Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2020


Stefanb

Recommended Posts

14 hours ago, Rosicky07 said:

Gabriel fra Lille ser ut til å være klar for oss i følge l’equipe er det bare spørsmål om tid nå.  Men enda en stopper inn sitter vi da med: Saliba , Gabriel , Luiz , Sokratis , Holding , Mustafi , Chambers , Mari . Da bør der vell være mulig å kvitte seg med en 2-3 spillere i denne posisjonen?

Lagoppstilling kommende sesong:

keeper(e): Leno og Martinez

forsvar: Saliba , Gabriel , Luiz , Sokratis , Holding , Mustafi , Chambers , Mari

 

midtbane/angrep: Auba

 

så vinner vi alle kamper 1-0

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 261
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

16 hours ago, Rosicky07 said:

Gabriel fra Lille ser ut til å være klar for oss i følge l’equipe er det bare spørsmål om tid nå.  Men enda en stopper inn sitter vi da med: Saliba , Gabriel , Luiz , Sokratis , Holding , Mustafi , Chambers , Mari . Da bør der vell være mulig å kvitte seg med en 2-3 spillere i denne posisjonen?

Har mindre og mindre tro på at Gabriel havner hos oss. Den ene dagen er han nære. Den andre dagen er Manure og Napoli med på dansen. Så er han nære en overgang til oss. Dagen derpå har Chelsea lagt inn bud. I dag har jeg lest:

- Han er i London for å gjennomføre avtalen

- PSG og United har alle fått akseptert bud, og Gabriel har bedt om utvidet frist til å ta en avgjørelse.

Link to comment
Share on other sites

55 minutes ago, Verminator5 said:

Har mindre og mindre tro på at Gabriel havner hos oss. Den ene dagen er han nære. Den andre dagen er Manure og Napoli med på dansen. Så er han nære en overgang til oss. Dagen derpå har Chelsea lagt inn bud. I dag har jeg lest:

- Han er i London for å gjennomføre avtalen

- PSG og United har alle fått akseptert bud, og Gabriel har bedt om utvidet frist til å ta en avgjørelse.

Alle disse ryktene kommer fra den italienske journalisten Di Marzio. Han har null peiling og regnes for å være en ræva kilde.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Stefanb said:

Alle disse ryktene kommer fra den italienske journalisten Di Marzio. Han har null peiling og regnes for å være en ræva kilde.

Riktig. Like tullete som Cross. Sier Ornstein noe så et det riktig som regel 

Link to comment
Share on other sites

Ornstein er som regel bunnsolid når han først uttaler seg, men han er ikke lenger en som er først ute med nyheter rundt Arsenal lenger.. han ble föret av Gazidis, og når han forsvant så ble det ikke lenger noen eksklusive "scoop" på Ornstein. Dog som sagt er han en ordentlig journalist som heller holder kjeft hvis han ikke vet hva som skjer, og bekrefter ikke uten at han vet 100% at infoen stemmer.

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Stefanb said:

Alle disse ryktene kommer fra den italienske journalisten Di Marzio. Han har null peiling og regnes for å være en ræva kilde.

Det kan godt tenkes. Vil det si at du er optimistisk, vedr. Gabriel?

SkySports har ikke lenger den kredibiliteten de en gang hadde, men de melder i dag at Manure er i dialog.

https://www.skysports.com/football/news/11813/12053412/gabriel-manchester-united-have-late-talks-over-arsenal-and-napoli-target

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Verminator5 said:

Det kan godt tenkes. Vil det si at du er optimistisk, vedr. Gabriel?

SkySports har ikke lenger den kredibiliteten de en gang hadde, men de melder i dag at Manure er i dialog.

https://www.skysports.com/football/news/11813/12053412/gabriel-manchester-united-have-late-talks-over-arsenal-and-napoli-target

SkySports er som du sier ikke veldig "sikre" lenger. De er i mine øyne på nivå med Daily Mail, The Sun etc. når det gjelder rykter nå.

