Jump to content

25.10.2020 Leicester City (H)


Stefanb

Recommended Posts

  • Replies 86
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Utrolig irriterende kamp altså. Vi skaper så sykt lite, rett og slett kjedelig fotballkamp. Vardy scorer seff mot oss, det gjør han alltid. Kunne kanskje trengt en ny spiss på sikt? Lacazette jobber som alltid bra, men scorer sjeldent. Nkethia synes jeg er helt krise, blir aldri bedre enn Championship-nivå.

Link to comment
Share on other sites

Tilbake til normalen. Arteta kan fort bli  et blaff om han skal tape annenhver kamp. Jeg synes han overkompliserer alt for mye. Ja vi skal vri spillet men når vi ikke har 1 spiller sentralt i banen som kan skape overtall så blir det bare på tvers. Årsverste.

Link to comment
Share on other sites

Helt tragisk. Det skjer faen meg ingenting, absolutt ingenting fremover. Det er så stillestående at Leicester står i forsvar. De løper faen ta meg ikke og selv om hele forsvarsrekken har gult så utfordres det ikke i lengderetning med fart en eneste gang i løpet av 97 minutter. Er det virkelig slik det skal fremstå? Auba elendig, Ceballos grusom og Xhaka i en posisjon han aldri har mestret. 
I tillegg er vi tilbake til at det er et langt oppspill og farligheter i mot hver eneste gang. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, sas2002 said:

Tilbake til normalen. Arteta kan fort bli  et blaff om han skal tape annenhver kamp. Jeg synes han overkompliserer alt for mye. Ja vi skal vri spillet men når vi ikke har 1 spiller sentralt i banen som kan skape overtall så blir det bare på tvers. Årsverste.

Tror ikke vi skal skylde så mye på Arteta. Han har arvet en gjeng med middelmådige spillere. Ser at de spillerne han har fått inn har et helt annet nivå enn de som var der fra før.

Link to comment
Share on other sites

Det kommer til å bli mange av de kampene her for vår del. Alt går på tvers og bakover. Vi har i en veldig lang periode kontroll på dette , men den kontrollen forsvant når Luiz gikk ut. Vardy måtte selvfølgelig avgjøre og hvor var markeringen av han før dette målet ? United neste og det står vel dessverre i stjerne tegnene at vi ikke får med så mye derfra heller.

Det blir en lang sesong og det blir spennende å se hvor vi havner til slutt. Vi må få inn noen forsterkninger som kan løse også våre offensive problemer.

Link to comment
Share on other sites

Just now, elx said:

Neida, vi trenger ikke Mesut Øzil.... 

Nei, vi gjør ikke det. Men vi trenger å bli bedre med og uten ball og tørre å utfordre mer. Akkurat nå er balansen mellom forsvar og angrep for dårlig. Spesielt mot lag som ligger dypt. Vi sliter med å skape de beste sjansene mot slike lag, men med litt bedre presisjon og vilje leder vi 2-0 til pause. Lacas annullerte mål skulle aldri vært annullert, og vi hadde flere gode muligheter i førsteomgangen men er ikke sultne nok.

Vi har nettopp hatt en vanskelig kamp mot City hvor vi var uheldige som ikke fikk med oss et poeng. Vi har også vært på reise i midtuka. Vi måtte sette innpå Bellerin og Auba fordi vi slet. Førsteomgangen i dag var bra, andreomgangen ikke bra, men det gjelder å se på helheten. Vi er et lag i en endringsfase. Vi har en ny midtbanespiller som enda trenger litt tilpasningstid og vi er fortsatt et lag i fremgang. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Simbad said:

Nei, vi gjør ikke det. Men vi trenger å bli bedre med og uten ball og tørre å utfordre mer. Akkurat nå er balansen mellom forsvar og angrep for dårlig. Spesielt mot lag som ligger dypt. Vi sliter med å skape de beste sjansene mot slike lag, men med litt bedre presisjon og vilje leder vi 2-0 til pause. Lacas annullerte mål skulle aldri vært annullert, og vi hadde flere gode muligheter i førsteomgangen men er ikke sultne nok.

