Jump to content

2019.10.27 Crystal Palace (H)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 136
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Den "offisielle" versjonen hvis jeg forstår det rett er at det er frispark MOT Chambers i den situasjonen, noen som tydeligvis kun en person (vedkommende i VAR-rommet) har oppfattet.
Den første VAR-situasjonen (Straffen til CP) var rett bruk av VAR, den andre  er regelrett galskap.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Polljen said:

Den "offisielle" versjonen hvis jeg forstår det rett er at det er frispark MOT Chambers i den situasjonen, noen som tydeligvis kun en person (vedkommende i VAR-rommet) har oppfattet.
Den første VAR-situasjonen (Straffen til CP) var rett bruk av VAR, den andre  er regelrett galskap.

Men man ser jo ikke noe frispark der. Mener de han da legger seg og filmer straffe da eller? 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Bekkern said:

Spark både Emery og Xhaka ut av klubben. Det han gjør er et hån mot de som faktisk betaler lønna hans. 

👌

Xhaka burde strippes av bindet, men det kommer ikke til å skje som Emery's lille yndling.

Link to comment
Share on other sites

Vi skaper nærmest ikke sjanser. I dag er det Sokratis og Luiz som scorer målene. Lacazette hadde et par gode involveringer, mens Aubameyang ikke var i nærheten av noe som helst farlig..

Pepe skaper farlige situasjoner konstant med gode cornere/innlegg, men vi mangler midtbanespillere som evner å skape sjanser for spissene og kantspillerne våre. Vi mangler en klar plan og identitet i spillet vårt som Emery ikke virker å skjønne at mangler. 

Dette er bare grusomt å se på. Takk skal du ha Unai!

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, sas2002 said:

Vl skapte en sjanse i åpent spill (luiz sjansen i 2 omgang) da kan vi ikke bare skylde på VAR. Vi er rett og slett blitt pinlig.

Nettopp! 
 Har vi spilt en kamp i pl i år der vi har flere sjanser enn motstander? Jeg tviler. VAR avgjørelsen var horribel (den andre, straffa var korrekt), men der fritar jo ikke at vi har Auba-lacca og Pepe på uten å få til en dritt. Hva ønsker emery? Han bygger ned både angrepet, midtbanen og Forsvaret sånn han nå holder på. Det er faen meg helt utilgivelig det som leveres. At vi taper poeng aksepteres, men ikke måten det kommer på. 
 

vi var bedre når vi spilte som Drillo med Auba alene på topp. Emery er som er hodeløs gås når det kommer til å sette ett angrepsspill. 

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Marius- said:

Nettopp! 
 Har vi spilt en kamp i pl i år der vi har flere sjanser enn motstander? Jeg tviler. VAR avgjørelsen var horribel (den andre, straffa var korrekt), men der fritar jo ikke at vi har Auba-lacca og Pepe på uten å få til en dritt. Hva ønsker emery? Han bygger ned både angrepet, midtbanen og Forsvaret sånn han nå holder på. Det er faen meg helt utilgivelig det som leveres. At vi taper poeng aksepteres, men ikke måten det kommer på. 

Dette har han gjort fra første dag. Spiller for spiller burde vi vært helt på høyde med Liverpool. Vi er ikke i nærheten og blir dårligere kamp for kamp

Link to comment
Share on other sites

Just now, RP7 said:

Dette har han gjort fra første dag. Spiller for spiller burde vi vært helt på høyde med Liverpool. Vi er ikke i nærheten og blir dårligere kamp for kamp

Du har hatt riktig fra dag én. Dessverre..

Emery er klart feil mann for Arsenal. Vi hadde litt flyt i starten, men nå derimot så viser Emery-ball sine sanne farger.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Rosicky07 said:

Xhaka bør aldri bære kapteinsbindet igjen etter episoden idag. Vist du ikke tåler å bli buet ut etter å ha gitt vekk en 2-0 ledelse hjemme mot palace som kaptein for en av verdens største fotballklubber , har du ingenting som kaptein å gjøre

Han ville ikke av, demonstrativt subba, før noen peip. Så tok han handa til øret for å erte opp videre, noe som er rimelig arrogant. Det eskalerte før han igjen gjorde det ennå en gang. Da tok det helt av. 

Link to comment
Share on other sites

Savner Wengerball. Ja det var ett par dårlige sesonger på slutten, men vi var i det minste offensivt dominerende. Vi tapte også kamper mot drittlag, men da med 28-2 i skudd og 70% possesion der vi var innefektive og dem kontra inn ett drittmål.

Det var iallefall en ideologi. Nå er der ingenting. Vi får drittlag til å se gode ut. Vi dominerer mot ingen, før dominerte vi mot alle i banespillet bortsett fra de aller beste til tider. Nå er vi offensivt helt struktur og planløst. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marius- said:

Men man ser jo ikke noe frispark der. Mener de han da legger seg og filmer straffe da eller? 

Det er jo derfor jeg kaller det galskap.

Jeg er i utgangspunktet tilhenger av en begrenset bruk av VAR. Det må da være klare retningslinjer og den må kun brukes på tilfeller som er udiskutable. Straffesparket mot oss i dag er en "god" bruk av VAR, men det er ikke  situasjon nr 2.
Bruk av VAR på millimeteroffside eller subjektiv vurdering av VAR-dommer når det gjelder "diskutable" situasjoner gjør at at tilliten til VAR er null blant majoriteten av fansen.

Følgende er hentet fra Premier League sine nettsider:

"All 380 Premier League fixtures will have a VAR, who is constantly monitoring the match but will be used only for "clear and obvious errors" or "serious missed incidents" in four match-changing situations:

Goals
Penalty decisions
Direct red card incidents
Mistaken identity"

Begge situasjonene i dag havner under disse fire punktene, men der straffesituasjonen kommer inn under "clear and obvious error", så er det absolutt ingen klar og åpenbar feil rundt det målet vi feilaktig fikk annullert.

En annen svakhet ved bruken av VAR i PL er at så langt denne sesongen så skal visst nok ikke en eneste dommer på banen selv ha vurdert situasjonene ved å se på tilgjengelig skjerm på sidelinjen. Der VAR-dommerne i utgangspunktet skulle hjelpe banedommer så har VAR-dommerne i stedet blitt overdommere som i praksis har det siste ordet når det gjelder vurderingen av det som skjer på banen.

Som nevnt VAR brukt varsomt og på en "riktig" måte vil kunne være positivt, men slik VAR blir brukt i praksis så er hele greie en gedigen farse.

Link to comment
Share on other sites

59 minutes ago, Pirès#7 said:

Savner Wengerball. Ja det var ett par dårlige sesonger på slutten, men vi var i det minste offensivt dominerende. Vi tapte også kamper mot drittlag, men da med 28-2 i skudd og 70% possesion der vi var innefektive og dem kontra inn ett drittmål.

Det var iallefall en ideologi. Nå er der ingenting. Vi får drittlag til å se gode ut. Vi dominerer mot ingen, før dominerte vi mot alle i banespillet bortsett fra de aller beste til tider. Nå er vi offensivt helt struktur og planløst. 

Jeg savner også Wengerball, men den var fraværende betydelig lenger enn bare ett par år.

Det vi ser nå er dessverre en reprise av den "anti-Wengerballen" Wenger selv fikk lov til å stå for i alt for mange sesonger. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...