Jump to content

06.05.21 Villarreal CF (H)


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 116
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

28 minutes ago, piscator said:

Spørsmålet er om Arteta har pondus nok til å rydde opp, på tross av at han forfekter at han stiller strenge krav til spillernes holdninger. Det synes i liten grad på banen.

Med tanke på at vi under Arteta har fått ut Mustafi, Sokratis og Özil, samt Kola, Guendouzi(som jeg håper likevel skjerper seg og kommer seg inn i varmen igjen) så tenker iallefall jeg å vente til dette sommervinduet er over før jeg i det hele tatt begynner å vurdere Arteta ut. 

#KroenkeOut 

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Simbad said:

Med tanke på at vi under Arteta har fått ut Mustafi, Sokratis og Özil, samt Kola, Guendouzi(som jeg håper likevel skjerper seg og kommer seg inn i varmen igjen) så tenker iallefall jeg å vente til dette sommervinduet er over før jeg i det hele tatt begynner å vurdere Arteta ut. 

#KroenkeOut 

som sagt, jeg er lit ambivalent. Men vi bør nok kanskje ha litt is i magen, og la Arteta få en sjanse til? Det kan jo hende han også vokser med oppgaven, men trenger litt tid...? Det er ingen bombe at det kan gå litt opp og ned i en oppbyggingsfase. Ferguson hadde jo flere år med variable resultater før han fikk sving på ManU også... og han satset på ungdommen, kombinert med å få inn noen rutinerte nøkkelspillere som løftet laget (Cantona).

Link to comment
Share on other sites

Just now, piscator said:

som sagt, jeg er lit ambivalent. Men vi bør nok kanskje ha litt is i magen, og la Arteta få en sjanse til? Det kan jo hende han også vokser med oppgaven, men trenger litt tid...? Det er ingen bombe at det kan gå litt opp og ned i en oppbyggingsfase. Ferguson hadde jo flere år med variable resultater før han fikk sving på ManU også... og han satset på ungdommen, kombinert med å få inn noen rutinerte nøkkelspillere som løftet laget (Cantona).

Det er ikke lett å tenke klart rundt Artetas fremtid. Jeg er nok også ambivalent, men lener mot at han fortjener mer tid. Dette skyldes i stor grad at han tok over et makkverk. Videre tror jeg de strukturelle problemene i klubben er såpass omfattende, at et managerbytte vil ha liten langsiktig effekt. Et managerskifte nå blir som å male en falleferdig grunnmur. 

Arteta må få skikk på lagets offensive spill. Han har forbedret lagets defensive spill, selv om prestasjonene varierer. Han må også forbedre sin game management. Han skal ikke fredes for kritikk. Han gjør mange gode grep internt, men har ikke fått betalt på banen. Det må endres. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Verminator5 said:

Han må også forbedre sin game management. Han skal ikke fredes for kritikk. Han gjør mange gode grep internt, men har ikke fått betalt på banen. Det må endres. 

Arteta skal absolutt ikke fredes for kritikk. Han er en ung manager som har lite erfaring. Men jeg liker godt at han gav flere spillere som vi har vært skuffet over, over tid, sjansen til å kunne bevise noe. Alt etter hvordan dette sommervinduet går, vil vi få se om Arteta har ballene/lederegenskapene til å få de som ikke har overbevist ut av laget. Jeg mener det at Özil, Sokratis og Mustafi forsvant i januar bare var starten på en oppryddning som vi har ropt om lenge. 

Som jeg har nevnt tidligere (ikke nødvendigvis ordrett) har jeg sett på denne sesongen som en slags 'pre-season' hvor Arteta har fått et skikkelig innblikk i hvilke av spillerne som er gode nok og/eller har riktig mentalitet.

Jeg ser på dette som et langsiktig prosjekt, noe jeg mener flere burde, som fortsatt er i startfasen. Kommende sommervindu (hvis Arteta ikke får sparken) vil være kanskje det viktigste sommervinduet vårt noensinne. 

