Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduene sesongen 2021/22


Polljen

Recommended Posts

18 minutes ago, Rosicky07 said:

Maddison, Aouar , olmo , b. Silva feks . Tipper jeg ville kostet noe det samme. Aouar er snakket om helt ned i 25 , og er en mye bedre fotballspiller. 
 

er ingen tvil i verden om at vist summen stemmer så er det real Madrid som kommer best ut av denne avtalen…

Hvorfor kommer Real Madrid best utav denne avtalen? Vi får akkurat den spilleren treneren ønsker? 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 557
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

20 minutes ago, Rosicky07 said:

Maddison, Aouar , olmo , b. Silva feks . Tipper jeg ville kostet noe det samme. Aouar er snakket om helt ned i 25 , og er en mye bedre fotballspiller. 
 

er ingen tvil i verden om at vist summen stemmer så er det real Madrid som kommer best ut av denne avtalen…

Maddisons prislapp er på minst 100 mill mer enn Ødegaard. Aouar har ikke bevist at han er bedre enn Martin(kun prestert i Ligue 1, Martin har vist seg frem både i La Liga og PL som begge er bedre ligaer. 

Bernardo Silva er bedre pr dags dato, men hvor mye vil han koste? I følge Transfermarkt er han verdsatt til €70 mill, noe som også er mer enn Ødegaard for ryktede £50 mill.

Olmo er verdt ca det samme, om mulig noe mindre enn Ødegaard, men han har for det meste spilt i Dinamo Zagreb og sist i Leipzig som er nærmere PL-nivå, men likevel. 

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Simbad said:

Maddisons prislapp er på minst 100 mill mer enn Ødegaard. Aouar har ikke bevist at han er bedre enn Martin(kun prestert i Ligue 1, Martin har vist seg frem både i La Liga og PL som begge er bedre ligaer. 

Bernardo Silva er bedre pr dags dato, men hvor mye vil han koste? I følge Transfermarkt er han verdsatt til €70 mill, noe som også er mer enn Ødegaard for ryktede £50 mill.

Olmo er verdt ca det samme, om mulig noe mindre enn Ødegaard, men han har for det meste spilt i Dinamo Zagreb og sist i Leipzig som er nærmere PL-nivå, men likevel. 

Aouar ikke bevist noe? Vært en av de mest profilerte midtbane spillerene den franske ligaen i flere år , tross sin unge alder. han var enorm i cl for Lyon og ødelagte vell city over 2 kamper, og hadde 2 ekstreme kamper mot juventus når Lyon tok seg til semifinale i cl. Hadde en middels sesong i fjor, men slet mye med ettervirkningene av covid…  mange hakk flere en ødegaard. Har dere i det hele tatt sett han spille ? 
 

maddison antageligvis 100 mill dyrere ? Men er det der vi skal spare penger? 100 mill i dagen fotball er tilnærmet nada…. Her snakker vi en spiller som vi vet har pl nivået inne , plukket målpoeng jevnt og trutt over flere sesonger og antageligvis bare vill bli bedre og bedre.

olmo har vært god i Leipzig og spiller for det spanske landslaget. Produserer målpoeng. 
 

silva er en verdensstjerne. En spiller som er bedre en alt som har vært i Arsenal siste 5 årene. Rein rein klasse , virker som han har surnet litt i city siste 2 sesongen. Men herre for en fotballspiller han er. Ikke nevn han i samme åndedrag som ødegaard. Kjipe her er at han kommer aldri til å signere for det makkverket fotballklubben Arsenal er blitt. Går nok til juventus eller Atletico…

 

felles fordi over her er at de garantister for målpoeng, det er ikke ødegaard . Flink i bane spillet, men puslete , pinglete og kan ikke gå forbi mann med ball i beina. Siste punktet her er felles for alle sentrale midtbane spillere hos oss, med unntak av ESR. Vi trenger en som kan gå forbi spillere , og skape overtall. Vi skriker etter det. Ødegaard er ikke den spilleren. En spiller som er ekstrem. 

han har hatt en god sesong i sociedad, thats it. Var bra i Nederland og. Men det skal ikke være en målestokk i forhold til de over her.

