Jump to content

2019.12.29 Chelsea (H)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 147
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

1 minute ago, sas2002 said:

Nå må det handles. Matteo har ingenting å gjøre på dette nivået. Få inn en makker for Torreira. 2-1 målet er bare en repetering av hele denne høsten. 1 omgang er årsbeste. Vi knekker sammen mentalt på Leno tabben

Tull. Matteo er midtbanens beste i 1. omgang og er bedre enn Torreira i 2. omgang. Hvem mister mann og er ute av posisjon ved begge scoringene??

Link to comment
Share on other sites

?? Guendouzi og Torreira vant midtbanekrigen i over 70 minutter. Guendouzi har absolutt noe å gjøre på dette nivået.

En gigatabbe av Leno og flere skader på de defensive samt en dommer som ikke gir Jorginho sitt andre gule kort er grunnen til at vi taper i dag. Ikke Guendouzi! 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Simbad said:

?? Guendouzi og Torreira vant midtbanekrigen i over 70 minutter. Guendouzi har absolutt noe å gjøre på dette nivået.

En gigatabbe av Leno og flere skader på de defensive samt en dommer som ikke gir Jorginho sitt andre gule kort er grunnen til at vi taper i dag. Ikke Guendouzi! 

Der oppsummerte du det - helt enig der

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Simbad said:

?? Guendouzi og Torreira vant midtbanekrigen i over 70 minutter. Guendouzi har absolutt noe å gjøre på dette nivået.

En gigatabbe av Leno og flere skader på de defensive samt en dommer som ikke gir Jorginho sitt andre gule kort er grunnen til at vi taper i dag. Ikke Guendouzi! 

Så Matteo skal spille fast resten av sesongen sammen med Torreira?  

Link to comment
Share on other sites

Just now, Ray1955 said:

Ødeleggende for selvtilliten og tape en sånn kamp - nå blir  det vel mye nerver mot MU

Det er nå vi får se litt mer av hvordan Arteta jobber. Klarer han å få spillerne til å ta med seg det positive fra denne kampen og bygge videre på det? Klarer han å fortsette å få spillerne til å ha troa på Prosjekt Arteta? 

 

4 minutes ago, sas2002 said:

Så Matteo skal spille fast resten av sesongen sammen med Torreira?  

Hvis de fortsetter å spille/samarbeide minst like bra som i dag, men forbedre det til å vare i nærmere 90+ min ser jeg absolutt ingen grunn til at de ikke skal det.

Men spesielt Guendouzi er ung, og vil kunne trenge avlastning. 

Link to comment
Share on other sites

Det positive:

+ Arteta har etter bare en uke klart å gjøre store ting med laget. Fra pasningsspill, struktur og samhold så virker vi endelig som et lag igjen.
+ Veldig god førsteomgang. Full kontroll på Chelsea og vi skaper en del sjanser, men mest av alt er vi utrolig solide og trygge i spillet vårt
+ Niles fortsetter den gode trenden. Fantastisk i dag (igjen)
+ Strukturen i laget er generelt god
+ Arbeidsinnsatsen fra de som startet er upåklagelig
+ Man ser klare forbedringer i hvordan man ønsker at spillet skal bygges opp, og hvordan man ønsker at laget skal forsvare seg

Det negative:

- Skade på Chambers. Utrolig leit, og utrolig kjedelig da han har vært veldig god denne sesongen
- Kjempebrøler av Leno som denne sesongen har vært vår soleklart beste spiller. Gjør også en pasningsfeil tidligere i omgangen.
- Gir fra oss initiativet i kampen og lar Chelsea dominere oss. Dommeren gir mye fordeler til Chelsea som sparker oss ned jevnlig i kampen, men fortsatt burde vi klart å opprettholde et bedre press, samt holdt konsentrasjonen i samtlige 90
- Lacazette som ikke klarer å være målfarlig. Jobber godt og gjør veldig mye bra, men han klarer bare ikke å score for tiden. Mener at han enten burde erstattes i laget av Pepe eller Martinelli da formen hans ikke tilsier at han burde starte p.d.d.


PS: Dommeren var en cunt, men det var ikke derfor vi tapte denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

Et forjævlig resultat i en kamp med mange positive tendenser.

Første omgang er en kjempeforestilling og skal jeg være "flåsete" så var det her vi tapte kampen, med det mener jeg at Arsenal var så gode og hadde så pass med gode sjanser at kampen kunne vært avgjort før pause.

Målene i mot er dessverre symptomatiske for Arsenal anno 2019, der det er personlige tabber som ødelegger. Jeg vil også nevne at målscoreren på Chelsea sitt første mål burde vært sendt av banen i forkant av dette målet, så en feig dommer er delvis "medskyldig" i dette tilfellet.

Når det gjelder det positive og negative i kampen så synes jeg @Stefanb oppsummerer det meste i innlegget over.