Link to comment
Share on other sites

Vi var alle klar over ryddejobben etter Wenger og Emery. Den vil ta tid. Men , det var en periode i høst hvor vi tapte 4 - 5 hjemmekamper på rad hvor mye ble ødelagt for Arteta. Resultatene uteble og da kommer kritikken. Den kommer uansett og i den perioden var vi forferdelig svake. Videre har det vært kritikkverdige lag uttak og taktiske disposisjoner som mange har reagert på. Denne vinteren og våren har det også vært lengere perioder med svakt spill. Arteta kommer ikke unna det. 

Spillerne må ta sin del av skylden. Flere av de har sviktet også.

Arteta kan overleve med Kroenke som eier. Ny eier så er Arteta ferdig. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med @Gunners68 at en nye eier sannsynligvis også relativt raskt vil føre til et managerskifte. Jeg vil dog ta ett forbehold. Et eierskifte vil ta tid, først så må de bli enige om ett eventuelt kjøp/salg, deretter så vil det nok ta noen tid for å gjennomføre en "due dilligence" (selskapsgjennomgang). For selv om svensken ønsker å ta over Arsenal Holdings siden han er fan av laget, så regner jeg med at han er så pass forretningsmann at han (hans advokater og revisorer) vil gå gjennom Arsenal-konsernet med finkam for å finne eventuelle "lik i lasten" (sa tenker jeg ikke på spillere 😜).

Der kommer forbeholdet mitt inn. Dette tar tid, jeg tipper at ett eventuelt eierskifte formelt sett tidligst vil skje mot slutten av året. Det betyr at Arteta vil være hovedarkitekten bak kjøp/salg av spillere denne sommeren, og hvis dette fører til at han klarer å skape et lag som da klart viser fremgang så ser jeg ikke bort i fra at Arteta sitter trygt også etter at en ny eier har tatt over.

Jeg er også ening med @Simbad i at prosjektet "nye Arsenal" er i begynnelsen, jeg er også enig i at Arteta som en uerfaren manager trenger litt tid. Når det er sagt og jeg også fremdeles har tillit til Arteta så har han (som nevnt av de to herrer ovenfor) også gjort en del feil i sin halvannen sesong i managerstolen. Selvsagt skal spillere ta sin del av ansvaret, men jeg vil likevel påstå at Arteta burde fått mer ut av det spillermateriellet han har rådd over.
Den generelle defensive organiseringen er noe han har fått relativt bra til, selv om det fremdeles er unødvendige feil bakover. Arsenal har hatt klare mangler når det gjelder den tilgjengelige defensive spillerstallen, så  derfor gir jeg Arteta godkjent der.
Offensivt er jeg derimot mer skuffet og spesielt i den lagdelen mener jeg at laget burde levert mer. jeg mener vi har hatt en relativt god (på papiret) offensiv spillerstall, og selv om det så absolutt er enkeltspillere som har levert under pari, så mener jeg at også Arteta har feilet når det gjelder den defensive delen av laget.

-------------

Sesongen er nå i praksis over, om vi havner på åttende eller ellevte plass spiller egentlig liten rolle for min del. Mitt ønske, som nok ikke blir oppfylt, er at Arteta allerede nå ser mot neste sesong og bruker de siste fire kampene som en "pre-season". Jeg håper at spillere som har en fremtid i klubben nå får sjansen fremfor utgående spillere. Jeg håper også at Arteta nå slipper seg løs, ikke tenker på tabellplassering og bare tar sjansen på å ha det "gøy" de siste fire kampene. ikke minst mot Brighton i siste hjemmekamp, da det sannsynligvis igjen vil bli supportere på tribunen. Det ryktes at det kanskje kan bli så mye som 10.000 som får lov til å slippe inn på tribunene i den kampen.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Da var fiasko-sesongen et faktum. Jeg har ikke sett noe så begredelig siden midten av 90-tallet. Og selv da viste man høy klasse i noen perioder. Nå er det grått, trist, uten sjel og litt og litt dårligere for hvert år. Klubben visner sakte, men veldig sikkert hen.

