Jump to content

European Super League


Gunners68

Recommended Posts

29 minutes ago, Gunners68 said:

Synd det ikke er 60 000 på Emirates  fredags kveld, som kunne ha gitt lyd fra seg om hva de mener om dette og vår eier. På den annen side kan 60 000 utenfor stadion også være like effektivt. Det blir nok organiserte protest aksjoner der borte mot dette.

De estimerer at folk ikke kan samles før til høsten pga av avstandsregelen :) så da er kontraktene allerede signert. nei dette er et pressmiddel på Uefa, kan aldri skje!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 276
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

De seksti tusen som vil være på tribunen når Arsenal møter Real Madrid i "Super League" vil i hovedsak være være fotballturister og ikke den lokale fansen. Billettprisene kommer til å være relativt skyhøye slik at "mannen i gata" blir priset ute.

For ordens skyld så vil jeg inkludere meg selv innenfor begrepet "fotballturist". Selv om det nå er nær femti år siden jeg så smått startet å følge dette laget så vil jeg ikke fornærme den lokale fansen med å likestille meg med de. Jeg digger virkelig å være på kamp i N5 og det skyldes ikke bare det som skjer på banen. Like mye så har det med livet på tribunen og der merker man lett hvem som er lokale fans og hvem som "bare" er på besøk på Emirates.

Dessverre så forstår ikke Kroenke, Glazier og de andre amerikanske eierne konseptet med "ekte lokale fans". Dette har allerede lagt en demper på livet på tribunene og den negative utviklingen vil bare forsette.

For min egen del så er det den lokale engelske rivaliseringen som har ført til at engelsk fotball har et spesielt plass i mitt hjerte og jeg er fullstendig ærlig når jeg sier at jeg heller vil se ett møte mellom Arsenal og klubber som West Ham eller Fulham, fremfor en sjelløs kamp mot Real Madrid.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er grunnleggende konservativ når det kommer til fotball og når jeg tenker tilbake så har jeg vært mot de fleste endringene som jeg glatt aksepterer nå. I ettertid så er jeg for mange av dem, som ikke blåse av for offside når en spiller som ikke er delaktig i spillet, står feilplassert. Jeg vet med meg selv at jeg aldri kommer til å droppe å følge med på Arsenal, ergo blir dette atter en endring jeg sikkert aksepterer. 

Nå er ikke ligaen, slik det er blitt skissert, så veldig super per dags dato. To lag har egentlig ikke noe der å gjøre sportslig sett, det er oss og Tottenham. Vi er nok med i det gode selskapet fordi vi holder til i London. Den not so supre ligaen har altså kun med lag fra syv byer i Europa. Verdens kanskje to beste lag, Bayern og PSG, er ikke med engang. Hvis de lykkes med dette prosjektet, så blir fødselen veldig trang.

Jeg har droppet alt annet av sport på TV, fordi det går meg så mye tid til å følge Arsenal. Hadde jeg ikke vært en Arsenal-fundamentalist, så hadde jeg begynt å følge noe annet. Et reelt alternativ er å slutte å se på sport i det hele tatt, bare lese litt på nettet fra tid til annen.

Men, dette er ikke kapitalisme mot noe annet. Fotball er uber-kapitalistisk per i dag og kommer til å være det etter dette. Det er nok mer en maktkamp om hvem som skal sitte igjen med mest mulig av pengene. Disse klubbene, deriblant oss, tenker at de skal grafse til seg en større andel på bekostning av mindre lag og FIFA/UEFA.

Det positive er for oss at vi får være med i det gode selskapet, selv om vi ikke har fortjent det. Det andre er at noen ligaer kan bli mye jevnere. Hvem vinner serien i Spania hvis Barca, RM og AM forsvinner? 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Polljen said:

De seksti tusen som vil være på tribunen når Arsenal møter Real Madrid i "Super League" vil i hovedsak være være fotballturister og ikke den lokale fansen. Billettprisene kommer til å være relativt skyhøye slik at "mannen i gata" blir priset ute.

