Jump to content

06.12.20 Tottenham (B)


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

1 minute ago, Tony said:

I dag skulle vi hatt Giroud. Vi hadde 44 innlegg i løpet av kampen. Flest innlegg i løpet av en kamp denne sesongen i pl.

Jepp. Arteta sin filosofi er helt grei problemet er at spillerne ikke liker denne og evner.

Link to comment
Share on other sites

Vi tapte 2 - 0 og en del av oss fryktet at det skulle bli enda større tap. Vi hadde ballen i store deler av kampen , men evner ikke å utnytte det bedre. Tottenshit kontret oss i senk , hadde vel egentlig full kontroll. Jose gikk av med seier mot Arsenal nok en gang.

Vi slår høye baller inn foran mål og der er Laca og Saka - de blir godt pakket inn. Auba venter også , men er i elendig form og får ikke til noe - hverken i luften eller langs bakken. Laca kanskje den som fikk mest til  der fremme i dag. 

Innlegg i luften er bare å kaste bort ballen - vi har ingen sterke hode spillere på topp i dag. Innlegg langs bakken går stort sett i første forsvars spiller. Vi snakker vel egentlig bare om marginer i mange tilfeller. Disse marginene har mange spillere på sin side i de andre klubbene , men hos oss feiler vi på avgjørende pasninger gang etter gang.

Mener vi mangler et par klassespillere til for å være i stand til å konkurrere høyere opp. Stallen vår er ikke god nok. På en god dag kan vi levere en meget god kamp. Vi klarer ALDRI og gjenta en stor prestasjon i 2 kamper på rad. 

Arteta kan sikkert kritiseres for flere ting , men han må få et par vinduer til for å sette et lag som er hans. Vi har fortsatt for mange som er arvegods fra Wengers tid. Å begynne å snakke om ny manager tror jeg er bortkastet.  finnes ikke en klasse manager som er villig til å sette navn og rykte på spill for den stallen vi har. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Gunners77 said:

Virker som de fleste av oss vil frede Arteta, hva hvis vi forsetter å tape? Nei dette er bare trist og er temmelig fortvilet for jeg ser ikke noen løsning.

 

Han er ikke freda i mine øyner, LANGT der ifra. Han bør nok kanskje pakke sekken å gå før dette blir katastrofalt.

Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, Safe Hands said:

Det dårligste Arsenal-laget i (en gammel) manns minne. Hva skjedde med vår kjære klubb? Virkelig trist å se hvordan prestasjonene blir dårligere og lønningene høyere år for år. 

 

4 minutes ago, elx said:

 

Han er ikke freda i mine øyner, LANGT der ifra. Han bør nok kanskje pakke sekken å gå før dette blir katastrofalt.

 Når bedriften din går i minus, og de fremtidige planene gir ingen tegn til forbedring, da gir du den ansvarlige fyken, og finner en som kan gjøre tingene bedre, før det er for sent. Nå kommer julekjøret så vi får se. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Gunners77 said:

Virker som de fleste av oss vil frede Arteta, hva hvis vi forsetter å tape? Nei dette er bare trist og er temmelig fortvilet for jeg ser ikke noen løsning.

Sjansen er stor for at vi vil fortsette å tape fordi stallen er ikke god nok. Vi trenger bedre spillere. Hvor lenge skal vi gå rundt å tro at Bellerin og Xhaka er to jævlig gode spillere. Det finnes faktisk bedre spillere en disse. Hva har Willian tilført oss foruten høy lønn de neste tre årene ? Vi har flere plasser i laget som må forsterkes for å heve laget. 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Gunners68 said:

Sjansen er stor for at vi vil fortsette å tape fordi stallen er ikke god nok. Vi trenger bedre spillere. Hvor lenge skal vi gå rundt å tro at Bellerin og Xhaka er to jævlig gode spillere. Det finnes faktisk bedre spillere en disse. Hva har Willian tilført oss foruten høy lønn de neste tre årene ? Vi har flere plasser i laget som må forsterkes for å heve laget. 

Wenger æra spillerne som fortsatt er her må bort. Da kan vi starte på nytt. Mustafi, Holding,Bellerin,Xhaxa, Kola etc. Vi har rett og slett en helvettes opprydding framover.

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, sas2002 said:

 

 Når bedriften din går i minus, og de fremtidige planene gir ingen tegn til forbedring, da gir du den ansvarlige fyken, og finner en som kan gjøre tingene bedre, før det er for sent. Nå kommer julekjøret så vi får se. 