Bryr meg fint lite om Arteta går eller blir. Så lenge de på toppen sitter, og ambisjonene forblir ulne fraser som "compete at the highest level", har jeg vondt for å se at nedturen skal stoppe. Her behøves nye strategier og helt nytt lederskap. Inntil det skjer, nærmer vi oss historiene til Newcastle og Sunderland raskere enn Liverpool og Manchester City.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke sparke Arteta ennå. Først må vi få inn ny ledelse og eiere. Hvis ikke vil det bli den samme runddansen det har vært de siste årene. Nei behold Arteta til vi får inn ny ledelse og eier med baller til å ta tøffe avgjørelser. 

Link to comment
Share on other sites

Man kan mene mangt og mye. Problemet stikker mye dypere enn at eierne ikke spytter inn penger. Det har de faktisk gjort og investeringene har egentlig vært tunge år etter år. Dette handler om en pill råtten kultur innad. Hver spiller som får kapteinsbindet enten forlater oss eller senker nivået sitt til under bunnivå. Hver spiller som får ny kontrakt etter 29 gjør det samme. Wenger holdt lenge på kulturen om kun ett års forlengelse hvis over 30 og det ser ut som han hadde rett ang det valget. Emery klarte ikke å lede, Arteta klarer ikke lede.. Det er noe i gruppedynamikk som er fundamentalt galt. Hjemmebane i år er helt katastrofe. Bortebane bedre. Hvordan er det mulig? De må tro at de er langt bedre enn hva de er. Vi er Arsenal, vi vinner.. eh nei.. vi gjør ikke det. Det minner meg utrolig mye om LSK i flere år og RBK siste årene. Hei- dere er faktisk dårlige fotballlag med gode fotballspillere. Noen må snart banke det inn i hodet på spillerne. 
Jeg hadde startet med Elneny, Callum, Rob, ESR, AMN, Saka, Martinelli, Willock og unge Matteo i hver eneste kamp. De er de eneste som har vist antydning til ydmykhet og stolthet siden Arteta kom. Som svar sendte Arteta Matteo til Tyskland fordi han viste sinne og frustrasjon da laget tapte hjemme for Brighton. Hele laget burde vært i slosskamp etter en slik ydmykelse. Arteta skulle briske seg og jeg tror han rett og slett mistet garderoben der og da. Özil-sagaen er enda verre. Özil i følge lagkamerater best på alle treninger og ga alt hver uke. Stenge ham ute er manglende forståelse av lederskap. Nesten dumskap. 
Willock og Pépé beste spillere i EL- Willock sendt på lån til Newcastle der han herjer kamp etter kamp. Willian og Partey.... Hvor skal man starte?? De må le hver dag i Madrid. Mannen er en vandrende katastrofe. Treg, feilplassert og et pasningsspill som ikke kan forsvares i PL. I tillegg skadet mer enn halve sesongen. Prisen er helt hinsides alt annet jeg kan huske. Herregud for en hårreisende feilsignering. 
 

Jeg kunne skrevet 10 sider om fiaskoen denne sesongen. Orker rett og slett ikke mer. 

Link to comment
Share on other sites

Hva er det letteste i fotballen  = ligge lavt og forsvare egen 16 meter. Hva er vanskeligst = skape sjanser mot det erablerte forsvaret. Der svikter Arteta dessverre. Pepe, saka, auba, martinelli, ødegaard, laca, william har færre målpoeng en nedrykkslag.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, RP7 said:

