Jump to content

13.10.20 Burnley (H)


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 90
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Begynner å bli litt lei Arteta jeg og nå. Men til Artetas forsvar, så har han ikke hatt en eneste oppkjøring til å drille et lag. Slitt med virkninger av covid pandemien og hva det har ført med seg. Tatt over et lag som hadde null selvtillit. Spillere som gir faen, og som ikke yter 100%. Han har tatt på seg en enorm jobb som kanskje var for stor for han.

Edited by Tony
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Tony said:

Begynner å bli litt lei Arteta jeg og nå. Men til Artetas forsvar, så har han ikke hatt en eneste oppkjøring til å drille et forsvar. Slitt med virkninger av covid pandemien og hva det har ført med seg. Tatt over et lag som hadde null selvtillit. Spillere som gir faen, og som ikke yter 100%. Han har tatt på seg en enorm jobb som kanskje var for stor for han.

Det argumentet der kjøper jeg ikke. Må vel gå an å drille et forsvar utenom oppkjøring, hvis ikke har vi et problem.  Er vel ikke bare Arsenal som har fått covid pandemien i trynet så den er jeg ikke enig i. Men for all del, respekterer fullt ut ditt syn på det.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Bekkern said:

Det argumentet der kjøper jeg ikke. Må vel gå an å drille et forsvar utenom oppkjøring, hvis ikke har vi et problem.  Er vel ikke bare Arsenal som har fått covid pandemien i trynet så den er jeg ikke enig i. Men for all del, respekterer fullt ut ditt syn på det.

Skreiv feil skulle ikke være forsvar, men lag.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Tony said:

Skreiv feil skulle ikke være forsvar, men lag.

Nå slipper vi heldigvis Xhaxa i 3 kamper og Bellerin i neste. Det største problemet vårt er alt for store avstander i angrepsrekka. Ingen kreativitet i siste 3 delen. Arteta famler i blinde nå.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener fortsatt Arteta er riktig mann. Men han trenger minst to-tre overgangsvinduer for å rydde opp i stallen.

Mye av grunnen til at spillere som Xhaka spiller er jo pga skader og andre årsaker. Forhåpentligvis ser Arteta at disse spillerne ikke er gode nok.

Skulle gjerne sett at han turte å satse enda mer på ungguttene, men skjønner at han ønsker noen rutinerte. Dessverre har de rutinerte herremennene ikke levert.

Link to comment
Share on other sites

Fikk ikke sove i natt fordi æ irriterte meg over kampen så æ sto opp og såg den igjen. Kommer sikkert til å skrive mye rart. Men æ må bare få ut noe av frustrasjonen. 

Først av alt er er det bare 4 spillere æ vil gi godkjent. Det er Gabriel, Tierney, Saka og Laca faktisk. Synes også Willian ville mye denne kampen men fikk det ikke helt til. De spillerne som skuffet er Xhaka, bellerin, Holding og Elneny. Selv om Xhaka mistet hodet og var elendig var det en spiller som var enda verre og det var bellerin. Leno hadde ikke så mye å gjøre og Auba er helt ute av form.

Leno hadde som sagt ikke så mye å gjøre annet enn å distrubere tilbakespill. Men jeg synes han kan gjøre det bedre. Samtidig er det ikke lett når det ikke fins bevegelse lenger framme på banen så han kan slå lengre passninger innimellom. 

Bellerin er lagets dårligste spiller. Synes han var dårlig under Wenger. Enda dårligere under Emery og forferdelig under Arteta. Han har mistet den eneste forsen han hadde og det var farten. Han kan ikke slå innlegg, han kan ikke overlappe, prøver han å slå gjennombruddspassninger går de stort sett til forsvarerne lag. Nå kan han heller ikke ta innkast. Han utfordrer heller ikke motstanderen, stort sett støtte eller sideveispassninger. Når han kommer på løp springer han stort sett innover i banen og ødelegger rom isteden for å overlappe og hjelpe Willian.

Holding holdet ikke nivået. Ruser opp i ryggen på motspillere og lager mange unødvendige frispark. Spiller mange støttepasninger til Leno og sideveis til Gabriel. 

Gabriel begynner å se frustrert ut. Skjønner han godt. En av få som er verbale og viser passion. Han er også en av få som står opp for lagkameratene. Han er den som holder forsvaret sammen. Han er også den eneste som kriger, slåss og kommer i fart på corner. Vår farligste angriper på dødball. 

