Jump to content

2019.05.02 Valencia (H) Europa League


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 162
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

12 minutes ago, Ben Elfen said:

har stort sett alltid rett jeg

Like rett som meteorologisk institutt når det gjelder å spå været, eller linjedommerne når det gjelder å ta riktige offside avgjørelser når det gjelder Arsenal ;)

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Stefanb said:

Like rett som meteorologisk institutt når det gjelder å spå været, eller linjedommerne når det gjelder å ta riktige offside avgjørelser når det gjelder Arsenal ;)

Ja, som en faglært altså

Link to comment
Share on other sites

Så ble livet som Arsenal supporter bedre heldigvis etter en bra jobb i går kveld. Laca scoret sine 2 , men kunne ha sendt oss omtrent rett i finalen hvis han hadde vært litt mer i fokus ved et par anledninger. Nå må Valencia angripe oss i returen , så får vi se om det defensive holder mål . 

Det siste vi trenger nå er skader mot Brighton. De vil selge seg dyrt for å sikre seg et poeng søndag.

 

Link to comment
Share on other sites

Dette har skjedd noen ganger for mye nå , Gunners77 , til at det er tilfeldig.I en del PL kamper møter vi ikke opp i det hele tatt , mens vi i EL har spilt bra kamper. Bortekampen mot Everton er et eksempel - helt forferdelig - og så banker vi Napoli. Til og med på bortebane. Så har vi imellom disse kampene mot Watford , Palace og Leicester. Det er til tider mye rotasjoner i laget , som kan være en årsak. 

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, Gunners68 said:

Dette har skjedd noen ganger for mye nå , Gunners77 , til at det er tilfeldig.I en del PL kamper møter vi ikke opp i det hele tatt , mens vi i EL har spilt bra kamper. Bortekampen mot Everton er et eksempel - helt forferdelig - og så banker vi Napoli. Til og med på bortebane. Så har vi imellom disse kampene mot Watford , Palace og Leicester. Det er til tider mye rotasjoner i laget , som kan være en årsak. 

Og basert på dette. Står du fortsatt ved at det er spillerne som er for dårlige eller er det kanskje andre steder skoen trykker?

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Gunners68 said:

Så ble livet som Arsenal supporter bedre heldigvis etter en bra jobb i går kveld. Laca scoret sine 2 , men kunne ha sendt oss omtrent rett i finalen hvis han hadde vært litt mer i fokus ved et par anledninger. Nå må Valencia angripe oss i returen , så får vi se om det defensive holder mål . 

Det siste vi trenger nå er skader mot Brighton. De vil selge seg dyrt for å sikre seg et poeng søndag.

 

 

3 hours ago, Gunners68 said:

Så ble livet som Arsenal supporter bedre heldigvis etter en bra jobb i går kveld. Laca scoret sine 2 , men kunne ha sendt oss omtrent rett i finalen hvis han hadde vært litt mer i fokus ved et par anledninger. Nå må Valencia angripe oss i returen , så får vi se om det defensive holder mål . 

Det siste vi trenger nå er skader mot Brighton. De vil selge seg dyrt for å sikre seg et poeng søndag.

 

Tenker Brighton  går for 3 poeng i den kampen - med tanke på hva vi har vist i de siste kampene - synd vi ikke fikk et mål til i går, men det skal sies at det var veldig godt keeperspill av Valencia-keeperen på den dobbeltsjansen til Laca.

Link to comment
Share on other sites

58 minutes ago, Ben Elfen said:

Og basert på dette. Står du fortsatt ved at det er spillerne som er for dårlige eller er det kanskje andre steder skoen trykker?

Jeg skal ikke svare på vegne av Gunners68, men for meg så er det ikke "enten eller" men derimot "både og". Det er så absolutt andre steder der skoen trykker, men det betyr ikke at spillerstallen er god nok nå. 

Det taktiske må forbedres, mentaliteten på banen må forbedres, spillerstallen må forbedres og det er sikkert andre moment som også må forbedres. 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Polljen said:

Jeg skal ikke svare på vegne av Gunners68, men for meg så er det ikke "enten eller" men derimot "både og". Det er så absolutt andre steder der skoen trykker, men det betyr ikke at spillerstallen er god nok nå. 

