Jump to content

06.12.20 Tottenham (B)


Simbad

Recommended Posts

1 hour ago, Gunners68 said:

Hvis vi sparker Arteta kommer det evige spørsmålet om hvem som skal overta. Etter Emery ble det snakket om Mouhrino , Pochettino , Allegri & Co. Vi fikk Arteta. Arsenal gikk for den billigste løsningen. 

Tviler på at vi finner en manager på øverste hylle som vil velge Arsenal slik vår stall er. Klubben vet at om de ansetter en på øverste hylle så blir det shopping for å bli kvitt daukjøttet. Det har ikke Arsenal penger til.

Man kan stille spørsmål ved flere ting Arteta har gjort underveis denne sesongen. Hvor smart var det å bruke Partey i går ? Det må åpenbart ha vært for tidlig  med den skaden han har. Flere spillere som får spille i kamp etter kamp uten å prestere. De vet at de får spille selv om de er helt ræva. 

Ting tyder helt klart på at det ikke blir topp 4 denne sesongen. Slipp til Nelson , AMN og resten av ungdommene i en periode og se hvem som holder mål. Hvem av de tar steget opp. Tviler på at alle ungdommene gjør det. Så langt har Saka kommet lengst av de. La ungdommene få prøve seg foran de etablerte som ikke leverer. Spørsmålet er egentlig hvor gode de ungdommene er. Vi rykker vel ned hvis vi slipper til alle disse ungdommene. Jeg tror flere av de ikke har det som skal til for å bli det som skal til for å bidra til at Arsenal blir en topp 4 klubb igjen.

Nå skal vi i PL spille mot Burnley H , Soton H , Everton B , Chelsea H , Brighton B - før vi går inn i 2021. Ingen av de kampene blir enkle. Når skal vendepunktet komme. Sikkert noen som er sikre på at vi knuser Burnley. Jeg hadde ikke satt en tier en gang på det .

Vi evner ikke å sette ballen i mål. I perioder i går eide vi ballen , men vi slo ballen inn foran mål utallige ganger og vi gjorde flere av Spurs sine fysiske tøffe spillere enda  bedre. Ved siden av de sto Auba , Laca og Saka og ventet på ballen. Ingen av de er vel akkurat luftens baroner.

Hvis ikke noe skjer veldig fort nå så kan dette bli en forferdelig sesong. 

Vi kunne selvfølgelig gamble på å kjøre med ungdommene, men som du er jeg veldig i tvil på om de holder mål, de vil mye men så er den mentale styrken som kommer med erfaring, tror typer som Nketiah sliter veldig med det. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

4 minutes ago, Ray1955 said:

Vi kunne selvfølgelig gamble på å kjøre med ungdommene, men som du er jeg veldig i tvil på om de holder mål, de vil mye men så er den mentale styrken som kommer med erfaring, tror typer som Nketiah sliter veldig med det. 

Sånn som vi er stilt nå for dagen så rykker vi ned med alle ungdommene på banen  , så den saken er grei 🙂 Flere av de har utrolig mye talent i seg , men det er langt derfra til å innfri for en klubb som har ambisjoner om topp 4 igjen. Saka har tatt steget opp. Hvor mange av de andre vil gjøre det ? Det begynner å haste før de stagnerer og aldri blir noe i Arsenal. 

Hva skjer hvis Arteta får sparken og ny manager kommer inn ? Noen som tror den nye manageren vil slippe til disse ungdommene umiddelbart ? Kommer ikke til å skje. De blir sittende på benk eller blir solgt. Nelson er den jeg tror er nærmest Saka nå. Hva som skjedde med han denne helgen vet ikke jeg. Skadet på trening muligens , men han var iallefall ikke ikke i troppen.

 

Link to comment
Share on other sites

Fikk ikke sett kampen grunnet jobb i går, helt sikkert like greit. Synd vi ikke klarte å snu den dårlige trenden i PL. Men det bør skjer veldig veldig snart. To hjemmekamper på rad, henholdsvis mot Burnley og Southampton. Kun seier som er godt nok her, med mindre vi er fornøyd med nedrykksstrid

Link to comment
Share on other sites

Mourinho pisset regelrett på Arteta i går. Og det svir ekstra at han faktisk har trøstende ord i etterkant.

Er overrasket over hvor lite oppmerksomhet Arteta får i forhold til OGS i britiske tabloider.  Er det noen som ikke bør sitte trygt nå er det Arteta. Verste tabellposisjon siden 1981. 

