Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduene sesongen 2021/22


Polljen

Recommended Posts

43 minutes ago, Simbad said:

Heller det enn panikkhandling av spillere som ikke forsterker oss nevneverdig og blir vanskelige å få solgt igjen. 

Helt enig. Vi har grei dekning på alle plasser nå som Partey er tilbake. Det er ingen grunn til å hente inn noen bare for å gjøre det. 

Det beste hadde vært om Auba ble tatt inn i varmen nå og solgt til sommeren. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 557
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 hour ago, Tapapa said:

Helt enig. Vi har grei dekning på alle plasser nå som Partey er tilbake. Det er ingen grunn til å hente inn noen bare for å gjøre det. 

Det beste hadde vært om Auba ble tatt inn i varmen nå og solgt til sommeren. 

Det tror jeg ikke skjer, slik han har blitt fryst ut. Her har det nok skjedd ting. Ellers helt enig i å ikke kjøpe for å kjøpe. Er det spillere som forsterker oss så gjerne. 

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, RP7 said:

Liker innstillingen til styret i klubben.  Ikke redd for å bla opp for de riktige, men holder igjen på store summer for middelmådigheter. 
Arthur i mine øyne ikke god nok. For lite bevegelig og fryktelig treg

Han har også en kontroversiell fortid. Link

Håper vi klarer å finne noe bedre, selv om vi kanskje må vente til sommeren.

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, RP7 said:

Liker innstillingen til styret i klubben.  Ikke redd for å bla opp for de riktige, men holder igjen på store summer for middelmådigheter. 
Arthur i mine øyne ikke god nok. For lite bevegelig og fryktelig treg

Enig.

Når man ser tilbake på sommeren så er det kun en ting som er litt bittert. Og det er at vi ikke fikk solgt Xhaka og hentet inn Ruben Neves i stedet.

Håper vi er tilbake på den ballen neste sommer.

Vi har for øvrig blitt linket til Aston Villa's Douglas Luiz. Hvor vi visstnok skal ha lagt inn et bud på £30m. Hvor seriøst det er er jeg usikker på, men føler ikke at han er like god som f.eks. Neves. Aston Villa ønsker også tett opp mot £50m for Luiz som har kontrakt til 2024.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Stefanb said:

Enig.

Når man ser tilbake på sommeren så er det kun en ting som er litt bittert. Og det er at vi ikke fikk solgt Xhaka og hentet inn Ruben Neves i stedet.

Håper vi er tilbake på den ballen neste sommer.

Vi har for øvrig blitt linket til Aston Villa's Douglas Luiz. Hvor vi visstnok skal ha lagt inn et bud på £30m. Hvor seriøst det er er jeg usikker på, men føler ikke at han er like god som f.eks. Neves. Aston Villa ønsker også tett opp mot £50m for Luiz som har kontrakt til 2024.

Liker stilen til Luiz og han kjenner PL. Synes dog at vi bør sikte høyere. For lite tempo og er ingen to-vegsspiller. 
Ikke mye bedre enn Elneny og vil koste langt mer. Ser ikke helt poenget med ham heller. 

Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, RP7 said:

Liker stilen til Luiz og han kjenner PL. Synes dog at vi bør sikte høyere. For lite tempo og er ingen to-vegsspiller. 
Ikke mye bedre enn Elneny og vil koste langt mer. Ser ikke helt poenget med ham heller. 

Synes han er bedre enn Elneny, men fortsatt ikke så mye bedre at han rettferdiggjør den prislappen.

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Rosicky07 said:

Vi henter nye reserve keeper for 7 mill pund! Amerikanske Matt Turner, men kommer ikke før til sommeren. Da er vell leno på vei ut, og dette som dirkete erstatter for han

Lå vel i korta at Leno ikke vil forbli reservekeeper. Det er han ogsåX strengt tatt for god til. Håper bare vi får litt betalt for en gangs skyld

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Tony said:

Må komme noe inn nå. Begynner å bli tynt i rekkene. Et par skader og korona utbrudd så sliter vi. Med alle som har forsvunnet ut av klubben nå så trenger vi mye inn, en høyreback,  midtforsvaret (Saliba), midtbanen og spiss.

