Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2020


Stefanb

Recommended Posts

2 minutes ago, Tony said:

Ryktes at Chelsea er ute etter Partey. Lampard er ute etter en dm og Partey er målet. Det ryktes og at hvis det går i orden kan Jorginho gå på lån til Arsenal. 

Hvis dette i det hele tatt er i nærheten av å være sant, håper jeg virkelig vi går for noen andre. Hvorfor skal vi godta et lån av nok en midtbanespiller? Høres usannsynlig ut for mine ører. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 261
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det blir nok en hektisk innspurt i dette vinduet. Vi håper på Partey og Aouar - og kan ende opp med ingen av de - kanskje en på lån fra Chelsea - tiden vil vise hva som skjer. Vi har ikke blitt kvitt noen heller  - bare rykter , men ikke noe mer en det. Noen solide navn inn og vi kan kjapt bli en utfordrer til topp 4. Føler vi ikke er helt der ennå over 38 kamper i PL.

Link to comment
Share on other sites

Ledelsen i denne klubben er en vits og eieren vår bryr seg ikke. Arteta har gjort en klar forskjell, men har ikke fått den støtten han fortjener. Dette er under enhver kritikk sett fra supporternes synspunkt.

Gabriel er dog et veldig godt kjøp. Heldigvis har vi Ceballos på lån. Ellers hadde det virkelig vært krise på midten..

Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, Stefanb said:

Ledelsen i denne klubben er en vits og eieren vår bryr seg ikke. Arteta har gjort en klar forskjell, men har ikke fått den støtten han fortjener. Dette er under enhver kritikk sett fra supporternes synspunkt.

Gabriel er dog et veldig godt kjøp. Heldigvis har vi Ceballos på lån. Ellers hadde det virkelig vært krise på midten..

Gabriel ser bra ut . Ceballos trenger vi også. Så får vi be til høyere makter når det gjelder å unngå skader. Hvis Gabriel , Willian og Ceballos er det som kommer ut av  dette vinduet så tror jeg Arteta er veldig skuffet. 

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi ikke får Aouar eller Partey så er vi avhengig av at noen andre tar steget opp. Willock, Smith-Rowe evt. Saka sentralt?

Vi er allerede avhengig av at Pepe blant annet har en vesentlig bedre andre sesong sammen med at flere andre spillere hever nivået sitt over hele sesongen (Laca, Luiz, Ceballos bla.).

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Stefanb said:

Ledelsen i denne klubben er en vits og eieren vår bryr seg ikke. Arteta har gjort en klar forskjell, men har ikke fått den støtten han fortjener. Dette er under enhver kritikk sett fra supporternes synspunkt.

Gabriel er dog et veldig godt kjøp. Heldigvis har vi Ceballos på lån. Ellers hadde det virkelig vært krise på midten..

At eierne ikke bryr seg vet vi. Men ledelsen gjør da det de kan? Basert på de ryktene jeg har lest, har Aouar bestemt seg for å bli. Atletico nekter å forhandle om Partey. Enkelte faktorer rår man ikke over, og det betyr ikke at klubben er en vits. Vi har sikret oss langtidskontrakter med to av ligaens største talenter, vi har sikret oss forlengelse med en av verdens beste spisser og vi har hentet inn tre svært gode spillere. Det betyr ikke at vi er der vi skal være, men man må tillate seg selv litt nyanser i blant.

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Verminator5 said:

At eierne ikke bryr seg vet vi. Men ledelsen gjør da det de kan? Basert på de ryktene jeg har lest, har Aouar bestemt seg for å bli. Atletico nekter å forhandle om Partey. Enkelte faktorer rår man ikke over, og det betyr ikke at klubben er en vits. Vi har sikret oss langtidskontrakter med to av ligaens største talenter, vi har sikret oss forlengelse med en av verdens beste spisser og vi har hentet inn tre svært gode spillere. Det betyr ikke at vi er der vi skal være, men man må tillate seg selv litt nyanser i blant.

Det er vel sikkert riktig at man må tillate seg selv litt nyanser i blant. Det er sikkert sånn at det er fort gjort og glemme i blant også , men jeg tror jammen vi Arsenal supportere har sett nyanser i lang tid. Vi har sett de andre klubbene handle og handle i årevis. Vi har handlet vi også , men det har vært langt mellom de store kjøpene. Vi har fått mye daukjøtt i disse handlene og den største av kontraktene er tidenes flopp i Arsenal.

