Jump to content

2020.07.07 Leicester (H)


Polljen

Recommended Posts

Just now, Marius- said:

Når dommeren kun får se den fra den vinkelen er det ganske latterlig. Han burde først se den med begge spillere så den siste. Dette er faen meg for dumt. Rødt eller ikke. 
 

ellers lå det i kortene at vi slet mer i andre. La oss redde 1p da?

Det er 2 omganger vi sliter med. Holder 50 min. Får Arteta skikk på det med bedre spillere inn så er det håp. Eddie koster oss poengene idag.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

24 minutes ago, sas2002 said:

Alt for heit i toppen. Ryker vi idag så vet du hvordan arsenal fansen reagerer.

Ja, de reaksjonene oppsummerer du godt med dine innlegg.

14 minutes ago, sas2002 said:

Natta. Vi er fortsatt en middelhavsfarer

Vi rundspiller ett lag du tidligere har hyllet som svært gode. Når vi må spille nesten en halvtime med 10 mann og allikevel får med oss poeng, er det vel noe bedre enn en middelhavsfarer?

Link to comment
Share on other sites

Hvisomattedersomatte. 1p er godkjent når vi får rødt der. Spørsmålet er hva som skjer neste. Hjemme mot Leicester er greit når man får rødt på 1-0. De har vært bedre enn oss Iår. Men ett tap neste nå vil ikke rettferdiggjøre dette. Kjør på. Slå dritten. Så kanskje man skal gi arteta godkjent +  

Link to comment
Share on other sites

Greit med uavgjort slik kampen utviklet seg, men vi har fan meg uflaks. Først blir Laca avblåst for en liten offside, blir byttet ut rett etterpå og Nketiah før rødt kort tid etterpå. Vel strengt, spør du meg. Jeg klarer ikke å være sur på Nketiah. 

Link to comment
Share on other sites

En fantastisk førsteomgang spillemessig, med unntak at vi ikke er effektive nok.

Andreomgangen er Leicester med, men tar helt over etter Nketiahs røde.

Både Nketiah, Arteta og laget kan forhåpentligvis lære av dette. Redd for at det var en evt fjerdeplass som røk der, men vi er et lag som skal lære. Resten av sesongavslutningen blir fortsatt spennende. Vi kan havne på nesten alt fra 5. til 13. plass.. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Rosicky07 said:

Da er PL sesonger over for denne gang hvertfall! Kampen mor Spurs og Fa cupen semien som er av betydning.

Vi må klare EL og FA-cupen. Tottenham må slås og havne bak oss på tabellen. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Marius- said:

Hvisomattedersomatte. 1p er godkjent når vi får rødt der. Spørsmålet er hva som skjer neste. Hjemme mot Leicester er greit når man får rødt på 1-0. De har vært bedre enn oss Iår. Men ett tap neste nå vil ikke rettferdiggjøre dette. Kjør på. Slå dritten. Så kanskje man skal gi arteta godkjent +  

Helt enig i at ett poeng er godkjent. Det hadde jeg tatt før kampen. Det jeg ikke skjønner, er hvorfor du innleder med «Hvisomattedersomatte», for så å ta sorger på forskudd?😊

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Verminator5 said:

Helt enig i at ett poeng er godkjent. Det hadde jeg tatt før kampen. Det jeg ikke skjønner, er hvorfor du innleder med «Hvisomattedersomatte», for så å ta sorger på forskudd?😊

Nei. Det var fordi enkelte mente vi skulle med ledet 3-4 før pause. Derav utsagnet 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Marius- said:

Nei. Det var fordi enkelte mente vi skulle med ledet 3-4 før pause. Derav utsagnet 

Hvisomattedersomatte vi taper neste kamp. Dette blir ren hypotese. Det er ikke ulovlig, jeg bare prøver å poengtere at du møter deg selv i døren. 

