Jump to content

2019.12.29 Chelsea (H)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 147
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

4 minutes ago, Simbad said:

Guendouzi er egentlig en veldig smart spiller. Men han virker litt overtent. Forhåpentligvis klarer Arteta å roe ham ned i pausen. 

Guendouzi er mye fint, uredd og tøff, kan løpe uendelig mye. En skikkelig tøffing, men smart spiller, det er han overhodet ikke. 

Jeg bekymret meg for han før kampen og bekymreringen har ikke blitt mindre etter første omgang. Vi har to spillere som kan settes inn sentralt, men ingen av dem passer inn i hans posisjon. Skal Guendouzi byttes ut, så må vi nok endre formasjon også 

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker en meget god omgang mot Tottenham denne sesongen også. Da etter å ha ligget under 0-2, men dette er bra. Synd man ikke er litt bedre på sjansene så hadde dette vært over. Uansett jeg er overrasket positivt over omgangen, men lenge igjen.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Tapapa said:

Guendouzi er mye fint, uredd og tøff, kan løpe uendelig mye. En skikkelig tøffing, men smart spiller, det er han overhodet ikke. 

Jeg bekymret meg for han før kampen og bekymreringen har ikke blitt mindre etter første omgang. Vi har to spillere som kan settes inn sentralt, men ingen av dem passer inn i hans posisjon. Skal Guendouzi byttes ut, så må vi nok endre formasjon også 

Håret mot Willock burde vel fungere uten formasjonsendring?

Link to comment
Share on other sites

Årsbeste når det kommer til press, grunnspill, struktur. Er selvsagt mer å gå på, men dette var et steg i riktig retning. Chelsea skaper vell ingen verdens ting. En omgang igjen, bare å fortsette i samme spor.  Matteo er griseheldig som ikke får forselse imot seg, tipper det er pga det fordi at det skjer utenfor og da kan ikke var ta den.

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Tapapa said:

Guendouzi er mye fint, uredd og tøff, kan løpe uendelig mye. En skikkelig tøffing, men smart spiller, det er han overhodet ikke.

Da vil jeg gjerne vite hva du definerer som en smart fotballspiller.

For meg er det en spiller som skjønner når han skal spille på det sikre, og når han må ta mer risiko. Dette mener jeg absolutt Guendouzi normalt viser. Han kan i tillegg mange 'tjuvtriks' og virker ofte mer rutinert enn han er. Han er flink til å utnytte motstanderens press, når han bør legge seg ned for å få et noe billig men riktig frispark. Han skjønner når han kan prøve på en pasning gjennom ledd, og når det er bedre for laget å spille en støttepasning. Han skjønner ofte når han bør sette fart på ballen og når det bør roes ned. 

Jeg ser en potensiell fremtidig kaptein i Matteo. 

Joda, han gjør feil og er ikke et ferdig produkt enda, men gutten er 20 år gammel og allerede mer voksen i spillestilen enn mange med mye mer erfaring. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Det er så stor forskjell. Det er nesten ikke til å forstå at litt balansering og litt tro kan få et lag til å endre karakter på denne måten. Arteta har fått de til å gjøre to ting: Stole på egne ferdigheter og stole på lagkameraten. Plutselig er det struktur, felles press, samhandlinger og tempo. Helt utrolig. I tillegg så slår de på ballen. Ikke bare dytte ballen i sakte fart. 
Uansett resultat i dag så er det så godt å se et fotballag og en fanskare som rocker Emirates

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, RP7 said:

Det ser stygt ut..

Hør publikum. Arteta har vunnet Emirates allerede. Jeg kan ikke huske sist vi hørte dette

Jepp, og det er så utrolig viktig i fotball generelt. Det å gi laget en identitet, men også å connecte med fansen. 

Edit: Mustafi er en kriger. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Just now, Simbad said:

Herregud Mustafi. Du kan ikke være god i hue. Tror de fleste andre hadde prøvd å unngå for alt i verden å gå for den med hodet..

Edit: Tre ganger faktisk!

Hahaha. satt å lo litt selv. Men vi vet vel at han aldri har vært god i hode?^^

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...