under Lasagne-gate?

Hvis ja, så er jeg full av beundring for det du gjorde. Det er mulig Hippocrates ikke ville samtykket i dette, men han har vært dau så lenge at knapt noen bryr seg om ham lenger. 

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke pårope meg det. 
Jeg var gjest i Marquis lounge og satt sammen Martin Keown, Bould, Dixon og Limpar under kampen. Gamle helter på alle kanter. Stor opplevelse (og jeg var starstruck) med både feiring før, under og etter kampen. 
Siste kamp på Highbury og siste kamp for DB10. 
 

Lasagnagriene var bare toppen av kransekaken

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, RP7 said:

Kan ikke pårope meg det. 
Jeg var gjest i Marquis lounge og satt sammen Martin Keown, Bould, Dixon og Limpar under kampen. Gamle helter på alle kanter. Stor opplevelse (og jeg var starstruck) med både feiring før, under og etter kampen. 
Siste kamp på Highbury og siste kamp for DB10. 
 

Lasagnagriene var bare toppen av kransekaken

Artig å høre om sånne opplevelser i forhold til det å treffe spillere i dagens lag og ikke minst de gamle legendene. Sikkert mange her inne som har historier å fortelle fra sine turer til London , og kanskje andre steder også. 

Link to comment
Share on other sites

  • Simbad changed the title to 12.05.22 Tottenham (B) (Flyttet fra 16.01.22)
  • 1 month later...

Arteta om skader:ARSENAL

TEAM NEWS

on team news ahead of the game…

Thomas (Partey) is still out, Kieran (Tierney) is still out and with Ben he is still a doubt, we have to assess him and see how he is feeling, which is much better. With Bukayo it’s the same.

on how he rates White’s and Saka’s chances…
It’s very difficult to rate with injuries, it’s just how they feel today, that’s the last day that we can assess them and try to get the feeling, basically.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...