Jump to content

23.01.21 Southampton (B) FA-cup


Simbad

Recommended Posts

3 minutes ago, Polljen said:

Er han "salgbar"? Jeg har mine tvil. 

Det er lett å si "selg", det er vanskeligere å gjøre det rent praktisk. 

 

PS! Jeg er dog enig med deg da også jeg ønsker William ut av laget. 

Pepe kan også selges etter min mening. Det blir for mye dill og dall, altfor lite direkte og kommer ikke nok til avslutninger. Vet at enkelte kommer til å «skyte» meg for dette, men bring it on😉

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

24 minutes ago, Bekkern said:

Pepe kan også selges etter min mening. Det blir for mye dill og dall, altfor lite direkte og kommer ikke nok til avslutninger. Vet at enkelte kommer til å «skyte» meg for dette, men bring it on😉

Pepe har vært en skuffelse. Vi har lenge ventet på at det skal løsne , men det gjør ikke det. Det stod mellom Zaha og Pepe. Vi valgte feil dessverre. Prøv å få solgt fyren for han vil ikke bli en hit hos Arsenal. 

Willian er det også bare å få solgt. Han vil bli en ny Øzil hos oss om ikke vi gjør noe veldig raskt. Øzil hadde flere gode sesonger før nedturen startet. Willian spilte godt i første kampen og har ikke vært i nærheten av den siden.

Eddie kan selges. Han har vist at han ikke har nivået til å bli en spiller på topp i Arsenal. 

Nelson skal etter rykter lånes ut. Willock kan muligens trenge det samme. Ser ut som om begge ikke makter det siste steget opp , som Saka og ESR har tatt.

Vi må slutte å samle på folk som ikke har det som skal til.  Vi har holdt på med det i lang tid. Nå må vi få orden på dette en gang for alle.

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Bekkern said:

Pepe kan også selges etter min mening. Det blir for mye dill og dall, altfor lite direkte og kommer ikke nok til avslutninger. Vet at enkelte kommer til å «skyte» meg for dette, men bring it on😉

Jeg skyter deg ikke, jeg vil derimot stille meg sammen med deg som en av blinkene 😛

Link to comment
Share on other sites

Merkelig at det ikke går å få mer ut av Pepe. Han har ferdigheter , men det vil ikke lykkes for ham. Willian er bare en skygge av seg selv i forhold til det han presterte i Chelsea. Han kommer ikke til sin rett. 

Når vi ser disse to i lagoppstillingen , som i går , og vi stiller med Xhaka og Elneny sammen , så bare vet du at det ikke vil funke. 

Vi kastet bort en mulighet til å vinne et trofe i går. 

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Gunners68 said:

 

Nelson skal etter rykter lånes ut. Willock kan muligens trenge det samme. Ser ut som om begge ikke makter det siste steget opp , som Saka og ESR har tatt.

 Begge bør lånes ut, men for å være helt ærlig så er vel både Willoch og Nelson snart salgsobjekter. 
Sett opp mot Willian og Pepe så vil jeg egentlig heller beholde Nelson enn de to nevnte herrer, men de to unge som her er nevnt vil nok sannsynligvis ikke klare å karre til seg en fast plass blant de som starter kamper for Arsenal, men nok kun bli benke-/tribuneslitere.

Vi har flere unge lovende på u-lagene som snart bør få en sjanse til litt spilletid (d.v.s som innhoppere).

Jeg er tilhenger av å gi unge og lovende en sjanse, og vi har mange unge og lovende, men realiteten er den (i fotballen som i mange andre idretter) at det er stor forskjell fra å være ung og lovende til å bli en god etablert fotballspiller. Det vil være mange av de bedre unge og lovende som dessverre relativt tidlig i sin karriere må finne seg en annen klubb å utvikle seg videre i. De fleste av de "unge og lovende" vi lar gå videre vil sannsynlgvis ikke etablere seg i det aller øverste skiktet, samtidig så vi vi i noen få tilfeller oppleve i ettertid at det er spillere som vi ikke burde ha sluppet fra oss, men etterpåklokskap er noe som de fleste av oss mestrer lett 😀

EDIT!! innlegget ble ved en feil først lagt i "qouten"

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Polljen said:

 Begge bør lånes ut, men for å være helt ærlig så er vel både Willoch og Nelson snart salgsobjekter. 
Sett opp mot Willian og Pepe så vil jeg egentlig heller beholde Nelson enn de to nevnte herrer, men de to unge som her er nevnt vil nok sannsynligvis ikke klare å karre til seg en fast plass blant de som starter kamper for Arsenal, men nok kun bli benke-/tribuneslitere.

Vi har flere unge lovende på u-lagene som snart bør få en sjanse til litt spilletid (d.v.s som innhoppere).

Jeg er tilhenger av å gi unge og lovende en sjanse, og vi har mange unge og lovende, men realiteten er den (i fotballen som i mange andre idretter) at det er stor forskjell fra å være ung og lovende til å bli en god etablert fotballspiller. Det vil være mange av de bedre unge og lovende som dessverre relativt tidlig i sin karriere må finne seg en annen klubb å utvikle seg videre i. De fleste av de "unge og lovende" vi lar gå videre vil sannsynlgvis ikke etablere seg i det aller øverste skiktet, samtidig så vi vi i noen få tilfeller oppleve i ettertid at det er spillere som vi ikke burde ha sluppet fra oss, men etterpåklokskap er noe som de fleste av oss mestrer lett 😀

EDIT!! innlegget ble ved en feil først lagt i "qouten"

Vi har flere unge lovende en på lang lang tid. Vi kan ikke forvente at alle vil nå høyeste nivået. På et eller annet punkt vil det beste være å selge de som ikke når opp. Eddie har over lang tid fått muligheter til å vise seg frem. Han har gjort det bra for Englands U21. Men , det hjelper han ikke i PL når han spiller for Arsenal. 

Nelson er vel den som ikke har fått like mange muligheter til å vise seg frem. AMN og Willock holder ikke mål viser det seg. De tar ikke steget som ESR og Saka. AMN har kanskje best mulighet av de , men det blir for ujevne prestasjoner.

Fotball historien renner over av eksempler på folk som har fått beskjed om å finne på noe annet en fotball. Ray Kennedy som var hos oss fikk beskjed av Stanley Matthews , i ung alder , at han ikke ville bli en spiller noen ville signere. Kevin Keegan fikk beskjed om at han var for liten til å kunne bli noe på en fotball bane. Det var to historiske eksempler .

Gnabry fra nåtid er et annet eksempel. Med den rette manageren og de rette spillertypene rundt seg så kan man plutselig utvikle seg til noe meget bra.

Link to comment
Share on other sites

54 minutes ago, Gunners68 said:

 

Gnabry fra nåtid er et annet eksempel. Med den rette manageren og de rette spillertypene rundt seg så kan man plutselig utvikle seg til noe meget bra.

Selvsagt har det mye med å være på rett sted, med de rette trenerne til rett tid. Noen spillere blomstrer raskt, andre trenger lenger tid. Noen spillere fungerer bedre i en liga, i ett miljø enn de gjør i andre ligaer/miljøer.

Gnabry er så absolutt ett eksempel på en spiller som "glapp" for oss. Men når det er sagt så mente jeg der og da, da han gikk videre, at det var en rett beslutning og sett ut fra de faktorene som var den gang så mener jeg fremdeles at det var en riktig beslutning. Jeg vet at det er mange som var og fremdeles er uenige med meg i akkurat det.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...