Jump to content

08.04.21 Slavia Praha (H)


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

2 minutes ago, Verminator5 said:

Finnes det behandlingsformer for å kurere oss mot følelser for Arsenal? Jeg hadde gladelig betalt 100 000,- for å slippe å leve resten av mitt liv som Arsenalsupporter.

Heldigvis er lobotomering ikke lengre en aktuell behandlingsform. 

Link to comment
Share on other sites

Da blir det en bortekamp mot Sheffield U til helgen hvor folk skal hviles - hvem det nå en blir. De som kom inn på slutten ble viktige i kveld. Spørsmålet er om vi er i stand til å yte noe mer på bortebane. Stiller Arteta feil lag til start i neste kamp så ryker vi ut.

Link to comment
Share on other sites

Få spillere man virker ønsker å beholde i denne klubben. Leno, Gabriel, Tierney, Partey, Saka, Smith-Rowe og Martinelli er for meg de eneste av de "faste" som jeg mener har noe å gjøre i denne klubben. Tenker da på innsats, mentalitet og kvalitet.

Resten kan gjerne erstattes. Som Klopp gjorde i Liverpool, så trenger Arsenal noen sesonger på seg. Etter at Klopp var ferdig med revolusjonen i Liverpool så var det kun Jordan Henderson igjen. Alle de andre var ikke gode nok.

Link to comment
Share on other sites

Forsvarsmessig så er det feile valg konstant. Bare et jævla rot. Vi er blitt et Oasasuna eller Getafe lag under Arteta. Han får ikke resultat. 1 steg fram 4 tilbake. Vi slipper til publaget 3-4 store sjanser ig skaper like mye selv. Helt natta. Martinelli må inn fast. Får energi og la Auba spille spiss.

Link to comment
Share on other sites

Neste uke drar vi til Praha for å vinne ellers er vi ute av EL . Ute av europeisk spill for første gang på lang tid. Noe som  vil påvirke Arsenal økonomisk og vi blir mindre attraktive når vi trenger spillere. Vi risikerer at våre beste fort faller for fristelsen å gå til andre lag. Ryker vi ut neste uke så kan det være starten på noe som ingen ville trodd skulle skje.

Det kan føre oss helt ned i bunnsjiktet av PL. Vi har hatt kontakt med den delen av tabellen i senere tid og vi ser til tider ut til å tilhøre den delen av tabellen. Vi ser definitivt ikke ut som et topp lag i PL. Vi er langt unna det.

Når Wenger annonserte sin avgang ble det snakket om alle de beste managerne i verden til å overta. Det ble Emery, Så ble han erstattet av Arteta. Fortsetter den nedadgående trenden i Arsenal , så kan man spørre seg om hvem den neste manageren blir. I allefall ingen fra topp sjiktet. Både Steve Bruce og Sam Allardyce blir mest sannsynlig arbeidsledige etter sesongen. De kan fort bli to kandidater til å føre skuten videre 🙂 

Nå skal vi ikke ta sorgene på forskudd , da vi kan rette det opp neste uke. Det er kun spillet de siste 10 minuttene i går kveld som gjelder i Praha. Går vi ut med feil lag og innstilling i Praha så ryker vi. 

 

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Stefanb said:

Få spillere man virker ønsker å beholde i denne klubben. Leno, Gabriel, Tierney, Partey, Saka, Smith-Rowe og Martinelli er for meg de eneste av de "faste" som jeg mener har noe å gjøre i denne klubben. Tenker da på innsats, mentalitet og kvalitet.

Resten kan gjerne erstattes. Som Klopp gjorde i Liverpool, så trenger Arsenal noen sesonger på seg. Etter at Klopp var ferdig med revolusjonen i Liverpool så var det kun Jordan Henderson igjen. Alle de andre var ikke gode nok.

Xhaka har vært klart bedre enn Partey stort sett hele tiden og han var bedre enn Partey i går også. Det var null struktur på midtbanen uten han sist og med han tilbake så hang midtbanen og laget sammen. Hvorfor er du så gira på å kvitte deg med ved nøkkelspiller? Kan du fortelle meg hva som er galt med innsatsen, mentaliteten og kvaliteten til Xhaka? 

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, RP7 said:

Orket ikke se denne. 
Arsenal som favoritt er dømt til å feile. 
Denne gidder jeg ikke se i opptak engang

Bare se den, det var mange skritt i riktig retning. Vi spiller med  veldig dårlig selvtillit, men denne gangen så er det mulig å se en struktur i laget. Jeg har vært veldig negativ i det siste og har begynt å skrive på flere innlegg som har jeg har unnlatt å poste fordi de bare ble så utrolig negative. 

