Jump to content

22.11.20 Leeds (B)


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 129
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ekstremt heldige i dag som går av banen med poeng. Synes vi hever oss etter utvisningen mtp. kontringsspill og vi burde vel kanskje hatt et mål (og straffe). Allikevel dog så er Leeds klart best, og har jo 3 i metallet ila. kvelden.

Spillere som Nelson, Willock, Saka og Aubameyang må jobbe masse sammen. Vi trenger at de kan forstå hverandre uten å snakke.. pdd. så sliter de virkelig med samarbeidet.

Link to comment
Share on other sites

 

Godt fornøyd med 1 poeng i utgangspunktet, det var det jeg spådde,  men det er litt skummelt for Arteta at spillerne viser klare tegn til at de ikke spiller 100% for manageren.Spillestil og samhandling er nok mye her. Håper bare vi ikke gjør samme feilen som med Emery. Det er selvfølgelig for tidlig å vurdere jobben til Arteta, men det virker som vi ser starten på slutten allerede, så får vi se om han har like mange liv som Ole.

Vi er ikke arsenal lengre, dna er borte. Vi er blitt et himla kjedelig lag alla Pulis.

 
Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, sas2002 said:

Virker for meg at dette prosjektet med Arteta minner meg mer og mer om Emery ball.

Underbygg gjerne slike påstander med noe. Jeg er uenig med deg fordi:

1. Arteta har allerede vunnet noe.

2. Vi er et av ligaens gjerrigste lag, til tross for forrige rundes hjerneblødning. Vi har også møtt Liverpool, Leicester, Manure og Man City.

3. Vi klarer å spille oss ut bakfra, hvilket vi aldri klarte under Arteta.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Verminator5 said:

Underbygg gjerne slike påstander med noe. Jeg er uenig med deg fordi:

1. Arteta har allerede vunnet noe.

2. Vi er et av ligaens gjerrigste lag, til tross for forrige rundes hjerneblødning. Vi har også møtt Liverpool, Leicester, Manure og Man City.

3. Vi klarer å spille oss ut bakfra, hvilket vi aldri klarte under Arteta.

Skal du spille deg ut bakfra og spille gjennom ledd for å skape noe så har  det skjedd 1 gang. Pool i pre season finalen  

Idag endret vi med å slå langt mot Pepe. Er det rart spillerne blir usikker. Samme skjedde med Emery. Formasjonsendringer kamp etter kamp. Vi hadde 0 skudd på mål idag. Ingen ting fungerer offensivt idag heller. Det er faretruende.

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Verminator5 said:

Underbygg gjerne slike påstander med noe. Jeg er uenig med deg fordi:

1. Arteta har allerede vunnet noe.

2. Vi er et av ligaens gjerrigste lag, til tross for forrige rundes hjerneblødning. Vi har også møtt Liverpool, Leicester, Manure og Man City.

3. Vi klarer å spille oss ut bakfra, hvilket vi aldri klarte under Emery.

Enig.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Gleder meg til Fulham kommer til Emirates. Da vinner vi stort og entusiasmen her inne stiger så mye at vi er et topp 4 lag igjen.

Tenker det ja, men vi rodde i land 1 poeng, og vi Arsenal supportere er vant til motgang.  Har fremdeles tro på Arteta prosjektet, han overtok et konkursbo og vil trenge noen år på å fikse dette. Men begynner å bli enig med deg om at vi trenger 2-3 klassespillere nå. Willock, Nketiah & co ser ikke ut til å holde PL nivå.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Simbad said:

Håper Nelson får fortsette. Eneste av vingene våre sammen med Saka som virker å ha vilje og evne til å skape noe med ballen i beina i tillegg til å jobbe hardt bakover. Pepe viser bare glimtvis hva han kan og Willian gjør så å si ingenting lenger. Ser veldig frem til å få Martinelli tilbake. 

Enig angående Nelson, han burde fått sjansen mye mer, teknikk og psyke.

