Jump to content

2019.09.22 Aston Villa (H)


Polljen

Recommended Posts

5 minutes ago, Gunners68 said:

Xhaka er tilbake i neste kamp - like sikkert som amen i kirken.

Ligacup neste så ganske stor sjans for at han ikke er det. Men neste pl (United) er han selvsagt det. Og det betyr mest sannsynlig elendig opptreden igjen

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 174
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

10 minutes ago, Marius- said:

VG har fremdeles ingenting fra kampen. Der er nivået vårt nå. Ingen norsk manager og lite entusiasme rundt klubben. 

Snart er det ingen andre i Premier League som har norsk manager heller - det er vel like greit.

 

15 minutes ago, Marius- said:

Hehe. Bare du kan si noe sånt. Eller brodern som er ørlite mer nøktern. Uansett, når man ser sluttscore så skjønner man det var en fryktelig dårlig utført kamp totalt sett. Bortsett fra det skal LAGET ha ros for å snu det med 10 mann. Emery er avslørt, men skal skal få litt for byttene. Han må snart skjønne at xhaka er for dårlig for dette nivået  

Det var jo bare kødd da

Link to comment
Share on other sites

Antar at spillerne får lov å suge på karamellen i kveld , utfolde seg på diverse media med håret fullt av diverse produkter. I morgen må det bli oppvask. Vi kan bare ikke fortsette sånn som vi opptrer. Det må få konsekvenser for noen.  Dette slipper vi ikke unna med flere ganger. 

Det må  være noen i sportslig ledelse som må sette foten ned nå. Det kan ikke fortsette sånn fremover.

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, Marius- said:

Ligacup neste så ganske stor sjans for at han ikke er det. Men neste pl (United) er han selvsagt det. Og det betyr mest sannsynlig elendig opptreden igjen

Han var outstanding mot United sist vi møtte dem. Jeg bare nevner det jeg. Score gjorde han også...

Link to comment
Share on other sites

Sett kampen nå. Visste resultatet og kunne dermed se med lave skuldre. 

1. omgang er helt helt helt grusom. Det er ingen unnskyldning for å være så svake hjemme. 

2. omgang starter svakt, men fra 65. min bygger trykket seg opp. Det er en god del sjanser som kommer etter gjenvinningen og enkeltmannsprestasjoner. Veldig lite bra spill og sjanser etter gode samhandlinger. Skremmende hvor dårlig laget er til å spille seg sjanser. 

Auba, Pepe og Guendouzi imponerende gode

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, RP7 said:

Sett kampen nå. Visste resultatet og kunne dermed se med lave skuldre. 

1. omgang er helt helt helt grusom. Det er ingen unnskyldning for å være så svake hjemme. 

2. omgang starter svakt, men fra 65. min bygger trykket seg opp. Det er en god del sjanser som kommer etter gjenvinningen og enkeltmannsprestasjoner. Veldig lite bra spill og sjanser etter gode samhandlinger. Skremmende hvor dårlig laget er til å spille seg sjanser. 

Auba, Pepe og Guendouzi imponerende gode

Enig i mye. Guendouzi er vel skyld i første baklengs?

Link to comment
Share on other sites

Kom tilbake til gamlelandet rett før kampen skulle starte, holdt meg unna alle medier for å se opptaket på TV2. Led meg gjennom vel 55 forferdelige minutter før jeg bestemte meg for at dette gidder jeg ikke å se. Bestemte meg også for å gå inn på forumet og skrive ett innlegg på to ord; et navn etterfulgt av ordet UT. Tok meg tilfeldigvis en tur innom VG live før så skjedde og det jeg las der gjorde at jeg droppet innlegget på forumet og forsatte med å se kampen. 

Så istedet for et innlegg av BE-lengde, så blir det nok et av Polljen-lengde. 

Så til kampen og det positive er det som skjedde etter 1-2, men ellers har jeg lite positivt å si om kampen. 