Vi ender opp med ødegaard skal du se… tror ikke det blir noe kjempesuksess. Syns ikke han e nevneverdig mye bedre en ESR. 500 mill er alt for mye , Alt for mye….

 

 

høyreback: her må det skje noe, ingen av de vi har holder mål. Verken defensivt eller offensivt. Chambers i går er så forbanna krise. Bellerin har vist over flere år at han ikke holder mål, cedric syns jeg er den som ser best ut. 
tenk hvor mye bedre Pepe hadde vært med back som konstant kom på overlapp, og faktisk kunne bidratt offensivt. Utrolig at det ikke er gjort noe her….

 

skjønner ikke denne ødegaard begeistringen. Vet ikke om det norske briller eller hva det er . Jeg er hvertfall ikke solgt.
 

 

Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, Rosicky07 said:

Aouar ikke bevist noe? Vært en av de mest profilerte midtbane spillerene den franske ligaen i flere år , tross sin unge alder. han var enorm i cl for Lyon og ødelagte vell city over 2 kamper, og hadde 2 ekstreme kamper mot juventus når Lyon tok seg til semifinale i cl. Hadde en middels sesong i fjor, men slet mye med ettervirkningene av covid…  mange hakk flere en ødegaard. Har dere i det hele tatt sett han spille ? 

Ja jeg har. Ikke mye, men noe. Jeg retter det samme spørsmålet tilbake til deg. Det er også stor forskjell på PL og Ligue 1. CL-fotball er noe helt annet enn PL-fotball det også. Er ingen garanti for at han vil slå til i PL. Når det er sagt, så går det rykter om at vi prøver å hente Aouar i tillegg til Ødegaard. 

53 minutes ago, Rosicky07 said:

maddison antageligvis 100 mill dyrere ? Men er det der vi skal spare penger? 100 mill i dagen fotball er tilnærmet nada…. Her snakker vi en spiller som vi vet har pl nivået inne , plukket målpoeng jevnt og trutt over flere sesonger og antageligvis bare vill bli bedre og bedre.

Absolutt en god spiller, men også skadeutsatt. Ja, han har PL-nivået inne, men det har Ødegaard også. Det viste han i flere kamper i fjor. Med tanke på at medier og Romano har nevnt at vi egentlig aldri har vært nærme å hente Maddison kan vi også tenke oss at prisen mest sannsynlig har vært mye høyere enn de nevnte £60 mill eller så har Leicester aldri tenkt tanken på å slippe ham til oss.

55 minutes ago, Rosicky07 said:

 olmo har vært god i Leipzig og spiller for det spanske landslaget. Produserer målpoeng. 

Bundesliga er heller ikke PL-nivå eller La Liga-nivå. 

1 hour ago, Rosicky07 said:

silva er en verdensstjerne. En spiller som er bedre en alt som har vært i Arsenal siste 5 årene. Rein rein klasse , virker som han har surnet litt i city siste 2 sesongen. Men herre for en fotballspiller han er. Ikke nevn han i samme åndedrag som ødegaard. Kjipe her er at han kommer aldri til å signere for det makkverket fotballklubben Arsenal er blitt. Går nok til juventus eller Atletico…

Og som jeg skriver, ja Silva er bedre enn Ødegaard pr dags dato, men er som sagt verdsatt til €70 mill. I tillegg har han kontrakt ut 2024-2025-sesongen så sannsynligvis går han for enda mer enn det. 

Han har også mye høyere lønninger enn de andre nevnte. 

1 hour ago, Rosicky07 said:

felles fordi over her er at de garantister for målpoeng, det er ikke ødegaard . Flink i bane spillet, men puslete , pinglete og kan ikke gå forbi mann med ball i beina. Siste punktet her er felles for alle sentrale midtbane spillere hos oss, med unntak av ESR. Vi trenger en som kan gå forbi spillere , og skape overtall. Vi skriker etter det. Ødegaard er ikke den spilleren. En spiller som er ekstrem. 

han har hatt en god sesong i sociedad, thats it. Var bra i Nederland og. Men det skal ikke være en målestokk i forhold til de over her.

Vi ender opp med ødegaard skal du se… tror ikke det blir noe kjempesuksess. Syns ikke han e nevneverdig mye bedre en ESR. 500 mill er alt for mye , Alt for mye….

