Jump to content

29.08.20 Community Shield Arsenal - Liverpool (N) Wembley (H?)


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

4 minutes ago, Verminator5 said:

Deilig start på sesongen! Glorifisert eller ei, det er en flott tallerken vi har vunnet. Den gjør seg godt på årets lagbilde. Sist vi vant CS slo vi Chelsea. Etter det fikk de en blytung sesong. Måtte det gjenta seg, for dagens motstander 😊

Amen!

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Verminator5 said:

Deilig start på sesongen! Glorifisert eller ei, det er en flott tallerken vi har vunnet. Den gjør seg godt på årets lagbilde. Sist vi vant CS slo vi Chelsea. Etter det fikk de en blytung sesong. Måtte det gjenta seg, for dagens motstander 😊

Har etter hvert sett ganske mange CS kamper på Wembley , eller Charity shield som det het før. Det er en kamp som betyr meget for supporterne. Når du så på våre spillere og Arteta under straffespark konkurransen så så vi hva det betydde for de og vinne. En del ekspert kommentatorer uttaler at det ikke er en  viktig kamp , men det er det faktisk. Det er det første trofeet som deles ut i sesongen og det har vi nå vunnet.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Gunners68 said:

Har etter hvert sett ganske mange CS kamper på Wembley , eller Charity shield som det het før. Det er en kamp som betyr meget for supporterne. Når du så på våre spillere og Arteta under straffespark konkurransen så så vi hva det betydde for de og vinne. En del ekspert kommentatorer uttaler at det ikke er en  viktig kamp , men det er det faktisk. Det er det første trofeet som deles ut i sesongen og det har vi nå vunnet.

Helt enig! Det betyr mye. Det er kun det tapende laget som spiller det ned (også Tottene da, som aldri vinner noen ting).

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Simbad said:

Synes Holding også fortjener skryt. Står frem positivt nok en gang på Wembley.

Helt enig. Jeg syns Holding er en eksepsjonelt intelligent stopper. Ting ser så enkelt ut. Jeg er usikker på hvorfor klubben forsøker å kjøpe Gabriel, men antar at Arteta ønsker en rask duo når han skal starte med bare to stoppere. Med tre bak så er Holding en perfect fit. 

Link to comment
Share on other sites

Da er det dagen derpå igjen og vårt siste trofe er på plass på Emirates. Arteta har fått til mye på kort tid. Kamper hvor vi tidligere kapitulerte og falt sammen har han fått eliminert. Var kanskje borte kampen mot Brighton det siste vi så av de tendensene , husker ikke andre i farten 🙂 Spillere som lå nede for telling har han fått opp og gå igjen. 

AMN har kommet sterkt tilbake. Arteta har tydeligvis plukket av ham noen nykker. Eneste var på straffen i går hvor jeg fryktet at han i tilløpet ville ha blitt blåst av for å hale ut tiden 🙂 Ting tyder på at det vil være dumt å selge ham. 

Kan nevne flere spillere som har reist seg under Arteta , men lar det være med AMN. Vi er i medvind , men jeg tror ikke vi skal la oss lure alt for mye i disse publikums frie tider. Jeg tviler på at vi når topp 4. Men , vi er ikke langt unna. Ser for meg at Auba og Gabriel signerer for oss. En solid spiller til inn eller to muligens , og vi er absolutt med. 

Vi åpner mot Fulham og West Ham. De skal vi slå. Så kommer det 5 kamper som kan være helt avgjørende for oss. 3 bortekamper - 2 hjemme. Borte mot Pool , City og United. Hjemme mot Sheffield og Leicester. Her må vi få med oss mest mulig av poeng eller så kan vi være langt bak. 

Blir spennende å se hva som skjer i siste del av vinduet. Realistisk pessimist ,som jeg er , så har jeg ingen tro på at vi vinner PL , på tross av at vi har vunnet de to siste trofeene . Vet at andre her på forumet snart renner over av optimisme , men jeg står ved at vi trenger noe ekstra inn i laget. 

Jeg vet at Arteta har fått mye ut av laget og at han taktisk er langt bedre en Wenger og Emery . Han har fått selvtillit inn i laget , noe våre to siste managere ikke klarte. Folkene i laget vet nå hva de har av oppgaver i laget og løper ikke lenger rundt som hodeløse kyllinger. Gi Arteta en eller to klasse spillere og vi er en absolutt utfordrer til topp 4.

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Tony said:

AMN kåret til kampens beste spiller. Han har også blitt tatt ut på det engelske landslaget i dag.

Han har blitt virkelig god i det siste, DEN straffen da ! - men så er det dette da at når en av de unge spillerne vår endelig blir god, da må han på død og liv selges ( ref. Chamberlain, Gnabry ).

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...