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Verminator5 said:

Finnes det behandlingsformer for å kurere oss mot følelser for Arsenal? Jeg hadde gladelig betalt 100 000,- for å slippe å leve resten av mitt liv som Arsenalsupporter.

Sorry, den behandlingen finnes ikke. Dessuten har vi så mange og flotte unge spillere på vei opp at om en sesong eller to så er vi tilbake som et velspillende lag som kjemper i toppen. Tenk tilbake på hvor gøy det var!

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Tapapa said:

Xhaka har vært klart bedre enn Partey stort sett hele tiden og han var bedre enn Partey i går også. Det var null struktur på midtbanen uten han sist og med han tilbake så hang midtbanen og laget sammen. Hvorfor er du så gira på å kvitte deg med ved nøkkelspiller? Kan du fortelle meg hva som er galt med innsatsen, mentaliteten og kvaliteten til Xhaka? 

Xhaka har helt klart bidratt langt bedre en Partey. Vi har i noen kamper sett hvor god Partey kan være. Men , dessverre så klarer han ikke å følge opp og bidrar ikke med alt for mye. Xhaka har spilt noen kamper hvor han har vært avgjørende på flere positive måter. Men , Xhaka kan fort få en hjerneblødning også. Det er veldig varierende det du får fra Xhaha , men har uten tvil gjort mer for laget en Partey. Xhaka er vår viktigste mann på midten for tiden. 

Han hadde ikke fått plass på midten i noen av topp lagene. Det er en av forklaringene på hvorfor vi sliter som vi gjør. Vi er ikke gode nok. Vi har ikke gode nok spillere.

Vi har en del flotte unge spillere i vårt lag. Noen får spilletid , andre får knapt noen minutter. For tiden er det ungdommene vi må stole på. De mest etablerte skulle gått foran og dratt lasset. Det gjør de ikke. 

Neste uke kan sesongen være over.  Arteta får neppe fortsette hvis det skjer. Han går i lære i sin første hele sesong som manager og den læretiden fikk han i Arsenal F.C.

Tror ikke vi kjemper i toppen av PL om en sesong eller to. Alt peker i motsatt retning. 

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Gunners68 said:

Xhaka har helt klart bidratt langt bedre en Partey. Vi har i noen kamper sett hvor god Partey kan være. Men , dessverre så klarer han ikke å følge opp og bidrar ikke med alt for mye. Xhaka har spilt noen kamper hvor han har vært avgjørende på flere positive måter. Men , Xhaka kan fort få en hjerneblødning også. Det er veldig varierende det du får fra Xhaha , men har uten tvil gjort mer for laget en Partey. Xhaka er vår viktigste mann på midten for tiden. 

Han hadde ikke fått plass på midten i noen av topp lagene. Det er en av forklaringene på hvorfor vi sliter som vi gjør. Vi er ikke gode nok. Vi har ikke gode nok spillere.

Vi har en del flotte unge spillere i vårt lag. Noen får spilletid , andre får knapt noen minutter. For tiden er det ungdommene vi må stole på. De mest etablerte skulle gått foran og dratt lasset. Det gjør de ikke. 

Neste uke kan sesongen være over.  Arteta får neppe fortsette hvis det skjer. Han går i lære i sin første hele sesong som manager og den læretiden fikk han i Arsenal F.C.

Tror ikke vi kjemper i toppen av PL om en sesong eller to. Alt peker i motsatt retning. 

Vi kan fort tape mot Sheff U og vi har tidligere tapt 4-5 på rad så vi kan fort ende på 14-15 plass i år.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Gunners68 said:

Xhaka har helt klart bidratt langt bedre en Partey. Vi har i noen kamper sett hvor god Partey kan være. Men , dessverre så klarer han ikke å følge opp og bidrar ikke med alt for mye. Xhaka har spilt noen kamper hvor han har vært avgjørende på flere positive måter. Men , Xhaka kan fort få en hjerneblødning også. Det er veldig varierende det du får fra Xhaha , men har uten tvil gjort mer for laget en Partey. Xhaka er vår viktigste mann på midten for tiden. 

Han hadde ikke fått plass på midten i noen av topp lagene. Det er en av forklaringene på hvorfor vi sliter som vi gjør. Vi er ikke gode nok. Vi har ikke gode nok spillere.

Vi har en del flotte unge spillere i vårt lag. Noen får spilletid , andre får knapt noen minutter. For tiden er det ungdommene vi må stole på. De mest etablerte skulle gått foran og dratt lasset. Det gjør de ikke. 