MEN jeg skåner Arteta pga spillermaterialet er dessverre helt grusomt, men Artetas jobb er også og utvikle materialet han har. Trur ikke akkurat Spurs har så veldig mye bedre materiale en oss men Jose gir de faste oppgaver og da blir til og med Aurier en god spiller.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sas2002 said:

Gode nok for hva? Spillere som Xhaxa, Bellerin, Holding som startet igår ville garantert også fått mye spilletid  for klubber som Everton, Newcastle, Soto. Når det gjelder topp 5 klubber. Aldri i livet. Er så mye middelmådighet i denne klubben som gir meg brekninger. Arteta fortalte tidlig at spillere som ikke leverer må ut. Nå har han gitt klippekort til Bellerin, Xhaxa og William som ikke presterer. Gjør grep nå Arteta eller så kommer fort bannerne Arteta Out blandt de 2000 som kommer inn snart.

Xhaka har kun spilt mye i det siste grunnet positiv test på Elneny og skade på Partey. Xhaka er ikke førstevalg lenger, Elneny og Partey er det, men Partey er ute i uviss tid. Ceballos er veldig opp og ned. 

Willian er jeg enig med deg i, men jeg kan også skjønne Arteta som har fått mange spillere ute med skader i det siste. Saka virker å bli småskadet nesten hver kamp han spiller, kanskje han også har en skade han helst burde få restituert seg skikkelig fra? Kanskje det samme gjelder Nelson? 

Pepe dreit seg ut, men har nå muligheten til å gi Willian skikkelig kamp om plassen hvis han er motivert nok.

Bellerin er vår beste høyreback, så at han spiller fast er ikke så rart. Niles har hatt noen gode kamper på høyrebacken(også ræva) men har kun vist seg frem skikkelig på venstre vingback/venstre midtbane over tid. Selv tror jeg fremtiden hans er som midtbanespiller. Cedric er rett og slett en nedgradering av Bellerin og virker slik som Willian å være en spiller som Sanllehi kun hentet inn for å godtgjøre kontaktene(agenten) sin(e).

Holding er en bedre forsvarer enn Luiz. Luiz' spisskompetanse ligger i hans pasningsspill. I tillegg har Luiz både blitt far og slitt med skader den siste tiden. Mustafi, Sokratis er på vei ut. Chambers og Mari er nettopp kommet tilbake fra langtidsskade. 

Som jeg har sagt før, jeg ser på denne sesongen som en mellomsesong. Både pga Covid-19 som på mange måter ødela pre-season og overgangsvinduet, samt at vi er i et slags generasjonsskifte. Neste sommer kommer flere spillere til å forsvinne og vi vil få muligheten til å bruke lønnskostnadene fra disse på bedre valg av spillere som forhåpentligvis vil passe Artetas Arsenal bedre.

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Simbad said:

Xhaka har kun spilt mye i det siste grunnet positiv test på Elneny og skade på Partey. Xhaka er ikke førstevalg lenger, Elneny og Partey er det, men Partey er ute i uviss tid. Ceballos er veldig opp og ned. 

Willian er jeg enig med deg i, men jeg kan også skjønne Arteta som har fått mange spillere ute med skader i det siste. Saka virker å bli småskadet nesten hver kamp han spiller, kanskje han også har en skade han helst burde få restituert seg skikkelig fra? Kanskje det samme gjelder Nelson? 

Pepe dreit seg ut, men har nå muligheten til å gi Willian skikkelig kamp om plassen hvis han er motivert nok.

Bellerin er vår beste høyreback, så at han spiller fast er ikke så rart. Niles har hatt noen gode kamper på høyrebacken(også ræva) men har kun vist seg frem skikkelig på venstre vingback/venstre midtbane over tid. Selv tror jeg fremtiden hans er som midtbanespiller. Cedric er rett og slett en nedgradering av Bellerin og virker slik som Willian å være en spiller som Sanllehi kun hentet inn for å godtgjøre kontaktene(agenten) sin(e).

Holding er en bedre forsvarer enn Luiz. Luiz' spisskompetanse ligger i hans pasningsspill. I tillegg har Luiz både blitt far og slitt med skader den siste tiden. Mustafi, Sokratis er på vei ut. Chambers og Mari er nettopp kommet tilbake fra langtidsskade. 

Som jeg har sagt før, jeg ser på denne sesongen som en mellomsesong. Både pga Covid-19 som på mange måter ødela pre-season og overgangsvinduet, samt at vi er i et slags generasjonsskifte. Neste sommer kommer flere spillere til å forsvinne og vi vil få muligheten til å bruke lønnskostnadene fra disse på bedre valg av spillere som forhåpentligvis vil passe Artetas Arsenal bedre.