De rapportene som kommer fra de lokale franske mediene sier at Gabriel er nærme Arsenal. Dette er blant annet de som også bekreftet Pepe til Arsenal når "alle" sa at han gikk til Napoli og ikke Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Stefanb said:

SkySports er som du sier ikke veldig "sikre" lenger. De er i mine øyne på nivå med Daily Mail, The Sun etc. når det gjelder rykter nå.

De rapportene som kommer fra de lokale franske mediene sier at Gabriel er nærme Arsenal. Dette er blant annet de som også bekreftet Pepe til Arsenal når "alle" sa at han gikk til Napoli og ikke Arsenal.

Sammenlikningen med Daily Mail og The Sun syns jeg ikke holder mål. De videreformidler en del gossip i sin "Transfer Center"-seksjon, men det de skriver egne saker om, holder ofte vann. 

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Verminator5 said:

Sammenlikningen med Daily Mail og The Sun syns jeg ikke holder mål. De videreformidler en del gossip i sin "Transfer Center"-seksjon, men det de skriver egne saker om, holder ofte vann. 

Rangeringen av journalistene som rapporterer blir delt inn i et "tier"-system. Nå er det dog en annen journalist som heter Alan Myers som har skrevet denne artikkelen fremfor Kaveh Solehkol som har vært den vanligste korrespondanten fra SkySports angående Arsenal. Solehkol ble rangert som tier 3/4. Dette er de laveste rangeringene når det gjelder treff på overgangsnyheter.

Går man tilbake 3 dager på Myers (jeg kjenner ikke så mye til han her) så skriver han at Napoli kom inn med et stort bud og at Gabriel vurderte dette pga. høyere lønninger. Ingen av de lokale franske byråene meldte dette. I dag melder han igjen at Manure er involvert, og igjen: Ingen av de lokale franske byråene er med på det.

Ut ifra hva jeg ser så pleier ikke Myers å skrive så mye om selve rykter, men han har vært involvert med Gabriel sagaen siden Everton var involvert. For meg så virker det som om han bare fortsetter å rapportere uten å egentlig ha noen kredibilitet der fordi han pushet hardest på at han kom til å ende opp i Everton (som ikke har vært med i racet siden mars).

Link to comment
Share on other sites

On 8/21/2020 at 3:06 PM, Stefanb said:

Rangeringen av journalistene som rapporterer blir delt inn i et "tier"-system. Nå er det dog en annen journalist som heter Alan Myers som har skrevet denne artikkelen fremfor Kaveh Solehkol som har vært den vanligste korrespondanten fra SkySports angående Arsenal. Solehkol ble rangert som tier 3/4. Dette er de laveste rangeringene når det gjelder treff på overgangsnyheter.

Går man tilbake 3 dager på Myers (jeg kjenner ikke så mye til han her) så skriver han at Napoli kom inn med et stort bud og at Gabriel vurderte dette pga. høyere lønninger. Ingen av de lokale franske byråene meldte dette. I dag melder han igjen at Manure er involvert, og igjen: Ingen av de lokale franske byråene er med på det.

Ut ifra hva jeg ser så pleier ikke Myers å skrive så mye om selve rykter, men han har vært involvert med Gabriel sagaen siden Everton var involvert. For meg så virker det som om han bare fortsetter å rapportere uten å egentlig ha noen kredibilitet der fordi han pushet hardest på at han kom til å ende opp i Everton (som ikke har vært med i racet siden mars).

