Jump to content

2019.12.15 Manchester City (H)


Polljen

Recommended Posts

9 hours ago, Stefanb said:

Det er kun en jeg føler at folk virkelig ville respektert ute på feltet. Og det er Patrick Vieira. Den autoriteten han har er det få, om ingen andre som har.

Hvorvidt han ville vært riktig på sikt er noe helt annet, men som Duncan Ferguson så ville han hvert fall fått samtlige 11 der ute til å jobbe sokkene av seg.

Når Leno sier at det er ikke manageren som er problemet men at spillerne mangler mentalitet da er vi så ute å sykle. Redd vi ser nedrykkstreken allerede i midten av januar. Laget jobber ikke sammen. Null struktur. 80% innsats. For svake spillere i hvert ledd. Ny manager må være spikra denne uka.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Eneste som hjelper er selg klubben til en sjeik eller  russisk milliardær og bytt ut nesten hele laget, trener og styret. Sa dette for ørten år siden. Merkelig at vi har solgt, kvittet oss med spillere som hevder seg i andre toppklubber. Vi er blitt en klubb der hele klubben driter oppi hvordan vi spiller så lenge de tjener penger. At wenger og emery fikk holde på så lenge er en gåte. Hadde billetter, fly og hotell til city kampen men orket ikke å reise over. Sier det meste om klubben. Kan bli spennende med kamper for å unngå nedrykk. Må se litt positivt på det i disse knallharde dager.

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Gunners68 said:

Når jeg lenger oppe her sier at ledelsen har sovet på post så tenker jeg ikke på Emery , Ljungberg , Edu & co , men Kroenke. (Var nok veldig utydelig over her ) Jeg vet ikke hvem som driver klubben vår. Kroenke - Kroenke jr. Kroenke gir vel blanke faen bare pengene kommer inn i kasssen. Kroenke jr er ny i gamet og vet ikke hva han skal gjøre. Våkner muligens opp når tilskuer tallet kommer under 30 000 . Det er vel også på tide at noen faktisk forteller Kroenke hva et nedrykk innebærer. 

Det er nå antagelig et fet hvem som blir manager , men det må være en som går rett i synet på Kroenke jr og gjør det klart hvor mye penger som må på bordet for å rydde opp i forsvaret. Forsvaret må ordnes. De vi har er ikke gode nok. Det er en gjeng med middelmådige fotball evner. 

Så må det ryddes opp i innstillingen til  spillerne. Mezut Øzil er den første som må ut av klubben. Før noen av forsvars spillerne . Det er folk med Øzils innsats ( mangel på sådan ) som gjennomsyrer deler av laget. Det vil ikke endre seg før den primadonnaen av en latsabb er borte. Når han får holde på som han gjør så er det ikke rart andre følger etter. Vi trenger arbeidsjern , innsatsvilje - ikke folk med Øzils innstilling til innsats for laget. Han er bare en skygge av seg selv  i forhold til når han kom fra Madrid. 

Ljungberg er nærmest uten hjelpere. Han står i en håpløs situasjon og har ikke de rette spillerne til å hjelpe seg ut av uføret. Se på Duncan Ferguson effekten i Everton. Spillerne løper sokkene av seg for ham. Hva gjør våre spillere for Ljungberg ? Nada - det jamnt med ræva. 

Helt enig angående Øzil - en strålende spiller og tekniker, men veldig svak mentalt og med en psyke og  innstilling som ødelegger for resten av laget - han må vekk !

Link to comment
Share on other sites

Etter en god nattsøvn så prøver jeg å tenke framover hvordan resten av sesongen kan bli. Vi møter Everton, Bourne chelsea og Utd i de 4 neste kampene. Det kan vi faktisk stå igjen med 0 poeng. Da vil vi mest sannsynlig ligge på ca 15-16 plass innen 1.januar. Vi har møtt Norwich, Watford og Soto som ligger under streken og disse lagene var spillemessig på bølgelengde og til tider bedre en oss. Vi har per dags dato en stall som kan sørge for at vi blir liggende nærmere bunnen en midten  av tabellen. Det er ikke tull engang. PL er verdens hardeste liga og nå er det skummelt og vi mangler masse!

 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, sas2002 said:

Etter en god nattsøvn så prøver jeg å tenke framover hvordan resten av sesongen kan bli. Vi møter Everton, Bourne chelsea og Utd i de 4 neste kampene. Det kan vi faktisk stå igjen med 0 poeng. Da vil vi mest sannsynlig ligge på ca 15-16 plass innen 1.januar. Vi har møtt Norwich, Watford og Soto som ligger under streken og disse lagene var spillemessig på bølgelengde og til tider bedre en oss. Vi har per dags dato en stall som kan sørge for at vi blir liggende nærmere bunnen en midten  av tabellen. Det er ikke tull engang. PL er verdens hardeste liga og nå er det skummelt og vi mangler masse!

