Jump to content

14.01.21 Crystal Palace (H)


Simbad

Recommended Posts

1 hour ago, sas2002 said:

Jo ikke i skrivemåten. Bare lei av det ordet når det gjelder denne klubben😀

Det er da et helt relevant ord for denne klubben. Vi er en klubb som er i fremgang. Vi har vært på 'bunnen' og Arteta har fått den vanskelige jobben med å endre lagets mentalitet. Emery prøvde på det samme, men feilet. Arteta er allerede på god vei. Vi har allerede tatt flere store skalper og jobber med å forbedre oss mot antatt dårligere lag. Men det er en prosess. Vi har veldig mange unggutter og vi har enkelte middelmådige spillere(flere av disse kommer til å forsvinne i løpet av de neste 6 månedene. 

Vi kan ikke bare kjøpe og handle som de største klubbene, vi har ikke mulighet til å 'spille FM'. Men vi virker å ha blitt mer kyniske på overgangsmarkedet (måten vi fikk Partey på) og vi har begynt å gjøre litt smartere/riktigere kjøp av spillere(Mari, Gabriel). 

Det er viktig å se litt forbi resultatene denne sesongen og se på hva som skjer i og rundt klubben.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 90
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Arteta baserer veldig mye av det offensive spillet basert på enkelt prestasjoner og få opp backene slik at det skapes overtall. Det skjedde ikke i går. Bellerin tok ingen intiativ offensivt ,det var kun støttepasninger mens Maint.Niles aldri har spilt venstreback i en firer. Det skjer nok aldri igjen heller.  

Det mannen i arsenal for tiden som er under størst press er nå Edu. Hans oppgave er å kvitte seg med spillere som ikke har noen fremtid i klubben. Så langt er kun Kola sendt ut på lån men det er var hans egen avgjørelse pga hjemlengsel.
Er 2 uker igjen av vinduet. Vil se handling. 

 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Simbad said:

Det er da et helt relevant ord for denne klubben. Vi er en klubb som er i fremgang. Vi har vært på 'bunnen' og Arteta har fått den vanskelige jobben med å endre lagets mentalitet. Emery prøvde på det samme, men feilet. Arteta er allerede på god vei. Vi har allerede tatt flere store skalper og jobber med å forbedre oss mot antatt dårligere lag. Men det er en prosess. Vi har veldig mange unggutter og vi har enkelte middelmådige spillere(flere av disse kommer til å forsvinne i løpet av de neste 6 månedene. 

Vi kan ikke bare kjøpe og handle som de største klubbene, vi har ikke mulighet til å 'spille FM'. Men vi virker å ha blitt mer kyniske på overgangsmarkedet (måten vi fikk Partey på) og vi har begynt å gjøre litt smartere/riktigere kjøp av spillere(Mari, Gabriel). 

Det er viktig å se litt forbi resultatene denne sesongen og se på hva som skjer i og rundt klubben.

Sportslig underpresteres det litt , men I kulissene bak er det mye framgang. Problemet er at Arsenal fansen ikke vil gi Arteta så lang tid som du ønsker Simbad :)

 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, sas2002 said:

Sportslig underpresteres det litt , men I kulissene bak er det mye framgang. Problemet er at Arsenal fansen ikke vil gi Arteta så lang tid som du ønsker Simbad :)

 

Arsenal fansen er en ting , og pressen i England er noe annet. Presset fra media i England er voldsomt til tider og du får ikke ro fra de folkene. De er over deg på alle måter.

Link to comment
Share on other sites

Kampen i går var ikke så helsvart som noen skal ha det til. CP er gode til å krige og jeg forventet ikke annet enn at det skulle bli veldig tøft. Det vi virkelig savnet, var Tierney på venstreback. AMN hadde en veldig dårlig dag på jobb, med feilpasninger og feilplasseringer. Det er vanskelig å få til gode offensive bidrag med en spiller som til de grader er virrer rundt som det AMN gjorde.

Det positive er at vi holder nullen igjen. Jeg er optimist mht kampen mot Newcastle og tror vi skal klare å krige oss til en seier der.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Tapapa said:

Kampen i går var ikke så helsvart som noen skal ha det til. CP er gode til å krige og jeg forventet ikke annet enn at det skulle bli veldig tøft. Det vi virkelig savnet, var Tierney på venstreback. AMN hadde en veldig dårlig dag på jobb, med feilpasninger og feilplasseringer. Det er vanskelig å få til gode offensive bidrag med en spiller som til de grader er virrer rundt som det AMN gjorde.