De fire siste målene i mot har kommet etter personlige feil/tabber/ubesluttsomhet/tafatthet i forsvaret. Hele laget var totalt bortreist i det meste av den første timen. 

Avslutningen av kampen gjør at jeg legger bort "UT-ordet" foreløpig, men det skal ikke mye til før jeg mister all min tillit til vår hovedtrener. 

Link to comment
Share on other sites

Vi ligger inne på topp 4 som er bra. Synd vi mistet 2 poeng forrige helg mot Watford.

Men , vi sliter jævlig defensivt . Gjør mye personlige feil. Vi har ikke funnet rette formasjon på midten ennå. Xhaka må ut nå. Emery må finne rette ellveren. Vi må også fremstå enda mer som et lag. Vi har en lang vei å gå før vi kan friske meldes. Spørs bare om Emery er i stand til å få dette til å fungere.

Link to comment
Share on other sites

Det er veldig bekymringsverdig hvordan målene vi slipper inn kommer. Det er en haug med juniorfeil, hodeløse taklinger/holdinger i egen boks og dårlig defensiv samhandling. 

Generelt er det ofte for store avstander mellom leddene våre, noe som gjør at lag som Watford og Villa rundspiller oss i store perioder av kampene og det virker ofte som kun tilfeldigheter og flaks som gjør at vi ikke slipper inn. 

Forhåpentligvis får Pepe en boost etter straffemålet(Auba virker å være ekstremt uselvisk) og kan ta med seg selvtillit inn i de neste kampene. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Da har jeg endelig sett kampen jeg også. Duracellkaninen Guendouzi blir bare bedre og bedre utover kampen. Den siste halvtimen var han enorm. 
har siden starten av sesongen ment av Chambers (grunnet god preseason) bør være foran Liuz (og kanskje også Holding) i køen. Han var god i dag. 
Pepe begynner å ligne en fotballspiller. Frem til nå har han minnet litt om en klovn -> Gervinho. 
Saka er vilt god. 
 

vår neste kaptein bør være Auba - han gav på eget initiativ straffen til Pepe for å få ham i gang  

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

At Arsenal ligger på fjerdeplass er fullstendig uinteressant. Mye av det som vises på banen er rett og slett elendig. 

Det lille håpet jeg har er at det skal bli bedre når våre langtidsskadde etterhvert får spilt seg i form. 

Sokratis og Luiz såg ut til å fungere sammen i starten av sesongen, men nå er det nesten slik at jeg ønsker Mustafi tilbake på banen. 

Jeg har over flere sesonger vært negativ til Chambers, men forhåpentligvis så er det nettopp han sammen med Holding som skal "redde" oss. 

Kapteinsbindet bør fjernes permanent fra Xhaka sin arm, jeg kan ikke se en tøddel av lederskap fra den kanten. 

Nå skal jeg gi meg, for jeg kunne sikkert (i mitt nåværende "humør") skrevet noen tusen ord til om hva som er galt i Arsenal. 

Link to comment
Share on other sites

Leser idag at Emery gir full støtte til Xhaka. Vel , det er vel en managers jobb det. Når en manager får samme støtte av et styre så er man nær ved å få sparken.

Det må være diskusjon på kammerset nå om Xhakas plass i laget. Skal man spille så må man prestere . Får Xhaha mer tillit fra start nå så må det begynne å gå ut over motivasjonen til de yngre som presterer.Flere som må vike for Xhaka. Det kan ikke fortsette.

Chambers har aldri vært en spiller jeg har hatt sansen for. Ute av laget i lange tider , vært på utlån i Fulham / gjorde det bra der ) , så begynner han å prestere . Luiz og sokratis er helt ute for tiden , og nå begynner Chambers og vise tenner. Takken til han er vel at han ikke starter i neste kamp. Folk jobber hardt for å komme med i et lag. Når de da kommer i laget og presterer så må de få fortsette. Det er  det som gir de motivasjon / erfaring. Tror Emery skal slutte med roteringer av laget.