Vi har nettopp hatt en vanskelig kamp mot City hvor vi var uheldige som ikke fikk med oss et poeng. Vi har også vært på reise i midtuka. Vi måtte sette innpå Bellerin og Auba fordi vi slet. Førsteomgangen i dag var bra, andreomgangen ikke bra, men det gjelder å se på helheten. Vi er et lag i en endringsfase. Vi har en ny midtbanespiller som enda trenger litt tilpasningstid og vi er fortsatt et lag i fremgang. 

 

Poenget står. Vi mangler kreativiteten til å åpne opp et forsvar. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Simbad said:

Nei, vi gjør ikke det. Men vi trenger å bli bedre med og uten ball og tørre å utfordre mer. Akkurat nå er balansen mellom forsvar og angrep for dårlig. Spesielt mot lag som ligger dypt. Vi sliter med å skape de beste sjansene mot slike lag, men med litt bedre presisjon og vilje leder vi 2-0 til pause. Lacas annullerte mål skulle aldri vært annullert, og vi hadde flere gode muligheter i førsteomgangen men er ikke sultne nok.

Vi har nettopp hatt en vanskelig kamp mot City hvor vi var uheldige som ikke fikk med oss et poeng. Vi har også vært på reise i midtuka. Vi måtte sette innpå Bellerin og Auba fordi vi slet. Førsteomgangen i dag var bra, andreomgangen ikke bra, men det gjelder å se på helheten. Vi er et lag i en endringsfase. Vi har en ny midtbanespiller som enda trenger litt tilpasningstid og vi er fortsatt et lag i fremgang. 

Nå er det slik at vi har ikke prestert offensivt i Pl enda. Tar ikke med Fulham. De gjelder ikke. Bytte ut Tierney idag var en stor feil fra Arteta. Gameplan til Rodgers fungerte helt etter boka 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Simbad said:

Nei, vi gjør ikke det. Men vi trenger å bli bedre med og uten ball og tørre å utfordre mer. Akkurat nå er balansen mellom forsvar og angrep for dårlig. Spesielt mot lag som ligger dypt. Vi sliter med å skape de beste sjansene mot slike lag, men med litt bedre presisjon og vilje leder vi 2-0 til pause. Lacas annullerte mål skulle aldri vært annullert, og vi hadde flere gode muligheter i førsteomgangen men er ikke sultne nok.

Vi har nettopp hatt en vanskelig kamp mot City hvor vi var uheldige som ikke fikk med oss et poeng. Vi har også vært på reise i midtuka. Vi måtte sette innpå Bellerin og Auba fordi vi slet. Førsteomgangen i dag var bra, andreomgangen ikke bra, men det gjelder å se på helheten. Vi er et lag i en endringsfase. Vi har en ny midtbanespiller som enda trenger litt tilpasningstid og vi er fortsatt et lag i fremgang. 

Nja... Det blir alt for enkelt. Det er stillestående og det er et system som ikke virker i dag. Vi har et godt ballvinn offensivt i hele kampen. Ellers er presset dårlig. Det er dårlig tempo, det er store avstander og når vi skal starte egne angrep så er vi 70 meter fra mål. Vi har ikke en eneste kontring. Vi har et dårlig kombinasjonsspill offensivt og en midtbane som står på linje og bidrar null og nix offensivt. Dette var et grusomt gjensyn med Emeryfotball

Link to comment
Share on other sites

Seier her hadde vi hatt en godkjent sesong start , nå står vi 3-3 , taper vi mot United til helgen så har vi hatt en dårlig start på sesongen. Det må skje noe når vi angriper etablert, for slik som ståa er per no, skaper vi NADA. 
 

herregud, xhaka Holder ikke mål, sammen med mustafi... 

Link to comment
Share on other sites

Ha litt tålmodighet. Arteta har ikke vært manager i et år engang. Vi har gått fra å slippe motstander til usedvanlig mange sjanser hver kamp til å være rimelig tette bakover. Dette er andre gangen vi har spilt en bakre firer på hvor lenge? Sier seg selv at det vil være litt rusk i maskineriet fremover når fokuset har vært bakover.

Keep the faith.

Link to comment
Share on other sites

Det vi har prestert offensivt i det siste, minner meg om da vi gikk 6 ligakamper på rad uten å score under GG. Det er 25 år siden. Vær så snill å la meg få Mustafi. Spill heller Saliba.

