Jump to content

2019.08.24 Liverpool (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

1 hour ago, Marius- said:

Problemet er jo at vi vet Tottenham og Chelsea matcher Liverpool allerede bedre enn det vi evner. Så nei, deler ikke den positiviteten. Går vi på mine neste i NLD så er sesongen definert, og det er negativt derfra ut. 

Jeg er enig i viktigheten av NDL om en uke og vi må nok ha en perfekt dag for å ta Tottene, jeg er ikke like sikker på at Tottenham virkelig matcher Liverpool og enda mindre sikker på at Chelsea gjør det.

Jeg sier ikke at vi vil klare topp fire, men jeg er mindre pessimistisk til det enn jeg var på denne tid for ett år siden. Men alfa og omega er kampene mot de "svake" lagene og da ikke minst kampene på bortebane. 

Det er mange faktorer som rår, også skadesituasjonene. Når Holding, Bellerin og Tierney en gang blir klare så får vi forhåpentligvis en bedre stabilitet bakover. 

Det blir mye men, når og hvis, men jeg er ikke klar til å gi opp ennå. 

 

Link to comment
Share on other sites

Man skal ikke gi opp, selvsagt ikke. Problemet er om man får en negativ stemning både på banen og tribunen hvis man går på to smeller nå. Vi får håpe NLD er stort nok til at man mobiliserer maks, og vinner på det. Ellers frykter jeg det henger igjen lenge lenge og definerer sesongen. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke man skal føle at et tap her og et eventuelt tap mot Totts kommer til å definere sesongen. Det har med mentalitet å gjøre, og fotball er sånn at man kommer til å tape kamper. Vi tapte 3-1, og var klart dårligst. Men Liverpool er helt jævlig gode, vant CL og tok 30 poeng mer enn Arsenal forrige sesong. Greier vi å komme ti-femten poeng bak er det bra, og kanskje ting klikker og snur og vi havner foran. Langt sjukere ting har skjedd.

Det gjelder å ha troa, finne flyt og komme seg opp på vogna igjen når man har falt av, ikke gi etter for fatalisme og defeatism. Det er for tapere. 

Link to comment
Share on other sites

Emery gjorde flere taktiske brølere sist sesong og det kommer nok flere. De typene som ble handlet inn sist sommer ser bra og lovende ut. Det gjør det så langt  med  de som kom denne sommeren også. Spesielt Pepe vil bety mye etter hvert.

Vi vet alle at Emery tok på seg en formidabel jobb etter Wenger.  Folk har sine egne favoritter på et lag , men jeg skal være glad den dagen Monreal , Mustafi , Elneny , Xhaka og Chambers er erstattet av bedre spillere. Stallen vår har bare ikke vært god nok for det store selskap. I en og annen stor kamp har de gjort det bra og så faller de tilbake. Mot hvem som helst.

Flere gode inn etter hvert og ikke minst har vi noen lovende ungdommer i egne rekker. Jeg har troen på fortsettelsen - med eller uten Emery. Vi har en del bra spillere nå , men når vi møter Liverpool på Anfield med Xhaka som en  midtbane dirigent flankert av unge Matteo og Willock så blir det for tynt. Iallefall med Xhaka.  Han er ikke mannen som løfter de to andre med seg.

Det må nå være duket for Laca og Torreira inn i laget. Vi må finne den rette ellveren nå og be til høyere makter om at vi for en gangs skyld kan slippe skade helvete som pleier å innhente oss i november / desember hver eneste forbanna sesong.

Har troen på fortsettelsen , da det var et meget godt lag vi møtte i går. 

Link to comment
Share on other sites

Inngangen fra Emery var grei den men problemet er at vi trenger en motor sentralt i en diamant formasjon. Xhaxa og delvis Ceballos sideforflytter seg alt for tregt så der burde vi hatt Torreira for Xhaxa eller Matteo. Etter 2-0 burde Emery gjort grep men det skjedde aldri og kampen var over. Vil se Xhaxa på benken framover men nå er Emery såpass svak for sveitsern at det skjer neppe. Mot spurvene må Laca i midten med Aubs og Pepe på kantene. Vi sliter også på backene. Monreal er over the topp og Tierney blir førstevalg der framover. Ma.Niles er ingen høyreback og det kommer han aldri til å bli heller. Vi tapte mot et bedre lag uansett men nå MÅ vi slå spurvene eller så kommer murringene igjen

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, antonius_blok said:

Jeg tror ikke man skal føle at et tap her og et eventuelt tap mot Totts kommer til å definere sesongen. Det har med mentalitet å gjøre, og fotball er sånn at man kommer til å tape kamper. Vi tapte 3-1, og var klart dårligst. Men Liverpool er helt jævlig gode, vant CL og tok 30 poeng mer enn Arsenal forrige sesong. Greier vi å komme ti-femten poeng bak er det bra, og kanskje ting klikker og snur og vi havner foran. Langt sjukere ting har skjedd.

Det gjelder å ha troa, finne flyt og komme seg opp på vogna igjen når man har falt av, ikke gi etter for fatalisme og defeatism. Det er for tapere. 

Spot on!

