Jump to content

16.12.20 Southampton (H)


Simbad

Recommended Posts

Leno er ute og kritiserer lagkameratene og det med rette.

If you look at how we sometimes walked around on the pitch, then the only fault lies with the players. I have to say that honestly.

We get red cards, make mistakes, are disorganised. These are things that we have clearly addressed a thousand times. In the end, that’s a lack of focus among the players. ‘The coach is not an issue in the dressing room, and there is no criticism of him. We criticise ourselves and the players know that they are responsible.’

He added: ‘There were just too many poor results and disappointing performances. The attitude is bad, there is a lack of discipline, we don’t have confidence in that. ‘Many factors are currently coming together. We have addressed this very clearly internally and everyone agrees that we have to change that very quickly.’

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 128
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 minute ago, sas2002 said:

Får vi Partey fit og en makker til han så ender vi midt på.

Xhaxa, Elneny og Ceballos sentralt er definisjonen på hvor galt det har gått de sisfe årene . Vi hadde Rosicky, Cazorla Wilshere, Ox, Ramsey, Sanchez og Øzil. 

Ja, det er skremmende å se de navnene sammenlignet med de vi har nå. 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Tony said:

Leno er ute og kritiserer lagkameratene og det med rette.

If you look at how we sometimes walked around on the pitch, then the only fault lies with the players. I have to say that honestly.

We get red cards, make mistakes, are disorganised. These are things that we have clearly addressed a thousand times. In the end, that’s a lack of focus among the players. ‘The coach is not an issue in the dressing room, and there is no criticism of him. We criticise ourselves and the players know that they are responsible.’

He added: ‘There were just too many poor results and disappointing performances. The attitude is bad, there is a lack of discipline, we don’t have confidence in that. ‘Many factors are currently coming together. We have addressed this very clearly internally and everyone agrees that we have to change that very quickly.’

Bra at noen tørr å si ifra. Arsenal er en klubb der man har ikke stilt høye nok krav over en lengre periode. Middelmådigheter som har hatt høy lønn, gode spillere som har blitt dårligere etter de har kommet. Vil ha mye tøffere krav! Slank stallen, få inn mer kvalitet og heller fyll opp bak de 15 beste konsekvent med unggutter. 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Bekkern said:

Bra at noen tørr å si ifra. Arsenal er en klubb der man har ikke stilt høye nok krav over en lengre periode. Middelmådigheter som har hatt høy lønn, gode spillere som har blitt dårligere etter de har kommet. Vil ha mye tøffere krav! Slank stallen, få inn mer kvalitet og heller fyll opp bak de 15 beste konsekvent med unggutter. 

Helt riktig men sier Arteta at han er fornøyd med majoriteten av stallen så får fansen han ut. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Bekkern said:

Tror også de har et helt annet treningsregime enn vi har. Helt annet press enn det vi driver med. 

Mye som skal klikke for at vi skal ligne noe topplag, men jeg tror veien dit er kortete enn hva mange andre tror. 
våre to siste kamper har ikke vært dårlige (på tross av kun 1 poeng)

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Bekkern said:

Tror også de har et helt annet treningsregime enn vi har. Helt annet press enn det vi driver med. 

Ja det må jo være det, de er i en helt annen divisjon enn oss når det gjelder fart og fysikk - vi har en lang vei og gå, men først må vi unngå Championship.

Link to comment
Share on other sites

De to neste kampene er mot Everton og Chelsea... Vi kan meget vel være under streken når vi møter Brighton til en 6-poenger 28.desember. Under streken i slutten av desember. Arsenal. Eller "Arteta is doing a wonderful job", som det heter fra de som styrer skuta på toppen. Jeg er livredd for at ingen våkner før det er for sent. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Ben Elfen said:

Mye som skal klikke for at vi skal ligne noe topplag, men jeg tror veien dit er kortete enn hva mange andre tror. 
våre to siste kamper har ikke vært dårlige (på tross av kun 1 poeng)

Vi har hatt 15 min i begge matchene der vi har vært mer skrudd på. Ingen progressjon vil jeg si. De 2 neste avgjør fullstendig om han får fansen med seg resten av sesongen. Hele flokken er drittlei av Kroenke og det går utover han. Vi må ha inn Grealish  eller Aouar i januar. 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, sas2002 said:

Vi har hatt 15 min i begge matchene der vi har vært mer skrudd på. Ingen progressjon vil jeg si. De 2 neste avgjør fullstendig om han får fansen med seg resten av sesongen. Hele flokken er drittlei av Kroenke og det går utover han. Vi må ha inn Grealish  eller Aouar i januar. 

