Jump to content

2019.10.30 Liverpool (B) Carabao Cup


Polljen

Recommended Posts

Øzil skal ligge i den rollen han ble brukt i går. Han skal ikke ta sugende returløp og bruke masse tid på gjennvinning. Det har han aldri gjort verken hos oss eller i Real og Werder Bremen. Får vi satt en posisjon der Torreira og Matteo ligger bak han og gjør grovarbeidet mens han kan fore Pepe og Auba på kantene med stikkere og sin kreativitet, så kan vi glede oss til fortsettelsen , men Emery har nok andre planer. Vi skal spille som Burney med 30% posession og satse kun på kontringer.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 155
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tror ikke det er så mange  som snakker om sugende returløp og bruke masse tid på gjenvinning. Sist sesong klarte Daily Mail og lage en artikkel om Øzil i en hjemmekamp fordi de på tribunen hevet øyenbrynene da Øzil gikk inn i en takling 🙂

Det er snakk om å gå inn i en duell når han er nærmeste mann på motpartens ballfører - det istedet for å gjøre det han gjør i sånne situasjoner - nemlig å flytte seg sideveis så han slipper taklingen. Dette gjør stort sett alle de andre lags offensive spillere - men Øzil han burde slippe sånt. Er det rart vi sliter med å få folk til å prestere.

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Marius- said:

Da tror jeg ikke helt du vet hvordan 90min sitter i bena på en som knapt har spilt på flere mnd. 90min igår, pga du absolutt ville vinne mikkemus? Ok, greit å mene det, men tviler på om du hadde ønsket det om ozil selv hadde sagt, at han da ikke kan spille i helgen. 
  

Jeg forventer start i helgen på ozil, om han ikke blir syk eller lignende igjen. Ellers fremstår det meget idiotisk ja. 

Jeg vil abolsutt vinne alle kamper vi spiller, vil ikke du?

Jeg vet hvordan 90 minutter i beina påvirker spillere, og jeg tror fint at Özil - i likhet med veldig med veldig mange andre profesjonelle fotballspillere - klarer to kamper på få dager.

Spesielt Özil som ikke jobber defensivt i følge medgoonere.

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, Ben Elfen said:

Jeg vil abolsutt vinne alle kamper vi spiller, vil ikke du?

Jeg vet hvordan 90 minutter i beina påvirker spillere, og jeg tror fint at Özil - i likhet med veldig med veldig mange andre profesjonelle fotballspillere - klarer to kamper på få dager.

Spesielt Özil som ikke jobber defensivt i følge medgoonere.

Vil heller vinne pl kamp enn mikkimus cup kamp alle dager i uka. Ja takk begge deler, men ikke på bekostning av noe. 
 

Det er en grunn til pre-season o.l fordi man må få kroppene igang. En kamp er mye større påkjenning enn trening. Ozil jobber nok neppe noe mer hjemover på trening heller for å si det sånn. Skulle han hatt mulighet til å spille i helga vil jeg påstå han måtte ut etter 60... så får vi se om han spiller eller ei da

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror alle vil vinne enhver kamp der ens lag spiller, men når det gjelder bruken av spillermateriellet så er noen turneringer viktigere enn andre. 

Når det gjelder Özil i gårsdagens kamp så vil jeg ikke felle noen dom, da jeg satt på jobb med kampen på en mobilskjerm, lyd fra en propp i øret og øyne som måtte veksle mellom mobilskjermen og min jobb på PC - skjermene. Ut fra kommentator lyden som var det jeg fikk mest med meg så ble navnet til Özil nevnt forbausende sjeldent, samtidig så registrerer jeg at det er forståsegpåere på nettet som kåret han til banens MOM. Men med liten kamptrening så er det uansett om han var god eller dårlig, ikke noe unaturlig å bli byttet ut etter vel en times spill. 

Kampen i seg selv, var mye "jojo", der begge lag gjorde enkelte gode prestasjoner samtidig som også begge lag surret bakover til tider. At vi ryker ut på straffekonk tar jeg ikke så alvorlig. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg er delvis enig og delvis uenig med begge fraksjoner her. 

60-70 min er nokså vanlig når man ikke er i kampform. Samtidig var det flere andre som slet veldig med tempoet da Özil gikk ut. Da bør Emery endre taktikk. Saka var sluttkjørt fra 65, Willock (til tross for scoring kort tid etter) jukset fælt og var ute av posisjon. Torreira var ikke i posisjon så lenge han spilte og Kola hadde vært borte ved benken et par ganger og pekt på leggene sine. Med det bakteppet er byttet av en som offensivt var god veldig rart. Emery kunne latt ham få 10 min til og sikret balansen defensivt før han roterte ved det offensive. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...