Jump to content

2019.08.11 Newcastle United (B)


Polljen

Recommended Posts

Ikke bra. Skal ikke se bort fra at dette er organisert. Har vært tilfeller fra andre land og andre idretter (bl a basket i Sverige!) hvor bettingmafia driver på denne måten for å «vinne» uten å bestikke eller påvirke dommere. 

Det skal bli litt av et helvete hvis dette slår ned i fotballen. Spillerne blir påvirket av dette. Ikke bare de det angår, men hele troppen. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

12 minutes ago, RP7 said:

Ikke bra. Skal ikke se bort fra at dette er organisert. Har vært tilfeller fra andre land og andre idretter (bl a basket i Sverige!) hvor bettingmafia driver på denne måten for å «vinne» uten å bestikke eller påvirke dommere. 

Det skal bli litt av et helvete hvis dette slår ned i fotballen. Spillerne blir påvirket av dette. Ikke bare de det angår, men hele troppen. 

Var dette jeg også var bekymret for. 

Link to comment
Share on other sites

Ut fra "spekulasjonene" i engelsk media så har ikke dette noe med "betting mafia" å gjøre, det kan derimot mer se ut som en "turf war". 

Siden spesielt Kolasinac er en ganske så populær person i nord London så skal angivelig en øst-europeisk gjeng ha bestemt seg for å "beskytte" våre to spillere, dette har i praksis gitt motsatt virkning der den andre gjengen som sto bak ransforsøket har tatt det som en utfordring å bryte denne "beskyttelsen". 

Om dette er fakta vet jeg ikke, men det er slik jeg tolker diverse skriverier i engelsk media. 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

53 minutes ago, Polljen said:

Ut fra "spekulasjonene" i engelsk media så har ikke dette noe med "betting mafia" å gjøre, det kan derimot mer se ut som en "turf war". 

Siden spesielt Kolasinac er en ganske så populær person i nord London så skal angivelig en øst-europeisk gjeng ha bestemt seg for å "beskytte" våre to spillere, dette har i praksis gitt motsatt virkning der den andre gjengen som sto bak ransforsøket har tatt det som en utfordring å bryte denne "beskyttelsen". 

Om dette er fakta vet jeg ikke, men det er slik jeg tolker diverse skriverier i engelsk media. 

Sett det er flere som skriver dette bl a the Sun. Aner ikke hvor troverdig det er.

Ang mafiavirksomhet så må jeg presisere at dette er noe jeg spekulerer i og det har ikke utgangspunkt i referanser eller noe jeg har hørt eller lest. Det er derimot noe jeg har fryktet vil komme da det er så uendelig mye penger på spill og det er en så «enkel» måte å gjøre det på. Forskjellen på lagene i PL er så liten at har det ene laget en dårlig dag så vinner det andre. Ingen «sikre» seiere lengre. 

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, RP7 said:

Sett det er flere som skriver dette bl a the Sun. Aner ikke hvor troverdig det er.

Ang mafiavirksomhet så må jeg presisere at dette er noe jeg spekulerer i og det har ikke utgangspunkt i referanser eller noe jeg har hørt eller lest. Det er derimot noe jeg har fryktet vil komme da det er så uendelig mye penger på spill og det er en så «enkel» måte å gjøre det på. Forskjellen på lagene i PL er så liten at har det ene laget en dårlig dag så vinner det andre. Ingen «sikre» seiere lengre. 

Enig i at mafiavirksomhet rundt betting så absolutt er noe man gjør rett i å frykte. Og som nevnt i svaret mitt over så er det så langt bare spekulasjoner om hva som er motivet til de som nå truer Özil og Kolasinac.

7 minutes ago, Gunners68 said:

Det er to navngitte personer som er pågrepet og man vet vel derfor innen hvilke grupperinger disse to  tilhører. Etterretningen til politiet vet nok derfor ganske  mye alt om hva som foregår.

Om de to navngitte personene har tilknytning til gjengene det er snakk om kan vi også bare spekulere rundt. Navnene på de nevnte personene høres for meg ut som "tyrkisk-aktige" og uten at det bør bety noe som helst så skriver media at den ene er hjemmehørende i "Tottenham-området". Den andre skal være fra rundt Highgate (som vel kan kalles  et "Arsenal-område").

 

----------------------------

Tilbake til kampen i ettermiddag og jeg kjenner at jeg begynner å bli litt "nervøs". Selv om Arsenal så absolutt bør være gode nok til å ta tre poeng i dag, så gjør bortestatistikken sist sesong, samt det faktum at vi ikke vil kunne stille en optimal lagoppstilling, at jeg ikke klarer å være så sikker på tre poeng som jeg burde.
Som delvis pessimist av natur så blir ikke prestasjonsangsten mindre av de klare resultatene som våre rivaler har vist de to foregående dagene.
Tre poeng i dag, uavhengig av spill, vil nok roe nervene til en middelaldrende tulling.

