Jump to content

2019.10.27 Crystal Palace (H)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 136
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Har omsider sett VARsituasjonen på annuleringen. Det er et ekstremt billig frispark om det i det hele tatt er frispark. Her mener jeg VAR frarøvrer oss seieren. Det kan heller ikke være lett å være dommer når store avgjørelser ikke skal tas av dommeren selv. VAR har mye å gå på for å si det sånn, liker i utgangspunktet at VAR kan gå inn å se offsidefeil og straffer osv, men nå føles det allikevel bare urettferdig. Ja ja, Unai må nok uansett gå. Arsenal er ikke til å kjenne igjen dessverre.

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Polljen said:

Jeg savner også Wengerball, men den var fraværende betydelig lenger enn bare ett par år.

Det vi ser nå er dessverre en reprise av den "anti-Wengerballen" Wenger selv fikk lov til å stå for i alt for mange sesonger. 

Helt feil Polljen:-)

Det var samhandling offensivt til siste dag. Det defensive var dårlig, det offensive var stort sett alltid bra. 

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, RP7 said:

Helt feil Polljen:-)

Det var samhandling offensivt til siste dag. Det defensive var dårlig, det offensive var stort sett alltid bra. 

Uenig i den faktisk.

Var flere tilfeller hvor det offensive samspillet var skikkelig ræva over lengre perioder.

Som bla. i 15-16 hvor vi burde ha vunnet ligaen, men endte opp med å slutte å score mål over nyåret.

Det defensive fra vi flyttet til Emirates fra Highbury var ganske ræva generelt sett. Det offensive funket ganske bra t.o.m. 10-11 sesongen. Etter det har det vært veldig veldig varierende. Vi hadde lenge noe vi kalte "crab football" fordi det gikk så sykt tregt 95% av tiden og var dørgende kjedelig å se på. 

Så hadde vi noen tidvis gode perioder hvor det var mer futt i det offensive, men vi har dessverre vært jævlig kjipe å se på offensivt en god stund i mine øyne..

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Pirès#7 said:

Vi har i perioder hatt dårligere angrepspillere enn idag da! 

Min mening er at vi aldri har sett kjipere ut spillmessig så lenge jeg kan huske, kamp etter kamp.

100% enig.

Før så kunne vi i det minste vite at spillerne våre var kapable til å virkelig høvle over enhver motstander.

Nå derimot vet vi at vi ikke kommer til å høvle over noen. Vi blir derimot høvlet over av de fleste.

Palace, Sheffield United, Aston Villa m.m. spiller mer morsom og attraktiv fotball enn oss. Det er rett og slett bare flaut.

Link to comment
Share on other sites

Emery's Arsenal are a pressing side that can't press. A side that plays out from the back but can't. A team packed with talented players but can't function. A captain picked to lead but doesn't. A creative player who can't create as he's frozen out. Defenders that can't defend

Spot on!

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sas2002 said:

Emery's Arsenal are a pressing side that can't press. A side that plays out from the back but can't. A team packed with talented players but can't function. A captain picked to lead but doesn't. A creative player who can't create as he's frozen out. Defenders that can't defend

Spot on!

Poetisk oppsummert

Link to comment
Share on other sites

Hvor lenge kan Emery sitte?

 

Det laget presterer defensivt er nesten ikke til å tro. Det er ingen grunn til å peke på enkeltspillere i en kollektiv kollaps. Angrepet presser mindre, følger færre løp og vinner færre baller. Midtbanen er strekt, slipper spillere og bommer i presset. Forsvaret er malplassert, isolert og uten sikring. Problemene hverken begynner eller slutter med Xhaka eller Luiz. De starter og slutter på treningsfeltet.

 

Hvor lenge kan Emery sitte?

 

Midtbanen vår har i 15 år hatt sine defensive svakheter, men har likevel vært vår sterkeste lagdel. Offensivt har de vært i stand til å dominere mot hvilket som helst lag. Cazorla, Fabregas, Özil. Dette er ballkunstnere. For ikke å snakke om Vieira, Petit, Gilberto. Verdensklasse. Hva nå? 

 

Vi begynner kanskje å se konturene av hvordan Emery-ball skal være. Det er overgangsfotball. Midtbanen skal ikke kontrollere kampen. Vi skal kjøre go hung med kantene som skal fores og ta raskeste vei til mål. Skikkelig kontringsball. En fin dimensjon å ha i laget. Ufattelig at dette er primærtaktikken. Arsenal har alltid satt sin ære i å dominere sentralt i banen.

 

Hvor lenge kan Emery sitte?