Ødegaard kan bli en garantist for målpoeng, om Auba finner scoringsformen igjen(lett å glemme at han selv med en elendig sesong scoret 15 mål i alle turneringer i fjor). 

Ødegaard kan absolutt gå forbi spillere og skape overtall. Han gjorde det flere ganger i fjor. Partey er også flink til å gå forbi ledd med ball i beina. Sambi viste det i glimt i går også. 500 mill i dagens marked er ikke billig, men det er heller ikke ekstremt dyrt for en 22-åring med mye erfaring fra toppfotballen. 

1 hour ago, Rosicky07 said:

høyreback: her må det skje noe, ingen av de vi har holder mål. Verken defensivt eller offensivt. Chambers i går er så forbanna krise. Bellerin har vist over flere år at han ikke holder mål, cedric syns jeg er den som ser best ut. 

tenk hvor mye bedre Pepe hadde vært med back som konstant kom på overlapp, og faktisk kunne bidratt offensivt. Utrolig at det ikke er gjort noe her….

Her er jeg enig. Men det at Chambers er blitt prioritert foran de to andre sier mye, mener jeg. Vi prøvde å få solgt bort Bellerin, men fikk ikke gjort det(kan fortsatt skje). Vi skal ha vært interessert i Max Aarons, en overgang jeg tror ville skjedd/kan skje om vi får solgt Hector og/eller Cedric(mest sannsynlig blir han). 

Men Chambers hadde flere kamper mot slutten av forrige sesong hvor han var vår beste høyreback og fortjente nok plassen foran også Cedric. Jeg fritar Chambers noe pga at det var hans første kamp sammen med White. Leno er heller ikke helt patent på det første målet, og Pepe er i ingenmannsland. 

Link to comment
Share on other sites

Edu og Arteta må raskt finne ut hvem de skal gå for som kan være med på å rette opp skuten. Vi er i ferd med å synke alt etter en kamp sånn som vi fremstår. Nå må det inn folk med rette kvaliteter. De har ikke råd til å rote med feil signeringer nå.

Var skremmende svakt på fredag. Martin Ødegaard har mange gode kvaliteter , vi trenger folk med offensive kvaliteter , men vet ikke om han er den første jeg ville  ha signert. Vi trenger mye mer kraft og tæl inn i laget.

Link to comment
Share on other sites

Er enig i de fleste her, vi bør ikke gå for Martin...
Ville heller gått for Bernardo silva om vi har muligheter for det. 

Burde også få inn en ny spiss ala Lautaro martinez, det hadde vært drømmen...

Arsenal ‘have Lautaro Martinez contract prepared’ as Edu scrambles after Brentford loss | Football | Sport | Express.co.uk

Edited by elx
Link to comment
Share on other sites

Håper fortsatt at vi ender opp med å kjøpe en midtbanespiller til, høyreback, spiss og potensielt en keeper.

På keeperplassen så har Leno godt av konkurranse. Det finnes ikke pdd. Aaron Ramsdale har vært linket ganske kraftig til oss, men ser ikke ut til ende opp her. Jeg synes Ramsdale er en god keeper, men prisen Sheffield United vil ha for han er helt latterlig. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor Andre Onana ikke har blitt snappet opp, men det har jo vært litt av hvert med han mtp. utestengelsen o.l., men vi vet at klubben har vært interessert i han. Er akkurat den type keeper som Arteta og klubben er ute etter.

Hvis vi ikke får tak i en høyreback så skulle jeg ønske at Niles gjorde den posisjonen til sin egen. Chambers og Bellerin er ikke gode nok. Cedric er for meg det beste alternativet på høyreback hvis ikke AMN plutselig bestemmer seg for at han vil spille på høyreback igjen. Men, jeg vil ha Max Aarons inn her. Fordi han er vanvittig god.

På midtbanen ønsker jeg meg helst Aouar, men tar gjerne Ødegaard eller Zakaria også. Smith-Rowe må spille uansett i mine øyne, men jeg mener han er best litt dypere som en nummer 8 (her han var helt vanvittig for U21). Mener at vi heller burde gå videre til en mer 4-3-3 med tre midtbanespillere som kan kombinere enn en mer ren "nummer 10". "The Smith er heller ikke ille på venstrekant. Viktigste i mine øyne er fortsatt at bygger laget rundt særlig Smith-Rowe og Saka.