Helt enig i premisset ditt. Jeg skal prøve å bruke metaforen din videre. Man sparker ikke CEO, etter ett dårlig kvartal. I dette tilfellet har de foregående to/tre kvartalene vært gode, og CEO arvet et konkursbo.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Verminator5 said:

Helt enig i premisset ditt. Jeg skal prøve å bruke metaforen din videre. Man sparker ikke CEO, etter ett dårlig kvartal. I dette tilfellet har de foregående to/tre kvartalene vært gode, og CEO arvet et konkursbo.

Sparker vi Arteta nå så diskuterer vi akkurat det samme neste jul med ny manager. Gi han januar og sommervinduet til å hente bedre spillere en Bellerin, Xhaxa, Elneny, Holding, Kola og Mustafi fra Wenger tiden.

De er rett og slett ikke gode nok og blir flau av å ha en spiller som er mer opptatt en mote når du ikke klarer å kaste en ball riktig med 1 mill + i uka. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Verminator5 said:

Helt enig i premisset ditt. Jeg skal prøve å bruke metaforen din videre. Man sparker ikke CEO, etter ett dårlig kvartal. I dette tilfellet har de foregående to/tre kvartalene vært gode, og CEO arvet et konkursbo.

Jepp. Ja resultatene har ikke vært gode, men det er som å ta over en restaurant med allerede blodrøde tall og allerede sviktene kunder i et COViD19 preget marked. Denne restauranten trenger jævlig mye renovering/fornying på alt fra kelnere, kokker, ny meny og nytt interiør uten at midlene er der.

Arteta har fått en forbanna vanskelig jobb. Klubben har vært i forfall siden 2015 og skuta har pekt nedover. Emery klarte ikke å snu det, og han er en manager med mye mer erfaring enn Arteta.

Allikevel har Arteta klart en del av det Emery ikke klarte, men han har også vært litt uheldig med resultater i mine øyne. Allikevel igjen: Hvor Emery ikke klarte å motivere spillerne til toppkampene (særlig EL finalen) så har Arteta klart det motsatte. Han vant FA Cupen i sin første sesong (halvsesong) som manager. Han tok også Liverpool i Community Shield.

Arsenal er ikke en toppklubb pdd., men vi er en av verdens største klubber og den største klubben i London. Andre klubber som Real Madrid og Barcelona gjør det også ræva i år. Det er bare sånn det er noen ganger, men hvis dere tror at det å sparke Arteta vil løse noe. Da tar dere jammen meg feil.. det er ikke der "giften" i klubben ligger.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Stefanb said:

men hvis dere tror at det å sparke Arteta vil løse noe. Da tar dere jammen meg feil.. det er ikke der "giften" i klubben ligger.

 

Er vel litt rart at du mener du har fasiten på det uansett..

Vi vet ikke hva vi får, men vi vet hva vi har. 

Jeg personlig tror ikke Arteta har nok erfaring til å snu en synkende skute.  Det lille han har av erfaring er fra en klubb med bunnløs penge sekk, som nummer 2 bak en av verdens beste trenere. Vi trenger en med erfaring PDD, ikke Arteta. Desverre.

 

Er dog enig i at det ikke BARE er manager sin feil det som er i ferd med å skje.

Edited by elx
Link to comment
Share on other sites

Henger meg igjen på sas2002 og Stefanb. Sparker vi Arteta nå så får vi mest sannsynlig et løft , men så etter en tid så vil folk som de sas2002 ramser opp svikte igjen. De er alle arvesølv etter Wenger og de sørger for at du tryner i salaten. 

Hvor mange ganger skal Xhaka spille med den ene og den andre for at det skal fungere. Når skal noen ta til orde for at Xhaka har fått nok sjanser nå. Hvor lenge skal vi forsvare Xhaka og Bellerin i stedet for å innse at de aldri vil løfte oss til nye høyder. Til en seier i FA cupen  - ja. Men , det er ikke bare Arteta sin skyld at vi i dag er nr 15 i PL. Vinner Brighton i morgen så er vi nr 16.

Link to comment
Share on other sites

1. 

3 minutes ago, Gunners68 said:

Henger meg igjen på sas2002 og Stefanb. Sparker vi Arteta nå så får vi mest sannsynlig et løft , men så etter en tid så vil folk som de sas2002 ramser opp svikte igjen. De er alle arvesølv etter Wenger og de sørger for at du tryner i salaten. 