Grealish ?? Englands beste spiller, hvordan i all verden skulle vi få tak i ham ??

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, sas2002 said:

Vi har hatt 15 min i begge matchene der vi har vært mer skrudd på. Ingen progressjon vil jeg si. De 2 neste avgjør fullstendig om han får fansen med seg resten av sesongen. Hele flokken er drittlei av Kroenke og det går utover han. Vi må ha inn Grealish  eller Aouar i januar. 

Spillerkjøp hjelper lite når det er det organisatoriske som ikke stemmer. 
vi var gode i mer enn 15 minutter begge kampene

Link to comment
Share on other sites

Mot Leeds 11 mot 11 var de bedre. Mot Burnley 11 v 11 var vi treg og sløv og skapte ikke mer enn et par halvsjanser før vi hevet oss i 2 omgang. Mot Soton i første omgang kontrollerte de spillet og hadde mer ball enn oss. De var laget som dikterte spill. Ikke oss.

Mot Wolves hadde vi 11 på banen og var fryktelige. Mot Villa hadde vi 11 på banen og ble knust.

Vi spiller Everton med 11 i helgen, og kan ikke forvente mer enn uavgjort

 

Slik blir resten av sesongen så lenge vi ikke får kraftige forsterkninger i midtbaneleddet. Edu har jo fortalt at det skjer ingen store signeringer nå i vinduet.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, sas2002 said:

Mot Leeds 11 mot 11 var de bedre. Mot Burnley 11 v 11 var vi treg og sløv og skapte ikke mer enn et par halvsjanser før vi hevet oss i 2 omgang. Mot Soton i første omgang kontrollerte de spillet og hadde mer ball enn oss. De var laget som dikterte spill. Ikke oss.

Mot Wolves hadde vi 11 på banen og var fryktelige. Mot Villa hadde vi 11 på banen og ble knust.

Vi spiller Everton med 11 i helgen, og kan ikke forvente mer enn uavgjort

 

Slik blir resten av sesongen så lenge vi ikke får kraftige forsterkninger i midtbaneleddet. Edu har jo fortalt at det skjer ingen store signeringer nå i vinduet.

Jeg er enig i alle dine observasjoner. Dog tror jeg ikke vi skal legge altfor mye i Edus påstander. Fabrizio Romano har uttalt at vi er aktivt på utkikk etter minst én spiller.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, sas2002 said:

Mot Leeds 11 mot 11 var de bedre. Mot Burnley 11 v 11 var vi treg og sløv og skapte ikke mer enn et par halvsjanser før vi hevet oss i 2 omgang. Mot Soton i første omgang kontrollerte de spillet og hadde mer ball enn oss. De var laget som dikterte spill. Ikke oss.

Mot Wolves hadde vi 11 på banen og var fryktelige. Mot Villa hadde vi 11 på banen og ble knust.

Vi spiller Everton med 11 i helgen, og kan ikke forvente mer enn uavgjort

Slik blir resten av sesongen så lenge vi ikke får kraftige forsterkninger i midtbaneleddet. Edu har jo fortalt at det skjer ingen store signeringer nå i vinduet.

vel, her mener jeg du i overkant svartmaler, hvis du først skal gå bak resultatene. Ikke uenig at Leeds var bedre, også mot 11 mann, men egentlig ganske jevnt. Etter Pepes utvisning var det en kombinasjon av flaks og heroisk defensiv innsats som ga ett poeng.

Mot Burnley var de best før pause, i den andre omgangen ble Burnkey rundspilt fram til utvisningen. Og Arsenal tapte på et "freaky" selvmål.

Mot Soton var gjestene  best før pause. I den andre omgangen frem til utvisningen var Arsenal best. Så ble resten av kampen en forsvarskamp,

Kampen mot Wolves var jevn, Da var de litt uheldige som ikke fikk poeng, selv om jeg er enig at Arsenal ikke spilte bra. Men man må jo se hvor bra de er relativt til motstanderen. Noen ganger fortjener man poeng selv om man spiller dårlig, fordi motstanderen ikke spiller noe bedre...

Klart at Arsenal må gjøre noen grep. Mulig de bør handle i januar, men det er ikke opplagt at det å handle vil løse problemene. Å si at resten av sesongen helt sikkert blir slik hvis vi ikke handler er kanskje en drøy påstand, og det skyver kanskje fokuset bort fra der det burde være. Å forbedre spillet i en stall som tross alt er bedre enn de har vist i høst. Det er den samme stallen som vant FA-cupen og spilte mange gode kamper for fire måneder siden...

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...