Jump to content

05.11.20 Molde (H)


Simbad

Recommended Posts

2 minutes ago, Stefanb said:

Ja drømmen for meg er Aubameyang som midtspiss med Willock som kommer på de dype løpende med Nelson og Saka på hver sin kant. Dog mener jeg at pdd. så er venstrekanten både Nelson og Saka's beste posisjon. Sistnevnte tror jeg vil ende opp sentralt etter hvert, men det er litt for tidlig ennå.

Jeg er litt skeptisk til Auba som midtspiss slik vi prøver å spille dessverre. Han er litt for dårlig feilvendt i mine øyne. Hvis vi hadde lagt om til to på topp, med Laca som en mer defensiv spiss, så kanskje. Kanskje med en diamant på midten eller i det minste en offensiv midtbanespiller i en relativt fri offensiv rolle. Men akkurat slik vi spiller nå, føler jeg han passer dårlig som midtspiss. Mulig jeg tar feil. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

8 minutes ago, Simbad said:

Jeg er litt skeptisk til Auba som midtspiss slik vi prøver å spille dessverre. Han er litt for dårlig feilvendt i mine øyne. Hvis vi hadde lagt om til to på topp, med Laca som en mer defensiv spiss, så kanskje. Kanskje med en diamant på midten eller i det minste en offensiv midtbanespiller i en relativt fri offensiv rolle. Men akkurat slik vi spiller nå, føler jeg han passer dårlig som midtspiss. Mulig jeg tar feil. 

Jeg sa det samme om Aubameyang når han spilte i Dortmund. Han startet første sesongen som høyrekant og scoret vel sånn 12-13 ligamål i den første sesongen. Så fikk han gradvis spille spiss og tilpasset seg rimelig greit. 16 ligamål i sesong 2. 25 i sesong 3, 31 i sesong 4 og 13 på 16 kamper før vi hentet han.

Vi må nok tilpasse oss Auba litt som ensom spiss, men mtp. at vi sliter offensivt i utgangspunktet så ser jeg lite poeng i å prøve å dytte inn Lacazette som i mine øyne er altfor ustabil og rett og slett ikke holder nivået. Aubameyang har evnen til å forbedre seg i en alder av 31 år. Det er kun toppspillere som gjør det, og i mine øyne er det verdt å ha en spiller som Aubameyang på topp som klarer å levere 25-30 ligamål.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...