Jump to content

2019.05.02 Valencia (H) Europa League


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 162
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

58 minutes ago, Ben Elfen said:

Smith-Rove tar over hans plass 🥰

Av ungguttene så er det nevnte Smith-Rowe pluss Nelson som virkelig har imponert meg. Jeg mener de bør være klare til å ta steget opp til "fast plass" i kommende sesong. PS!! Nelson skal brukes offensivt ikke som vingback (selv om han blir en grei backup der). Nketiah har også vist sitt talent, men jeg håper han blir lånt ut til en bra klubb. Med Laca og Auba så blir det lite spilletid på han også kommende sesong.

Når det gjelder å erstatte Ramsey, så er jeg usikker på om Smith-Rowe er den rette spillertypen til det. Jeg er ikke negativ 😎, bare usikker 🙄

Når det gjelder de to nevnte unggutta så ser jeg mer for meg at de vil kunne konkurrere med (eventuelt erstatte) spillere som Iwobi og Mkhitaryan.

 

Når det gjelder tillit fra Emery så mener jeg det var rett å sende Nelson på utlån til Bundesliga, jeg tror han har tatt ett klart steg videre der. Når det gjelder Smith-Rowe, så har han vært skadet mye av vinter/vår slik at han har fått et mindre utbytte av utlånet. Han slet også med skade før utlånet, så jeg er ikke sikker på om han hadde vært tilgjengelig for Emery selv om han ikke hadde vært på lån.

 

EDIT! Selv om dette er feil tråd så kan det nevnes at våre unge lag har gjort det godt denne sesongen.
Vårt U23 lag kom på andre plass i "Premier League 2 - Division one", bak Everton.
Vårt U18 lag vant "U18 Premier League South" (60 poeng på 22 kamper, +63 i målforskjell), med Tott og Chelsea på andre og tredjeplass. Avdeling "North" ble vunnet av Derby foran Pool og Everton. Arsenal møter Derby i den nasjonale finalen for å kåre mesteren i U18-mesterkapet.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Hvor mange skikkelige gode kamper har vi spilt denne sesongen, det er fan ikke mange. Kan vel telle de på en hånd. Er det bare Leno og Torr som holder mål? Lacca synes jeg er god  i perioder og det virker som han vil mer enn de andre. Hadde trua på sok og kos sammen men de for ikke kjangsen til å bli samspilt, skader, kort og den forbanna rotasjonen til emery. Det må en skikkelig opprydding til og det klarer vi ikke på ett vindu hvis han ikke kjøper Messi og lignende. Men det må da fan med gå  å forlange bedre innsats enn de viser, har mye å hente der. Og hiv vekk han forbanna S Bould som ikke har tilført en drit. Så spurs tape igjen, virker som ingen av laga vil til CL. Idag er jeg frustrert.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Ray1955 said:

Synes Willock har vært best av de yngre talentene.

Jeg burde selvsagt tatt tatt med unge Joe når jeg nevnte unge talenter som er nær førstelaget. Willock er kanskje den spilleren som passer best inn i "Ramsey-rollen" av våre unge, og han skal ha vært svært bra på akademilaget denne sesongen

1 hour ago, Gunners77 said:

Hvor mange skikkelige gode kamper har vi spilt denne sesongen, det er fan ikke mange. Kan vel telle de på en hånd. Er det bare Leno og Torr som holder mål? Lacca synes jeg er god  i perioder og det virker som han vil mer enn de andre. Hadde trua på sok og kos sammen men de for ikke kjangsen til å bli samspilt, skader, kort og den forbanna rotasjonen til emery. Det må en skikkelig opprydding til og det klarer vi ikke på ett vindu hvis han ikke kjøper Messi og lignende. Men det må da fan med gå  å forlange bedre innsats enn de viser, har mye å hente der. Og hiv vekk han forbanna S Bould som ikke har tilført en drit. Så spurs tape igjen, virker som ingen av laga vil til CL. Idag er jeg frustrert.

For å starte med Bould, så vet ingen av oss hva han har tilført eller hvilken rolle han har hatt i Emerys støtteapparat. Hvis jeg har oppfattet ryktene rett så er han i sitt siste år av kontrakten med Arsenal, så det er vel en stor sjanse for at du får viljen din i dette tilfellet 😏.

Når det gjelder hvem som holder mål, så har både Leno og Torreira også hatt dårlige dager, men det er to av spillerne jeg har troa på fremover. Jeg mener at det er flere som holder mål i troppen. Du nevner selv Sokratis, som jeg også mener holder mål. Han trenger litt mer "selvdisiplin" (men bare litt). Lacazette holder så absolutt mål, hans dårlige periode var når han dlet med en liten skade, etter at han ble kvitt den så har han så absolutt tatt seg opp. Du glemte Aubameyang i ditt innlegg, han er pr dato bare to mål fra å være PL's toppscorer. Han har vært litt opp og ned denne våren, man han holder så absolutt mål. Jeg håper bare at vi får beholde begge to neste sesonge, ryktene sier at Barcelona har begynt å "snuse" på Lacazette.

Frustrert har jeg vært lenge, men jeg er også realist, så jeg forstår at penger ikke vokser på et tre selv om jeg samtidig mener at klubben kan bruke mer enn det ryktene sier vil bli tilgjengelige. Med noen få men viktige kjøp denne sommeren, kombinert med troen på at Emery neste sesong har bedre kontroll på de han har tilgjengelige, så kan neste sesong bare bli en opptur. Vi vil ikke være seriefavoritter, men det er ok for meg så lenge laget tar et klart steg fremover.

Rotasjoner vil alltid forekomme i større eller mindre grad, skader og suspensjoner er det ikke alltid så lett å ha kontroll på.
 

Link to comment
Share on other sites

Har ingen tru på at det blir så mye bedre neste sesong. Det har vert så dårlig de siste åra at det er flaut. 20-30 poeng bak, i CL som regel braknederlag når vi møter de beste. Nei det må handles så det merkes, var for fan derfor vi bygde Emirates for vi skulle konkurrere om å få de beste spillerne. Bare løgn. Same old story neste sesong. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har heller ingen tro på at vi blir noen tittel kandidat neste år. Men ,  Emery må få  penger og starte byggingen av et nytt lag. Vi vet at noen har utgående kontrakter og noen vil ganske sikkert ikke få forlenget kontrakter heller. 

Alle skjønner at vi ikke kan kvitte oss med 5 - 6 -7 spillere og bare kjøpe nye. Finnes ikke penger til det. Men , et sted må det begynne og la det skje nå i første vindu. Det vil ta tid og det vil gå noen vinduer før den jobben er gjort. Syntes Emery har gjort det brukbart tross alt - langt fra feilfritt  - men det er tendenser som det er verd å bygge på. Bli kvitt de som ikke holder mål over tid og bli kvitt snillismen . Det må settes krav - først da kan vi snu mentaliteten i laget.

Lagene rundt oss har alle avgitt poeng i senere tid , men vi har ikke vært i nærheten av å utnytte våre muligheter. Det er ikke tilfeldig. Både manager og spillere har ansvaret for det. Det at vi igjen havner ca 30 poeng bak vinneren er heller ikke tilfeldig. Vi er rett og slett ikke gode nok. Jeg driter i de andre lagene rundt oss og deres prestasjoner. Arsenal er ikke gode nok og det er det som betyr noe for meg.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...