Jump to content

25.10.2020 Leicester City (H)


Stefanb

Recommended Posts

Annulleringen er direkte feil. Xhaka kan umulig forstyrre Schmeichel når han står 1-2 meter fra ham når Laca header ballen. Linjemann vinker av for offside, Xhaka er ikke nær ball(prøver å unngå den) og Schmeichel har null mulighet til å redde der, selv om Xhaka ikke står der.

Glemte også Bellerins to gode løp, spesielt det ene hvor han skyter midt på Schmeichel. Er uansett veldig feil å si at vi skaper/det skjer ingenting. Vi hadde muligheter, vi tok de bare ikke. 

Ja, jeg skulle også gjerne sett oss skape mer, og balansen mellom forsvar og angrep er ikke helt optimal pr nå, men vi er veldig mye bedre defensivt enn under Emery. Som sagt, under Emery (uavhengig av motstander) pleide vi så å si alltid å slippe motstander til rundt dobbelt så mange sjanser som vi selv hadde. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 86
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Utrolig kjiipt med tapet i går kveld. Den annulleringen av målet til Laca må være feil. Vi hadde bra kontroll lenge , men det ble ikke det samme etter at Luiz måtte ut. Som de fleste er enige i så har vi blitt langt bedre defensivt under Arteta , laget er bedre organisert , men nå for tiden har vi offensive problemer.

At vi sliter med problemer er ikke noe nytt. Arteta har tatt tak i det defensive som har vært vårt hovedproblem i mange år. Jeg tror at det også vil løsne litt etter hvert offensivt. Tror topp 4 er litt optimistisk denne sesongen. Vi har fortsatt god kontakt med lagene foran oss , men jeg frykter det kommer flere slike tap som i går kveld.

Arteta må få mer tid til å forme laget. Vi har en del unge gode talenter. Ikke godt å si om de vil bringe oss til toppen. Skal vi lene oss på de så tror jeg det vil være å forlange litt mye. Det må nok et par klasse spillere til inn i laget vårt.

Mustafi kommer inn i går etter et langt skade avbrekk. Har aldri vært noen stor fan av ham. Han har kostet oss mye de siste sesongene - også i går kveld. 

Syntes synd på den karen der. Etter en del tabber var han nærmest uønsket på Emirates. Han fikk jævlig med tyn i media og av supportere. Arsenal ville  selge ham , men ingen vil kjøpe. Da Arteta ovetok så ville etter hvert tingene det sånn at han kom inn i laget igjen. Han var faktisk en av flere som fikk en ny vår under Arteta - inntil skaden innhentet ham igjen dessverre.

Nå gjenstår det å se hvor mye Mustafi får spille fremover , men han har iallefall baller. Han gir seg ikke uansett hvor galt det går. Det at han ikke gir seg , men står på er et godt tegn hos en mann. Skulle ønske vi hadde flere med den innstillingen.

Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, sas2002 said:

Våknet opp og var småsur. Vær så snill Mustafi ta deg en tur til Mesut og spill fortnite og hold han med selskap resten av sesongen. Gabriel sier følg Vardy og han går prøver å bryte ballbanen. Nei spill heller Saliba nå.

Fatter ikke hva galt Øzil har gjort, flere som sier at han er en av de beste på trening og opptrer profesjonelt.

Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, Gunners77 said:

Fatter ikke hva galt Øzil har gjort, flere som sier at han er en av de beste på trening og opptrer profesjonelt.

Politisk. Amerikanerne liker ikke at det kommer mindre penger fra kineserne i kasssa. I går hadde vi Willock på benken som skal endre et kampbilde. Det blir dessverre bråk med tap mot scummen neste helg.

Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, Gunners77 said:

Fatter ikke hva galt Øzil har gjort, flere som sier at han er en av de beste på trening og opptrer profesjonelt.

Koscielny var sistemann som var ute og sa dette.

Jeg ser at flere skylder på Mustafi på målet i mot. Det er ikke rettferdig. Xhaka blir fraløpt, Gabriel må vekk fra Vardy for å prøve å hjelpe Xhaka. Mustafi har ingen mulighet til å hente inn Vardy. I mine øyne er dette bare Xhakas feil.

