Jump to content

2019.09.15 Watford (B)


Polljen

Recommended Posts

Watford    crest  Watford   v    Arsenal arsenal.png?2016-2017    
Søndag 15. september 2019, kl 17:30, Vicarage Road
Premier League, 5. serierunde 
Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo


Skadesituasjonen: Bellerin, Tierney og Mavropanos er nok ikke kampklare før en gang i oktober, de er alle ventet å komme i full trening nå i september. Holding som også har slitt med en langtidsskade har vært i full trening en stund og også spilt ett par kamper for U23-laget. Han er så vidt jeg forstår svært nær ved å kunne komme med i en kamptropp, kanskje ikke til denne kampen men sannsynligheten er stor for at han kan være i troppen mot Frankfurt og/eller Villa. I landslagspausen så har både Xhaka og Torreira pådratt seg skadeproblemer, om de er så alvorlige at de må står over kampen mot Watford er foreløpig usikkert. Lacazette måtte gå av banen mot Tottenham med et fryktet hamstringproblem, det viste seg raskt av det kun var snakk om kramper. Willock har også slitt med mindre skadeproblemer men både han og Laca skal være klare til kamp. Pepe ble sendt hjem tidlig fra sitt landslagsopphold med det var på grunn av form, ikke skader.

Vår motstander Watford har skiftet manager i landslagspausen og hva det vil si for det laget vi skal møte er vanskelig å si. Watford ligger sist i PL og har tapt tre kamper og spilt en uavgjort. Arsenal har to seire, en uavgjort og ett tap.

I de tre kommende kampene så har vi en mulighet til å få spillere som trenger kamptrening med i en eller flere av kampene, det er nok EL-kampen mot Frankfurt som først og fremst er aktuell der. Jeg tenker da først og fremst på Özil, men også Holding hvis han får grønt lys fra det medisinske apparatet. Siden både Xhaka og Torreira er usikre etter å ha spilt i landslagspausen så velger jeg å "hvile" begge i kampen mot Watford når jeg setter opp mitt forslag. Pepe har vært noe rusten i sine første kamper, men jeg mener at han har hatt en viss fremgang fra kamp til kamp, så jeg gir han min tillit.

Leno
AMN - Sokratis - Luiz - Kolasinac
Ceballos - Guendouzi
Pepe - Willock - Auba
Laca

 

 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 200
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

27 minutes ago, Polljen said:

Watford    crest  Watford   v    Arsenal arsenal.png?2016-2017    
Søndag 15. september 2019, kl 17:30, Vicarage Road
Premier League, 5. serierunde 
Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo


Skadesituasjonen: Bellerin, Tierney og Mavropanos er nok ikke kampklare før en gang i oktober, de er alle ventet å komme i full trening nå i september. Holding som også har slitt med en langtidsskade har vært i full trening en stund og også spilt ett par kamper for U23-laget. Han er så vidt jeg forstår svært nær ved å kunne komme med i en kamptropp, kanskje ikke til denne kampen men sannsynligheten er stor for at han kan være i troppen mot Frankfurt og/eller Villa. I landslagspausen så har både Xhaka og Torreira pådratt seg skadeproblemer, om de er så alvorlige at de må står over kampen mot Watford er foreløpig usikkert. Lacazette måtte gå av banen mot Tottenham med et fryktet hamstringproblem, det viste seg raskt av det kun var snakk om kramper. Willock har også slitt med mindre skadeproblemer men både han og Laca skal være klare til kamp. Pepe ble sendt hjem tidlig fra sitt landslagsopphold med det var på grunn av form, ikke skader.

Vår motstander Watford har skiftet manager i landslagspausen og hva det vil si for det laget vi skal møte er vanskelig å si. Watford ligger sist i PL og har tapt tre kamper og spilt en uavgjort. Arsenal har to seire, en uavgjort og ett tap.

