Jump to content

2020.07.01 Norwich City (H)


Polljen

Recommended Posts

Jeg forventer nok ikke seier i de resterende kampene, men jeg forventer en rask progresjon i spillet. Forsvare sitter ok nå, samhandlingen fremover har tatt seg betraktelig opp. Nå mangler vi kreativitet og at det "klikker" oftere - så er vi et topp 4 lag med den stallen vi har nå. Det er vi gode nok til.

Skulle ønske det var 15 kamper igjen av sesongen. Da hadde vi kjempet om 3. plassen ved sesongslutt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

5 minutes ago, Ben Elfen said:

Jeg forventer nok ikke seier i de resterende kampene, men jeg forventer en rask progresjon i spillet. Forsvare sitter ok nå, samhandlingen fremover har tatt seg betraktelig opp. Nå mangler vi kreativitet og at det "klikker" oftere - så er vi et topp 4 lag med den stallen vi har nå. Det er vi gode nok til.

Skulle ønske det var 15 kamper igjen av sesongen. Da hadde vi kjempet om 3. plassen ved sesongslutt.

6 kamper igjen. De neste 3 vil vise om spådommen din har rett. Går det skeis i de, ser jeg ingen grunn til at det skulle gått så bra. Har litt mer troa på en bedre innspurt nå, men tror ikke det vil holde 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Marius- said:

6 kamper igjen. De neste 3 vil vise om spådommen din har rett. Går det skeis i de, ser jeg ingen grunn til at det skulle gått så bra. Har litt mer troa på en bedre innspurt nå, men tror ikke det vil holde 

Når jeg skrev topp 4 så tenkte jeg på neste år. Jeg mener stallen vår med Mustafier, Belleriner og Elnenyer er gode nok for topp 4

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Ben Elfen said:

Når jeg skrev topp 4 så tenkte jeg på neste år. Jeg mener stallen vår med Mustafier, Belleriner og Elnenyer er gode nok for topp 4

Nå har vi ikke vært topp 4 på 4 år. Nå er denne sesong avslutningen helt spesiell etter over 3 måneder lang pause. Hvor vi ender gjenstår det å se. Elnenyer , Mustafier og Belleriner har vist i de 4 årene hvorfor vi IKKE spiller CL.

Går vi på nye sesonger med for mange av de på banen - minus Auba - så blir det lenge til topp 4 igjen. Tror vi har revet oss nok i håret de seneste sesongene over deres prestasjoner.

Arteta har noe på gang -  helt klart -  og jeg tror jeg kan forsikre deg BE at han vet han setter jobben på risk med for mange av de typene på banen.  Arteta vet du ikke vinner noe med for mange sånne i stallen.

Link to comment
Share on other sites

Det ble skrevet ovenfor at "forsvaret sitter ok nå", men er et ok forsvar godt nok. Det er kanskje det mot dumpekandidatene i PL, men jeg er betydelig mer tvilende når vi spiller mot topplagene. Når det gjelder om konkrete enkeltspillere er gode nok, så er vel min mening kjent rundt det emne. Jeg har ikke endret mening. 

Link to comment
Share on other sites

42 minutes ago, Polljen said:

Det ble skrevet ovenfor at "forsvaret sitter ok nå", men er et ok forsvar godt nok. Det er kanskje det mot dumpekandidatene i PL, men jeg er betydelig mer tvilende når vi spiller mot topplagene. Når det gjelder om konkrete enkeltspillere er gode nok, så er vel min mening kjent rundt det emne. Jeg har ikke endret mening. 

Helt enig, de neste 3 kampene og de 3 påfølgende uten seriøse forsvars blemmer vi kanskje gi de overbeviste ett poeng. Jeg avventer å se noe slikt før jeg skal gi dem rett. Er lett å bli frelst når vi knapt møter motstand. Vi tapte for ett par kamper siden mot elendige Brighton. Ett lag som ligger i dumpa og som United valset over sist. Samtidig skal det også sies at United måtte ha ekstraomganger mot Norwich så fotballen er rund. 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Marius- said:

Helt enig, de neste 3 kampene og de 3 påfølgende uten seriøse forsvars blemmer vi kanskje gi de overbeviste ett poeng. Jeg avventer å se noe slikt før jeg skal gi dem rett. Er lett å bli frelst når vi knapt møter motstand. Vi tapte for ett par kamper siden mot elendige Brighton. Ett lag som ligger i dumpa og som United valset over sist. Samtidig skal det også sies at United måtte ha ekstraomganger mot Norwich så fotballen er rund. 