 

Arsenal har en stolt tradisjon med verdensklassespisser. Den har Emery beholdt. Vi har kanskje aldri hatt mer talent i de offensive posisjonene nå. Da må vi i hvert fall tilbake til Pires - Henry - Bergkamp. Laca og Aubameyang er av latterlig god kvalitet. Pepe er ikke helt der, men har potensial. Men benytter vi oss av dem? Nei. Det evner vi ikke. Vi evner det ikke fordi vi ikke prioriterer kreativitet sentralt i banen. Ballen skal raskt ut på kant istedenfor å at vi skal jobbe med kula. Kontringsball kunne kanskje funket om vi fikk satt en god defensiv struktur. Men det evner vi ikke. Og det er kjedelig ball. Selv Palace spiller bedre fotball en oss med ROY!!!

 

Jeg ser ikke logikken at han skal få fortsette ut sesongen. Vi taper ikke mye økonomisk ved å sparke han.

 

 
Link to comment
Share on other sites

Josh met Emery in his office last night -Emery's position is safe...for now -

He still has support from the hierarchy

-Could be given till end of season -

Lost part of dressing room due to lack of identity and absence of clarity of instructions

 

David Ornstein. 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, sas2002 said:

Josh met Emery in his office last night -Emery's position is safe...for now -

He still has support from the hierarchy

-Could be given till end of season -

Lost part of dressing room due to lack of identity and absence of clarity of instructions

 

David Ornstein. 

Som forventet om dette stemmer. 

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, RP7 said:

Helt feil Polljen:-)

Det var samhandling offensivt til siste dag. Det defensive var dårlig, det offensive var stort sett alltid bra

Komplett fullstendig uenig.

Hvor mange kamper under Wengers siste sesonger gikk ikke det offensive i stå. Joda vi hadde offensiv ballbesittelse, men vi var alt for ofte et enkelt lag å forsvare seg mot.
De såkalt "dårlige" lagene kunne bare legge seg i forsvar, med en "mur" rundt sekstenmeteren og når vi nærmet oss denne muren så var resultatet alt for ofte balltap. Naiviteten og mangelen på en Plan B hos Wenger var noe undertegnede og flere med meg her på forumet kritiserte regelmessig i den perioden. 

Det defensive var dårlig da, det er jeg enig i, men påstanden om at det offensive stort sett alltid var bra virker på ganske virkelighetsfjernt sett fra mitt ståsted.

Jeg vil presisere at når jeg kritiserer også det offensive under Wengers siste sesonger, så er dette ikke for å ta Emery i forsvar, for jeg er vel like misfornøyd med dagens tilstand som de fleste andre her på forumet

Jeg er meget skuffet over det Arsenal leverer (over hele fjøla) pr høstsesongen 2019, og skulle det bli et sjefstrenerskifte så er dette ikke noe jeg ville protestere på, men det var MYE som var "gæli" under Wengers siste sesonger (også over hele fjøla)!!!

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Polljen said:

Komplett fullstendig uenig.

Hvor mange kamper under Wengers siste sesonger gikk ikke det offensive i stå. Joda vi hadde offensiv ballbesittelse, men vi var alt for ofte et enkelt lag å forsvare seg mot.
De såkalt "dårlige" lagene kunne bare legge seg i forsvar, med en "mur" rundt sekstenmeteren og når vi nærmet oss denne muren så var resultatet alt for ofte balltap. Naiviteten og mangelen på en Plan B hos Wenger var noe undertegnede og flere med meg her på forumet kritiserte regelmessig i den perioden. 

Det defensive var dårlig da, det er jeg enig i, men påstanden om at det offensive stort sett alltid var bra virker på ganske virkelighetsfjernt sett fra mitt ståsted.

Jeg vil presisere at når jeg kritiserer også det offensive under Wengers siste sesonger, så er dette ikke for å ta Emery i forsvar, for jeg er vel like misfornøyd med dagens tilstand som de fleste andre her på forumet

Jeg er meget skuffet over det Arsenal leverer (over hele fjøla) pr høstsesongen 2019, og skulle det bli et sjefstrenerskifte så er dette ikke noe jeg ville protestere på, men det var MYE som var "gæli" under Wengers siste sesonger (også over hele fjøla)!!!

