Jump to content

01.01.2022 Manchester City (H)


Simbad

Recommended Posts

14 minutes ago, Gunners77 said:

Idag spillte vi en meget god kamp men jeg er litt i tvil om hvor gode City var. De hadde hvertfall ikke sin beste kamp. Vi har en gjeng med ungutter som er utrolig gode og er noe å bygge på. Ser lyst på framtida. Når det gjelder VAR har jeg vert imot hele tiden. Når de ser en situasjon om og om igjen og det blir diskusjon etterpå har det utspilt sin rolle. Ødelegger sjarmen med spillet.

Vi gjorde City dårlige, godt kollektivt høyt press gjorde de usikre og førte til flere sjanser for oss. Veldig bra variasjon i presshøyde i 1 omg. Presset vårt er 10 ganger bedre enn da sesongen startet. Alle jobber for kollektivet. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 203
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

4 minutes ago, Tony said:

Hvilken kamp må Gabriel stå over? 2 gule gir vel 1 kamp suspensjon. Må han stå over i ligacupen, facup eller mot spurvene i ligaen?

Han kan vel spille i cupene. En liten sjekk sa meg at rødt kort gjelder i PL , FA cup og ligacup hvilket betyr at han ikke kan spille mot Liverpool.

Edited by Gunners68
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Tony said:

Hvilken kamp må Gabriel stå over? 2 gule gir vel 1 kamp suspensjon. Må han stå over i ligacupen, facup eller mot spurvene i ligaen?

Han mister kun hjemmekampen mot Pool i Carabao Cup. 

Link to comment
Share on other sites

Føles litt rart å være fornøyd med Arsenal etter at vi tapte i går mot City. Enorm forskjell på det laget som ble knust i første kampen i Manchester i august og laget som tapte i går. I går var vi bedre en laget som leder PL.

Det var kun VAR helvete som tok fra oss seieren. Hadde vi fått straffen vi skulle ha hatt så kunne vi ha ledet 2 - 0. I stedet overser VAR det faktum at Ødegaard blir felt og dommeren ser ikke en gang på bildene. Det gjør han først når City spilleren legger seg i vårt felt. Da ser dommeren på bildene og der står selvfølgelig Xhaka i sentrum med et godt grep i drakten. Det grepet til Xhaka nytter det ikke å bortforklare og han holder såpass lenge at de får straffe.

Vi misser en enorm målsjanse , Gabriel får rødt og de får mål rett før slutt. En dag hvor vi hadde serielederen i knestående så taper vi. Spillerne blir klappet av banen etter å ha tapt hjemme. Svært skuffede supportere og ikke minst spillere. Det er et enormt steg i rett retning i forhold til mange tap for topp 4 lag . Vi har blitt pisset på alt for lenge. Det skjer ikke nå. Ting er ikke perfekte over hele linjen , men det er fremgang . Stor fremgang. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke orket å skrive noe om denne kampen før nå. Sinnet tok overhånd. Syns Gunners68 oppsummerer godt ovenfor. 
 

Med tanke på hvor mye korrupsjon vi har vært vitne til i FIFA og UEFA, anser jeg det som sannsynlig at dommerstaben i FA også kan la seg friste.

Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, Verminator5 said:

Jeg har ikke orket å skrive noe om denne kampen før nå. Sinnet tok overhånd. Syns Gunners68 oppsummerer godt ovenfor. 
 

Med tanke på hvor mye korrupsjon vi har vært vitne til i FIFA og UEFA, anser jeg det som sannsynlig at dommerstaben i FA også kan la seg friste.

Sjelden jeg har vært så sint og frustrert etter en fotballkamp. Måtte løpe noen intervaller på tredemølle for å få ut aggresjon og en hodepine ut av en annen verden. Det hjalp en del. Dagen derpå, vi ser ut som et mye bedre lag og gleder meg til hva vi har i møte. Kjenner hodepinen kommer tilbake når jeg tenker på dommerne. Vi skal gruse Tottenshit!!