Link to comment
Share on other sites

3 poeng er ett must, vi kan ikke begynne å ligge etter de vi skal sammenligne oss med som alle vant klart i åpningen.  Emery har ikke overbevist meg, tenker på slutten av forrige sesong. Dommen kommer ganske fort om vi har rett mann til å lede oss.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Gunners77 said:

3 poeng er ett must, vi kan ikke begynne å ligge etter de vi skal sammenligne oss med som alle vant klart i åpningen.  Emery har ikke overbevist meg, tenker på slutten av forrige sesong. Dommen kommer ganske fort om vi har rett mann til å lede oss.

Ja , Emery blir målt på resultatene som alle andre. Synd at de signerte kom veldig sent i vinduet. Vi har dessverre ikke for vane å la ny signeringer få del i hele pre season. Tar vel litt tid før de blir varme i trøyen.

Emery må iallefall  ikke komme med  flere taktiske blemmer som han gjorde i fjor. Sjakktrekket med Elneny fra start hjemme mot Palace feks. 

Borteformen vår har jo etter hvert nesten blitt en forbannelse.

Link to comment
Share on other sites

Leno
AMN - Chambers - Sokratis - Monreal
Guendouzi - Xhaka
Mikki - Willock  - Nelson
Auba

 



Benk: Martinez, Luiz, Torreira, Ceballos, Pepe, Martinelli og Lacazette.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde egentlig forventet Ceballos i "Özil-rollen", men så vidt jeg har forstått så har han hatt et mindre skadeproblem i forkant av kampen som sannsynligvis gjør at Emery velger å ikke starte med han.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Jaja- som jeg fryktet. HM7 og Nelson er svake i presset sitt. Blir mye rom på kantene og gjennom første pressledd. Tipper Willock blir liggende mellom Guendouzi og Xhaka og at det blir alt for mye strekk i laget nok en gang 

Link to comment
Share on other sites

Vi har Burnley hjemme deretter Pool og Spurs. Havner vi bakpå fra starten av så er sesongen kjørt. Hvorfor i h... tør han ikke satse på å få en god start og håpe at han kan slippe litt opp i de påfølgende kampene når poengene er der, selvtilliten er der og spillerne har kommet i gang? Klopp har fullstendig motsatt tilnærming; han spiller de beste til han må erstatte en eller to pga skader. Da er selvtillit på plass og laget satt. En eller to skifter betyr mindre når alt fungerer. 

Dette er samme tilnærming som de to første kampene i fjor. 0 poeng og akterutseilt.. Kjenner jeg er irritert allerede. Håper N’castle er så uryddige som ryktene sier. Frykter det verste i dag. 

V Persie støtter meg 100% nå😄

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, RP7 said:

Vi har Burnley hjemme deretter Pool og Spurs. Havner vi bakpå fra starten av så er sesongen kjørt. Hvorfor i h... tør han ikke satse på å få en god start og håpe at han kan slippe litt opp i de påfølgende kampene når poengene er der, selvtilliten er der og spillerne har kommet i gang? Klopp har fullstendig motsatt tilnærming; han spiller de beste til han må erstatte en eller to pga skader. Da er selvtillit på plass og laget satt. En eller to skifter betyr mindre når alt fungerer. 

Dette er samme tilnærming som de to første kampene i fjor. 0 poeng og akterutseilt.. Kjenner jeg er irritert allerede. Håper N’castle er så uryddige som ryktene sier. Frykter det verste i dag. 

Som vanlig elsker jeg positivistiske din 😍

Link to comment
Share on other sites

Ungguttene har gjort det bra i pre season kampene de. I dag er det alvor og så  får  vi vente og se hvordan dette går. Mikki har til tider vært håpløs og det ser ikke helt lyst ut akkurat nå. Emery bli  allerede slaktet i media - før kampen har startet 🙂 Men , dette er typisk Arsenal. Vi starter aldri PL med  toppet lag.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Gunners68 said:

Ungguttene har gjort det bra i pre season kampene de. I dag er det alvor og så  får  vi vente og se hvordan dette går. Mikki har til tider vært håpløs og det ser ikke helt lyst ut akkurat nå. Emery bli  allerede slaktet i media - før kampen har startet 🙂 Men , dette er typisk Arsenal. Vi starter aldri PL med  toppet lag.

Enig Miktarian har jo vært elendig i lengre tid - fatter ikke hvordan de tør å starte med ham.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...