Jump to content

15.12.21 West Ham (H)


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 170
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Herlig seier. Unggutta våre er gode og Laca fungerer bedre sammen med de enn Auba. Litt heldige med straffesituasjonen vi fikk straffespark på, men vi skulle hatt straffespark i førsteomgangen og rødt på Dawson da. Fullt fortjent seier og både Martinelli og Saka jobba knallhardt på sidene. Litt rusk i forsvaret ved et par anledninger etter det røde kortet, men Ramsdale reddet oss igjen. 

Link to comment
Share on other sites

Fortjent seier . Mange av spillerne som stod frem. Noe små rusk her og der som vanlig , men vi red det av. Nå er vi på rett kjøl. Nå er det opp til dette guttelaget hvor langt de vil nå - for det er jo bare en gjeng med " guttunger " , men du verden for noen talenter  de er. Dette lover godt for fortsettelsen for jo flere sånne positive opplevelser de får jo farligere kan de bli etter hvert.

Det er nå også en veldig sunn konkurranse om flere plasser i laget. Vi har et bra lag , men også en sterk benk. 

Håper nå at Auba bråket legger seg fort. Hva skal vi med han forresten ? Martinelli er for tiden langt bedre en Auba .

Link to comment
Share on other sites

Kampen alt i alt var årsbeste. Presset bedre og mer samlet enn tidligere og i tillegg var det vel kun et farlige balltap sentralt i banen. WH har har sin eneste avslutning på mål etter den hendelsen. 
Både offensivt og defensivt virket ting mer stabilt og trygt enn hva vi så mot Everton og United. Med normal uttelling i de to nevnte kampene hadde vi hatt 6 poeng mer. Helt sykt at vi har heng på 4. etter den dårlige rekken. 
Partey sin beste kamp og Xhaka imponerer veldig. Han virker mer fokusert og balansert enn på lenge. Smiler og ler, klapper på med og motspillere og hisser seg ikke opp. Godt å se at det er mulig å endre seg. 

Gabriel og White blir ikke utfordret og kan rolig spille seg ut gang på gang. Tomiyasu imponerer meg ekstremt. Han virker mye eldre enn sin alder. Ser ikke ut som han blir sliten uansett hvordan kampene utvikler seg. Andre ligger strødd rundt med krampe mens han jogger rundt helt upåvirket. 

Laca fortjener å bære båndet. Fader for en innsats og lagbygger. Alltid likt ham, og i dag står han frem som en åpenbar leder. 

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, RP7 said:

Kampen alt i alt var årsbeste. Presset bedre og mer samlet enn tidligere og i tillegg var det vel kun et farlige balltap sentralt i banen. WH har har sin eneste avslutning på mål etter den hendelsen. 
Både offensivt og defensivt virket ting mer stabilt og trygt enn hva vi så mot Everton og United. Med normal uttelling i de to nevnte kampene hadde vi hatt 6 poeng mer. Helt sykt at vi har heng på 4. etter den dårlige rekken. 
Partey sin beste kamp og Xhaka imponerer veldig. Han virker mer fokusert og balansert enn på lenge. Smiler og ler, klapper på med og motspillere og hisser seg ikke opp. Godt å se at det er mulig å endre seg. 

Gabriel og White blir ikke utfordret og kan rolig spille seg ut gang på gang. Tomiyasu imponerer meg ekstremt. Han virker mye eldre enn sin alder. Ser ikke ut som han blir sliten uansett hvordan kampene utvikler seg. Andre ligger strødd rundt med krampe mens han jogger rundt helt upåvirket. 

Laca fortjener å bære båndet. Fader for en innsats og lagbygger. Alltid likt ham, og i dag står han frem som en åpenbar leder. 

Helt enig, men synes Saka også fortjener et avsnitt. Innleste omgang var han vår klart beste spiller og skapte stort sett alt av farligheter. I andre omgang var han Nor mer anonym, men fortsatt veldig god, og pasningen hans til ESR på målet kunne knapt ha vært bedre vektet. 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Marius- said:

Hørt det før, så en dårlig kamp eller tre: og samme leksa. Håper man snart kan lære at alle og da mener jeg ALLE! pl kamper må ha denne innsatsen. 

Hørt det før, men ikke med denne gruppen av spillere. Vi har det soleklart yngste laget i ligaen. Over halvparten av vår bakre femmer er nye spillere kjøpt i sommer og ingen i vår bakre femmer har fylt 25 enda. Arteta har tidligere klart å få et lag med Holding, Luiz, Bellerin og Ceballos til å se defensivt sterkt ut. 

Og vi begynner å se en tendens til at Emirates begynner å bli 'et fort' for oss. Klarer vi minst én seier hjemme mot de topp 6-lagene vi har tapt borte for så langt, er det et veldig godt tegn på at hjemmebanen vår faktisk begynner å bli en ordentlig hjemmebane. Deretter er målet å bli bedre på bortebane samtidig som vi holder hjemmebaneformen. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Jeg sliter med å sove pga for mye adrenalin etter kampen. Så jeg har sett straffesituasjonen igjen. Det er en vill takling av Coufal som såvidt toucher ballen, egentlig sparker over den for så å felle Laca med den andre foten. Treffer ham i ankelen. Han kommer i stor fart og setter Laca i fare, og bommer egentlig først på ballen selv om han så vidt er nær den.

Under kampen mente jeg det ikke burde være straffe, men synes det var fortjent pga vi ble snytt for en i førsteomgangen. Når jeg ser denne igjen, synes jeg egentlig at Taylor gjør rett. Hadde Coufal sparket bort ballen med høyrefoten som han prøvde på (men bommet) burde det ikke vært straffespark. Men når han bommer og etterslengen er i så stor fart og med masse kraft setter han Laca i fare.

Dermed er ikke straffespark og hans andre gule kort så feil som jeg trodde da jeg så den 'live'.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Simbad said:

Jeg sliter med å sove pga for mye adrenalin etter kampen. Så jeg har sett straffesituasjonen igjen. Det er en vill takling av Coufal som såvidt toucher ballen, egentlig sparker over den for så å felle Laca med den andre foten. Treffer ham i ankelen. Han kommer i stor fart og setter Laca i fare, og bommer egentlig først på ballen selv om han så vidt er nær den.

Under kampen mente jeg det ikke burde være straffe, men synes det var fortjent pga vi ble snytt for en i førsteomgangen. Når jeg ser denne igjen, synes jeg egentlig at Taylor gjør rett. Hadde Coufal sparket bort ballen med høyrefoten som han prøvde på (men bommet) burde det ikke vært straffespark. Men når han bommer og etterslengen er i så stor fart og med masse kraft setter han Laca i fare.

Dermed er ikke straffespark og hans andre gule kort så feil som jeg trodde da jeg så den 'live'.

Det var en av få avgjørelser Taylor gjorde rett i. Ingen tvil om at det var straffe og kort

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...