Det positive er at vi holder nullen igjen. Jeg er optimist mht kampen mot Newcastle og tror vi skal klare å krige oss til en seier der.

Enig i at det er positivt at vi ikke taper , holder målet rent. Forsvaret gjorde en bra jobb. Men , når enkelt spillere ikke har dagen , ingen kreativitet i laget , så vet mange av lagene hvordan de skal spille mot oss. Vi får håpe på et tidlig mål mot Newcastle .

Klubben skal kanskje være glad det ikke er publikum på kampene , forferdelig ille å si det , men du verden for bråk det hadde vært på tribunene etter mange av hjemme kampene våre.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sas2002 said:

Sportslig underpresteres det litt , men I kulissene bak er det mye framgang. Problemet er at Arsenal fansen ikke vil gi Arteta så lang tid som du ønsker Simbad :)

 

Arsenal-fansen, eller sas2002? Det er mange Arsenal-supportere som vil beholde han. Det er mange som ser Artetas potensial, og forstår de vanskelige forutsetningene han har for øyeblikket. Om jeg kun hadde vurdert resultatene i november/desember, og tabellposisjon hadde jeg kanskje også blitt negativ. Jeg syns du er litt kjapp til å konkludere på vegne av en hel supporterskare, men jeg annerkjenner at det er en høylytt andel som ønsker Arteta ut. 

Link to comment
Share on other sites

Det er med Arteta som alle andre managere. De blir målt på resultatene. Arteta viste i våres at han hadde mange gode egenskaper. Selv i de kampene hvor Arsenal tapte så vi forbedringer . Legger laget inn en innsats og taper så kan vi leve med det. Men , det skjedde noe mellom United kampen borte og Chelsea hjemme 2 juledag som var helt forferdelig.

Det er ikke lett å si hvordan vi kunne synke så langt ned , men vi bar voldsomt preg av at vi trenger noen forsterkninger. 

Det er vanskelige tider for fotballen om dagen. Ingen vet hvor lang tid før fotballen blir noenlunde normal igjen . Men , jeg skulle ønske at ledelsen i klubben kunne ha vært mer offensive og backet Arteta mer en det de gjør. Hvis målet nå er å bli kvitt mest mulig daukjøtt , frigjøre mer penger og forsterke laget til sommeren så gå høy lydt ut å si det. Arteta står til tider helt alene på barrikadene og må svare for alt.

Link to comment
Share on other sites

fotballfans generelt er for utålmodige. Selv om det var et steg tilbake i går, peker pilene i all hovedsak oppover, etter en svært trøblete periode før jul. Det er ihvertfall ingen grunn til å sparke Arteta NÅ, etter en litt dårlig kamp mot Palace. Slike kamper vil vi få også i fremtiden. Så får vi se utover våren om trenden blir positiv eller negativ. forutsatt at de ikke roter seg inn i nedrykksstrid igjen må Arteta ihvertfall sitte frem til sommeren, så får vi gjøre en evaluering da. Tror også det er viktig at det ryddes opp i stallen. Özil-sagaen for eksempel er et uromoment. Vi trenger en tropp der alle drar i samme retning, og som ønsker å blø for klubben og hverandre. Så må Arteta se om det fins folk tilgjengelige ute på markedet som kan styrke stallen der hvor vi i dag ser svakheter. 

Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, Verminator5 said:

Arsenal-fansen, eller sas2002? Det er mange Arsenal-supportere som vil beholde han. Det er mange som ser Artetas potensial, og forstår de vanskelige forutsetningene han har for øyeblikket. Om jeg kun hadde vurdert resultatene i november/desember, og tabellposisjon hadde jeg kanskje også blitt negativ. Jeg syns du er litt kjapp til å konkludere på vegne av en hel supporterskare, men jeg annerkjenner at det er en høylytt andel som ønsker Arteta ut. 