Link to comment
Share on other sites

Men spørsmålet mitt mot FA ståR: dommer ønsker å se. Han får se worst case bildene. Han får ikke se bildene fra noen annen vinkel der man blant annet ser hvordan to spillere ser på ball først. Dette er ræva, i andre ligaer viser der fler situasjoner ikke bare en i slow motion

Link to comment
Share on other sites

faen ass. Vi fikk dårlig betalt i 1. Omgang - for da spilte vi ball i hatt med Leicester. 2. Omfang ble vi rett og slett for dype. Jeg skulle jeg gjerne ha sett litt mer løpskraft inn litt tidligere. 
nketiah er uheldig. Prøver på ball og er litt sen, men det røde kortet er riktig. 
personlig synes jeg det så ut som offide på Leicesters utligningsmål, men så lenge det ble dømt onside kan jeg ikke dvele mer over det. 
uavgjort er rettferdig resultat i dag

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Verminator5 said:

Hvisomattedersomatte vi taper neste kamp. Dette blir ren hypotese. Det er ikke ulovlig, jeg bare prøver å poengtere at du møter deg selv i døren. 

Hvordan møter jeg mer selv i døra der? Vi klarte ikke sette 2-3 eller 4 før pause. Det var en god førsteomgang. Men vi maktet ikke lukke døra. Da vil alltid sjansen være for motstander i annen. Jeg sa aldri dette inn mot neste kamp? Det prøver du konstruere... 

faktisk lignende trump sine fake news det der.. og det er ikke må jeg si er imponerende (ræva!) tolket. 

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Tony said:

Tror ikke vi skal undervurdere effekten av alle bortekampene vi har hatt. Tar på kreftene å reise. Ikke mye tid til restitusjon mellom kampene. Ikke rart at det butter på i andre omgangene.

Jeg liner ditt inntog i forumet Tony. «Keep the posts coming»

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Marius- said:

Hvordan møter jeg mer selv i døra der? Vi klarte ikke sette 2-3 eller 4 før pause. Det var en god førsteomgang. Men vi maktet ikke lukke døra. Da vil alltid sjansen være for motstander i annen. Jeg sa aldri dette inn mot neste kamp? Det prøver du konstruere... 

faktisk lignende trump sine fake news det der.. og det er ikke må jeg si er imponerende (ræva!) tolket. 

Ja, det er de som mener at vi burde ha satt flere i kassa til pause. Men det blir med de hypotetiske scenariene dessverre. "Hvisomattedersomatte". Deretter begynner du å ta sorger på forskudd, og jeg siterer: "Men ett tap neste nå vil ikke rettferdiggjøre dette.". Igjen, hypotetiske scenarier. Det er ingen konstruksjon her, Marius. Dette er ikke en stor diskusjon. Jeg innledet mitt første innlegg med å si at jeg var enig med din vurdering av kampen. 

Den uthevede setningen ler jeg bare av. God kveld.

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ben Elfen said:

Jeg liner ditt inntog i forumet Tony. «Keep the posts coming»

Nå har æ vært passiv tilskuer til forumet her i mange år. På tide å hive meg med. Artig å følge med på pessimistene, optimistene og diskusjonene under og etter kampene. Etter å følgt med i mange år føler æ at æ nesten kjenner dere her inne. Så nå må æ bare finne min egen plass her.

Nå er æ bare fornøyd med å se en forandring i klubben i mitt hjerte. Å se energien som er i klubben nå er bare herlig. Godt å komme ut av den destruktive og deprimerende Emery fotballen. Å la Arteta få jobbe med spillerne og få seg er par overgangsvinduer til å få inn sine spillere så tror æ vi er i det gode selskap om et år eller 2. At stallen ikke er god nok er det liten tvil om. Men det æ ser Arteta har gjort på så kort og vanskelig tid gjør at æ e optimistisk for fremtiden.

Edited by Tony
Link to comment
Share on other sites

Synes det var mye positivt og vi var uheldige, er det noen som for til dette er det Arteta. Første omgang var noe av det beste jeg har sett på lenge og herlig å se hvor gutta kjemper. Trur jammen med vi snart kommer å kjempe helt i toppen.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Tony said:

Nå har æ vært passiv tilskuer til forumet her i mange år. På tide å hive meg med. Artig å følge med på pessimistene, optimistene og diskusjonene under og etter kampene. Etter å følgt med i mange år føler æ at æ nesten kjenner dere her inne. Så nå må æ bare finne min egen plass her.

