Jump to content

03.04.21 Liverpool (H)


Simbad

Recommended Posts

25 minutes ago, piscator said:

det er jo greit at Arteta reagerer slik, det skulle bare mangle. Men vi har jo sett tendensene i mange år, senest den første halvtimen mot West Ham. Hva slags coaching ga Arteta spillerne etter den kampen? De gjør jo akkurat den samme feilen i neste kamp. Og ikke skjerpet de seg i pausen heller. Det har virket som laget  fullstendig mangler læringsevne. Hvorvidt det er managerens eller spillernes skyld vet ikke jeg, men her må jo alle gå i seg selv. Men disse problemene var der også før Arteta. Det så jo en stund ut som Arteta hadde klart å ta tak i dette, men nå er de tilbake til utgangspunktet synes det som...?

Hvem kastet Emery under bussen sist. Auba, Laca og Pepe. Sier ikke mer!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

22 minutes ago, sas2002 said:

Hvem kastet Emery under bussen sist. Auba, Laca og Pepe. Sier ikke mer!

dette er litt som ståa var på midten av 1980-tallet. Laget underpresterte helt frem til Graham tok over i 1986, der det var en ukultur med gamle, etablerte "stjerner" som presterte bare når de hadde lyst, og lagets prestasjoner svingte som en jojo. Da Graham kom inn kastet han ut nesten alle de etablerte stjernene, og bygde laget rundt unge sultne spillere som var villige til å blø for fellesskapet. Kanskje Arteta må gjøre det samme dersom han skal komme noen vei med laget?

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Gunners68 said:

Du har glemt min gode venn mr Øzil , selv om han nå heldigvis har gått forlatt oss. 

Hvis Arteta ikke dropper Auba så er han ingen leder som har noen framtid hos oss. 

I en oppbygningsfase så må du ta tydelige grep som kommer til å skape splid. Gjør du ikke dine arbeidsoppgaver så plasseres du på benken. Kommer din erstatter på banen og gjør disse tingene så skal dette belønnes. Der har Arteta delvis feilet. Hva trur du yngre spillere tenker om framtiden i klubben hvis Arteta fortsetter med å bruke en demotivert Auba framover som verken leverer målpoeng og innsats. 

Benk han og vis hvem som styrer garderoben! Er det Arteta eller Auba?

 

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, piscator said:

dette er litt som ståa var på midten av 1980-tallet. Laget underpresterte helt frem til Graham tok over i 1986, der det var en ukultur med gamle, etablerte "stjerner" som presterte bare når de hadde lyst, og lagets prestasjoner svingte som en jojo. Da Graham kom inn kastet han ut nesten alle de etablerte stjernene, og bygde laget rundt unge sultne spillere som var villige til å blø for fellesskapet. Kanskje Arteta må gjøre det samme dersom han skal komme noen vei med laget?

Ja det handler om å være en god leder. 

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, piscator said:

dette er litt som ståa var på midten av 1980-tallet. Laget underpresterte helt frem til Graham tok over i 1986, der det var en ukultur med gamle, etablerte "stjerner" som presterte bare når de hadde lyst, og lagets prestasjoner svingte som en jojo. Da Graham kom inn kastet han ut nesten alle de etablerte stjernene, og bygde laget rundt unge sultne spillere som var villige til å blø for fellesskapet. Kanskje Arteta må gjøre det samme dersom han skal komme noen vei med laget?

Dette ble jo Wengers bane etter hvert også. Ga de etablerte tillit i kamp etter kamp selv om de under presterte. Han tok ikke opp dette i det hele tatt med de det gjaldt. Når Emery gjorde det med Øzil så startet bråket. Emery gjorde mye rart , men det var vel ikke enkelt for ham å styre garderoben.

Auba skulle ha vært på benk for lengst og Martinelli må nå få sjansen. Vi har ikke noen mulighet for topp 4. Kjør inn ungdommene og gi de kamper og verdifull erfaring. Arteta kommer til å bli grisebanket i media hvis han ikke stopper nå. Han skulle ha tatt grep i pusen mot Pool , men gjorde ingenting. Han så helt rådvill ut og da han gjorde bytter så var de helt verdiløse.

Vi spiller vel sesongens viktigste hjemmekamp på torsdag. Håper Arteta og spillerne skjønner det. 

