Jump to content

2020.02.23 Everton (H)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Lenge siden  vi har sett en Arsenalkamp med slik en nerve. Tre poeng er det viktigste, men det kunne lett blitt null. 

Selv om det er ting å sette fingeren på i dag, så lar jeg det være, for til tross for noen klare feil fra våre så var det absolutt intet å si på innsats og vilje.

Link to comment
Share on other sites

For en herlig seier. Og så så fortjent. Selv om vi roter en del mot slutten. Dommer og VAR gav Everton all hjelp de kunne få. Richarlieson skulle hatt direkte rødt før 2-2 og kanskje burde minst ett av Evertons mål vært annullert. Auba er klassespiss, Nketiah er en fox in the box og i dag var han mer involvert i banespillet enn mot Castle.

Mustafi og Luiz fantastiske i dag. Gir absolutt alt begge to, og Leno er en klassekeeper. For en matchvinner vi har mellom stengene. Ceballos tar seg opp etter en litt sløv start, samme med Özil. Xhaka solid i dag. 

Link to comment
Share on other sites

To trepoengere på rad er ikke hverdagskost i Pl for Arsenal anno 2020. Så vi får ta med oss det vi kan få. Imponert over comeback og det der, fryktelig missfornøyd med at det så ut som vi prøvde tape kampen mot slutten. 3p er det som teller i regnskapet, og hvis vi kan fortsette med plukkingen kan det bli noe av denne begredelige sesongen 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Simbad said:

Dommer og VAR gav Everton all hjelp de kunne få. Richarlieson skulle hatt direkte rødt før 2-2 og kanskje burde minst ett av Evertons mål vært annullert.

Nå må ikke VAR bli brukt som unnskyldning for det meste man er uenig i.

Jeg er uenig i at taklingen på Ceballos av Richarlieson skulle vært rødt kort. Jeg tenkte tanken på rødt kort i utgangspunktet, men etter reprisen så endret jeg mening til at det nok "bare" var gult.
Når det gjelder mål som VAR skulle ha annullert så må det være noe jeg har misset i de situasjonene.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Polljen said:

Nå må ikke VAR bli brukt som unnskyldning for det meste man er uenig i.

Jeg er uenig i at taklingen på Ceballos av Richarlieson skulle vært rødt kort. Jeg tenkte tanken på rødt kort i utgangspunktet, men etter reprisen så endret jeg mening til at det nok "bare" var gult.
Når det gjelder mål som VAR skulle ha annullert så må det være noe jeg har misset i de situasjonene.

Vi har hatt mer trøbbel med VAR i tidligere kamper - f.ex den utrolig famøse annuleringen mot CP som kostet oss 2 poeng.

Link to comment
Share on other sites

3 velfortjente poeng , gode prestasjoner , flere spillere som stod frem , den sedvanlige down perioden kom som vanlig , men vi stod stormen av. Det  begynner å ligne noe nå og det blir (kan bli ) en meget spennende sesong avslutning. Det er sikkert lag foran oss som vil avgi poeng så det er opp til oss nå. 

Arteta må sørge for at de periodene hvor vi plutselig gir fra oss hele initiativet blir avskaffet. Vi lever farlig i de periodene. 

Herlig å se gleden både på banen og ved benken når vi scorer. Vi fremstår som noe helt annet en vi har gjort på lang lang tid.

Edited by Gunners68
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Ray1955 said:

Vi har hatt mer trøbbel med VAR i tidligere kamper - f.ex den utrolig famøse annuleringen mot CP som kostet oss 2 poeng.

Fullstendig enig i det du skriver. Vi skal så absolutt si fra når VAR feiler, som den alt for ofte har gjort, men sett fra mitt synspunkt så bør vi vokte oss når det gjelder å bruke VAR som en syndebukk der det går på egne særdeles subjektive vurderinger.

18 minutes ago, Gunners68 said:

 Det er sikkert lag foran oss som vil avgi poeng så det er opp til oss nå. 

Siden jeg tydeligvis ikke har noe liv 😥......😋  så har jeg tatt en liten kikk på resten av kampoppsettet denne sesongen.

Kort konkludert så trenger vi at laget forsetter fremgangen for vi har en del vanskelige kamper foran oss, kanskje verre en våre nærmeste rivaler.