At de på tross av elendig spill fikk med seg 3 poeng i går må krediteres. Byttene Emery gjorde fikk betydning for kampen. Ligge under , og det med 10 mann , for deretter å klare å snu det er ikke hverdags kost. 

Men , det må skje noe  med  laget. Det er gode spillere der , men de må fungere som et lag. Det defensive arbeidet undrer jeg hva de gjør med på treningene. Nå er det ligacup neste og spørsmålet er om vi skal spare alle de beste og slippe til alle reserver eller bruke alle de beste og spille de enda mer sammen. Problemet er at det er bare en hviledag mellom to kamper og det betyr vel et nærmest U23 lag fra start 🙂

Link to comment
Share on other sites

Reddet av gong-gongen. Men selv om resultatet ble bra til slutt, var denne kampen nok et bevis på alt som har blitt sagt om laget de siste månedene. Det går over stokk og stein. Når de (kollektive) defensive ferdighetene er så dårlige, og så mye overlates til tilfeldigheter kan det aldri bli bra selv om laget er på høyden offensivt. Er redd hver seier blir en sovepute, slik at man lar det skure og gå, og ikke tar tak i problemene. For all den tid så lite er gjort til nå, hvorfor skal de plutselig klare å endre på dette?   

Link to comment
Share on other sites

Problemet er avstander mellom lagdelene. Så fort vi står høyere med forsvaret så skaper vi mer. Når vi starter med diamant sentralt som i går så ser vi at det går alt for tregt, ballen forskyves som regel på tvers og i kontra i mot så ser det bare stusslig ut med Xhaxa på full speed med et tempo som en treg Jan Mølby som er på etterskudd. VI må spille med Torreira med WIllock og Matteo forran seg hvis Emery absolutt skal spille med diamantformasjon sentralt. Vi må få tilbake Bellerin og Tierney mot scummen. Taper vi mot Ole så burde Emery vurdere sin stilling. 

Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, sas2002 said:

Problemet er avstander mellom lagdelene. Så fort vi står høyere med forsvaret så skaper vi mer. Når vi starter med diamant sentralt som i går så ser vi at det går alt for tregt, ballen forskyves som regel på tvers og i kontra i mot så ser det bare stusslig ut med Xhaxa på full speed med et tempo som en treg Jan Mølby som er på etterskudd. VI må spille med Torreira med WIllock og Matteo forran seg hvis Emery absolutt skal spille med diamantformasjon sentralt. Vi må få tilbake Bellerin og Tierney mot scummen. Taper vi mot Ole så burde Emery vurdere sin stilling. 

Det spesielle med diamantformasjonen er at den aldri ser ut som en diamant pga manglende struktur. En diamant kan fungere når man ønsker et høyt og kollektivt press for å kunne separere de i front og slippe toppen av diamanten inn sentralt. Da må det fylles opp bakfra. Vi ender alt for ofte i en 3214 formasjon med enormt strekk i laget. Xhaka har tempoproblemer ja, men problemet er først og fremst at han blir isolert mellom to "indreløpere" som er ute av posisjon og dermed får enorme rom som skal dekkes. Det er ikke helt rettferdig å legge all den skylden på en mann. Xhaka har sine svakheter, men han kan være veldig god når strukturen sitter og han får spille på sine premisser. I går var han rett og slett grusom sammen resten av laget i første omgang, også han noe bedre i andre omgang, men med 10 mann og store rom så avsløres hans manglende tempo og mobilitet enda mer.

Jeg kan bare ikke fatte og begripe at når manglende struktur har vært det største problemet siden Emery kom at han ikke lar en formasjon eller en 11er sette seg. Først når alle er trygge så kan han gjøre små korrigeringer og rulleringer. Nå er det jo helt tilfeldig fra kamp til kamp og fra omgang til omgang hvordan ting skal se ut. Jeg er overbevist om at mange av de elementære feilene skyldes forvirring og manglende trygghet hos spillerne. De har spilt fotball på toppnivå og i toppklubber alle sammen uten å gjøre de feilene de gjør nå. Da må man lete internt og ikke eksternt etter løsningene.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Polljen said:

 

At Arsenal ligger på fjerdeplass er fullstendig uinteressant. Mye av det som vises på banen er rett og slett elendig. 