I de tre kommende kampene så har vi en mulighet til å få spillere som trenger kamptrening med i en eller flere av kampene, det er nok EL-kampen mot Frankfurt som først og fremst er aktuell der. Jeg tenker da først og fremst på Özil, men også Holding hvis han får grønt lys fra det medisinske apparatet. Siden både Xhaka og Torreira er usikre etter å ha spilt i landslagspausen så velger jeg å "hvile" begge i kampen mot Watford når jeg setter opp mitt forslag. Pepe har vært noe rusten i sine første kamper, men jeg mener at han har hatt en viss fremgang fra kamp til kamp, så jeg gir han min tillit.

Leno
AMN - Sokratis - Luiz - Kolasinac
Ceballos - Guendouzi
Pepe - Willock - Auba
Laca

 

 

Jeg ønsker nesten tilsvarende lag. Flytt Willock ned på plassen til Ceballos, og Özil inn på plassen til Willock så er vi enige.

Link to comment
Share on other sites

Jøss. Dere snakker om Özil som om han er en 17 år gammel spiller på vei inn. Klart han er god nok, men han trenger nok noen kamper på å finne igjen kampformen. den kommer ikke av benkesliting. Gleder meg til å se han herje med stikkere til Laca, Auba og Pepe.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener vi knapt vet om han er god nok lenger. Spiller ikke kamper, og det både pga manglende utvelgelse og personlige forhold ozil sliter med. Så la han prøve seg i mindre viktige kamper før man risikerer å ha en mindre på banen. Er han god nok skal han selvsagt spille mer fremover. 

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Ben Elfen said:

Det er nesten som jeg skulle ha skrevet det selv.......... rettelse: det er omtrent det samme jeg har skrevet (spådd) selv her på forumet de siste ukene 😎

PS!! Det var en forumbruker her, jeg skal ikke nevne navn 😜,  som bl.a. skrev følgende svar til min "positive" tro vedrørende Holding bare for halvannen uke siden; " Jeg tipper vi vil se lite til ham denne siden av jul - men for all del. Håper inderlig jeg tar feil." 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Polljen said:

Det er nesten som jeg skulle ha skrevet det selv.......... rettelse: det er omtrent det samme jeg har skrevet (spådd) selv her på forumet de siste ukene 😎

PS!! Det var en forumbruker her, jeg skal ikke nevne navn 😜,  som bl.a. skrev følgende svar til min "positive" tro vedrørende Holding bare for halvannen uke siden; " Jeg tipper vi vil se lite til ham denne siden av jul - men for all del. Håper inderlig jeg tar feil." 

Jeg får svare for den forumbrukeren du refererer til. 

Vi kommer fortsatt til å se lite til ham på denne siden av jul

Link to comment
Share on other sites

Vi får håpe de vet når Holding er helt klar igjen. Han trenger ikke et nytt skadeavbrekk.

Når det gjelder Øzil så er jeg veldig tvilende til han. Han har hatt noen sesonger nå hvor han har vært langt under pari. Det var ikke rart han havnet på benken. Virker som han i en lang periode var helt umotivert. Tviler på at han kommer tilbake så han blir fast i laget hjemme som borte. At han kan brukes i enkelte kamper er mer realistisk. Men , skulle han komme tilbake og herje med  alle  motstandere så gjerne for meg.

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Gunners68 said:

Vi får håpe de vet når Holding er helt klar igjen. Han trenger ikke et nytt skadeavbrekk.

Når det gjelder Øzil så er jeg veldig tvilende til han. Han har hatt noen sesonger nå hvor han har vært langt under pari. Det var ikke rart han havnet på benken. Virker som han i en lang periode var helt umotivert. Tviler på at han kommer tilbake så han blir fast i laget hjemme som borte. At han kan brukes i enkelte kamper er mer realistisk. Men , skulle han komme tilbake og herje med  alle  motstandere så gjerne for meg.

Det er nok neppe slik at han plutselig har blitt dårlig. En slik diamant som Özil bygger man lag rundt. Man setter ham ikke som venstre ving. Jeg har trua på at han bak det sinnsyke angrepet vårt kan gjøre underverker, og jeg håper jeg får sender gjentatte ganger denne sesongen.  Både på Emirates PG når vi spiller bortekamper. 

