Jump to content

14.01.21 Crystal Palace (H)


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 90
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Idag evnet vi ikke. Fortjente ikke mer. Unguttene våre svinger og når ikke det fungerer så har vi ikke nå kreativitet. Xhaxa vår beste. Tierney var savna. Vi må hente en 10 er. Bellerin trur jeg slo 70 støttepasninger idag. Nei dette var gjesp!

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Bekkern said:

Skal ikke være mulig å være så upresise på dette nivået, skandaløst svakt!

Nå må du rulle inn a. Nå er den lille seiersrekken brutt, og da er dere i gang igjen. Hakker på enkeltspillere og bruker adjektiv som «skandaløst», «katastrofalt», «hårreisende» og «elendig». To jevngode/jevndårlige lag deler poengene i dag. 

Link to comment
Share on other sites

Skremmende tannløst angrepsfotball, igjen. Har det noe med spillesystemet til Arteta? Ikke rette spillertyper han råder over for å spille slik han vil? Eller er det en del enkeltspillere som rett å slett ikke er gode nok som gjør at vi ikke er bedre. Virkelig spent på om Arteta klarer å få til dette. Har mine tvil på at det kommer inn noen spesielt gode spillere som går rett inn å styrker laget nå i Januar. Når det er snakk om at det er en ny keeper som må inn for å gi Leno kamp om plassen sier det sitt. 

Blir bare oppgitt av å se på for tiden. 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Verminator5 said:

Nå må du rulle inn a. Nå er den lille seiersrekken brutt, og da er dere i gang igjen. Hakker på enkeltspillere og bruker adjektiv som «skandaløst», «katastrofalt», «hårreisende» og «elendig». To jevngode/jevndårlige lag deler poengene i dag. 

Slapp av da. Er det lov å ha egne meninger eller.. lov å stille litt krav til spillere og klubben. 

Link to comment
Share on other sites

Vi holder nullen på hjemmebane igjen, det har ikke vært normalen så langt denne sesongen. Offensivt lugger det, men Palace er et veldig vanskelig lag å spille mot. De er gode til å forsvare seg og har Zaha og Eze som kan lage trøbbel for hvilket som helst forsvar.

Hyggelig å se Partey tilbake på banen igjen. Han fikk ikke til altfor mye i dag, men det er lett å se at han er en klassespiller.

Xhaka med en veldig god kamp. Redder oss flere ganger, men er også nesten den som ødelegger for oss ved et par anledninger. Innsatsen hans er blitt bedre under Arteta, og pasningene fremover i banen vet vi at han har når han får tid og rom. Men på sikt bør han ikke være noe mer enn backup i mine øyne.

Unggutter vet man at gjerne er ustabile. Ikke mange Håland der ute i verden.

Men fremtiden i Arsenal er lys slik jeg ser det. Vi har en manager som har potensial til å bli en klassemanager samt en god gjeng unggutter og en del 'halvunge' spillere som har begynt å vise hvorfor Arteta bør satses på.

Som jeg har nevnt tidligere, jeg ser på denne sesongen som en mellomsesong. Det er først neste sesong vi virkelig vil se hvilken retning Arteta vil ta oss.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Simbad said:

Vi holder nullen på hjemmebane igjen, det har ikke vært normalen så langt denne sesongen. Offensivt lugger det, men Palace er et veldig vanskelig lag å spille mot. De er gode til å forsvare seg og har Zaha og Eze som kan lage trøbbel for hvilket som helst forsvar.

Hyggelig å se Partey tilbake på banen igjen. Han fikk ikke til altfor mye i dag, men det er lett å se at han er en klassespiller.

Xhaka med en veldig god kamp. Redder oss flere ganger, men er også nesten den som ødelegger for oss ved et par anledninger. Innsatsen hans er blitt bedre under Arteta, og pasningene fremover i banen vet vi at han har når han får tid og rom. Men på sikt bør han ikke være noe mer enn backup i mine øyne.

Unggutter vet man at gjerne er ustabile. Ikke mange Håland der ute i verden.