Link to comment
Share on other sites

Bortsett fra Erik Thorstvedt er det absolutt ingen som forstår hvorfor vi ikke fikk straffe. Om Ederson får en tå på ballen betyr null og nix så lenge han takler gjennom Martin. Av og til så virker det som VAR dommerne glemmer det grunnleggende i leting etter detaljer. 
Nøyaktig samme motsatt straffe; ja det er holding i trøya, men det skjer faktisk etter at Bernardo prøver å løpe gjennom Xhaka og slipper begge bena i håp om straffe. Det er filming hver eneste gang og det skjer før den straffbare holdingen. Det morsomme er at Xhakas holding har motsatt effekt av å falle fremover med strake ben. Igjen så ser de seg blinde på siste del av hendelsen og ikke hele situasjonen. 
i forbindelse med det første gule til Gabriel så er det spillere fra begge lag som skriker til dommer og Ødegaard blir dyttet overende. Det blir ikke sett på. 
Dommer mister fullstendig kontrollen. Drar opp kortet mot Gabriel før han tenker seg om og burde tatt brodden av det hele med en samtale med kapteiner og spillerne. Inkompetent og manglende forståelse av spillet. 
Helt utrolig at erfarne dommere ikke har mer ro og fornuft. Det hadde blitt litt frustrasjon hos City hvis Gabriel hadde blitt på banen, men forstår ikke at det blir trippel frustrasjon hos Arsenal grunnet feil i alle avgjørende situasjoner. Det ødelegger kampen. 
 

Når det er sagt skaper City veldig lite 11-11 og knapt mer 11-10. Fantastisk innsats og enorm moral i laget. Minutter unna 1-1 og gikk faktisk for seier siste 10 min. Veldig nære å ta med alt, dessverre klarte City å få en heldig deflection siste minutter. Det kan skje, føltes ekstra ille i går. 
Uansett syns jeg dette var en meget imponerende kamp av oss og føler for første gang på lang tid at laget henger sammen og har er meget godt kollektivt press. Hvis de holder dette nivået over noen uker så blir det mange poeng utover. 

Link to comment
Share on other sites

Mark Clattenburg sier Ødegaard ikke skulle hatt straffe fordi Ederson fikk ballen til å endre retning. For noen forbanna idioter. Ødegaard er først på ball og dytter ballen utover fordi han hadde et for tungt førstetouch. Ederson tar beinet til Ødegaard. Soleklart straffespark for alle andre enn oss. At VAR lar seg lure av at ballen 'skifter retning' uten å se på flere av vinklene som viser at Ødegaard soleklart er først på ballen og Ederson må gjennom foten til Ødegaard for å i det hele tatt være i nærheten av ballen(flere av vinklene viser at han aldri er på ballen, kun foten til Martin). 

Korrupsjonen blant dommerne lenge leve

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Simbad said:

Mark Clattenburg sier Ødegaard ikke skulle hatt straffe fordi Ederson fikk ballen til å endre retning. For noen forbanna idioter. Ødegaard er først på ball og dytter ballen utover fordi han hadde et for tungt førstetouch. Ederson tar beinet til Ødegaard. Soleklart straffespark for alle andre enn oss. At VAR lar seg lure av at ballen 'skifter retning' uten å se på flere av vinklene som viser at Ødegaard soleklart er først på ballen og Ederson må gjennom foten til Ødegaard for å i det hele tatt være i nærheten av ballen(flere av vinklene viser at han aldri er på ballen, kun foten til Martin). 

Korrupsjonen blant dommerne lenge leve

Det som kanskje er mest utrolig er at vi får aldri en uttalelse fra de som står bak dommerne / VAR om at det nå skal ryddes opp i dette en gang for alle. Det er jo situasjoner i hver eneste forbanna serierunde som skaper diskusjoner. Det er på tide at VAR nå brukes for det det er ment til og at det brukes likt for alle situasjoner.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Simbad said:

Mark Clattenburg sier Ødegaard ikke skulle hatt straffe fordi Ederson fikk ballen til å endre retning. For noen forbanna idioter. Ødegaard er først på ball og dytter ballen utover fordi han hadde et for tungt førstetouch. Ederson tar beinet til Ødegaard. Soleklart straffespark for alle andre enn oss. At VAR lar seg lure av at ballen 'skifter retning' uten å se på flere av vinklene som viser at Ødegaard soleklart er først på ballen og Ederson må gjennom foten til Ødegaard for å i det hele tatt være i nærheten av ballen(flere av vinklene viser at han aldri er på ballen, kun foten til Martin). 