Hvor mange ganger skal Xhaka spille med den ene og den andre for at det skal fungere. Når skal noen ta til orde for at Xhaka har fått nok sjanser nå. Hvor lenge skal vi forsvare Xhaka og Bellerin i stedet for å innse at de aldri vil løfte oss til nye høyder. Til en seier i FA cupen  - ja. Men , det er ikke bare Arteta sin skyld at vi i dag er nr 15 i PL. Vinner Brighton i morgen så er vi nr 16.

Hvor galt skal det gå før Kroenke våkner?

Skal vi ligge på 16-17 plass når vi er kommet til 2021?

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, sas2002 said:

 

Hvor galt skal det gå før Kroenke våkner?

Skal vi ligge på 16-17 plass når vi er kommet til 2021? 

 

Jeg lurer veldig på hvordan Stan Kroenke tenker at verdien av forretningsvirksomheten Arsenal FC skal bli mer verdt, når det sportslige i klubben er i total oppløsning. Det begynner å bli en veldig lang reise inn i det lukurative CL-selskapet.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ser ut til å være en lang vei å gå til CL selskapet. Vi er ikke der nå. Vi må gjerne like å tro det , men aldri i verden om de snakker om CL på Selhurst Park , på Villa Park , St Jamses Park - klubbene der ligger foran oss. Vi skal være en ( burde være ) en klubb med et sånt potensiale , men vi er ikke det nå. Må gjerne tro det - men se hvor vi ligger på tabellen.

Så får vi se om Arteta klarer å snu dette. Om noen uker er det vel et nytt vindu. Er det mulig å få inn en spiller eller to ? Det er ikke så mye som skal til før ting kan snu - det kan bli bedre. 

Men , topp 4 med dagens stall - glem det.

Link to comment
Share on other sites

Er vel ikke så mye Arteta kan gjøre i januar pga ffp.men til sommeren blir vi kvitt lønna til øzil, Luiz, Mustafi og andre. Da har Arteta handlefrihet hvis eier og styret gir han midler.

Denne kampen burde vi vunnet. Dominerte kampen. Kyllingene hadde 2 øyeblikk de slo til på og utnyttet. Resten av kampen spilte de kynisk som bare maurinho kan. Men så lenge innleggene går opp i lufta isteden for langs bakken (som æ ser de øver på trening) har vi ikke spillere som kan destruere de. Vi hadde 44 innlegg.

Nå ønsker æ at Arteta bruker Saliba eller Mari ved siden av Gabriel og få inn Niles for Ballerina. På midtbanen vet æ ikke hvem som skal komme inn ved siden av Partey. Kanskje hente opp Azeez fra u21 laget (Xhaka, Elneny og Ceballos synes jeg ikke er gode nok). På topp kan vi bruke Saka, Balogun og Martinelli ( når han blir klar). Auba trenger et par kamper på benken nå, kanskje la han prøve seg mot Dundalk og prøve å skaffe seg noe selvtillit. 

Håper det fins midler til å hente 1 eller 2 nye spillere i januar og bli kvitt noe daukjøtt. Men Arteta må få tid til bygge opp laget. Hjelper ikke å få inn en ny manager. 

 

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Tony said:

Er vel ikke så mye Arteta kan gjøre i januar pga ffp.men til sommeren blir vi kvitt lønna til øzil, Luiz, Mustafi og andre. Da har Arteta handlefrihet hvis eier og styret gir han midler.

Denne kampen burde vi vunnet. Dominerte kampen. Kyllingene hadde 2 øyeblikk de slo til på og utnyttet. Resten av kampen spilte de kynisk som bare maurinho kan. Men så lenge innleggene går opp i lufta isteden for langs bakken (som æ ser de øver på trening) har vi ikke spillere som kan destruere de. Vi hadde 44 innlegg.

Nå ønsker æ at Arteta bruker Saliba eller Mari ved siden av Gabriel og få inn Niles for Ballerina. På midtbanen vet æ ikke hvem som skal komme inn ved siden av Partey. Kanskje hente opp Azeez fra u21 laget (Xhaka, Elneny og Ceballos synes jeg ikke er gode nok). På topp kan vi bruke Saka, Balogun og Martinelli ( når han blir klar). Auba trenger et par kamper på benken nå, kanskje la han prøve seg mot Dundalk og prøve å skaffe seg noe selvtillit. 

Håper det fins midler til å hente 1 eller 2 nye spillere i januar og bli kvitt noe daukjøtt. Men Arteta må få tid til bygge opp laget. Hjelper ikke å få inn en ny manager. 

 

Enig i det meste du sier, men Saka, Balugin og Martinelli på topp blir for tynt, har aldri vært en fan av å kjøpe seg til suksess, men at vi nå trenger to tre klassespillere inn er åpenbart. Å sparke Arteta løser ingen problemer, enig der.