Ja , fotballen er rund. Spesielt nå som den spilles uten publikum - den 12 mann. Uten påvirkning fra tribunene så kan mye rart skje. De 3 neste kampene blir spennende å se hvordan går. Antar Arteta vil følge våre spillere med argus øyne og at dette vil bli eksamen for noen av våre. Prester eller finn en ny klubb. 

54 minutes ago, Polljen said:

Det ble skrevet ovenfor at "forsvaret sitter ok nå", men er et ok forsvar godt nok. Det er kanskje det mot dumpekandidatene i PL, men jeg er betydelig mer tvilende når vi spiller mot topplagene. Når det gjelder om konkrete enkeltspillere er gode nok, så er vel min mening kjent rundt det emne. Jeg har ikke endret mening. 

Forsvaret vårt er ok det , Polljen , og enig med deg - mot Norwich & Co.  Når vi møter de bedre lagene så er vi ikke ok . Du verden for superlativer det har haglet de siste årene om forsvaret vårt under kampenes gang. Bare til å be til gudene om at Arteta får midler til å kjøpe de rette folkene.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Polljen said:

Det ble skrevet ovenfor at "forsvaret sitter ok nå", men er et ok forsvar godt nok. Det er kanskje det mot dumpekandidatene i PL, men jeg er betydelig mer tvilende når vi spiller mot topplagene. Når det gjelder om konkrete enkeltspillere er gode nok, så er vel min mening kjent rundt det emne. Jeg har ikke endret mening. 

Ting fikses ikke over natten. Tar tid før samspillet sitter. De siste kampene har det sitter godt, og alt tyder på at det blir bedre for hver kamp som går. Selv City kanpen mener jeg Forsvaret hadde full kontroll - til vi fikk skade på Mari og Luiz satt på benken med klovnekostymet. Det skapes fortiden lite mot Arsenal og det er det vel lov å glede seg over?

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Marius- said:

Poenget er vel at dette er mot dårlig motstand! Ser du ikke forskjellen? La oss se om dette stemmer etter resten av kampene. 

Sheffield U borte er ikke dårlig motstand. Jeg synes vi så bra ut mot City før Luiz kom innpå mot. Det er ikke dårlig motstand. Kan du ikke for en gang skyld innrømme at det skjer positive ting med klubben? 
forsvaret sitter bedre(også mot god motstand), vi har begynt å score litt igjen. Man ser tendenser til samhandling. Før lockdown var vi gode. Etter lockdown trengte vi to kamper på å finne fasongen igjen. Jeg liker det jeg ser under Arteta og jeg liker måten han har transformert spillere mange her på forumet hadde gitt opp som Mustafi, Xhaka og Nketiah og jeg har tru på at han - med stallen vi har nå - klarer å klatre seg inn blant topp 4 neste år. Noen endringer blir det helt klart, men vi trenger ikke mye. Også stoler jeg på Stefan B, forumets scooter når det kommer til spillere på vei inn. Hvis Stefan B sier de er gode så er de nok det, men jeg følger ikke med på annet enn Arsenal - så derfor kommenterer jeg heller kkke spillere jeg vil ha inn. 

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Ben Elfen said:

 Det skapes fortiden lite mot Arsenal og det er det vel lov å glede seg over?

Glede er noe som er særdeles subjektivt og selvsagt skal hver enkel her få lov til å glede seg over det de måtte ville. Noe annet ville vært absurd.

 

Link to comment
Share on other sites

Det har helt klart skjedd positive ting under Arteta. Det er tendenser / forbedringer her og der. Arteta setter tydeligvis krav til spillerne og det er høyst på tide at det skjer. Vi får se på fortsettelsen - som er litt spesiell under disse publikums frie kampene. Jeg tror ikke noe på at den samme stallen vil klatre til topp 4 under normale omstendigheter.