For ordens skyld så vil jeg inkludere meg selv innenfor begrepet "fotballturist". Selv om det nå er nær femti år siden jeg så smått startet å følge dette laget så vil jeg ikke fornærme den lokale fansen med å likestille meg med de. Jeg digger virkelig å være på kamp i N5 og det skyldes ikke bare det som skjer på banen. Like mye så har det med livet på tribunen og der merker man lett hvem som er lokale fans og hvem som "bare" er på besøk på Emirates.

Dessverre så forstår ikke Kroenke, Glazier og de andre amerikanske eierne konseptet med "ekte lokale fans". Dette har allerede lagt en demper på livet på tribunene og den negative utviklingen vil bare forsette.

For min egen del så er det den lokale engelske rivaliseringen som har ført til at engelsk fotball har et spesielt plass i mitt hjerte og jeg er fullstendig ærlig når jeg sier at jeg heller vil se ett møte mellom Arsenal og klubber som West Ham eller Fulham, fremfor en sjelløs kamp mot Real Madrid.

I følge en undersøkelse i 2018 så var 84% av alle de 60000 såkalte nye fans. Som gjerne er oss turister.  Slik har det blitt. En vanlig borger som bor i LA har ikke 1000,- til å se Lakers, En vanlig borger i London har ikke råd til å sitte ringside å se Joshua bokse. Slik har det blitt og det kommer bare til å bli verre. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Stefanb said:

Stan Kroenke has betrayed Arsenal fans yet again with Mikel Arteta and players left frustrated

Hvis dette er sant så er det jo en skikkelig skandale. At verken manager eller spillere har hatt noe å si her.

Jeg nevnte i et tidligere innlegg at et anonymt styremedlem i en av "utbryterklubbene" hadde uttalt seg om denne ligaen. Et punkt jeg ikke nevnte er at vedkommende påstod at det i ett eller flere av styrene så var det medlemmer som var/er uenige i denne superligaen, men når det gjelder klubbeierne så er det stor optimisme rundt denne kreasjonen. 

Siden dette stort sett er styrt av klubbeierne så finner jeg det ikke merkelig at hverken managere, spillere eller representanter for fansen er rådspurt. 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Polljen said:

Jeg nevnte i et tidligere innlegg at et anonymt styremedlem i en av "utbryterklubbene" hadde uttalt seg om denne ligaen. Et punkt jeg ikke nevnte er at vedkommende påstod at det i ett eller flere av styrene så var det medlemmer som var/er uenige i denne superligaen, men når det gjelder klubbeierne så er det stor optimisme rundt denne kreasjonen. 

Siden dette stort sett er styrt av klubbeierne så finner jeg det ikke merkelig at hverken managere, spillere eller representanter for fansen er rådspurt. 

Jeg kan ikke skjønne at verken managere eller fotballspillere (iallefall den store majoriteten) kan stille seg bak noe sånt. Forhåpentligvis vil disse snart begynne å sette seg på bakbeina og presse eierne til å gi etter. Hvis ryktene om at Mourinho er sparket fordi han gikk i mot dette er riktige står det stor respekt av dette og forhåpentligvis vil flere følge etter. Både store managere og stjernespillere. 

 

#KroenkeOut

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Simbad said:

Jeg kan ikke skjønne at verken managere eller fotballspillere (iallefall den store majoriteten) kan stille seg bak noe sånt. Forhåpentligvis vil disse snart begynne å sette seg på bakbeina og presse eierne til å gi etter. Hvis ryktene om at Mourinho er sparket fordi han gikk i mot dette er riktige står det stor respekt av dette og forhåpentligvis vil flere følge etter. Både store managere og stjernespillere. 

 

#KroenkeOut

Jeg er nok ikke like "optimistisk" som deg når det gjelder eventuelle negative uttalelser fra managere og spillere. De er ansatte og stemmer med lommeboka. På samme måte så gir de fleste som bruker TV-fotball som underholdning blaffen i denne konflikten.

Konflikten er for de styrende organer, klubber som ikke kom med i superligaen, "blod-fansen" og for spesielt interesserte, resten trekker nok bare på skuldrene over hele konflikten. Dessverre!

