Jump to content

2020.03.02 Portsmouth (B) FA cup


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

3 hours ago, piscator said:

så ikke kampen. Godt å komme tilbake på vinnersporet med en kontrollert seier. Lavmål av Pompey-fansen i forbindelse med skaden til Torreira. 

Ja , det som fansen til Pompey presterte der var så lavmål som det er mulig å bli. 657 som de kaller seg har alltid vært noe for seg selv. 

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Stefanb said:

Skjønner ikke greia til at Niles har blitt utelatt av Arteta egentlig.. var kanskje vår beste spiller etter at Arteta tok over i de første 2-3 kampene før Bellerin kom tilbake (og var god mot Chelsea og grei ellers) og har ikke blitt sett siden det.

Må gjøre det ræva på trening eller noe sånt. Et eller annet.. 

Slik jeg tolker "signalene" fra Arteta så er det nettopp det at han er misfornøyd med AMN sin innsats på treningsfeltet som gjør at har blitt utelatt. AMN er ikke den første som blir valgt bort til fordel for andre som viser bedre vilje på treningsfeltet, og han blir nok heller ikke den siste.

Det som er tydelig er at Arteta stiller krav til spillerne, han har heller ikke noen problemer med å påpeke svakheter ved en spiller i kamp selv om spilleren totalt sett har levert en god kamp.

Den enkelte av oss kan nok være uenig i enkelte uttak og hvor mye vekt innsatsen på treningsfeltet skal bety versus det som leveres i kamp, men det at det blir satt  SÅ klare krav til spillerne er nok noe som er uvant for Arsenalgutta og skal denne "hard justice" fungere så må Arteta være konsekvent. Den dagen enkelte spillere slipper unna med lavere ytelse på treningfeltet uten at det får konsekvenser for vedkommende, den dagen vil Arteta starte å miste respekten fra spillerne.

------------------------------------------

Siden jeg kun så kampen på en mobilskjerm samtidig som jeg skulle passe jobben, så fikk jeg ikke klare inntrykk av det enkeltspillere leverte, men ut fra det jeg leser så virker det som at vår nye stopper Mari gjorde mer enn en akseptabel jobb i går. Forhåpentligvis en spiller som kan styrke forsvaret vårt på sikt, hvis Arsenal velger å bruke kjøpsopsjonen (noe som signalene tyder på at de vil gjøre).

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Torreira sin skade så vet vi ikke omfanget ennå, men ut fra de kommentarene som hovedpersonen selv angivelig skal ha kommet med etter kamp så så det værre ut enn det i virkeligheten er.

Torreira blir nok ute noen kamper, men hvis det viser seg å "bare" være en forstuing og ikke skade på ben/leddbånd så er han nok relativt raskt tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Da er 8 lag klare for kvartfinale i FA-cupen, og får et bikkjeslagsmål det kommer til å bli. Norwich, Newcastle, Leicester, Manure, Man City, Chelsea, Sheffield Utd og Arsenal står igjen. Håper Newcastle får til en skrell, og slår ut City (som jeg anser som favoritter). 

Link to comment
Share on other sites

åtte topplag igjen. "Daukjøtt" som Pool og Spurs ute...! 😁

bare tøffe kamper dette, uansett hvem man møter. Arsenal skal få slite mot Sheffield U, men det er vel på tide at de har litt stang-inn mot gutta fra knivbyen. Synes de har fått lite betalt etter spill og sjanser i de to ligaoppgjørene, selv om Arsenal ikke imponerte i noen av oppgjørene. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...