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi sparker Arteta kommer det evige spørsmålet om hvem som skal overta. Etter Emery ble det snakket om Mouhrino , Pochettino , Allegri & Co. Vi fikk Arteta. Arsenal gikk for den billigste løsningen. 

Tviler på at vi finner en manager på øverste hylle som vil velge Arsenal slik vår stall er. Klubben vet at om de ansetter en på øverste hylle så blir det shopping for å bli kvitt daukjøttet. Det har ikke Arsenal penger til.

Man kan stille spørsmål ved flere ting Arteta har gjort underveis denne sesongen. Hvor smart var det å bruke Partey i går ? Det må åpenbart ha vært for tidlig  med den skaden han har. Flere spillere som får spille i kamp etter kamp uten å prestere. De vet at de får spille selv om de er helt ræva. 

Ting tyder helt klart på at det ikke blir topp 4 denne sesongen. Slipp til Nelson , AMN og resten av ungdommene i en periode og se hvem som holder mål. Hvem av de tar steget opp. Tviler på at alle ungdommene gjør det. Så langt har Saka kommet lengst av de. La ungdommene få prøve seg foran de etablerte som ikke leverer. Spørsmålet er egentlig hvor gode de ungdommene er. Vi rykker vel ned hvis vi slipper til alle disse ungdommene. Jeg tror flere av de ikke har det som skal til for å bli det som skal til for å bidra til at Arsenal blir en topp 4 klubb igjen.

Nå skal vi i PL spille mot Burnley H , Soton H , Everton B , Chelsea H , Brighton B - før vi går inn i 2021. Ingen av de kampene blir enkle. Når skal vendepunktet komme. Sikkert noen som er sikre på at vi knuser Burnley. Jeg hadde ikke satt en tier en gang på det .

Vi evner ikke å sette ballen i mål. I perioder i går eide vi ballen , men vi slo ballen inn foran mål utallige ganger og vi gjorde flere av Spurs sine fysiske tøffe spillere enda  bedre. Ved siden av de sto Auba , Laca og Saka og ventet på ballen. Ingen av de er vel akkurat luftens baroner.

Hvis ikke noe skjer veldig fort nå så kan dette bli en forferdelig sesong. 

Edited by Gunners68
Link to comment
Share on other sites

Jeg mener fortsatt at stallen er mer enn god nok. Vi spilte ikke dårlig, men Tottenham har to glitrende avslutninger som de scorer på. For vår del så blir det litt krampeaktig i angrep. Vi bør fortsette slik vi spilte mot Tottenham, jeg er overbevist om at det løsner til slutt.

Til neste sesong så ønsker jeg veldig mange av den gamle garden ut av klubben, akkurat slik jeg ønsker før sesongstart.

Link to comment
Share on other sites

Stallen skal være langt mer en god nok for spill i PL.  Vi skal ikke være et lag i nedrykk sonen. Vi er definitivt ikke noe topp 4 lag- ikke topp 6 heller. Vi har dessverre folk som spiller for ofte som bidrar til å trekke oss ned. Tabellen lyver ikke for øyeblikket.

Sikkert ikke så mye som skal til for å snu det - men vi har ikke klart det siden vi slo United. Men , vi evner ikke mer en et par sånne kamper pr sesong. Hvis noen mener vi er et topp 4 lag så spark Arteta umiddelbart. Da er det han ene og alene som er problemet. Jeg tror ikke bare Arteta er å laste for dette , men saken er at spillerne ikke holder mål.

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Tapapa said:

Jeg mener fortsatt at stallen er mer enn god nok. Vi spilte ikke dårlig, men Tottenham har to glitrende avslutninger som de scorer på. For vår del så blir det litt krampeaktig i angrep. Vi bør fortsette slik vi spilte mot Tottenham, jeg er overbevist om at det løsner til slutt.

Til neste sesong så ønsker jeg veldig mange av den gamle garden ut av klubben, akkurat slik jeg ønsker før sesongstart.

Gode nok for hva? Spillere som Xhaxa, Bellerin, Holding som startet igår ville garantert også fått mye spilletid  for klubber som Everton, Newcastle, Soto. Når det gjelder topp 5 klubber. Aldri i livet. Er så mye middelmådighet i denne klubben som gir meg brekninger. Arteta fortalte tidlig at spillere som ikke leverer må ut. Nå har han gitt klippekort til Bellerin, Xhaxa og William som ikke presterer. Gjør grep nå Arteta eller så kommer fort bannerne Arteta Out blandt de 2000 som kommer inn snart.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...