Neste uke kan sesongen være over.  Arteta får neppe fortsette hvis det skjer. Han går i lære i sin første hele sesong som manager og den læretiden fikk han i Arsenal F.C.

Tror ikke vi kjemper i toppen av PL om en sesong eller to. Alt peker i motsatt retning. 

Det har tydeligvis blitt en vedtatt sannhet her på forumet at Xhaka ikke hadde fått spille på noen topp-fire lag. Vel, jeg tror så absolutt at han hadde fått spille, men jeg vet selvfølgelig ikke det. Det gjør heller ikke dere som påstår at han ikke hadde fått spille.

Laget vårt har mye større problemer enn at vår beste sentrale midtbanespiller hadde eller hadde ikke fått spille på topplag. Jeg har også sett at Xhaka har hatt en rekke hjerneblødninger, men laget funker veldig mye bedre når han spiller (unntak, duoen Partey-Elneny mot United borte). Han gjemmer seg ikke, holder posisjonen sin, sprer pasninger, tråkker til og jobber som fan. Noen, som @Stefanb vil ha han bort. Jeg vil at han skal overta kapteinsbåndet igjen. Han er vår de facto leder nå også og det kan like gjerne bli gjort formelt til neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Just now, sas2002 said:

Vi kan fort tape mot Sheff U og vi har tidligere tapt 4-5 på rad så vi kan fort ende på 14-15 plass i år.

Det eneste som betyr noe nå, er bortekampen mot SP. Vinner vi ikke EL (noe jeg personlig tror vi ikke klarer. Laget virker som på slutten av Emerys tid. Vi hadde mulighet til å klare topp-fire og å vinne EL, men feilet. Når man så hvor dårlig laget hang sammen, så var ikke det veldig overraskende.) så bryr jeg meg fint lite om Arteta sparkes ut av klubben.

For ordens skyld så er jeg ok med at han får fortsette, hvis han gjør det han skulle ha gjort i fjor sommer. Nemlig kvitte seg med alt og alle som ikke yter nok eller følger instrukser. I etterpåklokskapens lys, så gjorde Arteta mange tabber. Flere av de etablerte burde vært solgt og han valgte feil keeper. 

Nå ser jeg ikke på fransk fotball, men basert på det jeg leser så syns jeg det høres veldig rart ut at Saliba ikke engang ble funnet verdig til å være i troppen til EL. Fra mitt ståsted, og jeg innrømmer at jeg kan veldig lite om dette, så framstår behandlingen av Saliba som atter en tabbe fra Arteta.

Jeg er fornøyd med en mid-table plassering neste år, hvis vi kjører med et pur-ungt lag, så fremt de kjemper som de skal. Da er det mulig å drømme om en ny storhetstid, eller i det minste at vi regelmessig havner foran Tottenham på tabellen.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Tapapa said:

Det har tydeligvis blitt en vedtatt sannhet her på forumet at Xhaka ikke hadde fått spille på noen topp-fire lag. Vel, jeg tror så absolutt at han hadde fått spille, men jeg vet selvfølgelig ikke det. Det gjør heller ikke dere som påstår at han ikke hadde fått spille.

Laget vårt har mye større problemer enn at vår beste sentrale midtbanespiller hadde eller hadde ikke fått spille på topplag. Jeg har også sett at Xhaka har hatt en rekke hjerneblødninger, men laget funker veldig mye bedre når han spiller (unntak, duoen Partey-Elneny mot United borte). Han gjemmer seg ikke, holder posisjonen sin, sprer pasninger, tråkker til og jobber som fan. Noen, som @Stefanb vil ha han bort. Jeg vil at han skal overta kapteinsbåndet igjen. Han er vår de facto leder nå også og det kan like gjerne bli gjort formelt til neste sesong.

Jeg kan ikke se for meg at managerne i City , United , Chelsea , Spurs , Pool og WHU skulle signere Xhaka. Ikke en av de. Xhaka er like lite interessant for de som alt daukjøttet vi har blitt kvitt i senere tid. Vi fikk vel ikke solgt en av de. 

Det at Xhaka da bærer midtbanen vår sier noe om hvor dårlig stilt det er i Arsenal. 

Det er ikke til å komme i fra  at vi er best med Xhaka på banen. Han var nærmest på vei ut av klubben , da han mistet kapteins bindet etter den berømte Palace kampen. Han kom til bake i laget og det står det respekt av. Han gir aldri opp.