Saliba har vist ønske om å bli i Marseille. Har nok skjedd noe i kulissene mellom han og Arteta. Han var ikke klar for spill i PL , blir utlånt og slår umiddelbart til i sin nye klubb. 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Gunners68 said:

Saliba har vist ønske om å bli i Marseille. Har nok skjedd noe i kulissene mellom han og Arteta. Han var ikke klar for spill i PL , blir utlånt og slår umiddelbart til i sin nye klubb. 

Skal ikke tro på alt journalistene skriver. Han har også sagt han gleder seg til å vise seg frem i Arsenal. 

Link to comment
Share on other sites

54 minutes ago, Gunners68 said:

Saliba har vist ønske om å bli i Marseille. Har nok skjedd noe i kulissene mellom han og Arteta. Han var ikke klar for spill i PL , blir utlånt og slår umiddelbart til i sin nye klubb. 

AFTV rapporterte det stikk motsatte. De meldte at Saliba har fortalt Marseille at han ikke ønsker permanent overgang, og at han er klar for å ta sin plass i Arsenal. Jeg vet ikke hva jeg skal tro på, men håper selvfølgelig at Saliba snart kommer hjem. 

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Verminator5 said:

AFTV rapporterte det stikk motsatte. De meldte at Saliba har fortalt Marseille at han ikke ønsker permanent overgang, og at han er klar for å ta sin plass i Arsenal. Jeg vet ikke hva jeg skal tro på, men håper selvfølgelig at Saliba snart kommer hjem. 

Utifra det jeg leste han skal ha sagt i intervju før jul, så skal han ha skjønt hvorfor han ble sendt på utlån iallefall(noe han visstnok skal ha skjønt det siste halvåret). Og han virker veldig profesjonell, selv om han skal ha uttalt at han ønsker å komme tilbake for å kjempe om plassen, konsentrerer han seg fullt og helt om Marseille. 

Link to comment
Share on other sites

Etter at Chambers nå har forlatt oss, har vi bare én direkte backup på stopperplass i Holding. Tomi og Tierney kan spille stopper, Tierney først og fremst hvis vi spiller med tre bak. Men det er ganske tynt der nå. Planen er vel at minst én av Saliba, Ballard og Mavropanos kommer tilbake til sommeren for å kjempe om plassen. Vi har Tavares og Cedric som backup på backene, men også White kan spille høyreback og Saka til nød venstreback. 

Vi har 4 sentrale midtbanespillere(Partey, Xhaka, Sambi, Elneny), men det er ganske stor kvalitetsforskjell spesielt hvis både Partey og Xhaka ikke spiller. Det har vi sett nå i januar. Sambi er et stort talent, men et godt stykke fra å være et ferdig produkt. Elneny er ikke noe mer enn en ok backup. Patino er et kjempetalent, men han er enda lengre unna enn Sambi. Samme med Azeez som ble hentet tilbake fra lån nå nylig.

På vingene og offensiv midtbane er vi relativt ok dekket, men kun én av spillerne er over 24(Pepe 26). ESR, Saka, MØ8, Martinelli kan alle spille i flere posisjoner, men ESR og Martinelli har så langt begge vært best på venstrevingen, Saka best på høyre og MØ8 sentralt.

På topp er vi ganske tynt bekledd med kun Laca og Nketiah(og begge ser ut til å forlate oss til sommeren). Auba er ute i kulden og det ser lite sannsynlig ut til at han vil klare å jobbe seg inn i varmen igjen. Martinelli kan spille på topp, det kan kanskje(men uutprøvd) Pepe også. 