Vi må heller ikke kjøpe 11 nye spillere for å nå det målet. Men , vi er et par spillere for short. To solide stoppere og en på midt banen så vil det hjelpe betraktelig. Kan vi få til et skikkelig solid forsvar så kan dette bli bra.

Edited by Gunners68
Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Gunners68 said:

Det har helt klart skjedd positive ting under Arteta. Det er tendenser / forbedringer her og der. Arteta setter tydeligvis krav til spillerne og det er høyst på tide at det skjer. Vi får se på fortsettelsen - som er litt spesiell under disse publikums frie kampene. Jeg tror ikke noe på at den samme stallen vil klatre til topp 4 under normale omstendigheter.

Vi må heller ikke kjøpe 11 nye spillere for å nå det målet. Men , vi er et par spillere for short. To solide stoppere og en på midt banen så vil det hjelpe betraktelig. Kan vi få til et skikkelig solid forsvar så kan dette bli bra.

veldig enig i dette. Selv i de to dustetapene (av ulike årsaker) mot ManC og Brighton var det vel positive tegn å spore? Men selv om det er positive tendenser på mange områder mener også jeg at laget har en vei å gå før de kan betraktes som en utfordrer i toppsjiktet. De må forsterke troppen, og den troppen de allerede har har mye å gå på. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, piscator said:

veldig enig i dette. Selv i de to dustetapene (av ulike årsaker) mot ManC og Brighton var det vel positive tegn å spore? Men selv om det er positive tendenser på mange områder mener også jeg at laget har en vei å gå før de kan betraktes som en utfordrer i toppsjiktet. De må forsterke troppen, og den troppen de allerede har har mye å gå på. 

De andre lagene vil forsterke og det må vi også. Flere lag har tatt oss igjen / ligger helt på høyde med oss og dette er lag vi tidligere slo når som helst. Den tid er over . Vi har et bra knippe med ungdommer på full fart inn i laget. Gjenstår å se om de alle vil slå til.  Det skal vel godt gjøres. Det begynner å se bra ut på flere av plassene , men det mangler noe , og det har vi fått sett gjentatte ganger . De problemene må Arteta få løst og styret må hjelpe han med midler.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ben Elfen said:

Sheffield U borte er ikke dårlig motstand. Jeg synes vi så bra ut mot City før Luiz kom innpå mot. Det er ikke dårlig motstand. Kan du ikke for en gang skyld innrømme at det skjer positive ting med klubben? 
forsvaret sitter bedre(også mot god motstand), vi har begynt å score litt igjen. Man ser tendenser til samhandling. Før lockdown var vi gode. Etter lockdown trengte vi to kamper på å finne fasongen igjen. Jeg liker det jeg ser under Arteta og jeg liker måten han har transformert spillere mange her på forumet hadde gitt opp som Mustafi, Xhaka og Nketiah og jeg har tru på at han - med stallen vi har nå - klarer å klatre seg inn blant topp 4 neste år. Noen endringer blir det helt klart, men vi trenger ikke mye. Også stoler jeg på Stefan B, forumets scooter når det kommer til spillere på vei inn. Hvis Stefan B sier de er gode så er de nok det, men jeg følger ikke med på annet enn Arsenal - så derfor kommenterer jeg heller kkke spillere jeg vil ha inn. 

Vi tapte nylig mot Brighton. Minner bare om det. Ellers kan jeg ikke ha sett noen hakka på Nketiah? Gått meg hus forbi isåfall. Mustafi og. Xhaka er begge spillere som ikke holder mål i mine øyne. En kamp eller to med bedring endrer ikke det. Over en sesong har de begge vist seg for svake flere ganger. 

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Marius- said:

Vi tapte nylig mot Brighton. Minner bare om det. Ellers kan jeg ikke ha sett noen hakka på Nketiah? Gått meg hus forbi isåfall. Mustafi og. Xhaka er begge spillere som ikke holder mål i mine øyne. En kamp eller to med bedring endrer ikke det. Over en sesong har de begge vist seg for svake flere ganger. 