Korrupsjonen blant dommerne lenge leve

At de 18 andre klubbene i ligaen ikke snart boikotter disse dommer jævlene skjønner jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

DERMOT SAYS: "VAR did look, and it looked very closely. I think the dilemma was: if you have two different angles, you get two different versions. That's the dilemma, it's which picture you go with? It's inconclusive to the VAR so he went with the on-field decision, which was Ederson played the ball, which I think was the best thing to do. And I think that's what people want, for the referee to make the decision."

Stephen Warnock: "I thought this was a really difficult decision, but when you see it through, for me, I still feel Ederson took his foot. I think he takes enough of Odegaard's foot to give a penalty, but such a difficult one when you see the camera angles - very inconclusive as to what contact was made by Ederson - however, I would have given a penalty."

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Verminator5 said:

DERMOT SAYS: "VAR did look, and it looked very closely. I think the dilemma was: if you have two different angles, you get two different versions. That's the dilemma, it's which picture you go with? It's inconclusive to the VAR so he went with the on-field decision, which was Ederson played the ball, which I think was the best thing to do. And I think that's what people want, for the referee to make the decision."

Stephen Warnock: "I thought this was a really difficult decision, but when you see it through, for me, I still feel Ederson took his foot. I think he takes enough of Odegaard's foot to give a penalty, but such a difficult one when you see the camera angles - very inconclusive as to what contact was made by Ederson - however, I would have given a penalty."

Jeg syns vel egentlig avgjørelsen om å ikke gi oss straffe var grei nok. Det jeg har problemer med, er at City fikk straffe. Den var billig. 

Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, Tapapa said:

Jeg syns vel egentlig avgjørelsen om å ikke gi oss straffe var grei nok. Det jeg har problemer med, er at City fikk straffe. Den var billig. 

Dommeren benytter seg av VAR og ser på den billige straffen , men den vanskelige situasjonen ser han ikke på. Det er det som er så ille - det at de ikke er konsekvente. Bruk VAR når det først er kommet for å kunne brukes.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Verminator5 said:

DERMOT SAYS: "VAR did look, and it looked very closely. I think the dilemma was: if you have two different angles, you get two different versions. That's the dilemma, it's which picture you go with? It's inconclusive to the VAR so he went with the on-field decision, which was Ederson played the ball, which I think was the best thing to do. And I think that's what people want, for the referee to make the decision."

Stephen Warnock: "I thought this was a really difficult decision, but when you see it through, for me, I still feel Ederson took his foot. I think he takes enough of Odegaard's foot to give a penalty, but such a difficult one when you see the camera angles - very inconclusive as to what contact was made by Ederson - however, I would have given a penalty."

Det blir for dumt. Man kan ikke bruke to(eller flere) bilder og ta summen av de. Viser ett bilde(var faktisk flere) at Ederson kun tar beinet til Ødegaard (og kanskje såvidt toucher ballen etterpå) så er det straffespark. Er VAR i tvil, bør hoveddommer gå og se på situasjonen selv. Og dommerne må slutte å bruke det at de må ned å se på situasjonen som at de MÅ endre avgjørelse. Det er hoveddommer som skal ta siste avgjørelse. VAR er der for å hjelpe, ikke nødvendigvis presse de til å endre avgjørelsen sin. Det er så inkonsekvent både fra VAR sin side og hoveddommerne. Ederson har de siste kampene sluppet unna to straffespark etter å ha felt motstander(Fraser og Ødegaard). 

Link to comment
Share on other sites

FA skal aldri tilpasse seg. Har sett mange ganger i andre ligaer at dommeren ser på skjerm og tar egen beslutning. Derimot har jeg vel aldri sett det i engelsk PL til nå. 
Vil nesten tro de har diskutert seg frem til en regel på dette. 
 

En annen ting er hva VAR dommeren velger å vise hoveddommere. For meg virker det ofte til å vises vinkler kun som fremtoner Var-dommer sitt synspunkt. Også her har jeg sett dommere i andre ligaer be om bilder fra en annen vinkel i tillegg. 

Link to comment
Share on other sites

At klubbene i nord får fordeler har vel med at 18 av 22 dommere kommer fra nord England, 3 fra sør og 1 fra Australia. Men uansett så har det vel med at den beste ligaen i verden har de 22 dårligste dommerne i verden.

