Jump to content

Kieran Tierney


Stefanb

Recommended Posts

10 hours ago, Ben Elfen said:

Jeg er enig med @Tapapa. Jeg skjønner ikke hvorfor vi forsterker i forsvar - vårt sterkeste ledd. Vi var et av lagene som slapp inn færrest mål i sesongen som var. Kan det være at Arteta mener at vårt forsvar ikke skaper nok fremover fra forsvaret og kjøper inn en spillende forsvarer? Ikke vet jeg. 
 

det keg vet derimot (eller antar da) er st vi ikke har ubegrenset med penger. Jeg ville ha brukt energien på å hente inn spillere på andre plasser

Jeg hadde ikke sett for meg for en måned siden at vi midtforsvaret var en posisjon vi kom til å forsterke denne sommeren, men det var ikke fordi jeg var fullstendig fornøyd med det du kaller "vårt sterkeste ledd", men derimot p.g.a. at jeg trodde klubben hadde få midler tilgjengelig og derfor var ikke midtforsvaret en posisjon jeg ville prioritere.

HVIS ryktene om at det er frigjort mer midler enn det vi trodde er korrekte (og det er som sagt et stort HVIS), så er jeg på ingen måte motstander av at også denne lagdelen forsterkes (jeg er av den mening at heller ikke denne lagdelen er "perfekt").

Det jeg leser om White gir meg positive vibber, summene som nevnes er jeg dog noe mer skeptisk til. Men jeg har ikke noe spesielt problem med at en av våre nåværende spillere eventuelt må selges for å delfinansiere en eventuell reell oppgradering av midtforsvaret.

PS!!
@Simbad nevner et scenario i en annen tråd som jeg ikke har tenkt på, men som ikke er umulig. White kan dekke høyrebacken, det kan også Chambers, kan det være mulig at dette er en løsning Arteta har tenkt hvis/når Bellerin forsvinner i sommer? Jeg er usikker, men anser det ikke som umulig.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vi trenger en oppgradering uten tvil. Vi leverte en svak sesong sist , og det varierte voldsomt i prestasjoner i hele laget. Arteta har fått mer orden på det defensive , men bedre spillere trenger vi på flere plasser hvis vi skal få laget opp på et høyere nivå. Det var hjerteskjærende å se hvor elendig vi til tider spilte sist sesong.

 

 

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Gunners68 said:

Vi trenger en oppgradering uten tvil. Vi leverte en svak sesong sist , og det varierte voldsomt i prestasjoner i hele laget. Arteta har fått mer orden på det defensive , men bedre spillere trenger vi på flere plasser hvis vi skal få laget opp på et høyere nivå. Det var hjerteskjærende å se hvor elendig vi til tider spilte sist sesong.

 

 

Jepp, vi hadde en elendig sesong sist, mest grunnet elendig offensiv samhandling og at Arteta aldri fikk satt en førstellever. 

Hvis White kommer, så  håper jeg han blir en kjempesuksess. Sist jeg var virkelig skeptisk til kjøp av en dyr spiller, var når Seaman ble handlet inn for å erstatte Lukic. I ettertid så viste det seg at dette var en fantastisk oppgradering og vi fikk igjen mye av pengene ved å selge Lukic til Leeds. 

Måtte det samme skje med White. 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Tapapa said:

Jepp, vi hadde en elendig sesong sist, mest grunnet elendig offensiv samhandling og at Arteta aldri fikk satt en førstellever. 

Hvis White kommer, så  håper jeg han blir en kjempesuksess. Sist jeg var virkelig skeptisk til kjøp av en dyr spiller, var når Seaman ble handlet inn for å erstatte Lukic. I ettertid så viste det seg at dette var en fantastisk oppgradering og vi fikk igjen mye av pengene ved å selge Lukic til Leeds. 

Måtte det samme skje med White. 