Nå er æ bare fornøyd med å se en forandring i klubben i mitt hjerte. Å se energien som er i klubben nå er bare herlig. Godt å komme ut av den destruktive og deprimerende Emery fotballen. Å la Arteta få jobbe med spillerne og få seg er par overgangsvinduer til å få inn sine spillere så tror æ vi er i det gode selskap om et år eller 2. At stallen ikke er god nok er det liten tvil om. Men det æ ser Arteta har gjort på så kort og vanskelig tid gjør at æ e optimistisk for fremtiden.

 

1 hour ago, Gunners77 said:

Synes det var mye positivt og vi var uheldige, er det noen som for til dette er det Arteta. Første omgang var noe av det beste jeg har sett på lenge og herlig å se hvor gutta kjemper. Trur jammen med vi snart kommer å kjempe helt i toppen.

Welcome to the bright side both of you.

Link to comment
Share on other sites

Har fått reflektert litt etter kampen i går. Leicester kommer nok til å være et lag som også kommer til å være med i kampen om topp 5 også til neste sesong. De har en gameplan som Rodgers har drilla godt inn og dette er bra lag selv uten Maddison i går. Ceballos ønsker Arteta å signere og den støtter jeg. Spanjolen er skapt for rollen Arteta bruker han i. God uten ball i pressleddet samt kreativ. Xhaxa ser du får store problemer når tempoet sentralt blir høyere. Da kommer det oftere personlige feil og han blir ofte på etterskudd. Der må Arteta forsterke. 

Venstresiden med Tierney og Saka/Pepe kommer til å bli bedre og bedre. Høyresiden er det verre med. Bellerin har blitt et hoggestamme og det forstår man. Svak basisteknikk. Mister ofte ballen og innleggskvaliteten har bestandig vært svak. Cedric er nok mannen som spiller der fast neste sesong med Bellerin som backup. 

 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, sas2002 said:

Har fått reflektert litt etter kampen i går. Leicester kommer nok til å være et lag som også kommer til å være med i kampen om topp 5 også til neste sesong. De har en gameplan som Rodgers har drilla godt inn og dette er bra lag selv uten Maddison i går. Ceballos ønsker Arteta å signere og den støtter jeg. Spanjolen er skapt for rollen Arteta bruker han i. God uten ball i pressleddet samt kreativ. Xhaxa ser du får store problemer når tempoet sentralt blir høyere. Da kommer det oftere personlige feil og han blir ofte på etterskudd. Der må Arteta forsterke. 

Venstresiden med Tierney og Saka/Pepe kommer til å bli bedre og bedre. Høyresiden er det verre med. Bellerin har blitt et hoggestamme og det forstår man. Svak basisteknikk. Mister ofte ballen og innleggskvaliteten har bestandig vært svak. Cedric er nok mannen som spiller der fast neste sesong med Bellerin som backup. 

 

Xhaka spiller 90 min i alle kamper så fremt han er frisk. Syns du det er rart om han er litt sliten nå? Arteta skjønner at Xhaka er undroppable, selv om han ideelt sett hadde trengt en liten pause. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Tapapa said:

Xhaka spiller 90 min i alle kamper så fremt han er frisk. Syns du det er rart om han er litt sliten nå? Arteta skjønner at Xhaka er undroppable, selv om han ideelt sett hadde trengt en liten pause. 

Så du mener at han er god nok hvis vi skal kjempe om topp 3-4 plasseringer framover. I kamper mot Norwich, Wolves, Brighton og Everton så er han grei å ha men skal ikke vi satse høyere framover? Vil en sentrallinje i midten med Torreira, Willock, Ceballos, Eleny, Aint.Niles og Xhaxa sørge for det?

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Gunners77 said:

Synes det var mye positivt og vi var uheldige, er det noen som for til dette er det Arteta. Første omgang var noe av det beste jeg har sett på lenge og herlig å se hvor gutta kjemper. Trur jammen med vi snart kommer å kjempe helt i toppen.

Helt enig -  mye mer energi i laget nå enn jeg har sett på lenge og Arteta har en plan som han vil drille inn, at vi slipper inn et mål kunne skjedd selv med 11 mann på banen. Kan ikke si at jeg savner Øzil i det hele tatt. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...