JA, jeg er jævla misfornøyd med resultatet, men hadde denne kampen blitt spilt en måned tidligere så hadde vi tapt klart i stedet for knepent. Spillet viser en meget klar forbedring og ikke minst så føler jeg at laget nå spiller ut i fra en klar plan. Når det gjelder spillerstallen så er det intet i dag som får meg til å revurdere behovet både på kort og lang sikt når det gjelder å forbedre spillerstallen.

 

50 minutes ago, Marius- said:

United neste. Taper vi den også hjemme er vi ferdige som toppklubb på lang lang tid

Fullstendig uenig. Resultatet mot United har ingen betydning når det gjelder hvorvidt Arsenal vil være en toppklubb på sikt.

Denne sesongen er langt på vei ødelagt når det gjelder en topplassering, så det som gjelder er å bygge opp laget igjen i forkant av sesongen 2020/21.
Det er fremdeles noen som fabler om topp fire, men den plasseringen bør glemmes uavhengig av resultatet mot United.

Europa League bør egentlig være hovedmålet nå, det er vår eneste potensielle mulighet til CL-spill neste sesong. Hvor vi havner i PL er akkurat nå mindre viktig slik jeg ser det. Så lenge vi havner over bunn tre og kanskje kan oppnå en bonus via EL, så er jeg fornøyd hvis vi avslutter sesongen med et lag som gir gode vibber foran PL-start i auguat 2020.

GTWGGAMM?format=jpg&name=orig

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, RP7 said:

 

Ti år med dårlig rekruttering gjenspeiler status idag. En toppklubb ville aldri spilt med en venstreving på 18 som back og en offensiv midtbane som høyreback x antall kamper i en sesong selv om de ikke gjør seg bort. Vi har rett og slett kastet bort milliarder på tullekjøp og feile typer. Sats alt på EL. Ligaen der kan vi prøve og feile. Om vi ender opp som nr 8 eller 14 er ett fett.

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, sas2002 said:

Ti år med dårlig rekruttering gjenspeiler status idag. En toppklubb ville aldri spilt med en venstreving på 18 som back og en offensiv midtbane som høyreback x antall kamper i en sesong selv om de ikke gjør seg bort. Vi har rett og slett kastet bort milliarder på tullekjøp og feile typer. Sats alt på EL. Ligaen der kan vi prøve og feile. Om vi ender opp som nr 8 eller 14 er ett fett.

Delvis enig. Rekrutteringa har vært for dårlig generelt, men vi har to gode venstrebacker som hadde startet foran Saka om det ikke var for skader.

Vi har kun én skikkelig høyreback som har vært langtidsskadet, her burde det vært hentet inn en erstatter/backup.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sas2002 said:

Ti år med dårlig rekruttering gjenspeiler status idag. En toppklubb ville aldri spilt med en venstreving på 18 som back og en offensiv midtbane som høyreback x antall kamper i en sesong selv om de ikke gjør seg bort. Vi har rett og slett kastet bort milliarder på tullekjøp og feile typer. Sats alt på EL. Ligaen der kan vi prøve og feile. Om vi ender opp som nr 8 eller 14 er ett fett.

Helt enig i dette (som jeg skrev over). Nå var det vel noen her som i en eller annen tråd nylig mente at vi fremdeles hadde mulighet for topp fire siden andre lag også kan feile.
Selv om jeg har null tro på topp fire så skal jeg i utgangspunktet gi vedkommende en liten smule rett i dette. 

Vi ligger elleve poeng bak fjerdeplassen (i tillegg til dårligere målforskjell) og med atten kamper igjen av sesongen så er det selvsagt både teorietisk og praktisk mulig å hente inn laget som ligger på fjerdeplassen (Chelsea). Å ta igjen lag nr tre, to og en er fremdeles matematisk mulig, men det er vel å tro på mange overnaturlige vesener for at det skal gå i oppfyllelse.

Siden vi BARE er elleve poeng bak Chelsea med mulighet til å ta femtifire poeng til så er det likevel fremdeles ett hinder til på veien for å nå topp fire. Nei, der underdrev jeg faktisk litt, det er ikke ett hinder til det er faktisk syv hindere til uten om  Chelsea for å klare fjerdeplassen. Disse syv hinderne er ManU, Tottene, Wolves, Sheffield U, CP, Everton og Newcastle som alle er nærmere fjerdeplassen enn det Arsenal er. Jeg er overbevist om at vi kommer til å passere flere av disse hinderne i løpet av de neste atten serierundene, men er det virkelig noen som er ved sine fulle fem som er overbevist (pr. dato) at vi klarer alle de åtte hinderne.

For å repetere meg selv, glem tabellen denne sesongen. Vi kommer ikke topp fire og vi rykker ikke ned. Hvor vi da havner er egentlig ganske uvesentlig slik ståa er nå. Derfor skal jeg gjøre mitt beste for ikke så komme med noe negativt preik fremover, men istedet la de som har ansvaret få fred (ikke det at de ville høre bråket mitt uansett) til å bygge laget opp igjen, for jeg har både forventninger og kommer med krav om en GOD 2020/21-sesong.
(Så lenge jeg slipper å lese urealistiske gode spådommer for den inneværende sesongen, så skal jeg gjøre mitt beste for ikke å spre negativitet)

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Etter 80 spilte minutter lå vi, utrolig nok, bare 5 poeng bak 4.plassen i PL. Men da sluttsignalet gikk, og vi hadde sluppet inn de sedvanlige 1-2-3 målene, lå vi plutselig 11 poeng bak og bare 6 over nedrykkstreken..