Selv om Boris rasler litt med sablene, så skjer det nok sannsynligvis ikke noe fra "number ten" heller, men ideelt sett så burde klubbsystemet og eierstrukturene i engelsk fotball vært restrukturert.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Ray1955 said:

Ser på Dagsnytt-18 nå. Og de har faktisk klart å hoste opp en idiot som støtter dette. Lederen for Real Madrids supporter klubb i Norge.

Las om det litt tidligere. Argumentasjonen var slik jeg oppfattet det at det var så mye penger i engelsk fotball at klubber som Real hadde sakket akterut rent økonomisk og dette ville være "redningen" for klubben.

Men selvsagt vil det være mange som støtter dette i klubbene og for meg så er de ikke "idioter" selv om jeg er fullstendig uenige med de.

Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, Polljen said:

Jeg er nok ikke like "optimistisk" som deg når det gjelder eventuelle negative uttalelser fra managere og spillere. De er ansatte og stemmer med lommeboka. På samme måte så gir de fleste som bruker TV-fotball som underholdning blaffen i denne konflikten.

Konflikten er for de styrende organer, klubber som ikke kom med i superligaen, "blod-fansen" og for spesielt interesserte, resten trekker nok bare på skuldrene over hele konflikten. Dessverre!

Selv om Boris rasler litt med sablene, så skjer det nok sannsynligvis ikke noe fra "number ten" heller, men ideelt sett så burde klubbsystemet og eierstrukturene i engelsk fotball vært restrukturert.

Du er dessverre inne på noe her. Men går dette igjennom er det ihvertfall slutt for min del. Den eneste fordelen er at man sparer 8-900kr mnd for Sumo og Viaplay.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, sas2002 said:

Ryktes fra US at kroenke fortsatt trudde Wenger var manager for Arsenal. Sønnen sa under middagsbordet i går at han er borte.

Det er nok bare et rykte, tenker jeg. 

Jeg må si at stusser over timingen til denne offentliggjøringen av SL. Hvis det virkelig er slik at tre av fire semifinalister i CL, samt to semifinalister i EL risikerer å bli kastet ut av turneringen grunnet dette, hvorfor ventet de ikke til CL var ferdigspilt? 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Tapapa said:

Det er nok bare et rykte, tenker jeg. 

Jeg må si at stusser over timingen til denne offentliggjøringen av SL. Hvis det virkelig er slik at tre av fire semifinalister i CL, samt to semifinalister i EL risikerer å bli kastet ut av turneringen grunnet dette, hvorfor ventet de ikke til CL var ferdigspilt? 

Så vidt jeg har forstått så er det bare dager til at UEFA skal gå ut med hvordan de ser for seg CL i tiden som kommer. Tror de har tenk å gjøre forandringer fra sesongen 2023 / 24. Derfor har de som så langt er medlemmer i den nye super ligaen gått ut i forkant av UEFA med sitt nye prosjekt. 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, piscator said:

ja, helt riktig å kaste Arsenal og ManU ut av EL, og Chelsea, ManC og Real M ut av CL. UEFA og resten av fotballverdenen må vise at de mener alvor, og stopper denne galskapen så fort som mulig.

Hvis de blir kastet ut, så kan du være helt sikker på at galskapen fortsetter. Da er det absolutt ingen vei tilbake. 

Jeg lurer virkelig på hvordan spillerne reagerer på dette. De får sikkert mer penger de også, men kan blant annet risikere at de ikke får spilt for sine landslag. 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Tapapa said:

Hvis de blir kastet ut, så kan du være helt sikker på at galskapen fortsetter. Da er det absolutt ingen vei tilbake. 

Jeg lurer virkelig på hvordan spillerne reagerer på dette. De får sikkert mer penger de også, men kan blant annet risikere at de ikke får spilt for sine landslag. 

ser poenget ditt. Men det neste blir å kaste de ut av de respektive nasjonale ligaer også, og spillerne bør nektes å spille landskamper. Men også det er et tiltak som kan slå begge veier. Men noe må gjøres, og det er viktig at fansen protesterer. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...