Når man i den senere tid har lest folks meninger om spillerne våre og deres prestasjoner så er det stort sett en mann som skiller seg ut. GABRIEL

Han leverer stort sett og er oftest en av våre beste hele veien , om ikke den beste hele veien. Resten er beskrevet på alle mulig måter. unntaket er atter en gang seieren vår på Old Trafford. Da haglet superlativene om alle på banen , alle på benken samt Arteta og hans folk. Og for å ha det sagt så var alle superlativene vel fortjent den dagen. Etter det er alle prestasjoner veldig varierende på nærmest hele gjengen.  Da er det ikke rart at vi taper kamper og er i fritt fall.

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, Gunners68 said:

Når man i den senere tid har lest folks meninger om spillerne våre og deres prestasjoner så er det stort sett en mann som skiller seg ut. GABRIEL

Han leverer stort sett og er oftest en av våre beste hele veien , om ikke den beste hele veien. Resten er beskrevet på alle mulig måter. unntaket er atter en gang seieren vår på Old Trafford. Da haglet superlativene om alle på banen , alle på benken samt Arteta og hans folk. Og for å ha det sagt så var alle superlativene vel fortjent den dagen. Etter det er alle prestasjoner veldig varierende på nærmest hele gjengen.  Da er det ikke rart at vi taper kamper og er i fritt fall.

Og Gabriel ser jeg på som den første Edu/Artetasigneringen. Willian var Sanllehis verk.

Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, Gunners68 said:

Når man i den senere tid har lest folks meninger om spillerne våre og deres prestasjoner så er det stort sett en mann som skiller seg ut. GABRIEL

Han leverer stort sett og er oftest en av våre beste hele veien , om ikke den beste hele veien. Resten er beskrevet på alle mulig måter. unntaket er atter en gang seieren vår på Old Trafford. Da haglet superlativene om alle på banen , alle på benken samt Arteta og hans folk. Og for å ha det sagt så var alle superlativene vel fortjent den dagen. Etter det er alle prestasjoner veldig varierende på nærmest hele gjengen.  Da er det ikke rart at vi taper kamper og er i fritt fall.

Enig, Gabriel er en klasse stopper. 

Det som jeg synes er bekymringsfullt er Post match fra Arteta. Han sier han er fornøyd med alt bortsett fra det viktigste i fotballen som er å putte ballen i mål!

Jose lot oss ha ballen som han også gjorde mot Chelsea og City. De hadde vel knapt ballen 20%  i de kampene. Spurs mener alvor i år. De vinner neppe men de er sterk not til å ta en 3 plass. Vi var ikke i nærheten i går. Det er fakta Arteta.

Link to comment
Share on other sites

Nå er Troopz drittforbanna på Auba. Da er det krise😆 . Ser mange mener at coaching og ledelse er 2 forskjellige ting og der skorter det for Arteta nå. Nå får vi se fram til nyttår om Arteta er riktig leder eller ikke. Eksamen nå!

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, sas2002 said:

Nå er Troopz drittforbanna på Auba. Da er det krise😆 . Ser mange mener at coaching og ledelse er 2 forskjellige ting og der skorter det for Arteta nå. Nå får vi se fram til nyttår om Arteta er riktig leder eller ikke. Eksamen nå!

ikke bare Troopz som er forbannet. De fleste som uttalte seg i går på AFTV var temmelig forbannet og frustrerte 🙂 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

ikke bare Troopz som er forbannet. De fleste som uttalte seg i går på AFTV var temmelig forbannet og frustrerte 🙂 

Vi må ha 6 poeng i de 2 neste eller så mister jeg trua på alt. Greit å ha en mellomsesong men du må se litt forbedringer i alle ledd. Nå er det nesten at Auba må spille mot publaget til irene for å få tilbake litt selvtilitt.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Gunners68 said:

Spill fult lag i Irland for å få en vinnerfølelse i laget før kampen mot Burnley. Flere mål på Auba der kan hjelpe. Alt må prøves for å få snudd dette. 

Du hørte det her først. Jose henter Øzil til sommeren. Øzil vil bo i London😇

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, sas2002 said:

Du hørte det her først. Jose henter Øzil til sommeren. Øzil vil bo i London😇

Hvis du tar en kjapp kikk på tabellen , sas2002 , så vil du se at vi nå ligger på 15 plass. Det holder med det . Øzil på Emirates i Spurs drakt ville ikke denne gamle kroppen klare 🙂 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...