Jump to content

23.01.21 Southampton (B) FA-cup


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

To kamper mot samme motstander på samme bane ila. 3 dager.

Jeg vet hvilket lag jeg helst vil se, men jeg vet ikke om det er så lurt mtp. ligaen. Dog vil jeg gjerne gå videre i FA Cupen. Tror vi kan gå med litt godt og blandet her. Gabriel, Niles, Elneny, Pepe, Willian, Nelson og Martinelli inn mens Tierney, Partey, Saka, Smith-Rowe, Aubameyang og Lacazette får seg en hvil og blir klare til neste kamp.

Leno
Cedric - Holding - Gabriel - Niles
Elneny - Xhaka
Pepe - Willian - Nelson
Martinelli

 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Stefanb said:

To kamper mot samme motstander på samme bane ila. 3 dager.

Jeg vet hvilket lag jeg helst vil se, men jeg vet ikke om det er så lurt mtp. ligaen. Dog vil jeg gjerne gå videre i FA Cupen. Tror vi kan gå med litt godt og blandet her. Gabriel, Niles, Elneny, Pepe, Willian, Nelson og Martinelli inn mens Tierney, Partey, Saka, Smith-Rowe, Aubameyang og Lacazette får seg en hvil og blir klare til neste kamp.

Leno
Cedric - Holding - Gabriel - Niles
Elneny - Xhaka
Pepe - Willian - Nelson
Martinelli

 

Jeg vil ikke se AMN på venstrebacken igjen, ever. Ergo, må en av Saka/Tierney spille denne kampen også 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tapapa said:

Jeg vil ikke se AMN på venstrebacken igjen, ever. Ergo, må en av Saka/Tierney spille denne kampen også 

Behovet for en ny "backup spiller" på venstre back er så absolutt til stede.

Jeg vet at jeg til dels motsier tidligere kommentarer jeg har kommet med der jeg har argumentert med at Saka kan være backup i den posisjonen. 

Saka er så absolutt god nok til å være backup, men han er så god i sin nye rolle at han bør slippe back-jobben. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tapapa said:

Jeg vil ikke se AMN på venstrebacken igjen, ever. Ergo, må en av Saka/Tierney spille denne kampen også 

Maitland Niles har flere gode kamper på venstreback enn han har dårlige. Blant annet 2 banens beste mot Liverpool.

Jeg er ikke super fan av han på på venstresiden, men jeg vil ikke at Tierney som akkurat misset en kamp skal spille denne. Det er viktig å bruke troppen.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Gunners68 said:

Vi må prioritere PL . Bruk de som brukes kan i cup kampen og spar de som har vært skade utsatt. Vi har en flott historikk med FA cupen , men PL er viktigere. Vi spiller borte mot samme laget neste tirsdag og det er en viktigere kamp. 

Det er en vanskelig vurdering. En seier i FA-cupen vil gi plass i Europa, og enda et trofé. Jeg vet ikke hvor mye vinneren får i kroner og øre. Hva kan vi realistisk håpe på å oppnå i PL? Det er mange lag foran oss, og mange av de er i god form. Villa lurer bak oss med mange kamper til gode. Det blir et veldig jevnt oppgjør om plassene i Europa. Er en 6.plass i PL, viktigere enn seier i FA-cupen?

Link to comment
Share on other sites

Vi har vunnet FA cupen to ganger i senere tid som har gitt oss plass i EL. Elsker FA cupen og dens historie , men om den gir oss et voldsomt økonomisk utbytte vet jeg ikke. Tviler på det. EL gir oss noen kroner i kassen.  Men , på sikt vet jeg ikke hvor mye disse torsdags kampene gir rundt omkring i fjerne strøk. Akkurat i disse tider er det jo helt spesielle omstendigheter og betyr ingenting for supporterne. Vi får omtrent ikke sett en enste kamp. 

Det er veldig jevnt i toppen for tiden og hadde ikke hadde noe i mot om vi lå på 6 plassen. Det er langt bedre en der hvor vi var for noen uker siden. Da nærmet nedrykks spøkelset seg og jeg hadde vel ofret et bein for en 6 plass i PL 🙂 

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Simbad said:

Synes Cedric og Bellerin burde bytte plass. Cedric er villig, men utilpass på venstre. 

Enig. Bellerin tar ingen initiativ offensivt. Evner ikke til å utfordre 1 mot 1 og når Pepe får ballen så er Bellerin løpt tilbake. Det skapes aldri overtall på høyre. Eddie blir spist opp og rommet fra midten og opp blir for stor avstand. 2 bytter i pausen må gjøres.

Oppspillene til Holding har vært grusomt sålangt 

 

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

En av grunnene til at ESR har gjort det så bra, er at han har spillere rundt seg som jobber med ham. Verken Willian eller Pepe er ikke spesielt gode til å bevege seg uten ball og de er ikke gode til å skape rom for hverandre. Nketiah beveger seg, men er ikke i nærheten av å være noen Laca.

Håper Willian, Pepe og Nketiah etterhvert går av for Willock, Saka og Laca

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...