Jeg er ikke Arteta ut. Jeg bare mener at eksamen hans starter høsten 2021. Da skal han få bearbeidet et bedre offensivt mønster og en filosofi som gjør oss mye bedre. Først må Edu starte opprenskningen av stallen samt at nye ansikter må inn. Har hele tiden sagt at det hjelper ikke sparke Arteta før oppryddinga er ferdig. Da sitter vi diskuterer samme ulla om det skulle være Bentitez eller hvem faen som skulle tatt over. 

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sas2002 said:

Jeg er ikke Arteta ut. Jeg bare mener at eksamen hans starter høsten 2021. Da skal han få bearbeidet et bedre offensivt mønster og en filosofi som gjør oss mye bedre. Først må Edu starte opprenskningen av stallen samt at nye ansikter må inn. Har hele tiden sagt at det hjelper ikke sparke Arteta før oppryddinga er ferdig. Da sitter vi diskuterer samme ulla om det skulle være Bentitez eller hvem faen som skulle tatt over. 

Da henger jeg med. Helt enig i ditt resonnement. 

Link to comment
Share on other sites

Som jeg skrev lenger opp så vil Arteta som alle andre bli målt på resultater. Arsenal supportere flest vet at vi trenger en opprydning og noen bedre spillere inn. Uten opprydning og forsterkninger så vil ikke Arteta overleve lenge. Media kjøret er en ting , men så lenge han får støtte av ledelsen så vil Arteta klare seg. Ser supporterne at det skjer noe ved opprydning og nye spillere inn så vil ting roe seg. 

Arteta kjenner klubben. Vi har sett hva han kan få til . Vi trenger ikke en ny manager nå. Vi trenger en sterk ledelse som gir Arteta de spillerne han vil ha.

Vi har dessverre noen spillere som på en god dag spiller fantastisk og i de neste 5 helt ræva. Det er disse ujevne prestasjonene som koster oss mye.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, sas2002 said:

Sportslig underpresteres det litt , men I kulissene bak er det mye framgang. Problemet er at Arsenal fansen ikke vil gi Arteta så lang tid som du ønsker Simbad :)

 

Jeg tror du har feil. Jeg tror de fleste Arsenalsupportere er klare for å gi Arteta en skikkelig sjanse og tid.

Men de mest negative og utålmodige Arsenalsupporterne er gjerne også de mest høylytte(mest aktive på sosiale medier. Og disse lytter igjen til media ukritisk. 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Simbad said:

Jeg tror du har feil. Jeg tror de fleste Arsenalsupportere er klare for å gi Arteta en skikkelig sjanse og tid.

Men de mest negative og utålmodige Arsenalsupporterne er gjerne også de mest høylytte(mest aktive på sosiale medier. Og disse lytter igjen til media ukritisk. 

I vår verste periode før jul så hadde det blitt mye bråk på Emirates , Simbad. Fotball supportere skifter veldig fort humør 🙂 

Under normale forhold så er det også stor forskjell mellom supportere som følger klubben i tykt og tynt borte som hjemme i alle turneringer. Det er en helt annen stemning blant mange av de og oss på dette forumet hvor de aller fleste bor hjemme på bjerget. Mulig noen av de som er her inne på forumet bor i London for å følge Arsenal 🙂 

Vi får håpe at vi klarer oss bedre fremover en det vi gjorde før jul. Håper også som de fleste andre at Arteta kan sette preg på laget og får inn spillere som kan løfte oss.

Link to comment
Share on other sites

46 minutes ago, Gunners68 said:

I vår verste periode før jul så hadde det blitt mye bråk på Emirates , Simbad. Fotball supportere skifter veldig fort humør 🙂 

Under normale forhold så er det også stor forskjell mellom supportere som følger klubben i tykt og tynt borte som hjemme i alle turneringer. Det er en helt annen stemning blant mange av de og oss på dette forumet hvor de aller fleste bor hjemme på bjerget. Mulig noen av de som er her inne på forumet bor i London for å følge Arsenal 🙂 

Vi får håpe at vi klarer oss bedre fremover en det vi gjorde før jul. Håper også som de fleste andre at Arteta kan sette preg på laget og får inn spillere som kan løfte oss.

Mari ute et par uker. Godt Gabriel er klar. Verre er det visst Tierney er ute et par uker da har vi et større problem. Tierney har vært vår beste spiller sålangt denne sesongen, men heldigvis så har Ornstein meldt at han tydeligvis er klar snart.

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...