Link to comment
Share on other sites

Det er i ferd med å bli for komplisert igjen. Jeg sammenlignet med Emery for noen kamper siden og syns utviklingen går litt feil vei.  Arteta er i ferd med å bli sin egen fiende. Gjør ting enkelt, få tilbake smil, latter og tro på egne ferdigheter. 
Endel faser av spillet er blitt veldig mye bedre, mens andre faser nesten dårligere. Selvtilliten virker fullstendig tapt hos Auba, Pépé og Willian. Det er bare surr og rot. Ingen skikkelige løp og ikke noe trykk fremover. I dag var i tillegg sentral midtbane fullstendig fraværende i lange perioder og laget hang egentlig ikke sammen før utvisningen. 
 

Utvisningen er soft, men korrekt. Han beveger hodet og da er det rødt. Samtidig helt uforståelig sammenlignet med albueslaget til Mané mot hodet til Tierny og nedsparkingen av Bellerin mot Leicester (husker ikke hvem). VAR er fortsatt en vits. 
Handsregelen kan de skrinlegge. Hvis det å kaste seg med armen ut for å blokkere ikke er hands så må du faktisk ta ballen i fast grep for å få noe. Det er det dummeste jeg har sett. Kort avstand bla bla bla. Han oppsøker og kaster seg inn med armen. Jeg blir faktisk utrolig oppgitt over disse forskjellsbehandlingene. United sin straffe nr ..... i går for softe forseelser setter det hele i perspektiv. 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, RP7 said:

Det er i ferd med å bli for komplisert igjen. Jeg sammenlignet med Emery for noen kamper siden og syns utviklingen går litt feil vei.  Arteta er i ferd med å bli sin egen fiende. Gjør ting enkelt, få tilbake smil, latter og tro på egne ferdigheter. 
Endel faser av spillet er blitt veldig mye bedre, mens andre faser nesten dårligere. Selvtilliten virker fullstendig tapt hos Auba, Pépé og Willian. Det er bare surr og rot. Ingen skikkelige løp og ikke noe trykk fremover. I dag var i tillegg sentral midtbane fullstendig fraværende i lange perioder og laget hang egentlig ikke sammen før utvisningen. 
 

Utvisningen er soft, men korrekt. Han beveger hodet og da er det rødt. Samtidig helt uforståelig sammenlignet med albueslaget til Mané mot hodet til Tierny og nedsparkingen av Bellerin mot Leicester (husker ikke hvem). VAR er fortsatt en vits. 
Handsregelen kan de skrinlegge. Hvis det å kaste seg med armen ut for å blokkere ikke er hands så må du faktisk ta ballen i fast grep for å få noe. Det er det dummeste jeg har sett. Kort avstand bla bla bla. Han oppsøker og kaster seg inn med armen. Jeg blir faktisk utrolig oppgitt over disse forskjellsbehandlingene. United sin straffe nr ..... i går for softe forseelser setter det hele i perspektiv. 

Godt oppsummert. Hva vil Arteta egentlig?

Et reservepreget Pool kjører over Leic. Filosofi. Løp. Frihet og masse intensitet.

Vi: ser ingen ting. Kun at Gabriel er en god signering og Tierney er en fighter. Saka er vår mest kreative sentralt. Resten er midt table klubb.

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Ray1955 said:

Tenker det ja, men vi rodde i land 1 poeng, og vi Arsenal supportere er vant til motgang.  Har fremdeles tro på Arteta prosjektet, han overtok et konkursbo og vil trenge noen år på å fikse dette. Men begynner å bli enig med deg om at vi trenger 2-3 klassespillere nå. Willock, Nketiah & co ser ikke ut til å holde PL nivå.

Jeg har også troen på Arteta prosjektet. Vi har gått på mange blemmer i PL de siste årene , og så har sesongene blitt delvis godkjent med seiere i FA cupen. Vi har lenge ropt etter klassespillere , iallefall en del av oss her inne , mens andre mener det ikke er nødvendig og har troen på at vi er et topp 4 lag. Sesongen er lang og jeg tror vi er et stykke unna å være et topp 4 lag.

Arteta har fått forbedret det defensive spillet vårt. Nå må det gjøres en innsats med det offensive. Syntes det er dog litt rart å se laguttakene hans den senere tid. En mann som Willian legger inn sterke søknader i hver eneste kamp om å bli byttet ut og havne bakerst på benken.  Likevel får han tillit til å starte i kamp etter kamp.  Saka og Nelson skulle ha startet i dag. Pepes hjerneblødning i dag gjør at det vil gå ytterligere en stund før vi kan få mer uut av han.

