Jump to content

2019.08.11 Newcastle United (B)


Polljen

Recommended Posts

25 minutes ago, RP7 said:

3 positive:

- Ingen mål i mot

- Forsvaret uten tabber 

- Auba scorer  

3 negative:

- laguttaket med HM7

- Ceballos klarer ikke å drive opp et elendig balltempo

- gir bort kampen de siste 10

 

3 poeng det eneste som betyr noe

 

Når HM7 og guenduzi har 90min i beina tror jeg du er litt hard mot Ceballos. Med feks Pepe, ozil,  torreira ved sin side tror jeg det poenget vil gjøre seg mer gjeldende. For meg var dette en kamp emery sparte litt og likevel vant. Skjedde sjeldent ifjor, sånn sett positivt. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

46 minutes ago, Marius- said:

Når HM7 og guenduzi har 90min i beina tror jeg du er litt hard mot Ceballos. Med feks Pepe, ozil,  torreira ved sin side tror jeg det poenget vil gjøre seg mer gjeldende. For meg var dette en kamp emery sparte litt og likevel vant. Skjedde sjeldent ifjor, sånn sett positivt. 

Syntes også vi dabbet veldig av på slutten - bra før det.

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen tro på at Mikki vil få noe klippekort denne sesongen, når det gjelder Xhaka så er jeg mer usikker. 

Når det gjelder kampen mot Newcastle så var det for mange spillere som ikke var tilgjengelige eller som har et lite treningsgrunnlag, så jeg har ingen problemer med å forstå hvorfor de to ble tatt med fra start. 

Link to comment
Share on other sites

Mikki er i samme klasse som Mustafi. Helt ute  av fokus med alt som har med pasninger å gjøre. Han hadde en pasning frem til Auba i går som var bra , men ellers så var det lite han kunne vise til. 

Xhaka er også forferdelig ujevn i prestasjonene. Til tider livsfarlig med pasninger han også. 

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor Xhaka og mikki  får spille kamp etter kamp skjønner ikke jeg. De har jo bevist i flere kamper at de ikke holder mål. Xhaka var vel bedre når han spilte sammen med Torrera? Når alle er klar fra skader div må ikke de 2 få klippekort. Er totalt uenig med emery med laguttak flere ganger. Han overbeviser ikke. Må kjøre på med abu, pepe og laca samtidig. Blir ihvertfall  kamp om backplass framover og det er bra. Ceballos synes jeg ikke var noe særlig.

Link to comment
Share on other sites

Xhaka gjør mye bra, han er som nevnt over ganske så flink til å holde opp flyt i laget. Det han derimot sliter med er press og gjentatte balltap eller feilpasninger. Ingen av våre rivaler har en leder på midten som gjør så mye rart som Xhaka. Derfor får han nok ganske mye tyn, fordi han rett og slett har for mange tilfeller der han forårsaker brudd mot oss. 

Kanskje ikke det viktigste Iår, for jeg håper Ceballos/Torreira skal danke han ut og vise seg som ett bedre midtbane par. Men jeg håper xhaka blir erstattet ett av kommende vindu med en bedre spiller i posisjonen. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer sannsynligvis til å ta ut Xhaka i mitt forslag til lag, når jeg om en dag eller to lager neste kamptråd, men samtidig så må jeg si at en del av kritikken mot Xhaka så absolutt er berettiget.

Mot Newcastle som i så mange kamper før så hadde han flere pasninger der han virker fullstendig ukonsentrert, og da mener jeg pasninger som lett kan skape en farlig situasjon for eget lag. Det var også noen tilfeller der han virker ukonsentrert når spiller sendte en pasning eller et innkast til han.
For meg så er dette feil som det med letthet burde kunne ordnes opp i.

Jeg er tilbøyelig til å være enig med Tapapa i at han til tider får for mye kritikk her på forumet, men det er også mye av kritikken som er berettiget.

Jeg tar faktisk sjansen på å si det samme når det gjelder Mhkitaryan, der jeg ikke alltid forstår den fullstendige nedsablingen han blir utsatt for. Igjen så mener jeg at det er mye av det Mikki blir kritisert for som er berettiget, men av og til så føler jeg det tar overhånd.

Selv om jeg er litt kritisk mot noe av den kritikken som Mikki blir utsatt for, så er jeg likevel enig med de som ønsker et salg av han. Selv om jeg mener at noe av kritikken er i drøyeste laget, så er jeg av den mening at han ikke er god nok til en fast plass på laget.

Når det gjelder Xhaka så kommer jeg nok til å ta han med i mitt neste foreslåtte laguttak, men det er ikke et uttak der jeg ikke ser noen alternative spillere.

Link to comment
Share on other sites

Spillere som gjør så mange personlige feil som Xhaka , Mustafi  og Mikki får tyn - muligens i drøyeste laget noen ganger som Tapapa mener. Disse tre spillerne koster oss ofte veldig mye da prestasjonene deres veldig ofte ikke er gode nok. Når det gjentar seg ofte nok så mister man tålmodigheten med de. Feilene deres fører ofte til  farlige muligheter for våre motstandere.

Rivalene våre gjør ikke sånne personlige feil som våre - ikke så ofte iallefall.. 

Slutter meg til det meste av det Marius og Polljen skriver over her.

Link to comment
Share on other sites

Store problemet til Xhaka er upressede, unødvendige feil. Ved siden av dette er han temposvak, enbeint, svak under press (klarer ikke å vende med ballen, sentrer enten bakover eller mister ballen) og ikke særskilt god verken offensivt eller defensivt.

Han er en god pasningsspiller, men jeg mener at en midtbanespiller må være mer enn det Xhaka er.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Stefanb said:

Store problemet til Xhaka er upressede, unødvendige feil. Ved siden av dette er han temposvak, enbeint, svak under press (klarer ikke å vende med ballen, sentrer enten bakover eller mister ballen) og ikke særskilt god verken offensivt eller defensivt.

Han er en god pasningsspiller, men jeg mener at en midtbanespiller må være mer enn det Xhaka er.

Han har også et bra skuddbein, selv om det ikke har så mye å si i den posisjonen han spiller i. Men jeg er enig, hvis ikke Xhaka utvikler seg i retning Pirlo utover sesongen (tempoet får man ikke gjort noe med, men evnen til å holde på ball og styre spillet kan komme med enda mer erfaring, selv om jeg ikke har troen) bør han selges.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...