Vanskelige tider hevder noen. Ja , det er det for alle klubbene det. Med de tingene Arteta nå har snudd i rett retning , så trodde jeg han ville få hjelp til å tette lukene til de beste klubbene. 

Link to comment
Share on other sites

Hvis det stemmer at Zidane har tatt en telefon til Aouar og sagt at Real M vil henta han neste sommer er det vel avgjort at han drar dit neste år. 

Vi får håpe på at Partey ikke ønsker å dra til Chelsea og at vi får hente han i januar. Men håpet er at vi klarer å dra han opp av hatten på mandag.

Jorginho ønsker æ ikke til Arsenal. Men hvis han kommer skal æ gi han en sjanse.

Tror Edu og co har gjort det de kan for å få inn forsterkninger, men når midlene ikke er der er det ikke så mye de kan gjøre. Kanskje kommer det inn noen fra nest øverste hylle. Hvem vet. Blir spennende å se hva som skjer. 

Hvis det ikke kommer inn noen forsterkninger før vinduet stenger tror æ ikke vi kommer topp 6. Hvis vi klarer det er det på grunn av Arteta. Når en ser hvordan andre lag har forsterket seg tror jeg det blir knalltøfft å klare det. Hvis vi skal klare det med dagens stall får vi håpe at Solskjær, Lampard og Maurinho ikke får sparken. 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Tony said:

Hvis det stemmer at Zidane har tatt en telefon til Aouar og sagt at Real M vil henta han neste sommer er det vel avgjort at han drar dit neste år. 

Vi får håpe på at Partey ikke ønsker å dra til Chelsea og at vi får hente han i januar. Men håpet er at vi klarer å dra han opp av hatten på mandag.

Jorginho ønsker æ ikke til Arsenal. Men hvis han kommer skal æ gi han en sjanse.

Tror Edu og co har gjort det de kan for å få inn forsterkninger, men når midlene ikke er der er det ikke så mye de kan gjøre. Kanskje kommer det inn noen fra nest øverste hylle. Hvem vet. Blir spennende å se hva som skjer. 

Hvis det ikke kommer inn noen forsterkninger før vinduet stenger tror æ ikke vi kommer topp 6. Hvis vi klarer det er det på grunn av Arteta. Når en ser hvordan andre lag har forsterket seg tror jeg det blir knalltøfft å klare det. Hvis vi skal klare det med dagens stall får vi håpe at Solskjær, Lampard og Maurinho ikke får sparken. 

Er enig i at vi skal slite for å komme på topp 6 hvis vi ikke får forsterkninger. En del lag har forsterket. Vi har kun fått Gabriel og Willian . Gabriel ser meget bra ut , men det gjenstår å  se hva vi får ut av Willian.  Regner med at lag vil stabilisere seg etter hvert og at Pool , City , Chelsea , United og Spurs vil være med å kjempe om topp 4. Gjenstår å se om lag som Leicester , Everton , Leeds og Wolves vil henge med. Det er lag som kan gjøre det bra iallefall. Så spørs det hvor gode vi er da ? 

Vi åpnet knall bra mot et lag som ganske så sikkert rykker ned. Vant over WHU hjemme hvor vi kunne ha tapt. Mot Pool møtte vi et lag som er langt bedre en oss , selv om vi med masse flaks kunne ha fått med oss poeng. 

Det skal spilles 38 kamper og det er en lang sesong. Syntes det vil være veldig synd hvis ikke Arteta får den støtten han hadde trengt nå. Vi er et par spillere unna et veldig godt lag. Over en hel sesong tror jeg Xhaka , Elneny og Ceballos ikke holder mål i sine roller. Vi trenger bedre spillere en de. 

Vi sliter fortatt med å gjenta de store prestasjonene. Kjempekamp mot Fulham og så falt vi tilbake igjen i kampen mot WHU. Kampene preges av upresise pasninger , dårlige avslutninger på mål og at en del enkelt spillere sjelden spiller to gode kamper på rad. Vi får med oss poeng , men jeg frykter at vi kan bli hardt straffet etter hvert hvis ikke vi får opp nivået. Det er iallefall bedre en på lenge , dette var også vedvarende problemer under Wenger og Emery.  Arteta har fått mer fasong på laget , det jobbes bedre. Vi får se om laget kan heve seg  etter tapet mot Pool.