Vi hadde store problemer totalt sett før Arteta kom inn og vi vet det vil ta tid før vi kan konkurrere om topp 4. På en god dag spiller vi jevnt med de beste. Vi vinner mot de beste også. Men , slår vi et topp 4 lag så taper vi neste kamp uansett motstander. Vi klarer ikke å spille to topp kamper på rad. Vi er ikke gode nok til det grunnet at vi mangler bedre spillere. Håper styret bakker Arteta og gir ham de spillerne han mener vi trenger.

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, RP7 said:

Det er i ferd med å bli for komplisert igjen. Jeg sammenlignet med Emery for noen kamper siden og syns utviklingen går litt feil vei.  Arteta er i ferd med å bli sin egen fiende. Gjør ting enkelt, få tilbake smil, latter og tro på egne ferdigheter. 
Endel faser av spillet er blitt veldig mye bedre, mens andre faser nesten dårligere. Selvtilliten virker fullstendig tapt hos Auba, Pépé og Willian. Det er bare surr og rot. Ingen skikkelige løp og ikke noe trykk fremover. I dag var i tillegg sentral midtbane fullstendig fraværende i lange perioder og laget hang egentlig ikke sammen før utvisningen. 
 

Utvisningen er soft, men korrekt. Han beveger hodet og da er det rødt. Samtidig helt uforståelig sammenlignet med albueslaget til Mané mot hodet til Tierny og nedsparkingen av Bellerin mot Leicester (husker ikke hvem). VAR er fortsatt en vits. 
Handsregelen kan de skrinlegge. Hvis det å kaste seg med armen ut for å blokkere ikke er hands så må du faktisk ta ballen i fast grep for å få noe. Det er det dummeste jeg har sett. Kort avstand bla bla bla. Han oppsøker og kaster seg inn med armen. Jeg blir faktisk utrolig oppgitt over disse forskjellsbehandlingene. United sin straffe nr ..... i går for softe forseelser setter det hele i perspektiv. 

Ja fatter det ikke - aktiv arm for å blokkere et et innlegg, klar straffe !

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Gunners68 said:

Jeg har også troen på Arteta prosjektet. Vi har gått på mange blemmer i PL de siste årene , og så har sesongene blitt delvis godkjent med seiere i FA cupen. Vi har lenge ropt etter klassespillere , iallefall en del av oss her inne , mens andre mener det ikke er nødvendig og har troen på at vi er et topp 4 lag. Sesongen er lang og jeg tror vi er et stykke unna å være et topp 4 lag.

Arteta har fått forbedret det defensive spillet vårt. Nå må det gjøres en innsats med det offensive. Syntes det er dog litt rart å se laguttakene hans den senere tid. En mann som Willian legger inn sterke søknader i hver eneste kamp om å bli byttet ut og havne bakerst på benken.  Likevel får han tillit til å starte i kamp etter kamp.  Saka og Nelson skulle ha startet i dag. Pepes hjerneblødning i dag gjør at det vil gå ytterligere en stund før vi kan få mer uut av han.

Vi hadde store problemer totalt sett før Arteta kom inn og vi vet det vil ta tid før vi kan konkurrere om topp 4. På en god dag spiller vi jevnt med de beste. Vi vinner mot de beste også. Men , slår vi et topp 4 lag så taper vi neste kamp uansett motstander. Vi klarer ikke å spille to topp kamper på rad. Vi er ikke gode nok til det grunnet at vi mangler bedre spillere. Håper styret bakker Arteta og gir ham de spillerne han mener vi trenger.

Vi har rekord med 6 skudd på mål i år, det var mot Dundalk! Men vi må jo ha spillere som kan brukes til det Arteta vil gjøre,eller lage ett opplegg som passer spillerne vi har. Nå ser jeg ikke hva Arteta prøver på dessverre.