 

Ellers kan vi stå igjen med 12 poeng og er med i kampen om topp-fire. Jeg fikk heldigvis ikke sett kampen på søndag, men hadde egentlig ikke ventet at vi skulle tukte City. Nå ble vi jo, etter det jeg kan lese, grundig rundspilt og det er jo trist. Men, de langene vi skal møte i kommende uker er på langt nær Citys nivå. I tillegg regner jeg med at Xhaka er tilbake og han er etter mitt syn en nøkkelspiller for oss. 

 

Jeg håper og tror at stemningen her på forumet er langt lysere om kun noen uker. Vi rykker ikke ned, det gjør vi bare aldri.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Marius- said:

Nå tenkte jeg ikke spesielt på ozil, men heller ikke han bør spares for en skyldebøtte offentlig om det kan få han til å prestere. Som alle andre 

Nei, selvfølgelig ikke. Men tenkte mer på hvordan Emery behandlet ham. Det virket veldig urettferdig sett utenifra.

Og så når vi begynte å slite fikk han plutselig plass igjen. Det er ikke sånn en leder holder på. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

58 minutes ago, Simbad said:

Nei, selvfølgelig ikke. Men tenkte mer på hvordan Emery behandlet ham. Det virket veldig urettferdig sett utenifra.

Og så når vi begynte å slite fikk han plutselig plass igjen. Det er ikke sånn en leder holder på. 

Hvorfor spurter ikke Auba, pepe og øzil tilbake når vi får kontra i mot. Det er fordi de får beskjed om at de ikke skal helt ned i egen sone. Det ligger tilbake til Wenger sin periode fra 2014-2018. Det henger igjen og det er det som er blitt det store problemet vårt. Fotballen har utviklet seg.Se på Wilder i Sheff U. De har et mannskap med masse championship spillere men mentalitet er å jobbe steinhardt i 90 min og være kompakt og da kommer du langt. Arsenal  har stoppet opp og går bare bakover. Nå er det ingen Wengerball igjen. Hadde Wenger gitt seg etter Fa cup seiern mot Hull så kunne vi hatt Klopp idag eller Pep idag. Nå må vi hente assistenten til de  beste. Kroenke må bare selge aksjene sine asap. Aldri i livet om Arteta får masse midler til å fornye stallen. Skjer ikke.

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

Alt handler om selvtillit. Det er spillere her som ikke er gode nok for toppklubbene, men samtidig så ser man at laget ikke henger sammen og alt er nølende fra første sekund. De fryktet City på hjemmebane, de var redde før kampen. Du ser det på ansikter, på kroppsspråk og på måten de faller av på i stedet for å stå opp.

Forsvarsspillet blir kritisert og med rette. Samtidig er det en gjennomgående ukultur hos alle spillere at de ønsker å falle av for å unngå å bli den som blir dratt av eller fraløpt. Det starter fra topp og sprer seg bakover. Alle City sine mål er følgefeil. Det er slapt fra topp, slapt gjennom midtbanen og ingen følger løpene i boksen. Det er egentlig til å gråte av og burde være så lett å gjøre noe med. Vi har sett det samme i 10 år nå; vi forsvarer oss løpende mot eget mål. Ofte endte det med selvmål eller panikklarering, nå ender det med mål i mot. Helt håpløst og det ser ikke ut som de evner å luke bort ukulturen. Her må alt justeres fra topp til bunn. Spillerne må tørre å stå opp. Komme seg i press og fullføre, ikke stoppe 1 m unna motstader og deretter falle av igjen.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Tapapa said:

Ellers kan vi stå igjen med 12 poeng og er med i kampen om topp-fire. Jeg fikk heldigvis ikke sett kampen på søndag, men hadde egentlig ikke ventet at vi skulle tukte City. Nå ble vi jo, etter det jeg kan lese, grundig rundspilt og det er jo trist. Men, de langene vi skal møte i kommende uker er på langt nær Citys nivå. I tillegg regner jeg med at Xhaka er tilbake og han er etter mitt syn en nøkkelspiller for oss. 

 

Jeg håper og tror at stemningen her på forumet er langt lysere om kun noen uker. Vi rykker ikke ned, det gjør vi bare aldri.

Så «tipsene» du og bror din kommer med før kamper er egentlig ikke noe dere tror på? 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marius- said:

Syntes bare det er litt rart å si at vi skal slakte city, for så å si at man regnet med å tape. :)

Jeg regnet ikke med at vi skulle tape. Jeg trodde oppriktlig og ærlig at vi hadde sen fair sjanse til å vinne kampen og hadde troen på seier. Den trodde hadde jeg ca to minutter ut i kampen.

Link to comment
Share on other sites

Sett utfra andre lag som slipper Europa ett år, så trenger ikke det være så gale. Forstyrrelsene spesielt EL gir ødelegger litt i ligaen. Så er ikke altfor bekymret for at vi står utenfor ett år der. Derimot må man i «hvileåret» ha en plan og fullt fokus på PL

Link to comment
Share on other sites

Det er dessverre sånn at klubben kalkulerer med inntekter fra EL. Vi " hadde dårlig råd " når vi var i CL. Wenger og klubben brukte ikke mer penger på spillere en de måtte. Det var iallefall ikke i nærheten av det de lovte supporterne da vi flyttet fra Highbury.

Inntektene fra europa er vi nok avhengige av. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...