Jump to content

06.05.21 Villarreal CF (H)


Simbad

Recommended Posts

Dra til helvete . Arteta , Arsenal og eierskapet. For en fadese sesong. 10 plass i pl og vi ryker mot et elendig fotball lag i EL. Dette er tungt, fy faen dette er tungt. Ingen som bryr seg i klubben lenger dessverre. Fulgt Arsenal i 30 år. Dette er dagen som virkelig e all time low..... forventer arteta sin avskjed i kveld

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 116
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Just now, Marius- said:

Seriøst noen som mener en Mangaer som aldri setter en 11’er og som aldri har ledet lag på noe nivå er mannen? Emery utklasset Arsenal i alle faser. Vi fikk ett halmstrå i en dive

Var dette jeg og sa i starten.

Hvorfor ansette en som har vært assistent trener i ca 2 - 3 år? Ikke ledet noe lag i hele sin karriere. tafatt, nå får vi straffen for det. 

Helt forbanna latterlig. SPLASH the cash og få inn noen som vet hva han driver med. 

 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Bekkern said:

Skifte ut stort sett hele spillergruppa!!

Enig. Det er lov å være forbannet på Arteta. Jeg har forsvart han hele veien. Det gjør jeg blant annet fordi jeg tror denne spillergruppa ikke har den mentale styrken til å spille på øverste nivå. Nå har de Wenger og Emery på samvittigheten. Arteta står snart for tur er jeg redd.

Arteta lærte dette laget kollektivt press, og det ga umiddelbare resultater. Han lærte laget å spille seg ut bakfra, og satte en viss struktur i laget. Hva har skjedd siden vi løftet FA-cupen i fjor? Verden er sjeldent svart/hvitt. Arteta er ikke perfekt, men denne spillergruppa er faen meg svak, både mentalt og ferdighetsmessig.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Marius- said:

Seriøst noen som mener en Mangaer som aldri setter en 11’er og som aldri har ledet lag på noe nivå er mannen? Emery utklasset Arsenal i alle faser. Vi fikk ett halmstrå i en dive

Det er en måte å se det på. Jeg spør meg selv hvor mange spillere som har gjort seg fortjent til å ha fast plass i 11’er. 

Link to comment
Share on other sites

Mitt største spm tegn ved denne kampen er faktisk, hvorfor i helvette bytte ut Aubameyang, som har de største sjansene i kampen??? Forstår absolutt ikke logikken til Arteta... Kom deg hjem:( ( Ta gjerne med et par spillere også)

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, elx said:

Mitt største spm tegn ved denne kampen er faktisk, hvorfor i helvette bytte ut Aubameyang, som har de største sjansene i kampen??? Forstår absolutt ikke logikken til Arteta... Kom deg hjem:( ( Ta gjerne med et par spillere også)

Panikkbytting uten mål og mening, å ta ut Auba det er jo helt meninsløst.

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Simbad said:

Mener fortsatt det er helt feil å sparke Arteta. Men opprydningen som startet i januar, må fortsette nå i sommer. 

Jeg får ikke bestemt meg for om jeg ønsker å sparke han, eller om han skal få et sommervindu til. 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Tapapa said:

Jeg får ikke bestemt meg for om jeg ønsker å sparke han, eller om han skal få et sommervindu til. 

Legitimt å være usikker her. Men mannen har ingen erfaring. Hjelper lite å ha vært pep sin hjelpegutt i denne situasjonen. Han leverer ikke, selv hjemme mot lag som ikke er overlegne oss!

Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, Tapapa said:

Jeg får ikke bestemt meg for om jeg ønsker å sparke han, eller om han skal få et sommervindu til. 

Med tanke på at hans eneste sommervindu så langt ble delvis ødelagt av Covid19 mener jeg absolutt at han bør få det. 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Simbad said:

Med tanke på at hans eneste sommervindu så langt ble delvis ødelagt av Covid19 mener jeg absolutt at han bør få det. 

Kjøpe 15 nye spillere så blir vi kanskje bedre, men det må gjøres en bedre jobb på feltet og det må stilles tøffere krav. Det må gjøres en mye bedre jobb med spillerkjøp og salg. Nå er det å kjøpe dyrt og selge billig/gi bort.  Arteta har en stor jobb foran seg og tviler sterkt om han klarer å få dette til. 

Link to comment
Share on other sites

dett var dett. Den største skuffelsen var ikke tapet som sådan, men at laget ikke var bedre når det gjaldt som mest. Da er det like greit å ryke ut, for å bli spart for den verste ydmykelsen, å tape for solskjær & co i finalen. 

Også ambivalent med tanke på Artetas fremtid som manager. Etter mange gode prestasjoner i fjor sommer, særlig semifinalen i FA-cupen mot ManC, der vi trodde laget hadde noe på gang, har hele denne sesongen vært en enorm nedtur. Arteta har ikke klart å ta laget videre, de har snarere tatt noen steg tilbake. Lav intensitet, taktisk naivitet, for lite offensiv tyngde. De fremstår som guttespillere. Forståelig med mange unge spillere på laget, men de rutinerte spillerne har ikke klart å ta ansvar. Xhaka er en fighter, og åpenbart viktig for laget per nå. Samtidig gjør han for mange tabber. Det trengs en kraftig opprydning.