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

Dette var elendig igjen, vi ligger på 11 plass. Sluppet inn lite mål omtrent som de andre over oss. Men vi scorer jo fan ikke mål lenger og ikke skaper vi sjangser. Fakta. Dritkjedelig å se på setter ut Saka som er en av de beste.. Gidder ikke å skrive en gjevlig analyse, dette er fakta. Ser ingen plan hos Arteta. Må noe drastisk til for at vi skal bli ett topplag igjen og begynner å miste trua på Arteta/ Kronke.

Link to comment
Share on other sites

56 minutes ago, Gunners77 said:

Dette var elendig igjen, vi ligger på 11 plass. Sluppet inn lite mål omtrent som de andre over oss. Men vi scorer jo fan ikke mål lenger og ikke skaper vi sjangser. Fakta. Dritkjedelig å se på setter ut Saka som er en av de beste.. Gidder ikke å skrive en gjevlig analyse, dette er fakta. Ser ingen plan hos Arteta. Må noe drastisk til for at vi skal bli ett topplag igjen og begynner å miste trua på Arteta/ 

Arsenal har ikke hatt så dårlig offensiv plan og samhandling, siden starten av 90-tallet i de verste årene til George Graham på slutten av hans tid som manager. 

Så jeg vil tro at vi i hvert fall må se konturene av planen hans snart. For per i dag, virker jo planen være å parkere bussen uansett hvem man spiller mot.

Men i tillegg så kontrer vi ikke med kraft og presisjon ved mulighet, og når vi spiller mot etablert står alle foran ballfører stille og ser på. På dette nivået burde man jo strengt tatt ikke hatt en offensiv plan for at angrepsspillere skulle skjønne at de må ta løp uten ball. Hvis man begynner å se på spilleren foran ball, når Arsenal har kontroll på ball i midtbaneleddet, så er det så stillestående foran dem at det nesten er fascinerende. Blir bedre med Partey men jeg blir uvel hvis dette fortsetter fram mot jul. Spurvene kommer snart!

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

fotball er ferskvare, og vi blir alle frustrert når det ikke fungerer. Men vi visste det ville ta tid å bygge laget. Verminator5 har noen viktige punkter; ved siden av faktisk å vinne noe har Arteta klart å gjøre noe med den viktigste svakheten; den defensive strukturen. Der har laget gjort store fremskritt. Selv om de ble delvis utspilt i går, og var heldige som fikk poeng, skal man heller ikke glemme at de spilte nesten en omgang med ti mann, de kjempet heroisk i midtforsvaret, og tiden hvor vi så åpenbare lilleputtfeil synes (nesten) å være over. Og hadde VAR fungert, kunne de ha stjålet hele greia. Interessant nok ble laget skarpere fremover etter utvisningen. Da hadde de flere fine kontringsforsøk, og Saka burde ha scoret. Håper hans skade ikke er alvorlig, for han er en av de som faktisk prøver. Så langt har jobben med å skape defensiv styrke gått ut over det offensive spillet. Den største utfordringen synes å være intensiteten i spillet. Det blir for baktungt. Jeg synes likevel at Arteta må få tid, ihvertfall ut sesongen, med mindre de skulle surre seg inn i nedrykksstriden. Arsenal bør ikke kaste seg på tradisjonen med å sparke manageren bare fordi laget sliter en periode. Man bør evne å tenke langsiktig. Det er mange lag opp gjennom historien som har slitt lenge, før ketsjupeffekten har kommet, og laget har blomstret. Liverpool var middelhavsfarer de første par sesongene under Klopp, og se på Bodø-Glimt her hjemme; fra nesten nedrykk til tidenes mest suverene seriemester på to år...

Edited by piscator
Link to comment
Share on other sites

Tror neppe Pepe klikker seg inn på media i dag for å lese om kampen i går 🙂 Det var nå mer eller mindre ræva blues i går fra vår side. Men , det positive var at etter utvisningen så kapitulerte vi ikke. Forsvaret holdt unna selv om det smalt i metallet flere ganger. Fremover fikk vi lite til som vanlig. Når laget sliter så sliter også våre unge talenter som feks Willock og Nelson. Saka skulle  startet i går , men flere landskamper de siste dagene er muligens grunnen  til at han ikke startet.

Nå er det Wolves neste søndag i PL. Det blir en tøff kamp og de kan bli vanskelig å slå.  Bortekamp mot Molde før det. 