Det taktiske må forbedres, mentaliteten på banen må forbedres, spillerstallen må forbedres og det er sikkert andre moment som også må forbedres. 

Ok, men jeg blir matt av folk som tenker som følger: 

God kamp. - Bra Emery

Dårlig kamp - ræva stall må bytte ut stallen, arvet drit fra Wenger, vi trenger i alle fall 8 nye spillere. Vi har ikke noe i CL league å gjøre. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, Ben Elfen said:

Ok, men jeg blir matt av folk som tenker som følger: 

God kamp. - Bra Emery

Dårlig kamp - ræva stall må bytte ut stallen, arvet drit fra Wenger, vi trenger i alle fall 8 nye spillere. Vi har ikke noe i CL league å gjøre. 

 

 

Spot on

Link to comment
Share on other sites

Her er jeg helt enig med deg @Ben Elfen i kommentaren om god kamp / dårlig kamp, men slikt er dessverre noe man må forvente når det gjelder fotballfans uansett hvilken klubb de holder med.

Men det er tross alt enkelte her, Gunners68 iberegnet, som er ganske konsekvente i sin subjektive vurdering av ståa i klubben. Det finnes absolutt enkelte her som går vel mye av skaftet når en kamp går i mot, men samtidig så finnes det også noen her som er flinke til å påpeke (når laget spiller godt) at det ikke kan være så mye galt i denne klubben samtidig som de kanskje ikke sier like mye når spillerne eventuelt svikter.

Jeg har også i perioder vært mye opp og ned når det gjelder "himmel og helvete"-tankegangen alt ettersom hvordan Arsenal spiller (ikke minst under AW). Det er ikke å stikke under en stol at jeg ofte er noe "negativ", men når laget imponerer så håper jeg at de nå er inne på rett spor og da prøver jeg å finne en positiv side med meg selv når jeg kommenterer. Dessverre så er det lett å bli "negativ" igjen når laget faller tilbake og viser de samme problemene/feilene som de viste før en god (kortvarig/langvarig) periode gav meg ett håp. Jeg ser ikke bort fra at enkelte andre av mine "med-negative" forumister tenker i samme bane, og da blir det lett for at vurderingene svinger mye fra en god kamp til en dårlig kamp.

Siden jeg var en av de mest skeptiske/negative her de siste fem-seks-syv-åtte (husker ikke nøyaktig antall år) årene av Wengers styre og var i et kraftig undertall her på forumet (som Wenger-skeptiker) så viste jeg på forhånd hvordan en viss gruppe av "Wenger-knows" ville reagere på et kamputfall. Tap var alltid spillernes skyld som sviktet AW, seier var alltid et bevis på  Wengers genialitet.

Joda vi er "flinke" til å skylde på spillerne når det går galt, og kanskje lar vi Emery slippe lettere unna enn det Wenger gjorde i sin siste sesong. Men Emery får også sin del av kritikken når vi mener at han svikter rent taktisk eller når det gjelder byttene. Kanskje er årsaken til at Emery har sluppet litt lettere unna denne sesongen, det faktum at han kom til det enkelte av oss påstår var en "nedkjørt" klubb/stall, men når neste sesong starter så bør han ha fått nok til til å kjenne det spillermateriellet han har tilgjengelig uavhengig av om det blir gå eller mange nye spillere. Jeg tror også at Emery på langt nær slipper like lett unna fansen vrede (både her på forumet og blant fansen ellers) hvis vi ikke føler at han har tatt lærdom av de feilene han har gjort i denne sesongen.

 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, Marius- said:

Hvem tenker sånn egentlig? Har jeg sett noen som kun slakter spillere ved tap, og hyller emery ved vinst? Eller er dette et oppkonstruert problem? 

 

Det var satt på spissen - men du var helt klart i mine tanker da jeg skrev dette

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Ben Elfen said:

Det var satt på spissen - men du var helt klart i mine tanker da jeg skrev dette

Da foreslår jeg du skroller litt tilbake i denne tråden og ser hva jeg skrev igår etter kampen. Før du kommer med disse antydningene...

