Jump to content

2019.10.27 Crystal Palace (H)


Polljen

Recommended Posts

1 hour ago, Ray1955 said:

Buing mot egne enkeltspillere spillere hører ikke hjemme noen steder - i hvilke andre klubber enn Arsenal skjer dette ? - uansett om man er irritert og ikke synes om vedkommendes innsats - tenker på Eboue nesten ble knekt av dette for noen år siden.

I alle storklubber. Bayern München, Barcelona, Real Madrid, Inter Milan, AC Milan, Juventus etc.

En annen ting som er så jævlig irriterende med dette angående Xhaka er at han i liten grad ble buet fordi han ble byttet ut, men at publikum mer "heiet" fordi Emery gjorde et offensivt bytte (pluss tok av Xhaka i samme slengen). Buingen startet ikke før Xhaka stod der og sutret fordi han ble tatt av banen og valgte å gå så jævlig sakte som overhodet mulig. Det provoserer supportere ganske heftig når KAPTEINEN ikke spiller for laget, men for seg selv.

Xhaka kan dra et visst sted. Om han aldri spiller for Arsenal igjen så bryr jeg meg fint lite. Ikke god nok som spiller, og ikke god nok som kaptein.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 136
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

2 hours ago, sas2002 said:

Emery godtar at Xhaxa ikke vil gi en offentlig unnskyldning. Ledelse på høyt nivå.😅

Når jeg hører nyhetene på Sky Sports så sier de at Emery uttaler at han forventer en beklagelse fra Xhaka. Litt motstridende rapporter virker det som.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder buing så er jeg i utgangspunktet helt enig med at dette ikke bør skje mot enkeltspillere (jeg er ikke like "negativ" når det gjelder buing mot laget som helhet i enkelte kamper), jeg forstår likevel til en viss grad det Gunners77 vil frem til.

Selv om det ikke er et forsvar for buing av enkeltspillere så vil jeg ta frem tilfellet Eboue. Hvis jeg ikke husker feil så kom han inn som innbytter i den nevnte kampen, var rett og slett møkka dårlig og ble byttet ut igjen  (det er lenge siden så husken kan spille meg et puss). 
Der husken derimot ikke spiller meg et puss, er at Eboue faktisk tok buingen på alvor, ikke på en negativ måte men derimot på en særdeles positiv måte. Etter den nevnte episoden med buingen så oppfattet jeg Eboue som en ny spiller. En spiller som gav alt, en spiller som støttet sine medspillere samtidig som han pushet på de, en spiller som virkelig gav alt for drakta. Eboue post-buing ble faktisk en av mine favorittspillere.

Selvsagt er det en stor forskjell på buing fra tribunen og den "buingen" som foregår fra f.eks. forum som dette, rett og slett fordi spillere aldri vil få vite hva vi skriver. Men til en viss grad (og vær snill og ikke ta dette bokstavlig) så kan det som skrives/sies om enkeltspillere fra egne fans på fora/debatter/blogger m.m. være vel så "sårende" som det som fremkommer ved litt spredt buing fra tribunen.

 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Polljen said:

Når det gjelder buing så er jeg i utgangspunktet helt enig med at dette ikke bør skje mot enkeltspillere (jeg er ikke like "negativ" når det gjelder buing mot laget som helhet i enkelte kamper), jeg forstår likevel til en viss grad det Gunners77 vil frem til.

Selv om det ikke er et forsvar for buing av enkeltspillere så vil jeg ta frem tilfellet Eboue. Hvis jeg ikke husker feil så kom han inn som innbytter i den nevnte kampen, var rett og slett møkka dårlig og ble byttet ut igjen  (det er lenge siden så husken kan spille meg et puss). 
Der husken derimot ikke spiller meg et puss, er at Eboue faktisk tok buingen på alvor, ikke på en negativ måte men derimot på en særdeles positiv måte. Etter den nevnte episoden med buingen så oppfattet jeg Eboue som en ny spiller. En spiller som gav alt, en spiller som støttet sine medspillere samtidig som han pushet på de, en spiller som virkelig gav alt for drakta. Eboue post-buing ble faktisk en av mine favorittspillere.

Selvsagt er det en stor forskjell på buing fra tribunen og den "buingen" som foregår fra f.eks. forum som dette, rett og slett fordi spillere aldri vil få vite hva vi skriver. Men til en viss grad (og vær snill og ikke ta dette bokstavlig) så kan det som skrives/sies om enkeltspillere fra egne fans på fora/debatter/blogger m.m. være vel så "sårende" som det som fremkommer ved litt spredt buing fra tribunen.

 

Ja alle er enige om xhaxa har blitt en hoggestamme men det er Emery sin feil både pga klippekort og i feil posisjon. Fansen reagerer når han ikke løper og bytter men saktejogger og det provoserer fansen. Da klikket det for mange. At han ikke beklager gjør vondt verre for Enery og Xhaxa. Xhaxa er kaptein for sveits og han ville aldri reagert slikt men han føler seg mobbet og trakasert av AFC fansen. Fjern kapteinsbindet og la han spille på u21 før vi selger han. Han er ikke god nok.

Link to comment
Share on other sites

Jeg slutter meg i utgangspunktet til at buing må være rettet mot laget etter en svak kamp. Fra mitt ståsted søndag (clock end ) så opplevde jeg at folk først ble forbannet på Xhaka fordi han var for treg med å komme seg av banen. Det var ingen som buet på han. Folk ble mer og mer forbannet jo mer tid han brukte. Fra der hvor jeg stod så begynte buingen når han kom ganske nærme sidelinjen og gikk av. Da var begeret fullt hos folk. Sikkert andre steder hvor buingen var mer høylydt en der jeg stod.

Xhaka har etter mitt syn aldri vært god nok for Arsenal drakten. Iallefall ikke hvis Arsenal har ambisjoner om topp 4 hver sesong og spill i CL. Folk som han trekker ned nivået. Dette kan være begynnelsen på slutten for Xhaka også. Jeg  vet ikke hvor mange lag det er som står klar for å signere hans tjenester.  Han sa vel tidligere i år  at han hadde ambisjoner om større klubber i Europa med tiden. Skulle like å vite hva slags store klubber han snakker om som vil kjøpe han .

Link to comment
Share on other sites

Hadde jeg vert på kamp og sett Pepe nesten drepe spillere og være utrolig usympatisk så hadde jeg buet om han hadde hørt til mitt lag. Forøvrig en meget bra spiller. Sier igjen i enkelte tilfeller er det på sin plass med buing da spillerne som Poljen skriver ikke leser hva vi skriver her, heldigvis. Håper det ikke blir buing på xhaka nå og jeg forventer en forklaring unnskyldning fra ham. Forøvrig trenger han en pause fra laget nå.

Link to comment
Share on other sites

For meg så er hele problemstillingen der språket skal skape problemer for spillerne rett og slett bare BS. 

Utenlandske trenere/managere i PL (og andre ligaer) som ikke snakket det "lokale" språket feilfritt er ikke noe uvanlig og de fleste klubber klarer å komme seg gjennom dette. I tillegg, når jeg hører Emery bli intervjuet, så er ikke hans engelsk SÅ dårlig. Da kan man like gjerne bruke samme unnskyldningen rundt alle de nasjonalitetene vi har i spillergruppa, der en feilfri Emery-engelsk likevel ville slitt med å nå frem. 

Det er absolutt noe som ikke er som det skal i Arsenal om dagen, men engelskunnskapene til Emery er ett av de mindre problemene i så tilfelle. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...