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

Just now, Rosicky07 said:

Seier her hadde vi hatt en godkjent sesong start , nå står vi 3-3 , taper vi mot United til helgen så har vi hatt en dårlig start på sesongen. Det må skje noe når vi angriper etablert, for slik som ståa er per no, skaper vi NADA. 
 

herregud, xhaka Holder ikke mål, sammen med mustafi... 

Resultater er en ting, utvikling noe annet. 
Jeg har tro på Arteta, jeg har tro på laget. Samtidig så må man kunne ha to tanker i hodet på samme tid. Det skjer ingenting i 97 minutter og det skremmer meg mest av alt. Det er så trist og i dag er både press, presshøyde, samhandling og intensitet fullstendig fraværende. Det er mange ting som mangler på en gang

Link to comment
Share on other sites

Uenig i at det var et gjensyn med Emeryfotball. Fotballen under Emery førte til nesten dobbelt så mange sjanser i mot som sjanser vi skapte, uavhengig av motstander.

Arteta har fokusert på det defensive, og det defensive er i ferd med å bli bra. Det glapp to ganger i dag, og Leicester som er et veldig godt lag, straffet oss på den ene. Leno reddet mesterlig den andre. 

På Etihad sist helg slet City med å skape sjanser mot oss, men var delvis heldige og delvis dyktige ved målet sitt. Vi var motsatt uheldige som ikke fikk straffespark og udyktige som ikke putta på de gigantiske sjansene vi hadde med Auba og Saka.

Arteta er i ferd med å legge om til 4 bak, og Mustafi er nettopp tilbake fra skade samt vi har en ny midtbanespiller i troppen. Selvfølgelig vil det være rusk i maskineriet. Førsteomgangen har vi flere gode muligheter, men tar ikke vare på de. Da straffes man av gode lag.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, RP7 said:

Resultater er en ting, utvikling noe annet. 
Jeg har tro på Arteta, jeg har tro på laget. Samtidig så må man kunne ha to tanker i hodet på samme tid. Det skjer ingenting i 97 minutter og det skremmer meg mest av alt. Det er så trist og i dag er både press, presshøyde, samhandling og intensitet fullstendig fraværende. Det er mange ting som mangler på en gang

Så målet som ble(feilaktig) annullert, innleggene til Tierney og Saka som roter bort en svær mulighet er ingenting? Jeg skulle selv gjerne sett oss skape mer, men å si at det ikke skjer noenting (offensivt) i 97 min er rett og slett feil. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Just now, Stefanb said:

Ha litt tålmodighet. Arteta har ikke vært manager i et år engang. Vi har gått fra å slippe motstander til usedvanlig mange sjanser hver kamp til å være rimelig tette bakover. Dette er andre gangen vi har spilt en bakre firer på hvor lenge? Sier seg selv at det vil være litt rusk i maskineriet fremover når fokuset har vært bakover.

Keep the faith.

Enig  i dette Stefanb. Artetas arbeide med det defensive har kostet oss en del. I lange lange tider har vi etterlyst at det må skje noe med det defensive i vårt lag. Etter at Arteta overtok har det blitt betraktelig bedre. Vi har vært et lag i fritt fall etter tiden med Emery og vi har i år vært et lag i fremgang. Det er lenge siden vi har blitt pisset på som vi ofte ble under Wenger og Emery. 

Vi har våre utfordringer og jeg tror fortsatt at vi skal slite med topp 4.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Simbad said:

Så målet som ble annullert, innleggene til Tierney og Saka som roter bort en svær mulighet er ingenting? Jeg skulle selv gjerne sett oss skape mer, men å si at det ikke skjer noenting (offensivt) i 97 min er rett og slett feil. 

Annulleringen er tja.. Jeg syns ikke det er direkte feil. Tierny har to gode legg, men det er ikke noe trykk i boksen. Det er ikke løp og det er så lett for forsvaret. 
Bellerins to løp fra dypet var bra. Saka var offside på sitt gjennomløp og ville blitt vinket av.  Ellers var det ingen løp bak forsvaret eller inn i boks. 
Mulig jeg husker feil. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...