Link to comment
Share on other sites

Arteta kunne også gått inn og strippet Auba for kapteinsvervet, noe som ville gitt ett klart signal, problemet er vel hvem som skulle tatt over vervet. Når jeg her bruker uttrykket "problem" så er det ikke fordi at det ikke finnes kandidater til kapteinsvervet, men det er en ting å ta over et slikt verv når en spiller forlater en klubb, det er desto tøffere for en spiller å ta over vervet hvis en medspiller blir strippet for vervet.

Jeg er tilhenger av å benke Auba, pga av en langvarig "down", men jeg sliter med å bruke Poolkampen som et argument for det. I denne kampen så fikk vi omtrent ikke til noe som helst offensivt spill og med manglende støtte bakfra så blir det vanskelig for noen få angrepsspillere å skape så mye.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Polljen said:

Arteta kunne også gått inn og strippet Auba for kapteinsvervet, noe som ville gitt ett klart signal, problemet er vel hvem som skulle tatt over vervet. Når jeg her bruker uttrykket "problem" så er det ikke fordi at det ikke finnes kandidater til kapteinsvervet, men det er en ting å ta over et slikt verv når en spiller forlater en klubb, det er desto tøffere for en spiller å ta over vervet hvis en medspiller blir strippet for vervet.

Jeg er tilhenger av å benke Auba, pga av en langvarig "down", men jeg sliter med å bruke Poolkampen som et argument for det. I denne kampen så fikk vi omtrent ikke til noe som helst offensivt spill og med manglende støtte bakfra så blir det vanskelig for noen få angrepsspillere å skape så mye.

Vi har 3 kapteinstyper i klubben nå. Luiz, Xhaxa og Tierney. Kun 1 er tilgjengelig i de neste ukene. Redd Emery er den som senker oss om noen par uker og vi gjør den dårligste sesongen siden 80 tallet 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, sas2002 said:

Vi har 3 kapteinstyper i klubben nå. Luiz, Xhaxa og Tierney. Kun 1 er tilgjengelig i de neste ukene. 

Det er jeg enig i. Spørsmålet er (hvis vi ser bort fra skadesituasjonen akkurat nå) hvilke av de er sterke nok til å takle en situasjon der vår største "stjerne" blir fratatt kapteinsvervet. For meg er Tierney et favorittvalg på sikt, men Luiz er vel den som kanskje har størst "pondus" til å stå opp mot den delen av garderoben som bl.a. Auba befinner seg i.
Nå er dette hypotetisk, siden som du skriver så er de to nevnte ute av spill en periode fremover. Jeg nevnte ikke Xhaka, rett og slett fordi jeg (med rette eller urette) føler at kapteinsvervet tyngde han da han hadde det. Jeg synes han har vært en bedre spiller etter at hans mistet armbåndet.

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Polljen said:

Det er jeg enig i. Spørsmålet er (hvis vi ser bort fra skadesituasjonen akkurat nå) hvilke av de er sterke nok til å takle en situasjon der vår største "stjerne" blir fratatt kapteinsvervet. For meg er Tierney et favorittvalg på sikt, men Luiz er vel den som kanskje har størst "pondus" til å stå opp mot den delen av garderoben som bl.a. Auba befinner seg i.
Nå er dette hypotetisk, siden som du skriver så er de to nevnte ute av spill en periode fremover. Jeg nevnte ikke Xhaka, rett og slett fordi jeg (med rette eller urette) føler at kapteinsvervet tyngde han da han hadde det. Jeg synes han har vært en bedre spiller etter at hans mistet armbåndet.

Hørte podcasten til Arsenal Station idag og de er inne på lederegenskaper og manko på dette. Holding fikk ny kontrakt. Ikke spilt mye etter dette. Er en alder der han må ta steg både mentalt og kvalitet. Det skjer ikke. Hvor er lederen Rob som klapper i henda eller går bort til Gabriel og backer han opp etter baklengsmålet nr 2. 

Så da lurer jeg på hva er kvalifikasjonene for å spille for Arsenal FC er? . Det finnes ikke en drittsekk i klubben. Det er snillismekultur utav helvette. Nada ledere  redd vi neste fredag er ute av europa og vi gjør vår verste sesong siden 1995. Da ble vi nr 12.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor sliter Arsenal om dagen?

Det er ingen tvil om at denne sesongen har vært en stor skuffelse. 10 plass sier sitt. Nye negative rekorder. Svake pretasjoner.  Er det manager eller er det spillere? Mange diskusjoner rundt dette. 