Utgangspunktet mitt er at City sin utestengelse fra neste sesongs CL blir opprettholdt og det er femteplassen vi kjemper om for å nå CL.
Jeg har sett på innbyrdes oppgjør mellom lagene som ligger mellom 5. og 9. plass på tabellen, samt de kampene de nevnte lagene har igjen mot topp fire lagene.

De fem lagene jeg har sett på er nr. 5 ManU, 6. Tott, 7. SheffU, 8. Wolves og 9. Arsenal.
Arsenal skal møte Wolves og Tott. Vi skal også møte tre topp fire lag, Leicester, Pool og ManCity.
Tottenham skal møte alle de andre som kjemper om 5. plassen (Wolves, ManU, SheffU og Arsenal). Av topp firelagene så har de kun Leicester igjen.
Manchester United skal møte Tott og SheffU. Samt ManCity og Leicester.
Wolverhampton skal møte Tott, Arsenal og SheffU, samt Chelsea.
Sheffield United skal møte ManU, Tott og Wolves. I tillegg så skal de møte Chelsea og Leicester.

Hvis det er noen som fremdeles mener at det er realistisk for oss å tro på en fjerdeplass, så er det følgende "topp ni"-lag Chelsea skal møte før sesongslutt: SheffU, Wolves, ManCIty og Pool.

Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, Polljen said:

Nå må ikke VAR bli brukt som unnskyldning for det meste man er uenig i.

Jeg er uenig i at taklingen på Ceballos av Richarlieson skulle vært rødt kort. Jeg tenkte tanken på rødt kort i utgangspunktet, men etter reprisen så endret jeg mening til at det nok "bare" var gult.
Når det gjelder mål som VAR skulle ha annullert så må det være noe jeg har misset i de situasjonene.

Ser du på farten og kraften Richarlieson kommer inn i taklinga på, med hevede knotter så er det direkte rødt kort. Det at han i tillegg nettopp har mistet ballen gjør intensjonen enda verre. Det er en hevntakling. Hadde ikke Ceballos rukket å hoppe litt unna kunne det endt med beinbrudd. Stygg stygg takling. Dessverre er dommere i dag pingler og gir ikke slikt rødt, selv om det potensielt kan ødelegge karrierer. Dessverre må man i dag treffe spilleren før dommere tør å gi rødt kort for slikt.

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Polljen said:

Fullstendig enig i det du skriver. Vi skal så absolutt si fra når VAR feiler, som den alt for ofte har gjort, men sett fra mitt synspunkt så bør vi vokte oss når det gjelder å bruke VAR som en syndebukk der det går på egne særdeles subjektive vurderinger.

Siden jeg tydeligvis ikke har noe liv 😥......😋  så har jeg tatt en liten kikk på resten av kampoppsettet denne sesongen.

Kort konkludert så trenger vi at laget forsetter fremgangen for vi har en del vanskelige kamper foran oss, kanskje verre en våre nærmeste rivaler.

Utgangspunktet mitt er at City sin utestengelse fra neste sesongs CL blir opprettholdt og det er femteplassen vi kjemper om for å nå CL.
Jeg har sett på innbyrdes oppgjør mellom lagene som ligger mellom 5. og 9. plass på tabellen, samt de kampene de nevnte lagene har igjen mot topp fire lagene.

De fem lagene jeg har sett på er nr. 5 ManU, 6. Tott, 7. SheffU, 8. Wolves og 9. Arsenal.
Arsenal skal møte Wolves og Tott. Vi skal også møte tre topp fire lag, Leicester, Pool og ManCity.
Tottenham skal møte alle de andre som kjemper om 5. plassen (Wolves, ManU, SheffU og Arsenal). Av topp firelagene så har de kun Leicester igjen.
Manchester United skal møte Tott og SheffU. Samt ManCity og Leicester.
Wolverhampton skal møte Tott, Arsenal og SheffU, samt Chelsea.
Sheffield United skal møte ManU, Tott og Wolves. I tillegg så skal de møte Chelsea og Leicester.

Hvis det er noen som fremdeles mener at det er realistisk for oss å tro på en fjerdeplass, så er det følgende "topp ni"-lag Chelsea skal møte før sesongslutt: SheffU, Wolves, ManCIty og Pool.

Det blir bikkje slagsmål helt inn , Polljen. Det er flere lag som har heng på spill i europa. I tillegg til kampene du viser til over her , så kommer FA cupen og flere av lagene er fortsatt med i europa. Mye kan skje , lag må prioritere , hvilke lag får problem med skader og kort. Det er iallefall ting på gang i vårt lag , vi er i medvind  , selv om det kladder litt fortsatt. 