Man kan mene mangt og mye. Problemet stikker mye dypere enn at eierne ikke spytter inn penger. Det har de faktisk gjort og investeringene har egentlig vært tunge år etter år. Dette handler om en pill råtten kultur innad. Hver spiller som får kapteinsbindet enten forlater oss eller senker nivået sitt til under bunnivå. Hver spiller som får ny kontrakt etter 29 gjør det samme. Wenger holdt lenge på kulturen om kun ett års forlengelse hvis over 30 og det ser ut som han hadde rett ang det valget. Emery klarte ikke å lede, Arteta klarer ikke lede.. Det er noe i gruppedynamikk som er fundamentalt galt. Hjemmebane i år er helt katastrofe. Bortebane bedre. Hvordan er det mulig? De må tro at de er langt bedre enn hva de er. Vi er Arsenal, vi vinner.. eh nei.. vi gjør ikke det. Det minner meg utrolig mye om LSK i flere år og RBK siste årene. Hei- dere er faktisk dårlige fotballlag med gode fotballspillere. Noen må snart banke det inn i hodet på spillerne. 
Jeg hadde startet med Elneny, Callum, Rob, ESR, AMN, Saka, Martinelli, Willock og unge Matteo i hver eneste kamp. De er de eneste som har vist antydning til ydmykhet og stolthet siden Arteta kom. Som svar sendte Arteta Matteo til Tyskland fordi han viste sinne og frustrasjon da laget tapte hjemme for Brighton. Hele laget burde vært i slosskamp etter en slik ydmykelse. Arteta skulle briske seg og jeg tror han rett og slett mistet garderoben der og da. Özil-sagaen er enda verre. Özil i følge lagkamerater best på alle treninger og ga alt hver uke. Stenge ham ute er manglende forståelse av lederskap. Nesten dumskap. 
Willock og Pépé beste spillere i EL- Willock sendt på lån til Newcastle der han herjer kamp etter kamp. Willian og Partey.... Hvor skal man starte?? De må le hver dag i Madrid. Mannen er en vandrende katastrofe. Treg, feilplassert og et pasningsspill som ikke kan forsvares i PL. I tillegg skadet mer enn halve sesongen. Prisen er helt hinsides alt annet jeg kan huske. Herregud for en hårreisende feilsignering. 
 

Jeg kunne skrevet 10 sider om fiaskoen denne sesongen. Orker rett og slett ikke mer. 

Jeg klarer heller ikke å se at Kroenke har vært så ille som eier. Visst er han totalt blottet for sjarm, men han har spyttet inn midler og overlatet daglig drift til de som burde kunne drive en fotball-klubb. 

Jeg skjønner heller ikke hva galt Guendouzi gjorde mot Brighton. Jeg har hele tiden tenkt at det må ha vært noe mer enn den lille, ubetydelige insidenten på banen. I tillegg glemmer du å unnlate behandlingen Saliba fikk. Han ble utelatt fra troppen til EL, hvor vi inkluderte fire keepere (tror jeg). Jeg kan ikke forstå annet enn at han gjorde det kun for å ydmyke Saliba. Hvoefor? det aner jeg virkelig ikke. Saliba imponerer uke etter uke i Frankrike og jeg leste et sted at han ikke har blitt driblet en eneste gang så langt. Han er mer enn god nok til å fortjene minst en plass i troppen. 

Jeg har vel kommet til at Arteta bør sparkes og jeg registrer at Bielsa ikke har signert ny kontrakt med Leeds. Han får i det minste sine gutter til å løpe som gale og de har offensive samhandlingsmønstre som sitter. Vi har nada på det feltet. 

Jeg ønsker desperat at vi kvitter oss med nesten alle etablerte stjerner og får inn en manager som tør å angripe kollektivt og som ikke endrer så mye fra kamp til kamp. Slik Wenger gjorde og Bielsa gjør. Se på de to kampene mot Villareal. I den første så spiller han plutselig med en falsk nier, med ESR som overhode ikke funket i. Vi var heldige som kun tapte med ett mål. Hjemme så endrer han midtbanen totalt og det funket også ræva. La nå spillerne få inn et visst spillemøster som de lærer seg å beherske, ikke bare endre og håpe på at det får bra. Sesongen under ett har vist at det ikke funker. 

Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, Tapapa said:

Jeg klarer heller ikke å se at Kroenke har vært så ille som eier. Visst er han totalt blottet for sjarm, men han har spyttet inn midler og overlatet daglig drift til de som burde kunne drive en fotball-klubb. 

