Jump to content

18.02.21 Benfica (B)


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

4 minutes ago, Ben Elfen said:

Takk. 
jeg har ikke en eneste gang sagt at den treffer armen først????

Hvis ballen treffer ribbeina først for så å sprette opp i armen er det ifølge reglene ikke en straffbar hands (hvis det ikke ville ført til mål eller en klar målsjanse.)

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Simbad said:

Hvis ballen treffer ribbeina først for så å sprette opp i armen er det ifølge reglene ikke en straffbar hands (hvis det ikke ville ført til mål eller en klar målsjanse.)

Å hindre et farlig innlegg med henda kvalifiserer alltid til straffe - helt uavhengig av hva du føler

Link to comment
Share on other sites

PENALTY TO BENFICA! Grimaldo’s cross hits Smith-Rowe, who is penalised for handball. His arm was up, though it may have hit his chest first and then deflected onto his arm. After a brief VAR check, the penalty is given!

Fra The Guardian. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Ben Elfen said:

Å hindre et farlig innlegg med henda kvalifiserer alltid til straffe - helt uavhengig av hva du føler

Les reglene. Hvis det er en hands som hindrer en klar målsjanse eller et mål ja. Men hvis det er 'accidental' gjelder det kun da. Et innlegg med forsvarsspillere i god posisjon er absolutt ingen en klar målsjanse.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Tapapa said:

PENALTY TO BENFICA! Grimaldo’s cross hits Smith-Rowe, who is penalised for handball. His arm was up, though it may have hit his chest first and then deflected onto his arm. After a brief VAR check, the penalty is given!

Fra The Guardian. 

Jeg støtter meg på de skrevne reglene til IFAB som gjelder i EL. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Tapapa said:

Og det gjør du rett i. Poenget mitt var at ifølge The Guardian så var det en VAR-sjekk i forkant. 

Det kan så være, men når det ser ut som at ballen treffer ribbeina først og reglene sier: 

'Except for the above offences, it is not an offence if the ball touches a player’s hand/arm:

  • directly from the player’s own head or body (including the foot)' 
Link to comment
Share on other sites

Just now, elx said:

Enig i at du er enig.

Vi tar av all kreativitet vi har hatt på banen i dag. 

Ceballos var banens beste for meg.

Han så dog litt sliten ut minuttene før han ble byttet ut. Gjorde noen rare småfeil etterhvert som heldigvis ikke førte til noe farligheter bakover. Forstår det byttet med tanke på at han mest sannsynlig starter mot City. Bare synd at Elneny-Xhaka fungerer dårlig.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...