Tierney har blitt vår beste spiller sammen med Gabriel.  Han er en av de få som tørr å utfordre og kan legge innlegg både langs bakken og i lufta. Bare så synd for han at det er så dårlig bevegelse. Han er også den ved siden av Gabriel som står opp for lagkameratene. Han kan og gå på løp, utfordre og overlappe. Stort sett alt bellerin ikke kan.

Elneny er god til å forsvare midtbanen. Spiller på sine styrker som er begrenset. Pasningene går stort sett sideveis og bakover. Ikke en spiller som holder topp 8 nivå. Men sånn som Arsenal spiller nå så kan han av og til se ut som en stjernespillere. Men en veldig begrenset spiller som ikke holder nivået.

Xhaka, off hva skal æ si. Nok en spiller som har sviktet under flere managere. Treig, dårlig bevegelse, statisk og hjernedød. Håper æ ikke ser han i Arsenal drakt igjen. Har ikke lyst til å si noe mer om han.

Lacazette synes jeg var god i dag. Ja han burde puttet ballen i kassa. Han jobber ,kriger og klarer å holde på ballen. Synes også han hadde tendenser til godt linkoppspill i dag. Vi hadde faktisk full kontroll på kampen helt til han blei bytta ut. ( jaja skjønner hvorfor. Mener fortsatt vi burde byttet ut Willian eller Bellerin for AMN).

Willian hadde mye energi og vilje i dag. Jobbet godt. Synes han tar mange feil avgjørelser på innlegg. Burde legge flere innlegg langs bakken enn oppi lufta der Burnley forsvaret er suverene. I de fleste innlegg som kommer i lufta er ikke Arsenal angriperne i bevegelse. Samme gjelder cornere, der er det bare Gabriel som er i bevegelse resten står stille. Lider mye av at Bellerin ikke kommer på løp eller overlapper han.

Saka kommer til å bli og er et fantastisk talent. Kommer til og skaper sjanser. Han er sterk og uredd til å være så ung. Han samarbeider godt med Tierney. Han er verdt alle komplimangene han har fått. Fantastisk talent. Vi er heldig som har han i klubben vår.

Auba Auba auda. Hva skal æ si. Han kom ihvertfall til sjanser i dag. Auba i form hadde puttet 2 baller i kassa i dag. Han ser tung, sliten og uinspirert ut. Tenker at han kanskje skulle ha gitt fra seg kapteinsbindet og kun konsentrert seg på å putta ballen i mål. Akkurat nå fungerer han ikke som den målscorere han er, heller ikke som den kapteinen som kan gå foran som eksempel for resten av laget.

 

Æ har støttet Arteta helt frem til nå, og tror at æ støtter han ennå. Kan ikke se hvem som skal komme inn å få skikk på laget. Kan ikke se for meg at Pochetino, Allegri  eller noen andre storkanoner vil komme å ta over dette laget. Ikke så lenge vi har så mange spillere som til stadighet svikter både klubben og manageren. Vet at Arteta plukker ut 11eren. Sikker på at han trodde han kunne stole på de han plukket ut. Gikk for rutine isteden for ungdommelig pågangsmot. Men det har vist seg at det er disse spillerne som kan få han sparket. Spillere som Bellerin, Holding, Luiz, Mustafi, Kola, Xhaka, Elneny, Willian og delvis Laca og Pepe. Det er også noen unggutter som ikke har holdt mål i pl som Niles, Willoch, Nelson og Nkethia. Hvem står en igjen med da som har imponert. Det er Gabriel, Tierney, Saka og Auba. Etterhvert har vi fått inn Partey og forhåpentligvis kommer snart Martinelli tilbake. Når en ser på spillematerielle vi har er det ikke mye å skryte av. Av spillere som ikke er nevnt har vi Sokratis og Øzil som også har sviktet. Av spillere som er utlånt har vi Guendouzi og Torreira. Spillere vi kunne trengt nå. Så har vi Saliba situasjonen æ ikke skjønner noe av. Når en ser på helheten er ikke dette et topp 10 lag. Vi har ikke lenger en Øzil anno 2015,  Carzola, Sanches eller en Ramsey som kunne skape noe ut av ingenting. Vi har mange gode fremadstormende unggutter, men nå trengs det etablerte gode klassespillere inn med lederegenskaper, som forhåpentligvis Partey er.

Det som irriterer meg med denne kampen er at vi hadde full kontroll frem til det 55 minutt. Sikker på at vi hadde vunnet med et par mål hadde vi kunnet spille med 11 mann ut kampen.