Men fremtiden i Arsenal er lys slik jeg ser det. Vi har en manager som har potensial til å bli en klassemanager samt en god gjeng unggutter og en del 'halvunge' spillere som har begynt å vise hvorfor Arteta bør satses på.

Som jeg har nevnt tidligere, jeg ser på denne sesongen som en mellomsesong. Det er først neste sesong vi virkelig vil se hvilken retning Arteta vil ta oss.

Ikke bruk ordet potensiale lenger😀men enig i mye men vi må ha litt mer utvikling til sommeren før jeg biter mer på.

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Bekkern said:

Slapp av da. Er det lov å ha egne meninger eller.. lov å stille litt krav til spillere og klubben. 

Det er definitivt lov å ha egne meninger. Min mening er at du overdramatiserer. Jeg er også skuffet over resultatet, men det er ikke noe ved dagens opptreden som var skandaløst.

Edited by Verminator5
Link to comment
Share on other sites

Kampen i kveld ble en nedtur etter tre seiere på rad. Nå er det veldig mange av oss som har sett for seg 6 poeng mot Palace og Newcastle. Kampen mot Newcastle blir temmelig sikkert en reprise av kveldens kamp , selv om Newcastle er dårlig for tiden.

Xhaka har en god kamp , AMN det stikk motsatte. Tok veldig dårlig vare på sjansen til å vise seg frem og at han er noe for oss. Auba var mer med i spillet en i mange andre kamper. Bellerin spiller bakover og bakover så ofte han kan og sørger for at Holding og Luiz er de to som  har mest ball innehav i vårt lag. Er dritlei at vi hele tiden skal spille bakover.

Vi får håpe at vi kan produsere mer mot Newcastle. Intensiteten til å begynne med i 2 omgang er det vi må prestere. Når vi faller ned til gå fotballen så får vi ikke noe ut av det. 

Så må vi håpe at spillerne evner å være mer presise med pasnings spillet. Vi gir bort ballen alt for mye.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Verminator5 said:

Det er definitivt lov å ha egne meninger. Min mening er at du overdramatiserer.

Det kan godt være, men ut i fra et fotballfaglig synspunkt er kveldens prestasjon langt under det man bør/skal forvente spesielt når det gjelder pasningskvalitet. Sikker på at vi gjør mer feil i denne kampen enn i tre foregående til sammen, og mye av det skyldes mangel på fokus og konsentrasjon. Selve resultatet er greit ut i fra sjansestatistikken. Håper på bedring mot Newcastle. 

Link to comment
Share on other sites

Det var ikke hverken skandaløst eller hårreisende, men det er likevel mye å sette fingeren på i denne kampen. 

Det som skuffet meg mest var alt for mange unødvendige balltap, og det var flere av våre som utmerket seg der. 

I noen få korte perioder så viste våre hva de kan, men det var som sagt  noen alt for sjeldne perioder. 

Det ble nevnt i et i innlegg ovenfor at det var to jevngode/jevndårlige lag i dag, noe jeg forsåvidt er enig i, men der CP var "gode" så vil jeg påstå at det var våre som gjorde de gode. 

Hadde dette vært to lag som begge spilte opp mot sitt beste, så ville Arsenal hatt et høyere "beste nivå" og vunnet kampen. 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det ser vanskelig ut med tanke på topp 6 i år og europacup, om vi ikke skal ha tur og vinne cupen som i fjor og komme inn den veien igjen. Da blir det ekstremt tøft økonomisk og lite å handle inn forsterkninger for. Synes vi har blitt dårligere nå enn det vi var i fjorårssesongen. Har også rotet en del med di ny spillerne vi har fått inn siste to sessongene. Ref. Spesiellt Willian og Pepe. 

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Robbi said:

Jeg synes det ser vanskelig ut med tanke på topp 6 i år og europacup, om vi ikke skal ha tur og vinne cupen som i fjor og komme inn den veien igjen. Da blir det ekstremt tøft økonomisk og lite å handle inn forsterkninger for. Synes vi har blitt dårligere nå enn det vi var i fjorårssesongen. Har også rotet en del med di ny spillerne vi har fått inn siste to sessongene. Ref. Spesiellt Willian og Pepe. 