 

Angående Holding så er jeg trygg på at han får en del kamper, men jeg er ikke trygg på at han blir noe første valg. 

Link to comment
Share on other sites

Man bygger lag rundt Øzil når han er på sitt  beste , men hva skjedde for rundt 2 år siden ?. Han så helt uinteressert ut , fikk voldsomt med kritikk , men også masse spilletid uten at han fant tilbake.

I disse dager er det forståelig at han er / har vært påvirket av det han og Kola har vært igjennom. Har ikke så tro på at vi får se den gode gamle Øzil. Dessverre. Men , han har som nevnt over her fått mye kritikk og alt er opp til ham nå. Vil han ta rotta på alle kritikere så er det bare til å brette opp ermene og gi jernet. Vi trenger en Øzil i topp form , men ikke den Øzil vi har sett senere tid.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er fullstendig enig i at en Özil i slag vil være et et pluss for laget, og jeg ønsker å se han i kombinasjon med de tre vi nå har på topp. 

Men både Ceballos og Willock har gjort de bra i Özils fravær og sett fra mitt ståsted så vil (det mindre "viktige") oppgjøret i EL mot Frankfurt være en ypperlig kamp å la Özil spille fra start, kanskje etter ett innhopp fra benk mot Watford nå til helgen. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg fatter ikke hvordan fraværet av Laca skal gi plass til Özil.

Jeg har full forståelse for at enkelte her ønsker å få med Özil fra start snarest mulig, men skal det skje så må det nesten gå på bekostning av Ceballos eller Willock. Özil bør spille sentralt hvis han skal være på banen, han bør ikke settes på kant.

Med Laca ute så blir Aubameyang automatisk vår sentrale angriper, med Pepe på den ene siden så må vi ha en spiller som fungerer godt på den andre kanten. Slik jeg ser det så er Reiss Nelson det mest åpenbare valget.

Mitt endrede lag, uten Laca blir da slik:

Leno
AMN - Sokratis - Luiz - Kolasinac
Ceballos - Guendouzi
Pepe - Willock - Nelson
Auba

 

Hvis Xhaka sin skade ikke var så alvorlig så tipper jeg dog at Emery velger noe slikt:

Leno
AMN - Sokratis - Luiz - Kolasinac
Xhaka - Guendouzi
Pepe - Ceballos - Nelson
Auba

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ingen Lacazette? Da håper jeg på:

Leno
Niles - Sokratis - Luiz - Kolasinac
Guendouzi - Willock
Pepe - Ceballos - Nelson
Aubameyang

 

Laget jeg forventer fra Emery i en eller annen rar variant:

Leno
Niles - Sokratis - Luiz - Kolasinac
Xhaka - Guendouzi - Torreira/Ceballos
Pepe - Aubameyang - Ceballos/Willock

 

Link to comment
Share on other sites

Vi nå forskjellige muligheter når laget skal settes sammen mot Watford , men noen Øzil kamp er dette definitivt ikke. Det kan fort bli en slite kamp og det er ingenting for han. Han kan få sin mulighet når andre ikke presterer. Hvorfor skal Øzil rett inn i laget ?  

I flere sesonger har han omtrent ingenting å vise til. Han er fortsatt Arsenal spiller grunnet sin høye lønn. Ingen vil betale det han får i Arsenal. Den Øzil vi så før ser vi ikke mye til lenger.  Finalen mot Chelsea var en katastrofe. 

Skulle han slå tilbake så er ingenting bedre en det. Offensivt trengs folk som han han i alle klubber. Han var en fantastisk spiller. Defensivt så får du absolutt ingenting. Gjenstår å se om han fremdeles har det som skal til  for å komme tilbake. Kan ikke forvente noe på gamle prestasjoner.   Han må virkelig vise seg fem nå for vi har andre som presterer - unge lovende spillere. 

Bruk han i kommende kamper mot Frankfurt , Forest og Villa. Iallefall i de to første kampene. Da får vi se om han fortsatt vil noe på banen. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...