Jump to content

2020.07.26 Watford (H)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

4 minutes ago, Verminator5 said:

Da er Deeney i gang igjen. Vi får se hvor mange skader vi ender opp med. I fjor slo han til Torreira med albuen, like etter at vi tok ledelsen. Man ser et mønster i oppførselen til mannen med de «store ballene».

Deeney er en skikkelig fitte. Dessverre så er jo dette "grei oppførsel" siden han er en "tøffing" som spiller for et dårlig lag som Watford.

FOR ET MÅL AV AUBA!

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Verminator5 said:

Håpløs pasning av Holding, og korrekt idømt straffe. Xhaka prater på seg gult kort. Vi er vår egen verste fiende.

Jepp.

Holding har vært solid sånn defensivt sitt (god posisjonering og uredd for å ta en ball i trynet). Han har også hatt noen gode langpasninger, men når det kommer til pasninger i blant så kan han være litt dust. Dog har han knapt spilt fotball det siste året så tar litt tid før han er "up to speed". Fortsatt bare 25 år gammel så han nærmer seg sitt beste. Samme med Bellerin her forøvrig.

Edit: RECORD BREAKERS!

David Luiz has set a record for most penalties conceded by a player in a single Premier League season - 5
Edited by Stefanb
Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, Stefanb said:

Jepp.

Holding har vært solid sånn defensivt sitt (god posisjonering og uredd for å ta en ball i trynet). Han har også hatt noen gode langpasninger, men når det kommer til pasninger i blant så kan han være litt dust. Dog har han knapt spilt fotball det siste året så tar litt tid før han er "up to speed". Fortsatt bare 25 år gammel så han nærmer seg sitt beste. Samme med Bellerin her forøvrig.

Edit: RECORD BREAKERS!

David Luiz has set a record for most penalties conceded by a player in a single Premier League season - 5

Jeg tror Holding kan bli en veldig god spiller, men jeg er usikker på om han får bli det hos oss. Det blir spennende å se hvilke stoppere vi har i stallen neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Verminator5 said:

Jeg tror Holding kan bli en veldig god spiller, men jeg er usikker på om han får bli det hos oss. Det blir spennende å se hvilke stoppere vi har i stallen neste sesong.

Ja , det blir spennende for vi trenger forsterkninger .

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Verminator5 said:

Jeg tror Holding kan bli en veldig god spiller, men jeg er usikker på om han får bli det hos oss. Det blir spennende å se hvilke stoppere vi har i stallen neste sesong.

Vi får se hva som skjer. Personlig mener jeg at både Chambers og Holding er spillere med et veldig høyt potensiale. Chambers har dog kanskje mer plass i dette laget mtp. teknikk og pasningsspill kontra Holding, men Holding er egentlig ikke så ille med ballen i beina. Det store problemet vi har er egentlig at rommet mellom midtbanen og forsvaret er for stort (og mellom angrep og midtbane). Hvordan Arteta løser dette blir interessant å se, men med Saliba, Holding og Chambers har vi 3 meget talentfulle midtstoppere i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Stefanb said:

Vi får se hva som skjer. Personlig mener jeg at både Chambers og Holding er spillere med et veldig høyt potensiale. Chambers har dog kanskje mer plass i dette laget mtp. teknikk og pasningsspill kontra Holding, men Holding er egentlig ikke så ille med ballen i beina. Det store problemet vi har er egentlig at rommet mellom midtbanen og forsvaret er for stort (og mellom angrep og midtbane). Hvordan Arteta løser dette blir interessant å se, men med Saliba, Holding og Chambers har vi 3 meget talentfulle midtstoppere i mine øyne.

Vårt største problem er at ingen har tatt tak i problemene bakerst og signert bedre stoppere en Sokratis , Mustafi , Holding og Luiz. Potensiale har de sikkert hatt alle sammen , men vi har alt for ofte raknet. Vi har vel alle vært fortvilet mang en gang på grunn av feilene bakerst.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Gunners68 said:

Vårt største problem er at ingen har tatt tak i problemene bakerst og signert bedre stoppere en Sokratis , Mustafi , Holding og Luiz. Potensiale har de sikkert hatt alle sammen , men vi har alt for ofte raknet. Vi har vel alle vært fortvilet mang en gang på grunn av feilene bakerst.

Jeg er 100% sikker på at majoriteten av disse problemene er coaching. Hvor det ikke har vært fokusert på de riktige tingene under trening og oppsett. F.eks. under Wenger så ble det ofte ekstremt store bakrom og midtstopperne måtte ligge på halvsirkelen uten noe dekning.

Noen spillere vil alltid ha brølere grunnet svakheter mentalt eller på grunn av systemet (tenker da Luiz og Mustafi spesielt), men som du sier så er noen bedre egnet eller ikke. Hvis planen er å spille ut bakfra og ligge høyt med forsvaret så må man ha stoppere med fart i beina og som kan spille ball. Problemet pdd. er at Arteta har ikke kunnet gjøre noe med dette så langt og må bruke de han har.

Det skjer neppe en stor utskiftning med det første heller grunnet økonomien. Dette er et prosjekt som må jobbes med over de kommende sesongene.

 

Bra redning av Emi!

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Stefanb said:

Vi får se hva som skjer. Personlig mener jeg at både Chambers og Holding er spillere med et veldig høyt potensiale. Chambers har dog kanskje mer plass i dette laget mtp. teknikk og pasningsspill kontra Holding, men Holding er egentlig ikke så ille med ballen i beina. Det store problemet vi har er egentlig at rommet mellom midtbanen og forsvaret er for stort (og mellom angrep og midtbane). Hvordan Arteta løser dette blir interessant å se, men med Saliba, Holding og Chambers har vi 3 meget talentfulle midtstoppere i mine øyne.

Jeg er enig i dine vurderinger. Jeg tror Sokratis forsvinner i sommer. Med Saliba inn er vi litt overbefolket på stopperplass. Luiz blir værende, men jeg håper han hovedsaklig blir som en mentor å anse. Mustafi har fått en ny vår, men ser ut til å trives best i en stoppertrio. 

Og når jeg skriver beviser vi at vi trenger nye rekrutter. Selvsagt Welbeck.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Stefanb said:

Igjen er det store problemet ikke bare forsvaret, men hvordan midtbanen og angrepet fungerer også. Vi er ikke kompakte eller forsvarer oss smart.. sånn som vi gjorde mot Liverpool og City.

Non coachbles er vel ordet. Trur jeg ville tatt Pope 100 ganger over Holding

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...