Har vi for dårlige spillere? Må han få et vindu eller to til? Må han få sine egne spillere? Han trenger en pre season. Dette er ting vi leser ofte. 

Hva skjedde med å trene de spillerne vi har? Hva skjedde med å skape et sterkt kollektiv? Hva skjedde med å spille på spillernes styrker, og få det beste ut av de vi har? Er det så enkelt at man bare  må bytte noen spillere, så er det rett inn i CL? Neppe.

Moyes overtok West Ham litt før Arteta overtok Arsenal. Han kjemper nå om topp 4..  med West Ham?!

Har de bedre spillere?  Egne spillere? Mer pre season? 

Det er et tankekors

Jeg tror på manager som er tydelig i sin stil, og som skaper kollektiv styrke ved å trene og utvikle både enkeltspillere og lag

 

Er det en kombinasjon mellom Arteta og spillerne?

Link to comment
Share on other sites

Det er vel en kombinasjon av mange faktorer når det gjelder Arsenal , sas2002. Hvis du ser på stallen vi har hatt de siste 4 - 5 årene , så kan du spørre om spillerne har vært gode nok ? Hvorfor har ingen klubber ønsket å kjøpe spillere fra vårt lag - spesielt forsvars spillerne våre ? Jo , de har ikke vært gode nok. Vi har folk som du kan trene akkurat hvordan du vil , men i kamp gjør de de samme feilene gang etter gang . Lærer aldri. De spillerne har kostet oss mange poeng.

Det er ikke bare forsvars spillerne som har levert dårlig. Det er også andre spillere som ikke har levert. Det jeg har undret meg over i lang tid er hvorfor vi ikke er i stand til å spille to gode kamper etter hverandre i PL. Vi var alle sky høyt oppe etter borte seieren mot United i november . Da ble det snakket om litt av hvert her på forumet - topp 4 , minst 3 plass etc.

Vi kom raskt ned på jorden en uke senere. Vi ble grise banket av Villa på Emirates. Hvor var spillet og innsatsen fra Old Trafford. Det spillet og innsatsen kom for en dag igjen 2 juledag mot Chelsea. I mellom tiden var vi forferdelige - hjemme som borte.

Hvorfor kan innstillingen / innsatsen og spillernes prestasjoner variere så mye. Hvorfor er det umulig for Arsenal og prestere sitt beste over tid ? Mitt svar blir ikke noe annet en at spillerne har ikke det som skal til. De bryr seg ikke. Spiller du dårlig , så får du garantert sjansen i neste kamp også. 

Jeg har ergret meg over innsats og prestasjoner i lang tid ,men har heldigvis for lengst godtatt at vi ikke er så gode som vi ønsker å tro at Arsenal er. 10 plassen lyver ikke. Vi er ikke bedre. Vi er ikke topp 4 lag. Vi har sakte men sikkert falt nedover på slutt tabellen sesong for sesong. vi ble nr 8 sist sesong. Vi kan havne lenger ned denne sesongen. Vinner vi ikke EL så blir det mindre inntekter neste sesong. Det går ut over muligheten for å signere bedre spillere. Hvor vil vi da havne etter neste sesong ? 

Arteta må ta sin skyld han også . Han har ikke fått det beste ut av laget. Han har bommet på lag uttak. Nøkkel spillere har ikke levert. Det har vært taktiske blemmer  i kamper , feil bytter etc. Slik det er for tiden i Arsenal så tror jeg ikke det blir noe bedre med å sparke Arteta. Han kan få to vinduer til så får vi se hva som skjer ( hvis vi har penger å bruke i de to vinduene da ). Arsenal har ikke råd til en manager fra øverste hylle. Det er ikke en manager fra  øverste hylle som vil ofre sin CV  for Arsenal , med dagens stall og eier.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