Jeg skjønner heller ikke hva galt Guendouzi gjorde mot Brighton. Jeg har hele tiden tenkt at det må ha vært noe mer enn den lille, ubetydelige insidenten på banen. I tillegg glemmer du å unnlate behandlingen Saliba fikk. Han ble utelatt fra troppen til EL, hvor vi inkluderte fire keepere (tror jeg). Jeg kan ikke forstå annet enn at han gjorde det kun for å ydmyke Saliba. Hvoefor? det aner jeg virkelig ikke. Saliba imponerer uke etter uke i Frankrike og jeg leste et sted at han ikke har blitt driblet en eneste gang så langt. Han er mer enn god nok til å fortjene minst en plass i troppen. 

Jeg har vel kommet til at Arteta bør sparkes og jeg registrer at Bielsa ikke har signert ny kontrakt med Leeds. Han får i det minste sine gutter til å løpe som gale og de har offensive samhandlingsmønstre som sitter. Vi har nada på det feltet. 

Jeg ønsker desperat at vi kvitter oss med nesten alle etablerte stjerner og får inn en manager som tør å angripe kollektivt og som ikke endrer så mye fra kamp til kamp. Slik Wenger gjorde og Bielsa gjør. Se på de to kampene mot Villareal. I den første så spiller han plutselig med en falsk nier, med ESR som overhode ikke funket i. Vi var heldige som kun tapte med ett mål. Hjemme så endrer han midtbanen totalt og det funket også ræva. La nå spillerne få inn et visst spillemøster som de lærer seg å beherske, ikke bare endre og håpe på at det får bra. Sesongen under ett har vist at det ikke funker. 

Godt sagt. Jeg er helt enig med deg. 
Semifinaler i EL er ikke stedet for eksperimenter. 

Link to comment
Share on other sites

Mange gode poenger over her av RP7 og Tapapa. 

Når det gjelder Kroenke så har han behandlet supporterne i London Trust dårlig. Kroenke og resten av gamlingene som var i styret gjorde veldig dårlig figur i et par av general forsamlingene. Det har blitt satset penger på spillere  og han har overlatt klubben til folk som burde kunne ha drevet den bedre. Men , hans fravær på stadion i forhold til andre eiere blir merket der borte. Hans fravær når det burde ha vært tatt grep har også gjort at han er kommet på kant med supporterne.

Gazidis , Wenger og resten av gubbegjengen fikk også passene sine godt påskrevet.  Kroenke har i allefall delegert ansvaret til sine anssatte. Han skal ha det 🙂 

Når det gjelder Arteta så er jeg også enig i at Guendouzi saken burde vært håndtert annerledes , samme med Saliba , Øzil og Martinelli. 

Øzil har seg selv å skylde når det gjelder innsats på banen. Formkurven var dalende lenge før Arteta ble manager. Men , det må ha skjedd ting innad i klubben som skulle vært håndtert bedre. Jeg hadde ikke så mye godt å si om Øzils siste sesonger i Arsenal , men jeg har ikke noe til overs for utfrysing av spillere.

Martinelli skulle ha hatt mye mer spilletid. Hva er det som gjør at han har blitt sittende så mye på benk. Hver gang han kommer på banen så blir han et uro moment fremme. Det blir mer intensitet når han kommer på. Men , havner på benk uansett hva han gjør. 

Nå blir det en sesong utenfor europa. Vi må nok en sesong legge mye ansvar på ungdommen. Hvor mye penger eieren vil pumpe inn for å forsterke vet vi ikke. Om det blir ny eier vet vi heller ikke. inntektene blir betydelig redusert , såpass vet vi.

Om en måneds tid kommer termin listen. Silly season går sin gang og håpet om topp 4 er igjen tilbake . Sånn går nå dagene 🙂 

 

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Tapapa said:

Jeg klarer heller ikke å se at Kroenke har vært så ille som eier. Visst er han totalt blottet for sjarm, men han har spyttet inn midler og overlatet daglig drift til de som burde kunne drive en fotball-klubb. 