Xhaka er den viktigste enkeltspillere i laget vårt, etter mitt syn. Ikke den beste, men den vi klarer oss dårligst uten. Han blir nok kaptein igjen, hvis Auba blir solgt. 

Link to comment
Share on other sites

Det er godt mulig at Xhaka ikke kan erstattes internt, men at han kan erstattes med en spiller utenfra kan det ikke være noen tvil om.
Det eventuelle faktum at Xhaka skal være den viktigste enkeltspilleren i Arsenals stall sier lite om hans kvaliteter, men desto mer om et manglende nivå på stallen.

PS!! Jeg sier ikke at Xhaka skal selges, jeg deler bare ikke den beundringen som andre her har for han.

Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, Polljen said:

Det er godt mulig at Xhaka ikke kan erstattes internt, men at han kan erstattes med en spiller utenfra kan det ikke være noen tvil om.
Det eventuelle faktum at Xhaka skal være den viktigste enkeltspilleren i Arsenals stall sier lite om hans kvaliteter, men desto mer om et manglende nivå på stallen.

PS!! Jeg sier ikke at Xhaka skal selges, jeg deler bare ikke den beundringen som andre her har for han.

Jeg har vært svært skeptisk til Xhaka. Under Arteta har han dog fremstått som disiplinert (ja, jeg sa det), og fokusert. Spillet har hevet seg betraktelig. Vår statistikk med og uten Xhaka, taler for seg selv. Videre peker og kommanderer han medspillere i større grad enn tidligere. Det setter vel du pris på, som etterlyser en "sjef"? 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Verminator5 said:

Jeg har vært svært skeptisk til Xhaka. Under Arteta har han dog fremstått som disiplinert (ja, jeg sa det), og fokusert. Spillet har hevet seg betraktelig. Vår statistikk med og uten Xhaka, taler for seg selv. Videre peker og kommanderer han medspillere i større grad enn tidligere. Det setter vel du pris på, som etterlyser en "sjef"? 

Joda jeg setter så absolutt pris på en sjef, jeg føler dog ikke at Xhaka sin peking og kommandering så langt gir meg den følelsen av "sjef" som jeg har etterlyst. Klarer Arteta å utvikle Xhaka til den sjefen jeg trodde vi fikk da han ble kjøpt så er det flott (for jeg hadde virkelig troen på Xhaka da han kom). Pr. dato så er vi ikke der at jeg mener Xhaka er sjef nok!!!

Link to comment
Share on other sites

Den sjefetterspørselen er så kjedelig. Vi har jo knapt noe annet enn sjefer i laget. 
Leno, Mustafi, Luiz, Sokratis, Xhaka, Lacazette er for meg helt naturlige sjefer med pondus. Andre kvaliteter kan diskuteres. 
bellerin var sjef under lønnsreduksjon. Holding har sjefsgenene i seg. Auba er sjef på måten han spiller på. Guendouzi prøver å være sjef - uten hell foreløpig. 
kolasinac er sjef! 
 

når dere etterlyser sjefer og de med ponduser så føler jeg at dere etterlyser en kloning av Vieira eller Tony Adams (for alt var Jo så mye bedre før). 
 

når spillet sitter så vil vi være det barskeste laget i premier League - men i år har vi ikke sett slik ut

Edited by Ben Elfen
Link to comment
Share on other sites

@Ben Elfen, det er godt mulig at den sjefsetterspørselen jeg stadig kommer med er kjedelig som bare pokker. Men når du sier at vi knapt nok har annet enn sjefer i laget så sliter jeg faktisk med å ta deg alvorlig.

Adams var en sjef, Vieira var en sjef, dette var spillere med "pondus" og som virkelig kunne lede et lag. Disse "liksomsjefene" dine når ikke de to jeg nevnte til knærne når det gjelder å være sjef.