Edited by Gunners68
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Tapapa said:

Jeg skjønner ikke pessimisme her. Med den stallen vi har, så klarer vi minimum topp fire. Sannsynligvis enda bedre. 

Husker det var flere her inne som snakket om det samme sist sesong også. Vi ble nr 8. Til tider var vi nærmere nedrykks sonen hvor vi vel ikke hare befunnet oss siden tidlig på 80 tallet.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Husker det var flere her inne som snakket om det samme sist sesong også. Vi ble nr 8. Til tider var vi nærmere nedrykks sonen hvor vi vel ikke hare befunnet oss siden tidlig på 80 tallet.

Det var ikke kvaliteten på spillerne som var årsaken til at vi gjorde det dårlig i fjor. 

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Tapapa said:

Det var ikke kvaliteten på spillerne som var årsaken til at vi gjorde det dårlig i fjor. 

Nei , vel. Skal vi legge all skylden på Emery og Ljungberg. Eller skal vi legge litt på spillerne og deres kvaliteter. Eller er det noe annet du tenker på Tapapa ?

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Gunners68 said:

Nei , vel. Skal vi legge all skylden på Emery og Ljungberg. Eller skal vi legge litt på spillerne og deres kvaliteter. Eller er det noe annet du tenker på Tapapa ?

Skylden ligger i all hovedsak på Emery. 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Verminator5 said:

Arteta vant FA-cupen, Community Shield mot Liverpool og har slått United, City og Liverpool med de samme spillerne Emery hadde til rådighet (med unntak av Mari og Cedric). Jeg bare nevner det.

Allerede denne sesongen har vi slått ut Leicester og Liverpool fra Carabao. Noen vil si at det bare er Carabao, men vi vant og de tapte.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Tapapa said:

Allerede denne sesongen har vi slått ut Leicester og Liverpool fra Carabao. Noen vil si at det bare er Carabao, men vi vant og de tapte.

Absolutt. Det er det ingen som skal ta ifra spillerne. Når det er sagt syns jeg også at midtbanen vår har behov for mer slagkraft.

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Gunners68 said:

Det er vel sikkert riktig at man må tillate seg selv litt nyanser i blant. Det er sikkert sånn at det er fort gjort og glemme i blant også , men jeg tror jammen vi Arsenal supportere har sett nyanser i lang tid. Vi har sett de andre klubbene handle og handle i årevis. Vi har handlet vi også , men det har vært langt mellom de store kjøpene. Vi har fått mye daukjøtt i disse handlene og den største av kontraktene er tidenes flopp i Arsenal.

Vanskelige tider hevder noen. Ja , det er det for alle klubbene det. Med de tingene Arteta nå har snudd i rett retning , så trodde jeg han ville få hjelp til å tette lukene til de beste klubbene. 

Vi har handlet mye vi, men vi har ikke handlet godt i alle tilfeller. Vi har brukt masse penger på kjøp av spillere, og høye lønninger. Denne trenden er forhåpentligvis i ferd med å snu, men det vil ta lang tid å rydde opp i rotet til Gazidiz og Co. Den 1.juli 2021 forlater etter all sannsynlighet Sokratis, Mustafi og Özil klubben. Mhikitarian er fristilt denne høsten. Med de fire spillerne ut frigir vi £37,5 mill. Det er klart at slike kontrakter holder oss tilbake. På toppen av det hele er vi inne i den største økonomiske krisen på snart 15 år. Vi er den klubben som er mest avhengig av kampdagsinntekter. Det er klart at dette hemmer oss. 

Arteta har i sin korte tid i klubben utrettet masse. Han har hentet inn Mari, Cedric, Willian, Gabriel, og Ceballos på lån. Kontraktene til Saka, Martinelli og Aubameyang er forlenget. Klubben endrer strategi rundt spillerkjøp, som sparer store administrative beløp. Det er endring å spore, og det gjøres mye godt arbeid i klubben etter Artetas ankomst. Dessverre kommer ikke alle endringer så raskt som vi supportere ønsker. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...