Link to comment
Share on other sites

Neste sommer er heldigvis kontraktene til Øzil , Sokratis , Mustafi - muligens flere - over. Vi får ikke penger for disse , da ingen vil kjøpe de. Jeg vet ikke om Øzil hadde gitt oss noe spesielt i går , da de fleste sviktet igjen. Noen som tror at Øzil ville ha løftet oss til nye høyder neste helg på Old Trafford ? Har han  hatt for vane å løfte oss til seiere mot topp 6 lagene ? 

Vi hadde dessverre ikke penger nok til å sikre oss Aouar i siste vindu. Enda en sterk sesong for han i Lyon så kan vi vel bare glemme å kjøpe han .Vi trenger ikke bare  han , men flere andre spillertyper i laget vårt. 

Xhaka og Ceballos er ikke gode nok. Spiller de en jævlig god kamp så kan du være sikker på at de spiller dårlig i neste. 

Xhaka og Mustafi var begge innblandet i Vardys mål i går kveld. Xhaka blir som vanlig fraløpt , Gabriel går ut på siden for å hjelpe Xhaka og Mustafi klarer aldri å følge Gabriels tegn på å ta seg av Vardy.

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Ben Elfen said:

Koscielny var sistemann som var ute og sa dette.

Jeg ser at flere skylder på Mustafi på målet i mot. Det er ikke rettferdig. Xhaka blir fraløpt, Gabriel må vekk fra Vardy for å prøve å hjelpe Xhaka. Mustafi har ingen mulighet til å hente inn Vardy. I mine øyne er dette bare Xhakas feil.

Tierny ligger også helt feil og Xhaka signaliserer til ham to trekk før at han må komme inn for å lukke rommet på utsiden av Xhaka. 
Mustafi ligger feil, Xhaka feil og Tierny feil. Det er heller ikke press på ballfører.
Feil på feil på feil på feil. Sånn er fotball. Det defensive var stort sett bra i går. Problemet var en midtbane som var dønn statisk og lå på linje innemellom Leicesters første pressledd. Null dynamikk og 2. omgang var årsverste med tanke på det offensive. Gutta var mer opptatt av posisjoner og taktikk enn å spille fotball. 
Det var derfor jeg syns dette minnet om Emery på sitt verste. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, RP7 said:

Tierny ligger også helt feil og Xhaka signaliserer til ham to trekk før at han må komme inn for å lukke rommet på utsiden av Xhaka. 
Mustafi ligger feil, Xhaka feil og Tierny feil. Det er heller ikke press på ballfører.
Feil på feil på feil på feil. Sånn er fotball. Det defensive var stort sett bra i går. Problemet var en midtbane som var dønn statisk og lå på linje innemellom Leicesters første pressledd. Null dynamikk og 2. omgang var årsverste med tanke på det offensive. Gutta var mer opptatt av posisjoner og taktikk enn å spille fotball. 
Det var derfor jeg syns dette minnet om Emery på sitt verste. 

Det er derfor jeg mener at Arteta overkompliserer taktikken. Vi er blitt mye bedre i gjennvinningfasen og forsvarer oss mye bedre men problemet er ekstremt tydelig sentralt i banen. William er vel den eneste som kan skape litt ubalanse og skape noe i troppen per dags dato. Der har vi svikta fullstendig. Xhaxa og Ceballos har ingen tempo og derfor klarer vi knapt å skape noe på siste 3 del. Når vi gambler på at yngstemannen på banen skal skape noe da har vi feila. Hjelper heller ikke noe at Auba er helt ute av form nå.

Link to comment
Share on other sites

En som har skuffet meg mest er Laca. Han har vert dårlig over lang til og for ikke til en ting lenger uten å lage frispark og spille helt uskyldig.

Forsvaret har komt seg men nå skulle Arteta prioritere angrep? Merkelig at abua, laca, pepe er blitt så dårlige. Saka lyspunkt. Er så dritlei av å se alle pasninger på tvers. Hvor mange sjangser skapte vi på mål. Ikke mange

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Gunners77 said:

En som har skuffet meg mest er Laca. Han har vert dårlig over lang til og for ikke til en ting lenger uten å lage frispark og spille helt uskyldig.

Forsvaret har komt seg men nå skulle Arteta prioritere angrep? Merkelig at abua, laca, pepe er blitt så dårlige. Saka lyspunkt. Er så dritlei av å se alle pasninger på tvers. Hvor mange sjangser skapte vi på mål. Ikke mange

Problemet er at Laca blir helt isolert og han kommer alt for dypt i oppspillfasen. Er helt grusomt offensivt nå. 

received_1489307087930631.jpeg

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...