Nå rekrutterer pl de beste spillerne fra verden så nå er det vel på tide at de rekruttere de beste dommerne fra verden.

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Marius- said:

FA skal aldri tilpasse seg. Har sett mange ganger i andre ligaer at dommeren ser på skjerm og tar egen beslutning. Derimot har jeg vel aldri sett det i engelsk PL til nå. 
Vil nesten tro de har diskutert seg frem til en regel på dette. 
 

En annen ting er hva VAR dommeren velger å vise hoveddommere. For meg virker det ofte til å vises vinkler kun som fremtoner Var-dommer sitt synspunkt. Også her har jeg sett dommere i andre ligaer be om bilder fra en annen vinkel i tillegg. 

Helt 100% enig med deg her Marius. Særlig den siste uthevede biten!

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Simbad said:

Det blir for dumt. Man kan ikke bruke to(eller flere) bilder og ta summen av de. Viser ett bilde(var faktisk flere) at Ederson kun tar beinet til Ødegaard (og kanskje såvidt toucher ballen etterpå) så er det straffespark. Er VAR i tvil, bør hoveddommer gå og se på situasjonen selv. Og dommerne må slutte å bruke det at de må ned å se på situasjonen som at de MÅ endre avgjørelse. Det er hoveddommer som skal ta siste avgjørelse. VAR er der for å hjelpe, ikke nødvendigvis presse de til å endre avgjørelsen sin. Det er så inkonsekvent både fra VAR sin side og hoveddommerne. Ederson har de siste kampene sluppet unna to straffespark etter å ha felt motstander(Fraser og Ødegaard). 

Dette har jeg kommentert før; tv er en to-dimensjonal kanal. Man må derfor alltid ha 3 forskjellige vinkler for å kunne avgjøre hva som skjer: dvs skape et 3-dimensjonalt bilde. 
Hvis en av vinklene viser at Ederson tar foten først så er det faktisk det som skjer. Hva de to andre bildene viser er dermed knakende likegyldig. 
Et enkelt eksempel: Hvis man tar et røntgenbilde rett forfra og legger en spiker på hånden så vil frontbilde og skråbilde gi inntrykk av at spikeren er i hånden. Et sidebilde vil derimot vise at spikeren ligger på forsiden. Denne vinkelen gir svaret, de to andre er ubrukelige. 
Dermed er det en åpenbar (clear and obvious) feil og VAR skal slå ned på det. Å dvele ved de vinklene hvor det er tvil viser bare at de ikke skjønner noe av det verktøyet de har fått tildelt. 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, RP7 said:

Dette har jeg kommentert før; tv er en to-dimensjonal kanal. Man må derfor alltid ha 3 forskjellige vinkler for å kunne avgjøre hva som skjer: dvs skape et 3-dimensjonalt bilde. 
Hvis en av vinklene viser at Ederson tar foten først så er det faktisk det som skjer. Hva de to andre bildene viser er dermed knakende likegyldig. 
Et enkelt eksempel: Hvis man tar et røntgenbilde rett forfra og legger en spiker på hånden så vil frontbilde og skråbilde gi inntrykk av at spikeren er i hånden. Et sidebilde vil derimot vise at spikeren ligger på forsiden. Denne vinkelen gir svaret, de to andre er ubrukelige. 
Dermed er det en åpenbar (clear and obvious) feil og VAR skal slå ned på det. Å dvele ved de vinklene hvor det er tvil viser bare at de ikke skjønner noe av det verktøyet de har fått tildelt. 

Helt enig. Det viser en total mangel på skjønn både for verktøyet de bruker og ren fysikk. 

Link to comment
Share on other sites

48 minutes ago, Simbad said:

FA har anklaget oss for "failing to ensure their players conducted themselves in an orderly fashion during the 59th minute". For en vits. 

PGMOL og FA kan brenne. 

De bør se på seg sjøl og dommeren først. Rydde opp hos seg sjøl og de inkompetente dommerne de setter opp i sånne kamper.

20220105_132042.jpg

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Tony said:

De bør se på seg sjøl og dommeren først. Rydde opp hos seg sjøl og de inkompetente dommerne de setter opp i sånne kamper.

20220105_132042.jpg

Håper klubben svarer på følgende måte: 

"To whom it may concern within the Football Association, 

Fuck off!

Sincerely, 
Arsenal F.C"

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...