Joda Kroenke har tillatt klubben å bruke penger og han har overlatt daglig drift til de som burde kunne drive en fotball-klubb. Dette høres veldig positivt ut, men hvorfor i h*****e er klubben i den hengemyra den er. P
Problemet er at Kroenke i starten viste total ansvarsvegring, klubben tente penger så lenge de klarte den beryktede fjerdeplassen i PL. Det fantes ikke en eneste sjel i styret som forstod seg på det fotballfaglige og absolutt alt ansvar ble lagt på Wenger som kun hadde en burde (men tydeligvis ikke helt hadde) forståelsen av det å drive en fotballklubb i England/Europa i Gazidis. Det er ingen tvil om at jeg har vært ganske negativ til Wengers siste sesonger, men når jeg tar med Wenger her så er det ikke først og fremst for å legge skylden på Wenger, men derimot ta litt av skylden bort p.g.a. av ansvarsfraskrivelsen til klubbens eier. Misforstå meg ikke, det er fremdeles mye jeg er misfornøyd med når det gjelder hva Wenger gjorde i sine siste sesonger, men min hovedskyld legges på eier, ikke manager.

Det hjelper ikke å spytte inn midler hvis eier ikke evner å finne de som burde klare å foreta den daglige driften av klubben og som skal finne de rette spillerne å bruke pengene på. Derfor så er jeg fullstendig uenig med deg når du mener at Kroenke ikke har vært så ille som eier.

Quote

Jeg skjønner heller ikke hva galt Guendouzi gjorde mot Brighton. Jeg har hele tiden tenkt at det må ha vært noe mer enn den lille, ubetydelige insidenten på banen.

Jeg er helt enig i at insidenten mot Brighton ikke burde være nok til at han ble "kastet ut", men jeg tror at det som skjedde i Brighton kun var dråpen som fikk begeret til å renne over. Det var vel flere tilfeller der Guendouzi ikke ville/klarte å innordne seg det reglene som ble satt for spillerne. Det var vel blant annet en tilfelle da laget var på treningsleir i Emiratene. Jeg kritiserer ikke Arteta for dette, men spørsmålet er om det ikke burde vært flere spillere som fikk smake "pisken" siden det ryktes om flere spillere som har slitt med å følge reglene.

Quote

Jeg har vel kommet til at Arteta bør sparkes

Det standpunktet respekterer jeg så absolutt.

Personlig så har jeg ikke kommet der ennå, men det er mye jeg er misfornøyd med og skulle det mot formodning komme en sparking i nær fremtid så kommer jeg ikke til å hive meg på "hylekoret" som er misfornøyd med akkurat det.

Hovedårsaken til at jeg ikke foreløpig er klar til å be om en sparking av nåværende manager er rett og slett fordi jeg mener at vi først må få en orden på de som sitter over manageren i klubben. Jeg vil ha ett eierskifte, men jeg innser at det ikke nødvendigvis kommer til å skje. Mitt andre ønske, som sannsynligvis heller ikke kommer til å skje, er at Kroenke trekker seg noe tilbake fra den daglige driften og at vi får ett nytt styre med kompetente personer som får det overordnede ansvaret for klubben, Kroenke og sønn samt ett par nikkedukker er ikke godt nok for Arsenal når det gjelder å styre denne klubben.
La oss få inn noen kompetente personer som så kan vurdere Arteta sin fremtid og ikke minst hvem som skal ta over når han blir sendt ut døra.

------------------------------

PS!! Når det gjelder Saliba så er jeg enig med deg, jeg forstår heller ikke det som har skjedd i den saken.

 

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder finalen i EL så håper jeg inderlig at Villareal vinner denne.
Manchester United vil etter min (kanskje litt sære) mening være en uverdig vinner. For en gangs skyld så er det ikke mitt "hat" ovenfor United som er årsaken til dette. Mitt store problem med EL-turneringen er at taperlagene (3. lagene i gruppespillet) fra Champions League får komme inn i cup-spillet i EL som et "plaster på såret" og akkurat dette har jeg alltid hatt et stort problem med. Og siden Manure kom inn i EL som et taperlag fra CL så vil de etter min mening være en uverdig vinner.

Så derfor "Heia Villareal"!!!

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...