På spissplass så er det vanskelig å si hva som burde skje. Lautaro Martinez har vært linket til oss, men finnes ikke en sjanse i havet at han forsvinner fra Inter nå i sommer etter at Lukaku ble solgt til Chelsea. Jeg ville gjerne heller hatt Andre Silva fra Eintract Frankfurt som ble linket til oss tidligere i våres/sommer. Han er ikke en typisk "target spiss", men han er en god blanding. Han scorer vanvittig mye mål, men er samtidig god med ballen i beina. Er også i motsetning til våre andre spissalternativer god på hodet. Kanskje ikke den raskeste i verden (raskere enn Laca), men han er veldig smart i bevegelsene sine.

Onana
Aarons - White - Gabriel - Tierney
Smith-Rowe - Partey - Aouar
Pepe - Silva - Saka

Vet at dette ikke kommer til å skje, men dette ville vært et lag som kunne bitt fra seg (hvis Arteta slipper tøylene litt) og ville ikke kostet så fantastisk mye. £25m for Aarons og tilsvarende for Aouar. Silva rundt £35m og Onana for rundt £5-6m.

Liten edit her: 

Fikk ikke med meg at Andre Silva hadde blitt kjøpt av RB Leipzig tidligere i sommer. Sånn går det når man sitter for lenge på gjerdet. :)

Edited by Stefanb
Jeg er blind
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Tony said:

Går en del rykter i Italia at Arsenal har kontaktet Conte. De prøver også å få Conte til å overtale Lautaro Martinez til å bli med han til Arsenal. Tviler.

 

Hahaha, må være det dummeste jeg har hørt:p Det er arsenal vi snakker om, hvorfor skulle de se etter ny manager etter 1 kamp.

Link to comment
Share on other sites

Så, det viser seg at Xhaka 'kun' fikk forlenget kontrakten med 12 mnd med opsjon på et år til. Noe som vil si at den nye kontrakten går ut i 2024.

Siste ryktene om Ødegaard (som jeg har skrevet et annet sted) er at Real har gått ned til €34 mill. Mens vi prøver å få de til å akseptere en sum nærmere €25 mill. Uansett, €34 mill er ganske mye bedre enn de nevnte €50 mill. (litt usikker på om det er snakk om Euro eller Pund)

Ca to uker igjen av overgangsvinduet. Blir spennende å se hva som skjer. 

Link to comment
Share on other sites

Regner med at det var en del som så Tottenshit mot City i går. Det var en helt annen kamp en vår forbannede kamp fredag. Må si at det feks på Spurs var en en del spillere som kunne gå i krigen. 

Er Martin Ødegaard en mann vi trenger i sånne kamper mot feks Spurs eller er det Aouar som er den rette mannen ?

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, Gunners68 said:

Regner med at det var en del som så Tottenshit mot City i går. Det var en helt annen kamp en vår forbannede kamp fredag. Må si at det feks på Spurs var en en del spillere som kunne gå i krigen. 

Er Martin Ødegaard en mann vi trenger i sånne kamper mot feks Spurs eller er det Aouar som er den rette mannen ?

Vi slo de sist med Ødegaard på banen. Klarer vi å skaffe oss begge, ja takk. 

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Gunners77 said:

Så Couthino for noen år siden for liverpool mot arsenal på emirates. Han dominerte midtbanen totalt. Var utrolig god , vet ikke hvordan han er nå.

Min første tanke om Coutinho er at han fort blir en ny «Özil, Willian, Auba» høy lønn men ikke ditto innsats

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Gunners77 said:

Så Couthino for noen år siden for liverpool mot arsenal på emirates. Han dominerte midtbanen totalt. Var utrolig god , vet ikke hvordan han er nå.

Han er 29 år gammel og har en ukelønn på mellom £380 000 og £410 000 i Barcelona. Han har på mange måter vært en flopp i Barca. Den best betalte Arsenalspilleren pr dags dato er Auba med en ukelønn på ca £250 000. Jeg er redd for at hvis Coutinho kommer, så føyer han seg bare inn i rekken av spillere med altfor høy lønn og med slett innsats.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...