Jump to content

30.10.21 Leicester (B)


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

53 minutes ago, Simbad said:

Martin kommer. Merk mine ord! 

Det hadde vært veldig gledelig. Jeg klarer dessverre ikke å se Ødegaard storhet, men jeg ønsker at alle våre spillere skal lykkes. Det gjelder spesielt vår landslagskaptein. 

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, Tapapa said:

Det hadde vært veldig gledelig. Jeg klarer dessverre ikke å se Ødegaard storhet, men jeg ønsker at alle våre spillere skal lykkes. Det gjelder spesielt vår landslagskaptein. 

Helt enig, ble heller skuffa når vi bladde opp såpass mye for han. Mulig jeg er sær? Men for meg finnes det ikke gode nok norske spillere for Arsenal FC. Det har det ikke vært på mange år heller. Martin blir nok litt for lett, men håper jeg tar grundig feil. 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Marius- said:

Helt enig, ble heller skuffa når vi bladde opp såpass mye for han. Mulig jeg er sær? Men for meg finnes det ikke gode nok norske spillere for Arsenal FC. Det har det ikke vært på mange år heller. Martin blir nok litt for lett, men håper jeg tar grundig feil. 

Haaland er den eneste norske spilleren som helt klart kan løfte oss. 

Link to comment
Share on other sites

Angående Ødegaarddebatten så mener jeg han er mer enn god nok. Han er smart med ball, hardtarbeidende med og uten ball, god med presset og utholdende. Jeg er helt sikker på at han kommer til å være fadt i startelleveren i årene som kommer - og en viktig bidragsyter

Link to comment
Share on other sites

Det er kjekkere å se lovordene i media om Arsenals siste kamper enn det var å se de samme skrive om Arsenal etter de tre første kampene. 6 seiere og 2 uavgjort er statusen. Særlig i de siste kampene har det vært meget sterke prestasjoner. I går hadde vi noen perioder hvor jeg ventet på reduseringen , men de rodde det i land. Det defensive er mye tryggere og Ramsdale bakerst gir trygghet. Kan ikke skjønne noe annet en at han er Englands nye keeper. Tviler sterkt på at Southgate kam overse hans prestasjoner i mål.

Det ble fra Artetas side gjort noen forandringer etter Palace kampen , som har slått bra til. Auba og Laca fungerer bra sammen. Tavares betyr mye. Sambi fungerer også veldig bra. Hva gjør Arteta der , når Xhaka er klar igjen ? Fortsetter vi å vinne så sitter både Tierney og Xhaka på benk er min mening.

Nå er det Watford hjemme og der skal vi vinne. Deretter er det Liverpool borte og alle forventer tap for oss. Kan Brighton ta poeng på Anfield så kan vi det også.

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Gunners68 said:

 

Nå er det Watford hjemme og der skal vi vinne. Deretter er det Liverpool borte og alle forventer tap for oss. Kan Brighton ta poeng på Anfield så kan vi det også.

Selvfølgelig kan vi slå Liverpool. De kommer tll å være favoritter, men de er langt fra uslåelige. Jeg blir skuffet om vi ikke klarer minst ett poeng mot dem. 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Tapapa said:

Selvfølgelig kan vi slå Liverpool. De kommer tll å være favoritter, men de er langt fra uslåelige. Jeg blir skuffet om vi ikke klarer minst ett poeng mot dem. 

Håper Arteta fortsetter med samme lag som når har spilt seg opp. Han trenger ikke å prøve på et eller annet smart nå. Nå funker det og fortsett med det. Seier over Watford og laget får en fantastisk inngang mot Pool kampen. Før den kampen får kanskje Klopp mer å tenke på en Arteta.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Det er kjekkere å se lovordene i media om Arsenals siste kamper enn det var å se de samme skrive om Arsenal etter de tre første kampene. 6 seiere og 2 uavgjort er statusen. Særlig i de siste kampene har det vært meget sterke prestasjoner. I går hadde vi noen perioder hvor jeg ventet på reduseringen , men de rodde det i land. Det defensive er mye tryggere og Ramsdale bakerst gir trygghet. Kan ikke skjønne noe annet en at han er Englands nye keeper. Tviler sterkt på at Southgate kam overse hans prestasjoner i mål.

