Jump to content

2019.12.21 Everton (B)


Polljen

Recommended Posts

Vi har vært dårlige i en lang periode , men det var bedre en forventet i går. Forsvaret sliter med å spille seg ut til tider , det er fortsatt personlige blundere bak der , men totalt sett så var det likevel fremgang i går. Fremover skapte vi ikke for  mange sjanser. Det som ødelegger er alle pasninger som ikke kommer frem. Vi er for unøyaktige når det gjelder som mest.

Everton var kanskje litt bakpå etter midtuke kampen mot Leicester , men det var tegn til bedring syntes jeg. Det ble jobbet bedre og vi gikk ikke i fullstendig oppløsning som vi dessverre har gjort for mange ganger senere tid.

Vi er langt ifra friskemeldte , det er mye som må rettes på , men det var et steg i rett retning. Nå får de noen dager på seg før kampen mot Bmouth og forhåpentligvis så kan fremgaangen fortette.

Har ingen tro på CL plass , det gjenstår mye før vi er med der , men vi kan forhåpentligvis fremstå som et lag igjen og vinne kamper . Så får vi se hvor vi ender.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det mest positive i går var at laget fremsto som samlet og det var ingen perioder der Everton var best. Det er de periodevis i alle kamper på hjemmebane. Publikum var avventende og så at laget ble matchet både på fysikk og innsats av en gjeng med guttunger. Man kan si mye om scousere, men spesielt den blå delen av byen viser mye respekt for verdige motstandere og det gjorde de i går også. Tror de faktisk ble litt overrasket og imponert. 

Arsenal var nærmest seier i en kamp som var noe avventende og haltende i stilen. Kan være det var litt stille før stormen i begge leire og at både Big Dunc og Ljungberg ville takke av uten tap. 

Organisering overgår enkeltspillere any given day; 11 hodeløse individualister vil aldri slå et lag. Det er der Arsenal må starte. Vi har ikke 11 spillere i verdensklasse, vi har kanskje 3. Resten holder høyt PLnivå, men organiseringen har stått til stryk i 19 mnd. Det må Arteta ta tak i fra første dag. Julen blir viktig og jeg tror vi kommer ut med gode resultater i de neste kampene. Tror spillerne har ventet på en avklaring og jeg tror Arteta vil overraske med ekstreme krav til spillerne. Er sikker på at han vil bli mye mer respektert enn hva Emery ble. Har aldri følt at spillerne har vært med på hans prosjekt, de har i mine øyne ikke hatt tro på stilen eller tilnærmingen. Dette blir nye tider!!

Link to comment
Share on other sites

Det var viktig å holde nullen i denne. Det er noe å bygge videre på. Som sagt av flere virket vi mer som et lag enn på lenge, og Torreira viste mer av hvor god han kan være hvis han ikke får for mye offensivt ansvar. Saka så ut som en ordentlig venstreback, Martinelli så ut som en stjerne allerede og Chambers så ut som en kaptein(!) som gikk i krigen. 

Xhaka var overraskende solid med Torreira som ryddegutt ved siden av seg. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Simbad said:

Det var viktig å holde nullen i denne. Det er noe å bygge videre på. Som sagt av flere virket vi mer som et lag enn på lenge, og Torreira viste mer av hvor god han kan være hvis han ikke får for mye offensivt ansvar. Saka så ut som en ordentlig venstreback, Martinelli så ut som en stjerne allerede og Chambers så ut som en kaptein(!) som gikk i krigen. 

Xhaka var overraskende solid med Torreira som ryddegutt ved siden av seg. 

Alt handler om struktur. Xhaka er god når han slipper å dekke for mye rom, Torreira er OK når han slipper å ha mer enn en oppgave. Saka var til tider ute av posisjon, men høy fart og en Martinelli med stor innsats reddet ham. 

AMN nesten uten slurv og en Luiz som bestemmer seg for å krige. Mer skal ikke til før Arsenal hang litt mer sammen og var vanskelige å bryte ned. 

Link to comment
Share on other sites

On 12/22/2019 at 5:43 PM, RP7 said:

Alt handler om struktur. Xhaka er god når han slipper å dekke for mye rom, Torreira er OK når han slipper å ha mer enn en oppgave. Saka var til tider ute av posisjon, men høy fart og en Martinelli med stor innsats reddet ham. 

AMN nesten uten slurv og en Luiz som bestemmer seg for å krige. Mer skal ikke til før Arsenal hang litt mer sammen og var vanskelige å bryte ned. 

Ja dette og en Chambers i midtforsvaret vårt som pr dags dato er vår desidert beste forsvarsspiller. 

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, Ben Elfen said:

Han har karantene neste kamp - grunnet gule kort - men ja. Han har vært veldig god i år

God jul. Står ennå på at jeg kunne tenkt meg å sett chambers i en DM rolle, han har finter og teknikk bedre enn de fleste midtstoppere. Tror det er hans beste posisjon for å være helt ærlig. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tangen said:

Det hadde ikke jeg fått med meg. Det var noe ordentlig sjait .....

Jepp. Det var ordentlig sjait - men jeg tror - som jeg alltid har sagt at vi har gode nok forsvarsspillere i troppen så det skal gå fint. Problemet har ikke vært spillerne, men sammensetningen/formasjonen/eller noe annet uforståelig. Dette blir bra

 

1 hour ago, Marius- said:

God jul. Står ennå på at jeg kunne tenkt meg å sett chambers i en DM rolle, han har finter og teknikk bedre enn de fleste midtstoppere. Tror det er hans beste posisjon for å være helt ærlig. 

jeg har også lenge foreslått at han kan fungere som def. Midtbane. 
vi får se. 
 

god jul til deg også

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...