Utifra banespillet er det masse positivt å ta med seg. Det ser ut som Arteta har en plan, og at gutta utpå banen er villige til å kjempe hardt for den. Aller mest gledelig er Øzils oppsving. Det kan være grunn til å minne om at også Emerys første tid var positiv. Men akkurat nå velger jeg å drømme om at Arteta, som Luiz påstår, faktisk er "the next big thing" i managerstolen, og at bunnen straks er nådd. Det er mulig vi taper mot United også. Men jeg velger å håpe at Arteta deretter leder oss trygt til øvre halvdel og til triumf i EL. Det hadde vært noe!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er klar over at PL har et merkelig system når det gjelder kampoppsett. I "gamle" dager så var rekkefølgen på lagene en møtte i ligaen den samme i første halvdel og i andre halvdel av sesongen. Så ble systemet endret slik at et lag en møtte sent i første halvdel av sesongen var et lag en også kunne møte tidlig i andre halvdel av den samme sesongen.
Så når vi rundet nitten spilte kamper etter møtet med Bournemouth så antok jeg selvsagt at vi hadde møtt alle lagene en gang siden det er 38 kamper i en sesong.

Så jeg tenkte jeg skulle se på kampprogrammet utover i januar og overraskelsen var stor når jeg ser at vi skal møte Chelsea igjen i PL 21. januar (på brua). Etter litt videre søk så ser jeg at kampen mot Bournemouth som markerte halvspilt sesong var det andre møtet de to lagene har i PL denne sesongen.

Kunne det være at jeg ikke hadde registrert at kampen på brua er en "utsatt" kamp og at det er derfor begge kampene mot Chelsea kommer i andre halvdel av sesongen? Men nei, når jeg sjekker fixture-listene som kom sist sommer så er dette slik PL har satt opp kampene.

Merkverdig!!!

 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Marius- said:

Får bare si godt nyttår her. Har mine store tvil på at 2020 kan bli dårligere enn 2019. Nytt år og nye muligheter 

Godt Nyttår til deg - tror resten av sesongen kan bli mer spennende enn vi setter pris på - kjedelig blir det ihvertfall ikke 😬

Link to comment
Share on other sites

Forferdelig trist at det raknet mot Chelsea. De hadde fortjent å få med seg noe fra den kampen. Kan ikke glemme gjennomgangen til ekspertene i TV2  som viste at laget hadde en samhandlingsplan. Det var flere sekvenser hvor vi fikk se Artetas plan satt ut i praksis og det fungerte. Med tanke på den korte tiden han har vært i klubben så ser det lovende ut. Det er ikke ofte vi Arsenal supportere kan si det , selv etter et tap.

Nå gjenstår det å se hva som skjer når vinduet åpner. Xhaka ryktes bort , Auba vil bort sies det. Så er det sikkert 200 spillere Arsenal vil kjøpe 🙂 Jeg håper Arteta er den som tar tak i forsvaret vårt en gang for alle. Vi må få inn bedre folk , men alt kan ikke skje i samme vindu selvfølgelig. En midtstopper som kan jobben sin trengs. En som kan lede og holde forsvaret sammen. Mustafi bør være førstemann ut. Vet noen her elsker hans sugende taklinger. De veier ikke opp for hans feil. Mustafi må være en ener i verden på å rygge. Han er ikke i stand til å vurdere når han må presse ballfører. 

Det blir spennende tider fremover og vi får håpe at skuta rettes skikkelig opp nå.

Link to comment
Share on other sites

On 12/29/2019 at 11:24 PM, Stefanb said:

Akkurat her kommer ikke Guendouzi godt ut. Skjønner at han er sliten dog, men han veier med armene til alle andre mens han selv ikke engang jogger tilbake.

Han er 10 m bak. Det finnes ingen sjanse i verden for at han skal kunne ta igjen ballfører. Hans jobb er å sikre at det ikke kommer noen i 2. bølge og det gjør det ikke. Arsenal er i overtall i egen boks. Guendouzi kan ikke gjøre noe med det. 
 

Hovedfeilen skjer i trekket før:

Matteo går i duellen uten at Torreira eller Saka faller av i rommet bak ham. Alle tre er plutselig på linje og uten å verken dekke rom eller kunne gå i press. Da blir det uendelig strekk i laget. En feil som har gått igjen over 2 år nå. Chelsea kan løpe mot et ryggende forsvar i 60 meter uten press. Torreira skal umiddelbart falle av 5 meter og trekke sentralt når han ser Matteo gå i hodeduellen. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...