Dette var informativt, StefanB. Denne kategoriseringen var jeg ikke kjent med. Grunnen til at jeg legger tiltro til det som skrives i SkySports' artikler, sammenliknet med Daily Mail og The Sun, er vel at Sky ikke dekker nettsidene sine med halvnakne damer :P

Link to comment
Share on other sites

Bare litt oppdateringer på ryktefronten:

  • Aubameyang og Gabriel har ifølge Arteta ikke signert ennå, men er veldig nærme.
  • Maitland-Niles ryktes å bli jaget av Wolves, men Arteta vil beholde han.
  • Fiorentina vil ha Torreira, men de ønsker visstnok lån med opsjon på kjøp.
  • Juventus er interesserte i Bellerin og vi ønsker rundt €30m.
  • Thomas Partey er det litt snakk om om dagen. Visstnok skal både PSG og Juventus være interessert, men sistnevnte har ikke nubbsjans til å betale klausulen. PSG derimot har penger nok. Vi er avhengig av å få til flere spillersalg for å kjøpe han ut.
  • Houssem Aouar er en spiller Arteta virkelig liker, men Lyon vil ha €50-60m. Sjansen er dessverre liten, men alltids lov å håpe.
  • Matteo Guendouzi skal visstnok starte med blanke ark og få en ny sjanse.
  • Ellers er det litt smårykter om Kolasinac til Roma for €15m samt overganger for både Chambers og Holding.

Det er fortsatt lenge igjen av overgangsvinduet, så det blir nok en del flere bevegelser for klubben.

 

Link to comment
Share on other sites

46 minutes ago, Verminator5 said:

HERREGUD, så lang tid dette tar.

Jepp. Dreper alt av "momentum".. håpet var at det skulle bli en type dobbelt "signering", men nå er det sånn at dette har bare tatt for lang tid.. 

Link to comment
Share on other sites

56 minutes ago, Stefanb said:

Bare litt oppdateringer på ryktefronten:

  • Aubameyang og Gabriel har ifølge Arteta ikke signert ennå, men er veldig nærme.
  • Maitland-Niles ryktes å bli jaget av Wolves, men Arteta vil beholde han.
  • Fiorentina vil ha Torreira, men de ønsker visstnok lån med opsjon på kjøp.
  • Juventus er interesserte i Bellerin og vi ønsker rundt €30m.
  • Thomas Partey er det litt snakk om om dagen. Visstnok skal både PSG og Juventus være interessert, men sistnevnte har ikke nubbsjans til å betale klausulen. PSG derimot har penger nok. Vi er avhengig av å få til flere spillersalg for å kjøpe han ut.
  • Houssem Aouar er en spiller Arteta virkelig liker, men Lyon vil ha €50-60m. Sjansen er dessverre liten, men alltids lov å håpe.
  • Matteo Guendouzi skal visstnok starte med blanke ark og få en ny sjanse.
  • Ellers er det litt smårykter om Kolasinac til Roma for €15m samt overganger for både Chambers og Holding.

Det er fortsatt lenge igjen av overgangsvinduet, så det blir nok en del flere bevegelser for klubben.

 

Ønsker å beholde AMN og Matteo. 
Sistnevnte var i perioder vår klart beste midtbanespiller og har et enormt potensial. Må gå an å snu dette. Så vanskelig kan det ikke være. 
 

AMN var veldig god etter pausen og tatt store steg under Arteta. 

Chambers er god nok og bør bli på bekostning av Holding.

Partey er solid. 
 

Aouar er nok uoppnåelig dessverre. Veldig veldig god spiller. 
 

Torreira har aldri imponert meg. Bellerin har ikke  klart å finne tilbake etter skaden og har alltid hatt mangler defensivt. 

Kola er for ustabil og for mange skader. Får de opp mot 15-20 så selg. 

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, Stefanb said:

Jepp. Dreper alt av "momentum".. håpet var at det skulle bli en type dobbelt "signering", men nå er det sånn at dette har bare tatt for lang tid.. 

Sitter med en klump i magen ang. Gabriel. Han var på medical hos Everton i vinter, men ombestemte seg. Manure-kapteinen har hatt hjerneblødning i syden, og slikt liker nok ikke OGS. Prøver de seg igjen? De hiver jo penger etter spillere. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...