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, piscator said:

dett var dett. Den største skuffelsen var ikke tapet som sådan, men at laget ikke var bedre når det gjaldt som mest. Da er det like greit å ryke ut, for å bli spart for den verste ydmykelsen, å tape for solskjær & co i finalen. 

Også ambivalent med tanke på Artetas fremtid som manager. Etter mange gode prestasjoner i fjor sommer, særlig semifinalen i FA-cupen mot ManC, der vi trodde laget hadde noe på gang, har hele denne sesongen vært en enorm nedtur. Arteta har ikke klart å ta laget videre, de har snarere tatt noen steg tilbake. Lav intensitet, taktisk naivitet, for lite offensiv tyngde. De fremstår som guttespillere. Forståelig med mange unge spillere på laget, men de rutinerte spillerne har ikke klart å ta ansvar. Xhaka er en fighter, og åpenbart viktig for laget per nå. Samtidig gjør han for mange tabber. Det trengs en kraftig opprydning.

Innlegget til piscator og Bekkern oppsummerer det meste om tilstanden i vår klubb. Eieren av klubben  lar jeg ligge. 

Arteta hadde ting på gang i fjor med seiere i FA cup og PL mot de beste klubbene. Vi så positive tendenser / fremgang i det defensive spillet. Han har fått sin læretid i 1 1/2 år som manager i Arsenal. Det er nok. Han har ikke bestått oppgaven med å gjøre oss bedre. Vi har hatt den dårligste sesongen i manns minne. 

Det kommer ikke til å bli bedre neste sesong , med mindre det skjer forandringer i klubben. Med samme eier , manager og omtrent samme spille stall så vil nedrykks spøkelset komme for alvor neste sesong. Det er absolutt ingenting som tilsier at vi blir et bedre lag sånn som tilstanden er nå. 

Kontrakter og en del signeringer har vært katastrofale for klubben. Et par gode kamper og så er det kontrakts forlengelser med fete lønninger. Partey - vårt store håp. Så langt har han fremstått som en god gammel kyst artillerist som skyter i hytt og gevær. Willian har ikke tilført noen verdens ting.

Vi har overlevd pga en 2 - 3 ungdommer. De har vært den positive beholdningen. Saka og ESR har gått foran. Martinelli er vel snart i ferd med å bli ødelagt av Arteta . Skjønner ikke hvorfor han ikke har fått bedre spilletid. Nketiah skulle aldri vært i stallen. 

Ny eier og manager må inn og så må det det startes en ny oppbygning av klubb og lag. 

Link to comment
Share on other sites

“My philosophy will be clear,” he said. “I want the football to be expressive, entertaining. I cannot have a concept of football where everything is based on the opposition.

“I will have everyone 120 per cent committed,” he said. “That’s the first thing. If not, you don’t play for me.

Uttalelser som dette gjorde at mange av oss var optimistiske da Arteta ble ansatt. Så feil kan man ta. Mannen har ingen erfaring. Coach er han sikkert topp klasse men nå skylder han på skader og alt annet.

Denne jobben ble for stor for han. Spillerne har gjort det samme som med Emery. Gir faen.

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, sas2002 said:

“My philosophy will be clear,” he said. “I want the football to be expressive, entertaining. I cannot have a concept of football where everything is based on the opposition.

“I will have everyone 120 per cent committed,” he said. “That’s the first thing. If not, you don’t play for me.

Uttalelser som dette gjorde at mange av oss var optimistiske da Arteta ble ansatt. Så feil kan man ta. Mannen har ingen erfaring. Coach er han sikkert topp klasse men nå skylder han på skader og alt annet.

Denne jobben ble for stor for han. Spillerne har gjort det samme som med Emery. Gir faen.

Det er en enkel sak å være konsekvent, når stallen er bred og god som hos City. Alle må være på tå hev, fordi erstatteren din er mer enn god nok til å fylle en rolle i laget. Arteta har nok kjent på at hans prinsipper er vansskelige å etterleve, i denne spillergruppen. Mange, meg selv inkludert, har oppfattet kulturen i klubben/spillergruppen som svært dårlig. Dette endres ikke over natten. Bellerin, Holding, Chambers, Kolasinac, Elneny, Xhaka, Auba, Laca, Nelson, AMN, Willock og Nkethia spilte under Wengers regime. Det er en stor del av spillergruppen. Kultur endres dessverre ikke over natten. Arteta forsøker, etter min oppfatning, å bygge ny kultur. Det er ingen enkel oppgave. Spillerne sviktet Wenger. De sviktet Emery. Svikter de nå Arteta? 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Det er absolutt ingenting som tilsier at vi blir et bedre lag sånn som tilstanden er nå. 

vel, alt er ikke bekmørkt. De unge spiillerne; Saka, Tierney, Martinelli, Smith-Rowe,... vil ha hatt en sesong til på CVen, og dermed kunne forventes å ta enda et steg. Men det må ryddes opp blant de rutinerte spillerne. Hvis ingen av disse; Xhaka, Auba, Laca, og Willian har de holdningene som skal til for å løfte laget bør de skiftes ut. Hovedproblemet er som Verminator5 er inne på, selve kulturen. Spørsmålet er om Arteta har pondus nok til å rydde opp, på tross av at han forfekter at han stiller strenge krav til spillernes holdninger. Det synes i liten grad på banen.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...