Det var sagt med litt ironi som jeg ikke fikk helt frem. Meningen min var at det var en offensiv plan og samhandling der. Det var absolutt ikke slik at det virket i alle kamper, men ser man på sjanser skapt pr kamp så var vi til siste kamp under Wenger bedre enn hva vi har vært under Emery. Det er godt dokumentert. Det spillermaterialet vi har nå hadde ikke Wenger i nærheten av etter 2006 sesongen. Han fikk likevel langt mer ut av lagene enn Emery er i nærheten av

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marius- said:

Du må heller ikke glemme at våre motstanderes spillermaterialer er noe helt annet enn etter 2006 også. 

Godt poeng. Det er ingen dårlige lag lengre, stor forskjell der. Samtidig kan ikke det forklare hva som skjer i vår klubb

Link to comment
Share on other sites

Er veldig sammensatt. Le grove artikkelen mener mye om Edu og Raol også. Emery sliter med å nå ut til spillerne. For mye video, formasjonsendringer. Lite karisma. Når ikke ut 100% pga språket. Takler ikke stjerner. Laca og Øzil. 

Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, sas2002 said:

Er veldig sammensatt. Le grove artikkelen mener mye om Edu og Raol også. Emery sliter med å nå ut til spillerne. For mye video, formasjonsendringer. Lite karisma. Når ikke ut 100% pga språket. Takler ikke stjerner. Laca og Øzil. 

Akkurat det samme som i PSG. Dette har vært kjent fra første dag. Han evner ikke å endre seg

Link to comment
Share on other sites

leser man artikler om tiden i PSG så skjer akkurat det samme her.

- Når ikke 100% fram pga språket.

- Rullerer for mye

- Spillerne er frustrert på treningsfeiltet pga manglende tiltak og endringer

- Takler ikke stjerner 

- For lite karisma, 

- Video 

 

Han er rett og slett  for svak manager på det øverste nivået.

Denne artikkelen fra mai så påpeker Petit en del ting så kan sørge for at han misslykkes, Hva skjer jo akkurat det som står

https://tribuna.com/en/arsenal/news/2751316/

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

On 10/27/2019 at 8:16 PM, Rosicky07 said:

Xhaka bør aldri bære kapteinsbindet igjen etter episoden idag. Vist du ikke tåler å bli buet ut etter å ha gitt vekk en 2-0 ledelse hjemme mot palace som kaptein for en av verdens største fotballklubber , har du ingenting som kaptein å gjøre

Buing mot egne enkeltspillere spillere hører ikke hjemme noen steder - i hvilke andre klubber enn Arsenal skjer dette ? - uansett om man er irritert og ikke synes om vedkommendes innsats - tenker på Eboue nesten ble knekt av dette for noen år siden.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke helt enig om vi skal bue på egne spillere. Noen tilfeller er det på plass. Har vi en spiller som stadig filmer så er det riktig å gi beskjed.  Er vel ikke så mange kamper siden xhaka dukket for ett skudd som suste i mål. Eboue ble vel buet på pga han hadde en del svake kamper, ble tydelig nervøs av det å spilte deretter. Var feil å bue på Eboue.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Gunners77 said:

Er ikke helt enig om vi skal bue på egne spillere. Noen tilfeller er det på plass. Har vi en spiller som stadig filmer så er det riktig å gi beskjed.  Er vel ikke så mange kamper siden xhaka dukket for ett skudd som suste i mål. Eboue ble vel buet på pga han hadde en del svake kamper, ble tydelig nervøs av det å spilte deretter. Var feil å bue på Eboue.

Jøss. Forsvarer du buing? Det gjør ikke jeg, og vanligvis respekterer jeg at andre er uenige med meg, men ikke i dette tilfellet

Angåpende dukkingen til Xhaka så har jo folk flest fått med seg at han ikke dukket, men at han prøvde å heade ballen. Den skiftet retning i låret til Sokratis - men man velger den sannheten som passer en selv best.

Link to comment
Share on other sites

100 % einig med Ben Elfen, her er du, etter mi meining, heilt på jordet, Gunners77. Eg blei forbanna då Xhaka blei bytta ut, først over at det blei jubla og derette bua på Xhaka, og deretter på Xhaka for måten han takla det på.

Det er IKKJE greit å bue på eigne enkeltspelarar, UANSETT! Buing etter avblåsing av ein dårleg kamp - heilt OK, utover dette så skal vi alltid, ALLTID støtte laget og dei som spelar der. UANSETT! 

Dessverre hugsar eg fleire eksempel på slikt, både Ray Parlour, Gilberto og Emmanuel Eboue, som BE er inne på, men dette har blitt verre, syns eg. Uansett så er det èin ting å vere kritisk på eit nettforum eller på Facebook, noko heilt anna når du er på stadion. Då skal du bidra som 12 mann, ikkje bidra til at vi stiller i undertal. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...