Denne sesongen blir avgjørende for Arteta. Han blir nødt til å sette en ellever og han må få nøkkelspillere til å fungere. Det var bedre defensivt sist sesong totalt sett og er enig i at det ikke fungerte offensivt. Arteta hadde også til tider klokketro på spillere som ikke leverte i det hele tatt. Det må det bli slutt på. Alle kan ha en dårlig kamp , men noen hadde for mange elendige kamper og fikk for mye spilletid etter min mening.

Blir spennende å se hva som skjer med flere av våre unge talenter. Vil noen av de slå ut i full blomst , vil de i det hele tatt få spilletid ?

Få orden på elleveren , få vilje og tæl inn i laget , noen forsterkninger og det kan se langt lysere ut.

Link to comment
Share on other sites

Tilbake til Kieran Tierney.

Jeg er meget fornøyd med at han har forlenget sin kontrakt med klubben og jeg ser gjerne at vi får flere spillere med hans mentalitet. Jordnær og hardtarbeidende.
Jeg sier ikke at han er den "eneste" av dette slaget i klubben, ikke minst så viser våre unge og lovende også slike takter, men det er så absolutt spillere i laget som av og til kunne trengt seg ett spark i baken.

VI trenger selvsagt mange forskjellige "typer" i laget, men jeg mener at Arsenal i flere sesonger (også under Wengers siste sesonger) har slitt med spillere som ikke har hatt den rette psyken når spillet går i mot. 

For å ikke være for negativ så synes jeg å ha sett forbedringer det siste året, i laget sett under ett, men "Tierney-mentalitet" ser jeg gjerne mer av.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Tierney har vært langt under pari så langt. Jeg er enig med Paul Merson i at det virker som han prøver på alt mulig hele tiden. Han må virkelig ta seg sammen, for bak han så kommer Tavares. Tavares ble mom mot Wimbledon. 

 

Snart kommer en Krokstadelva-væring å sier at Tierny er vårt misnte problem. Noe som dessverre ikke er sant lenger. 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
5 minutes ago, Bekkern said:

Tierny ute resten av sesongen. Det var utrolig kjedelig. Tavares er ikke i nærheten av nivået foreløpig. 

Det er et skudd i baugen for vår topp 4-ambisjon. Tavares kan finne igjen formen han hadde i fjor høst, men den må komme brennkvikt. 

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Verminator5 said:

Det er et skudd i baugen for vår topp 4-ambisjon. Tavares kan finne igjen formen han hadde i fjor høst, men den må komme brennkvikt. 

Tror det vil bli vanskelig for ham, han er enda fryktelig rå. Håper heller han starter på benken og kommer innpå om vi leder og skal avlaste en av vingene våre.

Ser for meg at han får en del cupkamper neste sesong og muligens noen kamper i gruppespillet i den eventuelle europaturneringen vi til slutt havner i. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Simbad said:

Tror det vil bli vanskelig for ham, han er enda fryktelig rå. Håper heller han starter på benken og kommer innpå om vi leder og skal avlaste en av vingene våre.

Ser for meg at han får en del cupkamper neste sesong og muligens noen kamper i gruppespillet i den eventuelle europaturneringen vi til slutt havner i. 

Ja, det tror jeg og. Hvilke alternativer har vi da? Xhaka vikarierte, men han er jo særdeles temposvak. Han etterlater også et rom på midten. Vi får håpe Sambi stepper opp.

Vi har hatt god flyt hva gjelder skader denne sesongen. At troppen er tynn har vi vært klar over. Klubben tok en råsjans og satset på at troppen ville holde, med få kamper igjen i sesongen. Tiden vil vise om råsjansen gir avkastning.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Verminator5 said:

Ja, det tror jeg og. Hvilke alternativer har vi da? Xhaka vikarierte, men han er jo særdeles temposvak. Han etterlater også et rom på midten. Vi får håpe Sambi stepper opp.

Vi har hatt god flyt hva gjelder skader denne sesongen. At troppen er tynn har vi vært klar over. Klubben tok en råsjans og satset på at troppen ville holde, med få kamper igjen i sesongen. Tiden vil vise om råsjansen gir avkastning.

Et alternativ kan være å sette Saka på venstrebacken og Pepe eller Nketiah på vingen. Eventuelt bytte til en 3-er bak, da tror jeg Nuno vil komme bedre til rette som en venstre vingback.