Det ble fra Artetas side gjort noen forandringer etter Palace kampen , som har slått bra til. Auba og Laca fungerer bra sammen. Tavares betyr mye. Sambi fungerer også veldig bra. Hva gjør Arteta der , når Xhaka er klar igjen ? Fortsetter vi å vinne så sitter både Tierney og Xhaka på benk er min mening.

Nå er det Watford hjemme og der skal vi vinne. Deretter er det Liverpool borte og alle forventer tap for oss. Kan Brighton ta poeng på Anfield så kan vi det også.

Correction: 7 seire! 

Edit: kommer vi ut av Black November positivt pluss får et bra resultat 2. desember, begynner jeg kanskje å tro på at vi kan kjempe om topp 4 allerede denne sesongen. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Var livredd foran denne kampen, særlig når vi hadde muligheten til å klatre på tabellen. Har sett det før at vi har skuffet. Virker nå som vi begynner å bli stabile og solide. Trur de som er skadet nå skal slite med å spille seg inn men slik skal det være. Har også trua på Ødegård. Liker også forseringene til White men har han mer å gå på det defansive? Virker ikke helt patent som Gabriel.

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Gunners77 said:

Var livredd foran denne kampen, særlig når vi hadde muligheten til å klatre på tabellen. Har sett det før at vi har skuffet. Virker nå som vi begynner å bli stabile og solide. Trur de som er skadet nå skal slite med å spille seg inn men slik skal det være. Har også trua på Ødegård. Liker også forseringene til White men har han mer å gå på det defansive? Virker ikke helt patent som Gabriel.

Vi er blitt veldig mye mer solide defensivt, men vi er fortsatt et stykke unna der vi/Arteta ønsker å være. 

White er den av nysigneringene våre jeg har vært mest skeptisk til, mulig pga prislappen. Men synes personlig han har en del å gå på. Det var han som laget frisparket i farlig område. Heldigvis var Ramsdale ekstrem på den. Synes han har laget flere slike frispark i farlig områder og bør bli bedre/smartere.

Men jeg liker innstillinga hans, og han er ung, så det kan være han klarer å renske bort enkelte svakheter over tid. De siste par kampene har han dog begynt å imponere meg litt.

Hvis ikke han blir enda bedre utover sesongen står nok Saliba klar til å ta over når han er tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Tror White kommer til å spille seg opp. Nå har vi en keeper som har overrasket alle -ikke bare i en eller to kamper. Han ser solid ut og gir trygghet. Nå har vi etter mitt syn den beste forsvars rekken på mange år. Fortsetter dette så vil disse typene spille på seg erfaring og selvtillit. Som det blir sagt over her så er det fortsatt forbedrings potensiale , men det ser ut som at det er slutt på klovneriet som vi har sett i mange år.

Det er ting på gang her som vi ikke har sett på lenge. Det er en haug med fremad stormende ungdommer og med rett coaching så blir dette veldig spennende å følge fremover.

Nå begynner enkelte å tenke på topp 4 alt. Ja , fortsetter fremgangen så er alt mulig. Skulle vi snuble på oppløpet om en topp 4 plass , så ligger det langt over hva vi forventet før sesongen. Bare det å konkurrere om topp 4 plass er en kjempe prestasjon i mine øyer.

 

Link to comment
Share on other sites

Vi begynner å bygge noe som kan minne om form. Selv om kampene mot Brighton og CP skuffet meg stort, har vi allikevel begynt å skape momentum. Tiden vil vise hvor lenge det varer, men det ser positivt ut for det nykomponerte Arsenal-laget. Tavares, Lokonga og Tomiyasu viser gode tendenser, og White er på en stigende kurve. Ramsdale fortjener all honnør, både for sitt eget spill og effekten han har på andre. Jeg har stor tro på Ødegaard. Det hadde jeg også på Welbeck i sin tid. Håper jeg treffer bedre denne gang. 

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke lenge siden pila pekte motsatt vei, jeg er ikke fullt overbevist etter noen få kamper vi klarer å spille godt. Hvis vi først over ett par mnd kan bevise at vi ikke faller tilbake på gamle synder skal jeg slenge meg fullt med. Minner om at emery også hadde noen perioder alle trodde skulle vare. 
 

Men jeg har mer tro nå, siden vi faktisk har bygget ett lag bakfra. Det er endelig tatt grep fra eget mål og opp til midtbanen. Håper det skal materialiserer seg i stabilitet og jevn poengfangst. 

Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, Marius- said:

Det er ikke lenge siden pila pekte motsatt vei, jeg er ikke fullt overbevist etter noen få kamper vi klarer å spille godt. Hvis vi først over ett par mnd kan bevise at vi ikke faller tilbake på gamle synder skal jeg slenge meg fullt med. Minner om at emery også hadde noen perioder alle trodde skulle vare. 
 

Men jeg har mer tro nå, siden vi faktisk har bygget ett lag bakfra. Det er endelig tatt grep fra eget mål og opp til midtbanen. Håper det skal materialiserer seg i stabilitet og jevn poengfangst. 

Viktig å huske på at selv om vi gikk mange kamper uten tap med Emery, så slapp vi fortsatt til motstander(uavhengig av hvem) til ca dobbelt så mange sjanser som vi selv skapte nesten hver eneste kamp.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Marius- said:

Det er ikke lenge siden pila pekte motsatt vei, jeg er ikke fullt overbevist etter noen få kamper vi klarer å spille godt. Hvis vi først over ett par mnd kan bevise at vi ikke faller tilbake på gamle synder skal jeg slenge meg fullt med. Minner om at emery også hadde noen perioder alle trodde skulle vare. 
 

Men jeg har mer tro nå, siden vi faktisk har bygget ett lag bakfra. Det er endelig tatt grep fra eget mål og opp til midtbanen. Håper det skal materialiserer seg i stabilitet og jevn poengfangst. 

Enig i at det er for tidlig å la seg rive med. September og oktober har vært bra, både spill- og poengmessig. Nå kommer de tøffe vintermånedene. 

Emery hadde også en god høst. Han mistet etterhvert momentum og garderobe. Arteta har i det minste bevist at han klarer å hente inn seg selv og laget, etter vanskelige perioder. Nå må han beivse at laget kan prestere stabilt godt over tid. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ray1955 said:

Ja så det, helt utrolig og irriterende.

Former Premier League referee Dermot Gallagher thinks Jonny Evans should have been sent off against Arsenal on Saturday, with the defender only seeing yellow for his foul despite a VAR check.

 

Speaking to Sky Sports News, he said: "I would suggest it’s an error of judgement because of the referee’s position"

Link to comment
Share on other sites

49 minutes ago, Tony said:

Former Premier League referee Dermot Gallagher thinks Jonny Evans should have been sent off against Arsenal on Saturday, with the defender only seeing yellow for his foul despite a VAR check.

 

Speaking to Sky Sports News, he said: "I would suggest it’s an error of judgement because of the referee’s position"

Men det er akkurat derfor vi har VAR! Og hvis ikke rødt kort/ikke rødt kort for å frata en spiller en klar målsjanse ikke er 'a clear and obvious mistake', da er lite det. 

Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, Simbad said:

Men det er akkurat derfor vi har VAR! Og hvis ikke rødt kort/ikke rødt kort for å frata en spiller en klar målsjanse ikke er 'a clear and obvious mistake', da er lite det. 

Oliver har vel aldri vært en favoritt blant Arsenal fansen. Synes han er feig i de kampene jeg har sett han dømme. Men å ha de samme ubrukelige dommerne som springer rundt på banen får lov til å sitte i VAR rommet er en katastrofe. 

Link to comment
Share on other sites

Reglene i fotballen  er ganske klare å forstå. Når dommeren står 5 meter fra en soleklar overtredelse og ikke klarer å håndtere situasjonen riktig , samt at det sitter 3 mann i VAR rommet , som heller ikke får gjort det riktige , så avskaff hele greien. I dag er bruken av VAR alt for tilfeldig. Det er ikke konsekvent bruk av hjelpemidlet. 

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Tony said:

Oliver har vel aldri vært en favoritt blant Arsenal fansen. Synes han er feig i de kampene jeg har sett han dømme. Men å ha de samme ubrukelige dommerne som springer rundt på banen får lov til å sitte i VAR rommet er en katastrofe. 

Hele det engelske dommersystemet trenger en 'shake up'. Det at Mike Riley er dommersjef sier sitt. 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Simbad said:

Hele det engelske dommersystemet trenger en 'shake up'. Det at Mike Riley er dommersjef sier sitt. 

Verdens beste liga burde også ha verdens beste dommere. Burde ha rekruttert dommere fra andre ligaer og hatt uavhengige personer til å styre VAR rommet.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...