Velkommen til forumet, Robbi. 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Simbad said:

Hvorfor ikke? Potensial er riktig skrivemåte. Det er ingen e på slutten.

8 hours ago, Simbad said:

Vi holder nullen på hjemmebane igjen, det har ikke vært normalen så langt denne sesongen. Offensivt lugger det, men Palace er et veldig vanskelig lag å spille mot. De er gode til å forsvare seg og har Zaha og Eze som kan lage trøbbel for hvilket som helst forsvar.

Hyggelig å se Partey tilbake på banen igjen. Han fikk ikke til altfor mye i dag, men det er lett å se at han er en klassespiller.

Xhaka med en veldig god kamp. Redder oss flere ganger, men er også nesten den som ødelegger for oss ved et par anledninger. Innsatsen hans er blitt bedre under Arteta, og pasningene fremover i banen vet vi at han har når han får tid og rom. Men på sikt bør han ikke være noe mer enn backup i mine øyne.

Unggutter vet man at gjerne er ustabile. Ikke mange Håland der ute i verden.

Men fremtiden i Arsenal er lys slik jeg ser det. Vi har en manager som har potensial til å bli en klassemanager samt en god gjeng unggutter og en del 'halvunge' spillere som har begynt å vise hvorfor Arteta bør satses på.

Som jeg har nevnt tidligere, jeg ser på denne sesongen som en mellomsesong. Det er først neste sesong vi virkelig vil se hvilken retning Arteta vil ta oss.

Jo ikke i skrivemåten. Bare lei av det ordet når det gjelder denne klubben😀

Link to comment
Share on other sites

Det kan bli vanskelig med topp 6 , som Robbi sier over her , når vi avgir så mye poeng som det vi gjør. Seier i går og forhåpentligvis mot Newcastle kunne ha brakt oss i kontakt med toppen. Det er i de situasjonene hvor vi ofte har feilet. Tok nettopp en kikk på kamp programmet fremover og det venter tøffe kamper- Litt tøffere en jeg satte pris på.

Tror det er Simbad som et sted over her sier at han ser på dette som en mellom sesong , peker videre på alle de gode unge spillerne våre . At Arteta kan bli en klasse manager får vi håpe er riktig. Er enig i at vi har en god gruppe lovende spillere. Spørsmålet er bare hvor lenge vi skal holde på de unge lovende. Syntes det er flott at vi har fått frem disse talentene , men hva får vi ut av de. Martinelli , Saka og ESR har tatt steget. Nelson syntes jeg har sett fresh ut i noen av sine innhopp , men det blir bare nesten. Han tar ikke steget som de jeg nevner foran her. Nketiah gir oss ingenting. Kommer ingenting ut av han i det hele tatt. 

I går fikk AMN sjansen til å vise seg frem , men sørget for at ingen vil etterspørre ham før mange er skadet. Man blir nesten sjokkert over å se at en spiller knapt klarer å få til en eneste pasning. Synd , for det han presterte i går var svært ødeleggende for ham selv.

Dette vinduet stenger om 2 uker. Ingen inn så langt som er verd å nevne. Det er vel ingen som er solgt heller. Kun utlån.

Så med tanke på om at dette er en mellom sesong , så må det bli et livlig vindu til sommeren , hvis det er der Arteta skal handle stort og få satt sitt  preg på laget. 

 

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Bekkern said:

Det kan godt være, men ut i fra et fotballfaglig synspunkt er kveldens prestasjon langt under det man bør/skal forvente spesielt når det gjelder pasningskvalitet. Sikker på at vi gjør mer feil i denne kampen enn i tre foregående til sammen, og mye av det skyldes mangel på fokus og konsentrasjon. Selve resultatet er greit ut i fra sjansestatistikken. Håper på bedring mot Newcastle. 

Pasningene ble litt for upresise i avgjørende faser, men CP gjorde det også svært vanskelig. De hadde gjort hjemmeleksen. De pakket inn Lacazette, og sperret av rommene hvor ESR og Saka gjør mest skade. De nektet oss tid med ball på siste tredjedel av banen, og det vil naturlig påvirke pasningskvaliteten (..og mottakskvaliteten). 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...