Ellers har Xhaka til dels fungert som venstreback før(mot dårligere lag), og vi har vel egentlig ikke sett noe særlig til Elneny-Sambi på midten enda.

Et tredje alternativ kan være å kjøre Martinelli og Saka på hver sin vingback. Da enten med Cedric som en del av en bakre treer, eventuelt bytte han ut med Holding.

Blir spennende å se hva Arteta finner ut av. Han har ikke vært redd for å endre formasjon før. Uansett håper jeg vi får se mer av samholdet som er blitt snakket om de neste kampene. 

Link to comment
Share on other sites

Hvis Tavares skal spille på venstreback så må vi hvertfall ha en mer solid defensiv spiller på høyre.

Enten så må vi legge over til 3 stoppere, eller så kan det vært et alternativ å flytte White over på høyreback med Holding inn mens Cedric ender på benken.

Evt. så kan man flytte Cedric på venstreback og White på høyre.

Link to comment
Share on other sites

For meg er det innlysende at det er Tavares som skal vikariere for Tierney. Hans største problem er at han vil så mye. Han vil være overalt, og særlig være med i hvert eneste angrep. Vil man være overalt, så ender det med at han ikke er noen av de stedene han burde være på.

Han må få klar beskjed om at han må roe ned i topplokket. Talentet er utvilsomt der, noe han vist da han spilte mange kamper på rad. La oss håpe at han kommer inn i en slik steam igjen.

Link to comment
Share on other sites

On 4/7/2022 at 8:10 AM, Tapapa said:

For meg er det innlysende at det er Tavares som skal vikariere for Tierney. Hans største problem er at han vil så mye. Han vil være overalt, og særlig være med i hvert eneste angrep. Vil man være overalt, så ender det med at han ikke er noen av de stedene han burde være på.

Han må få klar beskjed om at han må roe ned i topplokket. Talentet er utvilsomt der, noe han vist da han spilte mange kamper på rad. La oss håpe at han kommer inn i en slik steam igjen.

Sjefen tenker som meg, ergo tenker sjefen rett denne gangen! 

https://www.arsenal.com/premier-league-mikel-arteta-press-conference-nuno-tavares-brighton

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
3 hours ago, Marius- said:

Hodesmell er da skade det også? Eller har jeg misforstått noe?

Måten du vinkler det på så høres det ut som om han er skadet igjen fordi han er skadeutsatt fremfor at han ble kakket i skallen.

Er som å si at noen har svake knær når de blir skutt i kneet.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Stefanb said:

Måten du vinkler det på så høres det ut som om han er skadet igjen fordi han er skadeutsatt fremfor at han ble kakket i skallen.

Er som å si at noen har svake knær når de blir skutt i kneet.

Ærlig talt. Skade er skade. Skadeutsatt er han uansett. Husker jeg nevnte det samme når vi signerte han, noe du totalt avfeide den gang. Historien viser vel hvem som har hatt rett. 
Håper ikke hodesmellen er alvorlig, og han raskt er tilbake fra denne.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Marius- said:

Ærlig talt. Skade er skade. Skadeutsatt er han uansett. Husker jeg nevnte det samme når vi signerte han, noe du totalt avfeide den gang. Historien viser vel hvem som har hatt rett. 
Håper ikke hodesmellen er alvorlig, og han raskt er tilbake fra denne.

Det er vel stor forskjell på gjentagende skader og en skade av typen hodesmell, beinbrudd etter grisetakling osv… kan ikke bruke slike hendelser i en empiri om å være skadeutsatt synes jeg.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Orakelet said:

Det er vel stor forskjell på gjentagende skader og en skade av typen hodesmell, beinbrudd etter grisetakling osv… kan ikke bruke slike hendelser i en empiri om å være skadeutsatt synes jeg.

Er ikke uenig at det er forskjell, men skadd er han. Og vi kan vel enes om at han er skadeutsatt, uavhengig av denne? Eller skal det også diskuteres?

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

×
×
  • Create New...