Der poengterer jeg nøyaktig det motsatte av hva du "beskylder" meg for. Usaklig kaller jeg slikt.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Ja jeg er vel den personen fra alle  som ofte kritiserer  men det henger veldig mye igjen fra siste perioden til Wenger som fortsatt sitter i. Per dags dato så er det kun Torreira som Emery hadde en liten finger med i forhold til spillerkjøp, resten er hentet av Mislinat som forlot oss nå i vår.


Jeg kritiserer svært sjeldent Emery pga at han trenger tid og må få noen vinduer der han selv får de spillerne han mener passer best inn i hans filosofi.

 

Det jeg ofte kritiserer er de spillerne som har nummer på drakten og tjener fra 500k til 3,5 mill i uka. Taper man en fotballkamp som skjer av og til så burde man hvertfall forvente at man ga 100% innsats selv med tap.

Det som skjer med dagens stall er ikke 100% innsats når det butter litt i mot. Det er det som provoserer mange. Det henger igjen fra Wenger sin æra.(mentaltitet) Ja alle er enig i at Mustafi ikke er god og alle forstår at Maint.Niles kommer til å gjøre feil pga hans lave alder.

Det er få spillere som vil bli husket om 30 år av de som spiller idag.

 

Hva hadde Keown, Vieira , Henry, Merson, Winterburn og selv David Hillier til felles. De spilte med hjertet utenpå drakta. ARSENAL er en stor klubb, takler du ikke det så spiller du heller for Fulham eller Spurvene J

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Ben Elfen said:

Og basert på dette. Står du fortsatt ved at det er spillerne som er for dårlige eller er det kanskje andre steder skoen trykker?

Jeg har i flere år stått for at stallen er for dårlig , Ben Elfen.  Jeg har i mange år etterlyst bautaer i forsvar og midtbane. Jeg har rost laget og manager når det har vært fortjent. Likeså har jeg kritisert når det går dårlig.

Jeg er en supporter  som ikke tror på gull fordi vi vinner 3 kamper på rad. Jeg er litt på linje der med Polljen. Jeg puster litt med magen og ser det an litt over tid. 

I motsetning til meg så er det folk her inne på forumet som besitter positive vibber til langt over jekslene og det kommer frem når vi vinner et par kamper. I høst tok det ikke mange ukene ut i vår rekke på 22 kamper uten tap før det ble pratet om minst 2 plass i PL og topp 4 var peace of cake. Hatten av for dere som klarer dere uten blodtrykks medisin når en ser tilbake på feks de siste kampene mot Everton ,  Watford , Palace og, Leicester .  

Hva som er årsaken til det varierende spillet vet jeg ikke for det går i berg og dalbane. Jeg vet bare at jeg fortsatt står for at stallen er for tynn. 

Link to comment
Share on other sites

Det er mange spørsmål vi ikke får svar på. 

Er det god nok intensitet på trening? Kunne ting sett annerledes ut dersom ikke Welbeck, Bellerin, Holding og Ramsey hadde blitt skadet? Er det et godt samhold i gruppa? 

Vi kan observere under kamp og da mener jeg vi mangler balanse i laget. Vi mangler skikkelig ledere. Hvem maner til krig og dirigerer guttene? Emery prøver, men det holder ikke. Hvem er vår Fernandinho eller vår Van Dijk?

Hvor mye betyr suksess på banen for spillerne våre og hvor mye vil de ofre for å lykkes i vår klubb? 

Enkelte spillere er opplagt ikke gode nok. Hva kan klubben gjøre med dem? Hvor tøff og kynisk er Emery?

Stallen er for tynn. Det tror jeg vi får nok et bevis på mot Brighton. 

Jeg har tro på Emery. Han skylder ikke på noen, han går foran og tar støyten, det er i hvert fall slik jeg tolker det jeg ser og leser. Han trenger tid og støtte. 