ja, Gunners68, det er mange årsaker til at Arsenal ikke presterer. Troppen er for ujevn, og personlige feil har kostet mange poeng. Men vi ser mange klubber med mye dårligere stall enn Arsenal som nærmest overpresterer fordi de kompenserer for manglende talent med stor innsats. Et av de store tankekorsene i Arsenal er at det er typisk er de med størst talent som viser dårligst innsats, og det har vi også sett før i denne klubben. Ja, det fins unntak; Smith-Rowe, Saka, Tierney jobber alle bra. Men det er dessverre folk som ikke gidder. En manager som ikke evner å få laget til å kjempe for ham selv. hverandre og klubben er i realiteten sjanseløs på lengre sikt. Utskjelte Xhaka har kostet laget mange poeng, og har begrenset talent. Men i dagens tropp er han likevel viktig fordi han jobber hardt. Uten ham har midtbanen en tendens å falle sammen. Det er synd ikke Partey har klart å ta en playmakerrolle på midten, og dermed overfladiggjort Xhaka. Skader har ødelagt mye for Partey den første sesongen, men det kan ikke forklare alt. Han fremstår som litt for slentrende og nonsjalant. For all del viktig å beholde roen, men Arsenal trenger å få opp balltempo og intensitet. Da kan man ikke spille gåfotball. 

Link to comment
Share on other sites

Det er vel veldig mye rett i artikkelen der  vår gamle stjerne Emmanuel Petit uttaler seg om Arsenal ( Daily Mail  i dag) , når det gjelder våre spillere og manager.

Han stiller spørsmålstegn om våre signeringer , innsatsen til de eldste spillerne , våre yngre garde som bærer laget , Artetas forvandling av laget når han overtok , men hvor det nå viser seg at spillerne ikke er gode nok til å spille slik han ønsker vi skal spille.

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Gunners68 said:

Det er vel veldig mye rett i artikkelen der  vår gamle stjerne Emmanuel Petit uttaler seg om Arsenal ( Daily Mail  i dag) , når det gjelder våre spillere og manager.

Han stiller spørsmålstegn om våre signeringer , innsatsen til de eldste spillerne , våre yngre garde som bærer laget , Artetas forvandling av laget når han overtok , men hvor det nå viser seg at spillerne ikke er gode nok til å spille slik han ønsker vi skal spille.

Alt stemmer jo. Har Arteta brukt samme filosofi med city sin stall så ville vi sikkert vært like gode som City,  men problemet er at Arteta ikke legger opp spillet etter spillernes styrker og svakheter + at mentaliteten til spillerne ikke er i nærheten av å være på topp 4 nivå uansett.  Vi er en crystal palace og Aston villa klubb per dags dato. Vi har bare navnet igjen. 

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, sas2002 said:

 men problemet er at Arteta ikke legger opp spillet etter spillernes styrker og svakheter 

Han gjorde det i starten da vi spilte med 3 stoppere og da vi vant FA-cupen og CS. Men planen var alltid å gå over til 4-2-1-3 varianten vi har nå. Dessverre har flere av spillerne sviktet. 

Link to comment
Share on other sites

For en manager å kunne se bort fra egne overordnede preferanser når det gjelder spillestil og heller se finne en spillestil som fungerer med det spillermateriellet han har til rådighet er en nødvendighet.

Hvis vi ser på Wengers lange periode i Arsenal så hadde han i sin første tid en spillergruppe som gjorde at han kunne følge sin fotballfilosofi og som skaffet han suksess. Utover i Arsenal-karrieren så skjedde de mye (rart) når det gjelder spillermateriellet, men likevel så skulle han ikke fravike sin filosofi og det førte (etter min mening) til at hans suksess sakte men sikkert fikk en dalende kurve. Jeg vet at enkelte mener han var suksessfull omtrent til siste dag, grunnet suksessen i FA-cupen, men ser en utviklingen totalt så var den negativ og jeg vil påstå mye skyldes Wengers manglende vilje til å endre filosofien etter det han hadde tilgjengelig av spillere.

Hvis Arteta nå går i den samme fellen, så vil karrieren i Arsenal bli relativt kort. Jeg er ikke motstander av at han skal bygge et lag som følger hans fotballfilosofi, men det må skje gradvis ettersom spillerstallen blir tilpasset en slik filosofi. En organisering der filosofi trumfer spillermateriell er dømt til å mislykkes.

Jeg står fortsatt bak Arteta, men min tillit er basert på krav om at han får det beste ut av det (middelmådige?) spillermateriellet han har til rådighet.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Polljen said:

Jeg står fortsatt bak Arteta, men min tillit er basert på krav om at han får det beste ut av det (middelmådige?) spillermateriellet han har til rådighet.

Min tillit baserer seg på hva som skjer i sommervinduet og om vi får se generell forbedring i starten av sesongen mot juletider. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...