Sånn. Dette har blitt skrevet i frustrasjon kl 4 på natta så det er ikke redigert. Sikkert mye dere er uenig i. Men alle får ha sin mening om det. Etter å ha fått ut dette håper jeg at jeg kan finne puta å klare å lukke øynene noen timer.

 

Link to comment
Share on other sites

Er mye som er galt med denne klubben, er ikke for å sparke Arteta men kanskje vi må sparke ham hvis dette forsetter? Har bedret forsvarsspillet men herregud hvor dårlig vi er framover. Det er så kjedelig at det er en skam. Enkelte har klippekort slik Arteta hadde det. Øzil saken hva fan er det som skjer der. Nekter for at det er 25 spillere som er bedre enn ham. Sannheten kommer fram en dag.

Må mange kjøp til i januar hvis dette skal gå bra noe jeg ikke har trua på. Er optimist foran hver sesong og blir skuffet gang på gang. Har vi vert dårligere enn hva vi er nå?

Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, Gunners77 said:

Er mye som er galt med denne klubben, er ikke for å sparke Arteta men kanskje vi må sparke ham hvis dette forsetter? Har bedret forsvarsspillet men herregud hvor dårlig vi er framover. Det er så kjedelig at det er en skam. Enkelte har klippekort slik Arteta hadde det. Øzil saken hva fan er det som skjer der. Nekter for at det er 25 spillere som er bedre enn ham. Sannheten kommer fram en dag.

Må mange kjøp til i januar hvis dette skal gå bra noe jeg ikke har trua på. Er optimist foran hver sesong og blir skuffet gang på gang. Har vi vert dårligere enn hva vi er nå?

Veldig mye likhet med Alexis sin tid i United og Auba. Spillere som Xhaxa, Bellerin får nok Arteta sparket dessverre. Mye murring i klubben nå, Luiz og den eldre garde begynner å tvile på filosofien til Arteta. Garderobekulturen i en klubb som gjør det dårlig kaster fort manageren under bussen. Arteta gjør mange grusomme valg nå. Han gir spillere som ikke er i form tilitt hver helg som Bellerin, Xhaxa og William mens spillere som har prestert bra i europa som Main.Niles, Willock, Smith.Rowe og Soares sitter godt plassert på benken. Arteta sier hele tiden han tar ut spillere som han mener kan levere i PL, Ja synes det fungerer veldig bra. 

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

Når man taper og taper mister spillerne selvtilliten, det mentale er nok utrolig viktig i denne sporten. Vi har de spillerne vi har og kaster vi inn en haug unge uerfarne spillere blir det fort en ny 2-8 opplevelse. Så det er ikke noen quick fix på dette dessverre. Lurer veldig på om denne Øzil saken har innvirkning på stemningen på feltet og i garderoben. Får krysse fingrene og håpe det beste, dvs at vi unngår nedrykk ihvertfall.

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Stefanb said:

Merkverdig hvordan vi alltid får røde kort for sånne ting konsekvent gang på gang, mens alle andre der ute slipper unna med det. :)

tja, å ta kvelertak på motspillere er ren og skjær idioti. Synes ikke dommeren er spesielt strenge med Arsenal. Det er mange lag som bevisst spiller på grensen, men de har ihvertfall intelligens nok til å holde seg på riktig side... Mange synes kanskje Elneny var heldig, men der var nok gult korrekt. Det er tross alt stor forskjell på å dytte noen og å ta kvelertak. Jeg synes også at Xhakas forseelse er mye verre enn Pepe sin. Ja, Pepe fortjente rødt mot Leeds, men der falt jo Leeds-spilleren svært teatralsk, og episoden så mer alvorlig ut enn den kanskje var? Det Xhaka gjorde var fullstendig hodeløst, og det for en tilsynelatende bagatellmessig duell. Og med Pepe sin forseelse friskt i minnet, hvordan kunne Xhaka gjøre dette?  Hva sier dette om hans evne til å lære? Med Var burde han forstå at dette ble utvisning, og som profesjonell bør man vel ha såpass impulskontroll at man unngår slikt? Ergo fortjener Pepe en ny sjanse, mens Xhaka burde være ferdig etter dette. 

Xhaka sviktet klubben, for de hadde trolig vunnet denne kampen om han ikke hadde mistet hodet. Derfor bør Arteta få en sjanse til å rette opp, selv om det er en grense for hvor lenge dette tullet kan fortsette. Men vi har tross alt sett visse spillemessige fremganger. De skapte mye i går før utvisningen. Men samtidig er det mye som ikke stemmer. Så selv om tapene er bisarre, det er tilfeldig at man taper på selvmål, så er det ikke bare tilfeldig at de taper.  

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...