Det lille håpet jeg har er at det skal bli bedre når våre langtidsskadde etterhvert får spilt seg i form. 

Sokratis og Luiz såg ut til å fungere sammen i starten av sesongen, men nå er det nesten slik at jeg ønsker Mustafi tilbake på banen. 

Jeg har over flere sesonger vært negativ til Chambers, men forhåpentligvis så er det nettopp han sammen med Holding som skal "redde" oss. 

Kapteinsbindet bør fjernes permanent fra Xhaka sin arm, jeg kan ikke se en tøddel av lederskap fra den kanten. 

Nå skal jeg gi meg, for jeg kunne sikkert (i mitt nåværende "humør") skrevet noen tusen ord til om hva som er galt i Arsenal. 

Chambers har sine begrensninger, men det han har er en non-nonsens innstilling. Han var svak på mål nr 2 i går, men presterer ellers bra. Han er god til å blokke skudd, han er god til å posisjonere seg og han er god til å gjøre seg spillbar for sine medspillere. Han mangler litt på tempo, men kompenserer på god plassering. Det som han mangler mest er trygghet og stabilitet i spillet sitt. Det kan kun komme med økt spilletid og mer tillit. Jeg hadde satt ham sammen Mustafi et par kamper for å se hvordan det hadde fungert. Mustafi kan fint fungere sammen en klok spiller som plasserer seg og dekker rom. Han fungerer ikke sammen Sokratis som ønsker å bryte foran (lik Mustafi) eller Luiz som spiller på små marginer og dermed setter krav til plasseringen til Mustafi.

Med Mustafi får vi en duellspiller i begge bokser som er bedre enn Sokratis og det samme med Chambers. Slik laget fremstår nå så er det ikke finspill fra stopperne som betyr noe, men evnen til å krige, vinne dueller og ikke minst dirigere midtbanen til å posisjonere seg riktig. Per i dag så tror jeg Chambers er den beste til å ivareta disse oppgavene. Holding har kapasiteten, men jeg tror ikke han vil være PL-fit før november og så lenge kan vi ikke vente.

Link to comment
Share on other sites

@RP7

Selvsagt kan vi ikke vente til november med å "snu" forsvaret. Personlige så tror jeg (kanskje er det bare en ønskedrøm) at Holding er Matchfit før vi går inn i årets ellevte måned. Jeg antar han spiller mot Forrest i morgen, kanskje får også Bellerin og Tierney noen minutter i den kampen. 

Det er ingen tvil om at Chambers har sine begrensninger, men dagens stopperpar virker så uinspirerte at jeg (nesten) tar til takke med hva det nå skulle være av alternativer på stopperplass. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg digger Guendouzi. Han er en skikkelig uslepen diamant. Han er fortsatt ung, så selvfølgelig vil han gjøre feil, men gutten virker å ha en fantastisk mentalitet. Håper bare vi ikke overbelaster ham med altfor mye ansvar for tidlig. 

Auba er en fantastisk spiller. Synd at vi fikk han så 'sent' i karrieren men nå har vi ham iallefall. En fantastisk spiss, og mens han har vært her har han gitt bort to straffespark til henholdsvis Laca og Pepe i perioder de ikke har virket å ha helt selvtilliten inne. Så så langt i hans Arsenalkarriere virker han å være uselvisk og ønske det beste for laget. 

Forhåpentligvis blir det offensive spillet vårt bedre med Laca tilbake i form og en Pepe med litt mer selvtillit. Bak har vi Saka og Nelson som har begynt å banke kraftig på døren.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...