Det ser lysere ut en på lenge iallefall.

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Simbad said:

Ser du på farten og kraften Richarlieson kommer inn i taklinga på, med hevede knotter så er det direkte rødt kort. Det at han i tillegg nettopp har mistet ballen gjør intensjonen enda verre. Det er en hevntakling. Hadde ikke Ceballos rukket å hoppe litt unna kunne det endt med beinbrudd. Stygg stygg takling. Dessverre er dommere i dag pingler og gir ikke slikt rødt, selv om det potensielt kan ødelegge karrierer. Dessverre må man i dag treffe spilleren før dommere tør å gi rødt kort for slikt.

Amen.

Soleklart rødt kort i mine øyne. Du ser helt klart at Richarlison kommer inn i voldsom fart for å ta hevn. Dette er kraften som Shawcross gikk inn med, men uten intensjonen. Hadde beinet til Ceballos vært i bakken og blitt truffet hadde det knukket tvers av. Helt sinnsykt at dette ikke blir tatt tak i.

Skal også nevnes at første målet til Everton burde blitt annullert pga. høy fot. Greit nok at sånt "skjer", men med VAR så har jo alle slike mål blitt annullert i det siste. Frem til nå. Det andre målet deres kan også fint annulleres i mine øyne da Richarlison (igjen) kommer inn med strake knotter mot ansiktet til Leno som gjør at han faktisk må følge med for å ikke få skoen til brasilianeren midt i trynet og glipper ballen.

Dette er i mine øyne tre hendelser som i de fleste kamper faktisk blir tatt tak i (vel minus taklingen til Richarlison) og annullert via VAR. Men, som vi har sett ila. sesongen så er det oss som er hardest rammet ved feilavgjørelser.

Link to comment
Share on other sites

tja, jeg følger mye av argumentasjonen angående kortet til Richarlison. Men det er sjelden man får rødt for slike, selv om det på mange måter er farlig spill. Man kunne gjerne ha innført en regel om at slikt bør være rødt, men det viktigste er at de legger lista konsekvent. Synes ut fra gjeldende praksis at det var greit med gult. Men Richarlison har generelt et alt for høyt spenningsnivå, noe som også gjør at han har mange farlige involveringer. 

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Ray1955 said:

VAR er helt på trynet i PL - rystende og se at Tottenham spilleren ikke engang fikk kort for grisestemplinga mot Aspilicueta i går - verste  jeg har sett - og så innrømme at de har tatt feil i ettertid uten at det får konsekvenser - helt utrolig !

De kan se det 10 ganger i reprise og diskutere seg i mellom. De burde aldri ta feil ved slike hendelser. Det er rett og slett elendig. 
 

Leser man reglene ang rødt kort så skal også Rich sin takling gi rødt. Stor kraft, ingen mulighet til å nå ballen, går ned og kommer med knottene først. I tillegg fare for å skade motstander. Det er alle boksene det..

Link to comment
Share on other sites

Kommende helg skulle vi egentlig møtt Manchester City på bortebane i PL, men denne kampen er utsatt grunnet at Arsenal sin kamp i FA-cupen mot Portsmouth er berammet til mandag 2. mars. City spiller sin kam I fa-cupen på onsdag 4. mars.

Ny dato for PL kampen mellom ManC og Arsenal er foreløpig ikke klar.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, RP7 said:

De kan se det 10 ganger i reprise og diskutere seg i mellom. De burde aldri ta feil ved slike hendelser. Det er rett og slett elendig. 
 

Leser man reglene ang rødt kort så skal også Rich sin takling gi rødt. Stor kraft, ingen mulighet til å nå ballen, går ned og kommer med knottene først. I tillegg fare for å skade motstander. Det er alle boksene det..

Jeg blir så forbanna av å se slike taklinger. Det er potensielt karrieretruende om de treffer og det er små marginer. Man ser også på måten Richarlison går inn på at det er en hevntakling. Slikt bør og skal belønnes med rødt uavhengig om man treffer motstander eller ikke. Dommerne i dag er en gjeng med pingler når de ikke slår ned på slikt. Savner Collina, han hadde stirra Rich i øya så han hadde spurta av banen med halen mellom beina. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...