Skal vi imidlertid opp å kjempe i toppen av PL igjen så gjør vi ikke det med spillere på Xhakas nivå. Han gjør så godt han kan , men det holder ikke. Når det da er flere på laget som ikke holder nivået / presterer som forventet så går det galt.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Gunners68 said:

Jeg kan ikke se for meg at managerne i City , United , Chelsea , Spurs , Pool og WHU skulle signere Xhaka. Ikke en av de. Xhaka er like lite interessant for de som alt daukjøttet vi har blitt kvitt i senere tid. Vi fikk vel ikke solgt en av de. 

Det at Xhaka da bærer midtbanen vår sier noe om hvor dårlig stilt det er i Arsenal. 

Det er ikke til å komme i fra  at vi er best med Xhaka på banen. Han var nærmest på vei ut av klubben , da han mistet kapteins bindet etter den berømte Palace kampen. Han kom til bake i laget og det står det respekt av. Han gir aldri opp.

Skal vi imidlertid opp å kjempe i toppen av PL igjen så gjør vi ikke det med spillere på Xhakas nivå. Han gjør så godt han kan , men det holder ikke. Når det da er flere på laget som ikke holder nivået / presterer som forventet så går det galt.

Jeg tror han hadde fått spille for samtlige av de lagene du nevner. Ikke sånn som hos oss, hvor han får spille alltid og uansett så fremt han er frisk. Han hadde faktisk passet veldig godt inn i Liverpools midtbane når jeg tenker meg om.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tapapa said:

Men, igjen, vi har mye større problemer enn om Xhaka ideelt sett er god nok for de absolutt beste lagene. La oss fikse de store problemene først, deretter kan man finjustere de små problemene. 

Enig, Xhaxa er ikke problemet vårt. Den største problemstillingen er kulturen. Ole Gunnar trur jeg neppe er en mye bedre manager en Arteta men han har snudd klubbens kultur. Lindelow er ikke en veldig mye bedre stopper en Holding men hodet hans og stoltheten for å spille på UTD er mye mer en hvordan våre spillere ofrer seg for Arsenal FC.  Ta feks Auba. Han blir vraket mot Spurs fordi han kom for sent til kamp. Da ville jeg brettet opp armene og visst Arteta i neste kamp at dette skal du få angre på. Hva skjedde. Fyren visste verken holdning eller innsats for å motbevise dette og ble bytta ut. 

Holding får muligheten til å spille pga at Luiz er skada, Hva skjer? Svikter pga mentaliteten. Frykt for å gjøre feil. 

Arteta har sviktet, Edu har sviktet. Klubben har sviktet. Alt er bare rot. Har Emirates vært fullsatt så ville Arteta fått sparken ved tap neste uke. Det skjer ikke. 

Kroenke junior må uttale seg etter sesongen å si at enten blør alle eller så kan dere stikke.  Det publiseres bare på sosiale medier tull og tøys med latter og sang på treningsfeltet. Spillerne får lønna si men de gir blanke faen i klubben de spiller for.  Spill resten og neste sesong med Leno, Ny høyreback, Saliba, Gabriel og Tierney. Saka, Smith Rowe, Partey , Xhaxa , Smith rowe og Martinelli  og Pepe/Ødegaard hvis han blir så kan Edu bruke sommeren til å bli kvitt Elneny, WIlliam, Laca og Auba og Chambers mens Holding lånes ut for nye bedre spillere har vi ikke råd til.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke imponert over hva Arsenal viser i denne kampen. Synes ikke det var noen bedring fra Liverpool kampen. Dette var en kamp Arsenal burde dominert fra start til slutt. Vi er Arsenal " tidligere storklubb" som burde valsa over Slavia Praha. SP er en klubb som ikke rekker Liverpool til anklene en gang i kvalitet.

Støtter Pires som sier at det ser ut som spillerne er på sommerleir på treningsfeltet. Fins ikke engasjement, stolthet eller vilje for å blø for drakta. Ser at klubben sender ut treningsvidioer hele tiden der spillerne plasserer ballen i vinkelen hver gang. Hadde likt å se hvor mange forsøk de brukte på å gjøre det. 

Link to comment
Share on other sites

En kaptein på et lag burde være en av de som var mest synlige på laget. Men i Arsenal er kapteinen den som er mest usynlig. La nesten ikke merke til at Bellerin var på banen i går. Eneste gangen jeg la merke til han var at han ikke ville gi fra seg drakta etter kampslutt. Og at Auba viste seg mer fram i går uten kapteinsbindet på armen.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...