Ja i mine "våte drømmer" så tar jeg gjerne en kloning mellom Adams og Vieira men jeg vet at akkurat det kun vil forbli "våte drømmer". Var alt så mye bedre før, det spørs selvsagt hvilken periode du definerer som "før". Ser vi på Arsenal i perioden rett før/etter år 2000 så var alt så mye bedre før, men det finnes mange perioder der det ikke var noe bedre enn nå.

Du sier som sagt at det er kjedelig med pratet mitt/vårt om "sjefer", men jeg vil påstå at pratet som enkelte her har kommet med over lang tid der det vi har er godt nok og vi trenger lite nytt er like så kjedelig. Selvsagt vil jeg ikke stoppe dette pratet, men det har vært nok av "lovnader"  fra ett par av dere der vi blir fortalt at det vi har er godt nok uten at det vises i praksis.

Jeg er ikke ute etter å kjøpe ett nytt lag, det håper jeg at jeg har gjort klart i alle de årene jeg har vært her. Men jeg ser heller ingen grunn til å være av den typen som tenker som Ludvig i Flåklypa og sier at "forandringer, det er fali' det"!

Link to comment
Share on other sites

Poenget er at det ikke er lederskikkelser som mangler, ei heller gode midtstoppere, midtbanespillere eller angrepsspillere. Dette har vært diskutert uendelig mange ganger. 
det som mangler er samhandling, en klar plan, en identitet. Når det sitter, noe det er inferd med å gjøre, og selvtilliten til spillerne kommer tilbake, vil de naturlige lederne igjen skinne som ledere, og de med pondus vil vise pondusen sin og motstandere vil grue seg til å møte oss - selv om vi har Mustafier, Sokratisser (😂), elnenyer med flere i laget. 
 

Veldig mye av strukturen sitter i laget nå. Vi får få sjanser i mot (tenk tilbake på starten av sesongen da Leno var den som hadde reddet mest i Premier League). Her har Arteta gjort en kjempejobb og nærmer seg mål. Da kan det fokuseres enda mer på kreativitet i midten samt samspill offensivt. Selv der ser vi tegn til forbedring. 
 

når disse tingene sitter, det defensive, samhandlingen, innsatsen, timingen osv så mener JEG at denne stallen er god nok for topp 4. Det tror keg vi gjør neste år. Så kan vi se hva som må inn og hva som må ut for å kjempe om tittelen. Å kjøpe og sette inn stjerner i det laget slik det er nå er meningsløst. Sannsynligheten for at de skal skinne når de kommer til et lag uten god nok struktur er lav. Det har vi sett med veldig mange av de vi har kjøpt inn. Hva er så poenget med å risikere det? 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Ben Elfen said:

Poenget er at det ikke er lederskikkelser som mangler, ei heller gode midtstoppere, midtbanespillere eller angrepsspillere. Dette har vært diskutert uendelig mange ganger. 
det som mangler er samhandling, en klar plan, en identitet. Når det sitter, noe det er inferd med å gjøre, og selvtilliten til spillerne kommer tilbake, vil de naturlige lederne igjen skinne som ledere, og de med pondus vil vise pondusen sin og motstandere vil grue seg til å møte oss - selv om vi har Mustafier, Sokratisser (😂), elnenyer med flere i laget. 
 

Veldig mye av strukturen sitter i laget nå. Vi får få sjanser i mot (tenk tilbake på starten av sesongen da Leno var den som hadde reddet mest i Premier League). Her har Arteta gjort en kjempejobb og nærmer seg mål. Da kan det fokuseres enda mer på kreativitet i midten samt samspill offensivt. Selv der ser vi tegn til forbedring. 
 

når disse tingene sitter, det defensive, samhandlingen, innsatsen, timingen osv så mener JEG at denne stallen er god nok for topp 4. Det tror keg vi gjør neste år. Så kan vi se hva som må inn og hva som må ut for å kjempe om tittelen. Å kjøpe og sette inn stjerner i det laget slik det er nå er meningsløst. Sannsynligheten for at de skal skinne når de kommer til et lag uten god nok struktur er lav. Det har vi sett med veldig mange av de vi har kjøpt inn. Hva er så poenget med å risikere det? 

Du er inne på noe her.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...