Fortsatt noen dager igjen av vinduet, men det begynner å se mindre og mindre sannsynlig ut at vi klarer å hente noen som kan heve oss nå. Da tenker jeg at det er like greit å vente til sommeren. Vi havner kanskje utenfor topp 4 på grunn av det, men med tanke på hvor lav gjennomsnittsalderen på troppen er, og hvor mye mindre den blir når Auba og sannsynligvis også Laca forsvinner(alt etter hvor gamle/unge erstatterne deres eventuelt er), så er ikke nødvendigvis det noe problem. Ja, topp 4 i år vil være fantastisk, og i mine øyne mye bedre enn forventningene burde tilsi før sesongen startet. Vi har en mulighet, men pga den nå tynne troppen, tror jeg enda mer at vi havner utenfor i år. Europaligspill neste sesong er mer sannsynlig, men det er også en mulighet for at vi havner utenfor det.

Forhåpentligvis kan spillerne som nå er på utlån og som er ventet tilbake til sommeren vokse såpass at de kan gå rett inn og være direkte utfordrere neste sesong.

Slik jeg ser det, tror jeg at vi fortsatt må hente en sentral midtbanespiller og minimum én spiss/angriper til sommeren. Leno forsvinner, og vi skal allerede ha erstatteren klar(Matt Turner). Så hvis han ikke flopper like kraftig som Runarsson, har vi en ok backupkeeper der, samt Arthur Okonkwo som forhåpentligvis kan ta noen steg neste sesong. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Vi begynner å bli så lav i antall spillere i troppen nå at det er nesten merkelig om det ikke kommer inn noen. 
men det er helt stille rund oss om dagen. 
 

bruno som vi var fysen på, er klar så og si klar for Newcastle. Der får de en meget god midtbanespiller. Får håpe de rykker ned, så vi kan hente han på billigsalg😂

Link to comment
Share on other sites

Hadde foretrukket å ha Chambers som backup kontra Cedric, men før kampen mot Liverpool har han knapt spilt. Mtp. at kontrakten hans går ut til sommeren så er det ikke dumt at vi fikk litt penger for han.

Vi har kanskje dårlig dekning på midtstopperplassen akkurat nå, men mtp. at Tierney kan spille der (+ Tomi) og vi kun har PL igjen å spille i så tror jeg det skal gå greit.

Vi får se om Edu/Arteta klarer å dra noen ut av hatten, men det viktigste for meg er at vi kjøper gode spillere og ikke bare kjøper for å kjøpe.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Stefanb said:

Hadde foretrukket å ha Chambers som backup kontra Cedric, men før kampen mot Liverpool har han knapt spilt. Mtp. at kontrakten hans går ut til sommeren så er det ikke dumt at vi fikk litt penger for han.

Vi har kanskje dårlig dekning på midtstopperplassen akkurat nå, men mtp. at Tierney kan spille der (+ Tomi) og vi kun har PL igjen å spille i så tror jeg det skal gå greit.

Vi får se om Edu/Arteta klarer å dra noen ut av hatten, men det viktigste for meg er at vi kjøper gode spillere og ikke bare kjøper for å kjøpe.

Kan det tenkes at Omar Rekik kan bli brukt som backup på stopperplass framover? Han spilte vel mye i Tyskland før han kom til oss?

Link to comment
Share on other sites

Ryktene går nå på at vi har sagt nei til salg av Nkethia som går gratis vekk til sommeren. Hvis det stemmer, er det jo helt hinsides at Arteta skal stole på en spiss som vil vekk, og jo nærere han kommer sommeren jo mindre ønsker han seg en skade. Dessuten en som kun har levert i cup kamp, ellers ingenting...
Jeg kan forstå behovet for å renske i troppen, særlig de som ikke bidrar stort. Men å gjøre dette i januar uten å hente inn erstattere virker jo helt sykt. De får vel panikk på deadline day og overbetaler deluxe for en middelmådighet nå.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...