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sas2002 said:

Inngangen fra Emery var grei den men problemet er at vi trenger en motor sentralt i en diamant formasjon. Xhaxa og delvis Ceballos sideforflytter seg alt for tregt så der burde vi hatt Torreira for Xhaxa eller Matteo. Etter 2-0 burde Emery gjort grep men det skjedde aldri og kampen var over. Vil se Xhaxa på benken framover men nå er Emery såpass svak for sveitsern at det skjer neppe. Mot spurvene må Laca i midten med Aubs og Pepe på kantene. Vi sliter også på backene. Monreal er over the topp og Tierney blir førstevalg der framover. Ma.Niles er ingen høyreback og det kommer han aldri til å bli heller. Vi tapte mot et bedre lag uansett men nå MÅ vi slå spurvene eller så kommer murringene igjen

Jeg ønsker av hele mitt hjerte en seier mot tottene kommende helg, men sesongen sett under ett så er vi ikke avhengige av tre poeng. Det som dog er viktig, hvis vi mot formodning taper to eller tre poeng i den kampen, er hvordan vi taper. Ikke misforstå meg, jeg blir nok ganske så sur hvis naboen drar fra Emirates med tre poeng, men det vil ikke definere sesongen. 

Det som derimot vil ødelegge mye av sesongen, for meg, er hvis vi forsetter å rote bort poeng mot lag som Watford (som vi møter borte) og Villa som vi møter hjemme (begge kampene etter landslagpausen i september). Det er disse "hverdagskampene" som har ødelagt så veldig mye for oss tabellmessig de siste sesongene.

Ellers er jeg enig med de over som mener at Emery sin svakhet for Xhaka, faktisk er er en svekkelse av laget, jeg er også enig i at vi må prøve å finne en måte å spille offensivt på slik at vi får utnytte de kvalitetene vi har.

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Ben Elfen said:

Helt utenkelig at vi taper mot Tottenham til helgen. Tipper 4-1 seier

Selvsagt er det utenkelig...........................men av en eller merkelig grunn så skjer det utenkelige en sjelden gang 😜

Link to comment
Share on other sites

48 minutes ago, Polljen said:

Selvsagt er det utenkelig...........................men av en eller merkelig grunn så skjer det utenkelige en sjelden gang 😜

Men jeg tviler sterkt på at det skjer førstkommende helg. Vi er langt bedre i år enn i fjor og vi er svært sterke på hjemmebane. Jeg anser oss som store favoritter

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ben Elfen said:

Men jeg tviler sterkt på at det skjer førstkommende helg. Vi er langt bedre i år enn i fjor og vi er svært sterke på hjemmebane. Jeg anser oss som store favoritter

Jeg håper som alltid, at dine spådommer slår til 😃

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si jeg begynner å få øynene mer og mer opp for Willock. Han hadde nok en god kamp i går. Kombinerte fint med Ceballos ved flere anledninger og var god rettvendt mot Pool. Håper han fortsetter utviklingen og blir en 'Arsenal great'

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Gunners77 said:

Nå må emery begynne å starte med supertrioen framme. Skjønner ikke å ha lacca på benken. Xhaka må få en lang pause. Torr må starte. Emery har fremdeles ikke overbevist meg.

 

Torreira har vel trent 3 uker, derav er han enda på benken. Kan nesten love deg at han kommer til å starte så fort han er klar for 90 minutter.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Ben Elfen said:

Jeg skal over og se kampen live. Ser kun seire så det er ikke noe stress

God tur, er misunnelig 😩

Heldigvis så fikk også Tottene en nesestyver i dag. En sak er å tape for Pool, men å tape hjemme for 'castle er tross alt enda verre. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, elx said:

 

Torreira har vel trent 3 uker, derav er han enda på benken. Kan nesten love deg at han kommer til å starte så fort han er klar for 90 minutter.

Jeg forstår forsåvidt tankegangen, men kanskje løsningen like godt kan være å starte han og så ta han av når han er ferdigløpt. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, elx said:

 

Torreira har vel trent 3 uker, derav er han enda på benken. Kan nesten love deg at han kommer til å starte så fort han er klar for 90 minutter.

Mane kom vel tilbake senere enn han? Og han har vel spilt hver pl kamp til nå. Kjøper ikke helt den. Men la oss håpe han snart starter fast. 

Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, sas2002 said:

Så da er vi alle enig at Xhaxa og Matteo ikke skal spille samtidig. Matteo er litt mer mobil en Xhaxa så kjør inn Torreira nå. Xhaxa kan spille når tempoet er lavere og vi har mer ball. 

Selvfølgelig kan Matteo og Xhaka spille samtidig

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Ben Elfen said:

Selvfølgelig kan Matteo og Xhaka spille samtidig

I toppkampene? så du mener at de 2 utfyller hverandre godt. Xhaka kan ikke spille i kamper hvor vi blir satt under press. Dette har vi sett gang på gang men det er lov å være uenig

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, sas2002 said:

I toppkampene? så du mener at de 2 utfyller hverandre godt. Xhaka kan ikke spille i kamper hvor vi blir satt under press. Dette har vi sett gang på gang men det er lov å være uenig

Hvorfor legger du til «i toppkampene» nå? Det var jo ikke det du skrev tidligere. Da konkluderte du med at vi alle var enige om at de ikke kan spille sammen - selv om jeg ikke ser helt hvor du fikk det fra heller

Link to comment
Share on other sites

Just now, Ben Elfen said:

Hvorfor legger du til «i toppkampene» nå? Det var jo ikke det du skrev tidligere. Da konkluderte du med at vi alle var enige om at de ikke kan spille sammen - selv om jeg ikke ser helt hvor du fikk det fra heller

Diskuterer ikke vi pool kampen her fortsatt?  Da får vi lage ny tråd før spurs kampen så skal du få forklaringen

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...