PS. Tror Chelsea kommer til å gå på et bananskall. Leicester borte blir tøft for dem. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg henger meg litt på deg sas2002 vedrørende Wengers siste år i klubben. Det gikk gradvis nedover mens folk fortsatte og beundre ham for perioden hvor vi vant pokaler. Til slutt fikk han majoriteten imot seg og fikk muligheten til å si opp.  Jeg er sikker på at hans beundrer skare hadde sett ham som vår manager helt til vi hadde havnet i League 2. Sånn  er livet til oss supportere - noen er full av beundring mens andre vil fjerne folk.

I dag har vi spillere som hever fete lønninger , men prestasjonene står ikke i forhold til det. Det er hele mentaliteten i klubben som må endres og 22 år med Wenger har ikke bare vært sunt i så måte. Snillismen hans har ødelagt mye og det skal vi få slite med en stund .

I dag klarer Daily Mail å lage et nummer av at Øzil tok et løp tilbake for en gjenvinning av ballen. Folk på tribunene måpte og trodde ikke det de så.  Den mannen får 3,5 millioner i uken  og blir slaktet av all ekspertise de siste årene - for det meste da -  men folk mener fortsatt at han må spille alle kamper. Noen er for og noen er i mot. Jeg er jævlig i mot det. Betal ham gjerne 3,5 mill i uken - men da må han prestere der etter.

Emery må få tid til å sette sitt preg på dette. Han må ha fått mange svar .  Håper det kan bli en opprydning en gang for alle. Den må startes iallefall. At andre mener stallen er bra nok får stå sin prøve. Vi blir vel omtrent 30 poeng bak vinneren av PL i år også.

 

Link to comment
Share on other sites

Det kommer ihvertfall til å ta tid for Emery å bygge et lag med den rette mentaliteten - Øzil gjør tydeligvis akkurat som han vil.

Tenker vi kommer til å savne Ramsey både i returkampen i EL og i eventuell finale - en tragedie av vi ikke beholdt ham.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde ikke hatt noe i mot å beholde Ramsey, men er det virkelig en tragedie at han nå forsvinner fra klubben? Nei, det mener jeg på ingen måte at det er.

Ja, Ramsey har hatt en god senvinter/vår for Arsenal og at vi kan komme til å savne han i returkampen og i en eventuell finale er jeg enig i. Ramsey har hatt mange opp og nedturer for Arsenal de siste årene, jeg vil gå så langt som å påstå at det kanskje har vært flere nedturer enn oppturer de siste sesongene. Omstendighetene rundt Ramsey sin "ikke-forlengelse" av kontrakten er det skrevet mye om og en dag får vi kanskje alle fakta på bordet, men jeg tror vi fint skal klare oss uten Ramsey i kommende sesonger.

Vi trenger god selvsagt en erstatter, vi trenger en med løpskraften til Ramsey. Kanskje kan vi finne denne internt blant våre unge, mest sannsylig så må Emery ut å handle inn en erstatter.

Som jeg nevnte så mener jeg at Ramsey har hatt flere nedturer de siste årene, det jeg finner litt merkelig/forundrende/spesielt (jeg vet ikke det rette uttrykket) er at Ramsey sin opptur denne senvinteren/våren synes (fra mitt ståsted) å starte rundt den tiden da han avklarte sin fremtid og signerte for Juventus. Kanskje er det bare jeg som har dårlig husk, men på meg så virker det som at denne avklaringen "skapte" en ny Ramsey (aka Ramsey fant tilbake til sitt gamle jeg).

Ramsey og Cech får en "æresgarde" i sammenheng med vår siste hjemmekamp søndag, og det synes jeg er vel fortjent.

Link to comment
Share on other sites

Ut fra hvordan stallen har vært de siste sesongene så skulle jeg i skrivende øyeblikk gjerne ha beholdt Ramsey. Ramsey har hatt en bra sesong totalt sett for Arsenal. Ja , kanskje best etter at han signerte for Juventus.

Han har vært en spiller som har hatt noen store øyeblikk - scoret flotte mål. Men , på linje med Polljen , en spiller som det er fullt mulig å erstatte. Han har som flere andre Arsenal spillere vært veldig ujevn i prestasjonene. 

Nå er hans epoke over i Arsenal - det blir italia neste og 4 millioner i ukelønn. Arsenal får ingenting

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...