Link to comment
Share on other sites

Dette her oppsummerer mye av hva som er galt med fotball:

https://www.skysports.com/football/news/11095/12139955/leeds-and-arsenal-condemn-vile-ezgjan-alioski-and-nicolas-pepe-abuse-on-social-media?fbclid=IwAR1tRj02OVc50Knn_Mq4rU9my_dNvcsmVbDmmQzKdP8ftpxvccPLu5gfsXE
 

Evra sier at Leeds-manageren må være utrolig fornøyd med overspillingen til Alioski, som resulterte i rødt kort. Når slikt applauderes, går fotballen i feil retning. Jeg gremmes.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Verminator5 said:

Dette her oppsummerer mye av hva som er galt med fotball:

https://www.skysports.com/football/news/11095/12139955/leeds-and-arsenal-condemn-vile-ezgjan-alioski-and-nicolas-pepe-abuse-on-social-media?fbclid=IwAR1tRj02OVc50Knn_Mq4rU9my_dNvcsmVbDmmQzKdP8ftpxvccPLu5gfsXE
 

Evra sier at Leeds-manageren må være utrolig fornøyd med overspillingen til Alioski, som resulterte i rødt kort. Når slikt applauderes, går fotballen i feil retning. Jeg gremmes.

Sånn har det jo vært lenge i fotballen. Det er jo bare juks og fanteri for at en motspiller skal få kort. Filming av en annen verden. Disse stjernespillerne i fotballen skulle ha vært og sett litt rugby , håndball og ishockey på nært hold og sett hva skikkelige mannfolk må tåle i en kamp. En liten finger i ansiktet og så ruller de rundt på gressmatten i alle retninger. Verst er det når de da reiser seg opp , tar hånden mot munnen og ser deretter på hånden om det er blod på den. Fuck me for noen hardhauser.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Sånn har det jo vært lenge i fotballen. Det er jo bare juks og fanteri for at en motspiller skal få kort. Filming av en annen verden. Disse stjernespillerne i fotballen skulle ha vært og sett litt rugby , håndball og ishockey på nært hold og sett hva skikkelige mannfolk må tåle i en kamp. En liten finger i ansiktet og så ruller de rundt på gressmatten i alle retninger. Verst er det når de da reiser seg opp , tar hånden mot munnen og ser deretter på hånden om det er blod på den. Fuck me for noen hardhauser.

Dette er ikke noe nytt fenomen, nei. Dette unnskylder på ingen måte Pepes dumskap, men slike kommentarer og holdninger er ødeleggende for idretten. 

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, sas2002 said:

De 2 neste kampene avgjør

Screenshot_20201123-165122_Twitter.jpg

Statistikken over her viser fordel Emery , men Arteta har vunnet to trofeer. Arteta har også seiere over de beste lagene å vise til. Emery tok oss til en finale hvor vi spilte en av Arsenals dårligste kamper noensinne. Arteta har forbedret det defensive og vi kapitulerer ikke. Derfor har vel de fleste litt mer tålmodighet med Arteta  i forhold til Emery.

Men , tap i de to neste så blir det mye støy igjen.

Link to comment
Share on other sites

Statistikken viser fordel Emery, men utgangspunktene for statistikkene er vilt forskjellige. Arteta overtok et lag i oppløsning midt i sesongen og har ikke fått en skikkelig pre-season etter snart ett år som manager. Artetas første halve sesong ble ekstremt forandret grunnet koronasituasjonen og overgangsvinduene er blitt veldig spesielle.

Emery prøvde å få oss til å spille oss ut bakfra uten å lykkes. Arteta har fått oss til å lykkes med dette i langt større grad, samt vi har en mye bedre plan over det defensive. Under Emery var det ytterst sjeldent at vi ikke lot motstanderlaget skape langt flere sjanser enn vi selv gjorde. Artetas Arsenal skaper mindre enn Emerys, men slipper også motstander til langt færre sjanser generelt.

Emery fikk halvannen sesong uten noe som helst fremgang(endret som oftest lag fra kamp til kamp uavhengig av hvordan kampen før gikk).

Arteta har allerede vist fremgang, spesielt på den defensive biten, og vi begynner å sette en førsteellever selv om skader til tider har forhindret dette. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...